Connect with us

Actualitate

Lista atribuțiilor de primar pe care Aniel Pațurcă o îndeplinește

Published

on

Pentru că foarte mulți oameni, mai ales cei din mediul rural nu cunosc în totalitate atribuțiile primarului său, ne-am gândit să realizăm o listă cu toate atribuțiile pe care Nedelcu Aniel le realizează. Astfel spus, primarul are foarte multe lucruri de făcut pentru ca localitatea să funcționeze corespunzător.

Primarul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: 

• asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei şi punerea în aplicare a legilor a decretelor Preşedintele Româniai, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ, ale miniştrilor şi ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi a hotărârilor consiliului judeţean: 
• asigură ducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului local . În situaţia în care apreciază ca o hotărâre este ilegală, în termen de 3 zile de la adoptare îl sesizează pe Prefect; 
• poate propune consiliului local consultarea populaţiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit; 
• pe baza hotărârilor consiliului local ia măsuri pentru organizarea acestei consultări în condiţiile legii; 
• prezintă consiliului local, annual sau ori de câte ori este necesar, informări privind starea economică şi socială a comunei în concordanţă cu atribuţiile ce revin; 
• întocmeşte proiectul bugetul local şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local; 
• exercită funcţia de ordonator principal de credite; 
• verifică, din oficiu sau la cerere, încasarea şi cheltuirea sumelor din bugetul local şi comunică consiliul local cele constatate; 
• ia măsuri pentru prevenirea şi limitarea urmărilor calamităţilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizotiilor, împreună cu organele specializate ale statului; 
• asigură ordinea publică şi liniştea locuitorilor, prin intermediul poliţiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor şi unităţilor de protecţie civilă care au obligaţia sa răspunda solicitărilor sale în condiţiile legii; 
• ia măsurile prevăzute de lege cu privire la desfăşurarea adunărilor publice; 
• ia măsurivde interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentaţiilor a altor manifestări publice care contravin ordinii de dept ori atentează la bunele moravuri, la ordinea şi liniştea publică; 
• controlează igiena şi salubritatea localurilor publice şi produselor alimentare puse în vânzare pentru populaţie, cu sprijinul serviciilor de specialitate; 
• ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea pericolelor provocate de animale,în condiţiile legii; 
• ia măsuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localităţii şi îl supune spre aprobare consiliului local, asigură respectarea prevederilor PUG, precum şi alte planuri urbanistice zonale şi de detaliu; 
• asigură repartizarea locuinţelor sociale pe baza hotărârii consiliului local; 
• asigură întreţinerea şi reabilitarea drumurilor publice, proprietatea comunei, instalarea semnelor de circulaţie, desfacerea normală a traficului rutier şi pietonal în condiţiile legii; 
• conduce serviciile publice locale, asigură funcţionarea serviciilor de stare civilă şi de autoritate tutelară, supraveghează măsurile de asistenţă şi ajutor social; 
• indeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă; 
• emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege; 
• propune consiliul local spre aprobare şi regulamentul de organizare şi funcţionare a funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate; 
• numeşte şi eliberează din funcţie în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale, cu excepţia secretarului; 
• răspunde de inventarierea şi administrarea bunurilor care apartin domeniului public şi domeniului privat al comunei; 
• organizează evidenţa lucrărilor de construcţii şi pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei publice centrale rezultatele acestor evidenţe; 
• ia măsuri pentru controlul depozitării deşeurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizării malurilor cursurilor de apă din raza comunei; 
• primarul îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau de alte acte normative, precum şi însărcinărille date de consiliul local; 
• in exercitarea atribuţiilor sale primarul emite dispoziţii cu caracter normativ sau individual.

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

O navă s-a scufundat în Marea Neagră. Trei persoane sunt date dispărute

Published

on

Nava de marfă Mohammed Z, înregistrată sub pavilionul Tanzaniei, s-a scufundat sâmbătă dimineața în Marea Neagră, la 26 de mile marine de Sfântu Gheorghe, în timp ce naviga dinspre Turcia spre portul Sulina. Opt membri ai echipajului au fost salvați, dar trei sunt dați dispăruți. Operațiunile de căutare sunt în curs de desfășurare în zonă.

Potrivit Antena3CNN, tragedia a avut loc în această dimineață, în jurul orei 5:00, când nava sub pavilionul Tanzaniei a emis mai multe apeluri de SOS. Aflată la câteva mile marine de țărmul Sfântul Gheorghe, echipajul a sunat alarma, semnalând un pericol iminent de scufundare. Cu toate eforturile de intervenție, nava s-a pierdut sub valurile învolburate, la scurt timp după ultimul apel de ajutor.

Mai multe nave au fost mobilizate rapid de către autorități, iar două nave comerciale din zonă au fost imediat alertate și au intervenit în operațiunea de căutare și salvare.

Conform unui comunicat emis de Conducerea Autorității Navale Române (ANR), nava Mohammed Z, care naviga sub pavilionul Tanzania, avea la bord un echipaj de 11 membri, compus din 9 cetățeni sirieni și 2 cetățeni egipteni.

În urma intervenției rapide a navei comerciale Michel, aflată în apropierea incidentului și coordonată de ofițerii MRCC, 8 membri ai echipajului au fost salvați. Cu toate acestea, căutările pentru ceilalți 3 membri ai echipajului, toți cetățeni sirieni, sunt în plină desfășurare.

„Motivul scufundării navei nu este cunoscut în acest moment şi se va deschide un dosar de cercetare pentru a se stabilii cauzele şi împrejurarile în care s-a produs accidentul” a mai transmis Conducerea Autorității Navale Române (ANR), pentru Antena3CNN.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale (MApN), la solicitarea Autorităţii Navale Române, ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr, a aprobat urgent trimiterea unui elicopter pentru a sprijini eforturile de căutare și salvare a celor trei marinari dispăruți. Elicopterul a decolat din Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 15:40, având la bord personal specializat pentru misiuni de căutare-salvare pe mare, se arată în comunicatul MApN.

 

Continue Reading

Actualitate

Societatea Drumuri și Poduri Călărași, la Bursa Generală a Locurilor de Muncă din Călărași

Published

on

Pe data de 17 mai 2024, Societatea Drumuri și Poduri Călărași a participat la Bursa Generală a Locurilor de Muncă, un eveniment organizat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Călărași. În cadrul acestui târg, au fost disponibile peste 303 locuri de muncă din diverse domenii, oferind numeroase oportunități pentru cei în căutarea unui loc de muncă.

‘Societatea Drumuri și Poduri Călărași a fost prezentă cu numeroase oferte de muncă, venind în sprijinul călărășenilor care au diverse calificări. A fost o plăcere să vedem interesul celor prezenți și suntem mândri că am putut contribui la acest eveniment. Mulțumim tuturor celor care au venit la standul nostru și AJOFM Călărași pentru organizare!” transmit reprezentanții DPC Călărași pe o rețea de socializare.

Societatea Drumuri și Poduri Călărași a venit cu o ofertă diversificată, punând la dispoziție mai multe posturi vacante. Printre acestea se numără două posturi de economist, un post de tehnician, mecanic auto, șofer, asfaltator, motostivuitorist, lăcătuș mecanic, strungar și sudor.

Persoanele interesate de aceste posturi sunt invitate să își depună CV-ul la sediul societății Drumuri și Poduri Călărași, situat pe Prelungirea Independenței, numărul 5A. Acest târg de locuri de muncă reprezintă o oportunitate valoroasă pentru cei care doresc să-și găsească un loc de muncă stabil și bine remunerat în domeniul infrastructurii rutiere.

Continue Reading

Actualitate

Românii cu carduri de alimente vor avea un nou beneficiu. Legea intră în vigoare începând cu luna iunie

Published

on

Pensionarii cu venituri modeste care primesc carduri de alimente au parte de o surpriză: vor putea folosi voucherele și pentru a cumpăra medicamente.

În România, aproximativ 2.700.000 de cetățeni, în special pensionari cu venituri mici, primesc ajutoare alimentare sub formă de bani pe card. În momentul de față, cardurile sunt alimentate o dată la două luni cu suma fixă de 250 de lei. În 2024, programul de acordare a acestor sume este stabilit pentru lunile februarie, aprilie, iunie, august, octombrie și decembrie. Astfel, beneficiarii primesc un total de 1.500 de lei pe an, iar următoarea tranșă este planificată pentru luna iunie.

Fondurile pot fi folosite doar pentru cumpărarea de bunuri de consum esențiale și pot acoperi, de asemenea, costurile pentru mese calde.

Prin intermediul unei propuneri legislative recente, se urmărește extinderea posibilității de utilizare a cardurilor de alimente pentru achiziționarea de medicamente.

Propunerea legislativă vizează modificarea Legii 63/2022, pentru a permite utilizarea cardurilor de alimente în achiziționarea medicamentelor prescrise de către medici. În acest fel, pensionarii și persoanele defavorizate ar putea plăti și coplata pentru medicamentele compensate mai puțin de 100% direct de pe cardurile lor de alimente.

Este foarte probabil ca această propunere să fie pusă în practică începând cu luna iunie, odată cu încărcarea cardurilor alimentare cu suma obișnuită de 250 de lei.

Cine poate beneficia de cardurile de alimente 

Din acest an, persoanele vulnerabile cu venituri nete sub 2.000 sunt cele care vor primi carduri sociale pentru alimente și mese calde în valoare de 250 lei la fiecare 2 luni. Anterior, aceste ajutoare erau acordate persoanelor cu venituri sub 1.700 lei.

De asemenea, începând cu acest an, aceleași categorii de persoane vulnerabile primesc și pachete cu alimente de două ori pe an.

Beneficiarii de tichete sociale pe suport electronic pentru alimente şi mese calde sunt:

  • a) Pensionarii sistemului public de pensii cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • b) Persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri lunare proprii mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • c) Familiile cu cel puțin doi copii în întreținere, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • d) Familiile monoparentale, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • e) Familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  • f) Persoanele fără adăpost, conform reglementărilor legale în vigoare.

Sumele disponibile pe card vor fi valabile 12 luni de la data încărcării lor.

Beneficiarii de pachete de alimente sunt:

  • a) familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • b) membrii familiilor beneficiare de ajutor pentru familia cu copii acordat în baza Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • c) persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă stabilte în urma anchetelor sociale efectuate la nivelul autorităților locale.

Continue Reading

Cele mai vizualizate