Connect with us

Știri

Black Friday: cum să nu vă lăsați păcăliți de ofertele înșelătoare. Sfaturi de la ANPC

Published

on

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Sebastian Hotca, a sfătuit consumatorii să se informeze corespunzător pentru a se asigura că profită cu adevărat de oferte, în special în perioada marilor reduceri, cum ar fi Black Friday, scrie digi24.ro

„Recomandăm consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”, a scris Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania, a elaborat un ghid destinat consumatorilor care doresc să cumpere produse în timpul marilor reduceri de Black Friday, relatează Agerpres.

Conform acestuia, fie că este vorba despre un magazin online sau unul fizic, prețul trebuie să fie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și să includă toate taxele aplicabile (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul). De asemenea, există numeroase comparatoare de prețuri care permit verificarea evoluției prețurilor în timp. Această opțiune oferă consumatorului un control mai mare asupra deciziei sale și încurajează magazinele să evite, în general, afișarea reducerilor false.

Advertisement

Sursa: semana.com

În plus, orice anunț privind reducerea de preț, exprimat fie în valoare absolută, fie în procent, trebuie să fie efectuat într-un mod vizibil, lizibil și clar pentru fiecare produs sau categorie de produse similare. Reducerea poate fi comunicată prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, prin indicarea „preț nou” și „preț vechi” alături de sumele respective, sau prin afișarea procentului de reducere și a noului preț lângă prețul anterior, barat.

De asemenea, prețul redus trebuie să fie mai mic decât prețul de referință sau prețul anterior. ANPC subliniază că prețul de referință sau prețul anterior reprezintă cea mai mică valoare practică în același punct de vânzare în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea prețului redus.