Connect with us

Știri

Pompierii călărășeni prezintă activitatea din anul 2020

Published

on

EVALUAREA ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE
DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
„BARBU ŞTIRBEI”AL JUDEŢULUI CĂLĂRAŞI ÎN ANUL 2020

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi, funcţionează în baza prevederilor Hotărârii Guvernului României nr.1490/2004, pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a organigramei Inspectoratului General pentru Situații de Urgență cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârii Guvernului României nr.1492/2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, cu modificările şi completările ulterioare.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi, subordonat Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, reprezintă personalul, mijloacele tehnice, stiinţifice, materiale şi de altă natură, în măsura să asigure în zona de competenţă, ca organ de specialitate, coordonarea permanentă şi unitară la nivelul comitetelor locale şi centrelor operative pentru situaţii de urgentă a serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă, a activităţilor de prevenire, monitorizare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă în cadrul Sistemului Naţional de Management al Siţualiilor de Urgentă.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” Călărași este constituit ca serviciu public deconcentrat în scopul asigurării managementului situaţiilor de urgenţă pe tipurile de risc din competenţă.
Obiective derivate/specifice
► Gestionarea profesionistă şi eficientă a situaţiilor de urgentă prin aplicarea procedurilor pe tipuri de risc şi a Concepţiei specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea şi desfăşurarea acţiuni lor de răspuns in situaţii de urgenţă;
► Consolidarea caracterului proactiv al activităţii de prevenire prin îndrumarea si controlul autorităţilor administraliei publice locale, intituţiilor şi operatorilor economici privind îndeplinirea atribuţiilor, valorificarea concluziilor rezultate din actiunile de verificare executate în teren, informarea oportună a autorităţilor publice locale abilitate asupra riscurilor şi stabilirea unor măsuri ferme pentru creşterea gradului de securitate si siguranţă a cetăţeanului;
► Implementarea Sistemului de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă (S.M.I.S.U.) la nivel județean;
► Menținerea încrederii în instituție, prin modul profesionist şi echidistant de soluţionare a solicitărilor şi petiţiilor adresate de cetăţeni, în spiritul respectării cu strictele a drepturilor omului si a libertăţilor acestuia;
► Aplicarea cadrului normativ-unic ce reglementează activitatea instituţiei, în scopul abordării unitare a întregii problematici specifice de către toale componentele Sistemului de Management al Situaţiilor de Urgentă;
► Continuarea procesului de perfecţionare a pregătirii de specialitate a personalului;
► Recrutarea de personal în vederea completării posturilor vacante.

1. MANAGEMENTUL OPERAȚIONAL-PREVENTIV-PREGĂTITOR

Advertisement

1.1 MANAGEMENT OPERATIV

1.1.1 Gestionarea situaţiilor de urgenţă
În anul 2020, personalul compartimentului MSUD a preluat un număr de 22.125 apeluri de urgenţă direcţionate către I.S.U. Călăraşi. Din cele 22.125 apeluri primite, 9983 s-au concretizat în existența reală a unor situații de urgență (45,12% din total, procent asemănător cu anul trecut).

Astfel, în zona de competenţă a I.S.U. ”Barbu Știrbei” Călăraşi, forţele de intervenţie au fost solicitate pentru gestionarea unui număr de 9983 situaţii operative (7928 intervenții în situații de urgență, 1867 recunoaşteri în teren si informari preventive, 6 EXFT, 30 evenimente publice de amploare, 182 situații in care nu s-a intervenit), ceea ce reprezintă o medie de 27 intervenţii pe zi (în anul 2019 – 8785 misiuni şi acţiuni în zona de competenţă), cu 12% mai mult.

Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:
► 680 pentru stingerea incendiilor reprezentând 6,8% din totalul intervenţiilor în situații de urgență, mai puţin cu 32,6% faţă de anul 2019, când au fost un număr de 995 incendii:
~ 322 pentru stingerea incendiilor reprezentând 4,1% din totalul intervenţiilor, mai putin cu aprox. 11% faţă de anul 2019, când au fost un număr de 361 incendii;

~ 358 intervenții la incendii de vegetaţie reprezentând 7,2% din total, mai putin cu aprox. 43% față de anul 2019, când au fost 634 incendii de vegetaţie.
► 193 alte situații de urgență, 16 asanare/ distrugere muniție neexplodată, 36 inundații, 2 avarii grave la magistralele de transport gaze sau energie electrică, 44 manifestări fenomene meteo periculoase, 95 alte intervenții), reprezentând 1,5% din total, mai mult cu aprox. 47% decât în anul 2019 cand au fost 131;
► 1930 acțiuni de protecție a comunităților (2 misiuni de protecţia mediului, 25 salvări de animale, 30 asigurări măsuri PSU la evenimente publice de amploare, 1867 recunoașteri în teren si informari preventive, 6 exerciții EXFT), reprezentând 11,8% din total, mai mult cu aprox. 85,5% față de anul 2019 cand au fost 1040;
► 5867 pentru asistență medicală de urgență (ajutor medical de urgenţă – 5645 și descarcerare – 222) reprezentând 71,1% din totalul intervenţiilor, mai puțin cu aprox. 6% faţă de anul 2019 cand au fost 6246;
► 1131 acțiuni de asistență persoane (213 salvare/căutare persoane, degajări persoane din explozie, in urma prăbușirii, ramase blocate, sprijin SAJ, alte cauze, cu intenţia de a se arunca în gol, 918 interventii transport persoane infectate cu virusul SARS COV-2 sau suspecte COVID catre unitati spitalicesti sau spatii de izolare) reprezentând 2,2% din totalul intervenţiilor, mai mult cu aprox. 470% decât în anul 2019 cand au fost 198;
► 182 intervenţii la care nu s-a acţionat, reprezentând 2,0% din total intervenţii, mai mult cu aprox. 4% comparativ cu anul 2019 cand au fost 175.

Situația repartiției evenimentelor pe teritoriul județului

Advertisement

Situația repartiției incendiilor pe teritoriul județului

Incendii şi Incendii de vegetaţie
În anul 2020 în urma intervenţiilor la incendii s-au înregistrat 44 persoane salvate (36 adulti cu 8 copii), 10 persoane rănite şi 3 persoane adulte decedate făţă de anul 2019 când s-au înregistrat 8 persoane adulte decedate şi 25 persoane rănite.
Tot la incendii s-au mai înregistrat:
– animale mari 4016 salvate şi 186 moarte;
– animale mici 10 salvate şi 33 moarte;
– păsări 36 salvate şi 82 moarte.

Localizarea celor 680 de incendii este următoarea:
Localizare 680
Total 322 358
Urban 177 84 93
Rural 503 238 265

Sursa probabilă de aprindere Incendii Arderi Total
Flacără (focuri în aer liber, chibrit, flacări de la aparate termice, etc.) 123 336 459
Scurtcircuit electric 97 2 99
Jar sau scântei (inclusiv ţigara, după caz) 43 6 49

Imprejurarea determinantă Total
Acţiune intenţionată 43 302 345
Instalaţii electrice defecte 93 1 94
Focul deschis 26 25 51

In anul 2020 a fost remarcat prin amploarea si pagubele rezultate in urma producerii evenimentului: Incendiul din data 01.02.2020 intervenţia mai multor subunităţi, unde au intervenit echipajele de intervenţie ale Detaşamentului Călăraşi şi Secţiei de pompieri Lehliu Gară, produs la proprietatea S.C. ALBATROS S.R.L., în municipiul Călăraşi.

Advertisement

Situația repartiției intervențiilor pentru ajutor medical de urgență pe teritoriul județului

Intervenţii Asistență Medicală de Urgență
Numărul intervenţiilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă, în anul 2020, se ridică la 7133 intervenţii, reprezentând 71 % din total.
Pe categorii de intervenţii situaţia este următoarea:
– Alte afecțiuni – 5323;
– Accidente rutiere – 338(fără descarcerare 116, cu descarcerare 222);
– Accidente feroviare – 4;
– Persoane în Stop Cardio Respirator – 159 (resuscitați – 6) ;
– Persoane găsite decedate decedați – 43;
– Asistenta personae bolnave/ suspecte COVID – 917.

Intervenţii Ajutor medical de urgenţă Descarcerare Asistenţă persoane Total Asistenta persoane bolnave/ suspecte COVID
ISU
Total intervenţii 5647 222 1128 7133 917
SMURD Călăraşi 1870 50 772 2743 624
SMURD Borcea 513 9 1 526 0
SMURD Olteniţa 903 15 278 1219 233
SMURD Budeşti 862 51 13 958 8
SMURD Chiselet 468 8 4 486 1
SMURD Lehliu-Gară / Fundulea 501 58 14 582 5
SMURD Dragalina 530 31 46 619 46

La intervenţiile SMURD au fost asistate un număr de 7985 persoane: 549 copii şi 7436 adulţi

1.1.2 Activitați de coordonare/monitorizare

În anul 2020, personalul compartimentului MSUD a preluat un număr de 22.125 apeluri de urgenţă direcţionate către I.S.U. Călăraşi. Din cele 22.125 apeluri primite, 9983 s-au concretizat în existența reală a unor situații de urgență (45,12% din total, procent asemănător cu anul trecut).

Advertisement

Au fost transmise 986 notificări tip SMS, astfel:
a) la 858 de situații operative.
b) la 304 atenţionări hidro-meteorologice, astfel:
 1 avertizări hidro-meteorologice „cod rosu”;
 19 avertizări hidro-meteorologice „cod portocaliu”;
 108 atenţionări hidro-meteorologice „cod galben”.

Monitorizare transporturi: 6784 transporturi deşeuri periculoase, aprox. 86293t cantitate, toate desfăşurate fără probleme.

Pentru managementul integrat al situațiilor de urgență cauzate de fenomenele meteorologice periculoase, pentru gestionarea Codului portocaliu de ninsori și viscol, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” Călărași a fost activat Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției fiind totodată pus în aplicare Planul privind creșterea capacității operaționale a unității.

1.1.3 Activități de înştiinţare-evacuare-alarmare:
Totalul echipamentelor de înştiinţare-alarmare la nivelul judeţului Călăraşi se ridică la 91 sirene. La finalul anului 2020, starea de operativitate a sistemului de înştiinţare-alarmare la nivelul celor 55 U.A.T. din judeţul Călăraşi, se prezintă astfel:
În acest moment un număr de 3 UAT nu sunt acoperite deloc acustic de sistemele de alarmare publică, astfel:
a) 1 UAT nu deţine sirenă de alarmare publică – Gălbinaşi;
b) 2 UAT deţin câte 1 sirenă de alarmare, dar acestea sunt defecte-Şoldanu şi Radovanu;
Iar un număr de 3 UAT au defecţiuni la sistemele de alarmare existente

Este de precizat că la nivelul judeţului Călăraşi există o acoperire corespunzătoare pe linia înştiinţării-alarmării, dar sunt în continuare localităţi / zone ale localităţilor care nu sunt acoperite acustic de aceste echipamente, iar modalitatea de alarmare a populaţiei din aceste zone se execută prin metode tradiţionale (clopotele bisericeşti).

În cursul anului 2020, în conformitate cu Ordinul Prefectului privind activitatea de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă au fost planificate a se desfăşura un număr de 20 exerciţii de înştiinţare – alarmare publică pe diverse teme şi scenarii, insa din cauza epidemiei de CORONAVIRUS la nivelul zonei de competenţă a inspectoratului, aceste exercitii au fost anulate pentru moment.
În ceea ce priveşte viabilitatea planului de înştiinţare-alarmare judeţean care se află în curs de actualizare, menţionăm faptul că transmiterea mesajelor de înştiinţare, se efectuează cu ajutorul mijloacelor moderne de comunicaţii existente, precum e-mail, SMS, fax , telefonic sau diverse aplicaţii precum RO-Alert.

Advertisement

1.1.4 Activitați de de adăpostire:
La nivelul unității au fost actualizate bazele de date în ceea ce privește situația adăposturilor de protecție civilă: 25 de adăposturi de protecție civilă (12 operative şi 13 neoperative) cât şi situația punctelor de comanda de protecție civilă: 1 punct de comandă municipal operativ şi 1 punct de comandă judeţean neoperativ. În momentul actual punctul de comandă judeţean se află in construcţie într-un alt spaţiu.
În anul 2020 au fost verificate 4 din cele 25 de adăposturi şi au fost întocmite fişe pentru fiecare. În urma verificarii situaţiei fondului de adăpostire s-au constatate diverse deficienţe.
Pe parcursul anului 2020 au fost executate 16 misiuni de asanare muniţie rămasă neexplodată.

1.2 MANAGEMENTUL PREVENTIV

Prevenirea situatiilor de urgenta este componentă a sistemului de securitate naţională şi reprezintă un ansamblu integrat de acţiuni specifice cu caracter tehnic şi operativ, planificate şi executate pentru reducerea riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi diminuarea consecinţelor acestora, în scopul protejării vieţii, mediului şi bunurilor împotriva efectelor negative ale acestora. acţiuni specifice planificate şi realizate potrivit legislaţiei, în scopul preîntâmpinării, reducerii sau eliminării riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi a consecinţelor acestora, protecţiei populaţiei, mediului, bunurilor şi valorilor de patrimoniu.

Obiective strategice
► Reducerea numărului de incendii la locuinţe, anexe şi proprietăţi individuale, vegetaţie uscată, precum şi a victimelor rezultate din acestea.
► Reducerea numărului de obiective puse în funcţiune fără autorizaţie de securitate la incendiu şi/sau protecţie civilă.
► Reducerea numărului de obiective din domeniile comerţ, cultură şi turism, la care se constată încălcarea gravă a cerinţei esenţiale securitate la incendiu în ceea ce priveşte periclitarea vieţii ocupanţilor şi forţelor de intervenţie, neasigurarea stabilităţii elementelor portante, respectiv a limitării propagării focului şi fumului în interiorul edificiului şi la vecinătăţi.
► Creşterea nivelului de pregătire, protecţie şi educaţie a populaţiei în cazul producerii situaţiilor de urgenţă prin continuarea şi diversificarea formelor şi mijloacelor de informare preventive

1.2.1 Activităţi de control
În anul 2020 cadrele Inspecţiei de Prevenire au executat un număr de 279 controale din care 56 au fost inopinate, comparativ cu anul 2019 în care au fost executate 320 controale din care 21 au fost inopinate, astfel: 6 controale la localităţi incluzând şi serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, comparativ cu anul 2019 când au fost executate 3 controale, 161 controale la operatori economici, comparativ cu anul 2019 când au fost executate 169 controale, 101 controale la instituţii, comparativ cu anul 2019 când au fost executate 45 controale, 3 controale la obiectivele de investiţii, comparativ cu anul 2019 când au fost executate 92 controale, 8 controale la obiectivele SEVESO, comparativ cu anul 2019 când au fost executate 9 controale.
Având în vedere evoluția situației epidemiologice la nivel național, în conformitate cu ordinul inspectoratului general s-a dispus sistarea controalelor planificate la nivelul inspecției de prevenire în vederea planificării, organizării și desfășurării de activități pentru verificarea respectării de către populație a măsurilor impuse de autorități pentru prevenirea răspândirii coronavirusului Sars-Cov-2. Astfel în acest an au fost desfășurate verificări la un număr de 1529 instituții publice și societăți comerciale, fiind aplicate un număr de 42 avertismente și 3 amenzi în cuantum de 1500 lei, pentru nerespectarea de către persoanele fizice a măsurilor individuale de protecție în conformitate cu art. 5, alin. 2, lit. d, din Legea nr. 55/2020, respectiv nerespectarea de către conducătorii operatorilor economici a măsurilor stabilite potrivit art. 5, alin. 3, lit. f referitoare la suspenarea temporară a activității, din Legea nr. 55/2020..

1.2.2 Activităţi de avizare/autorizare/acord
În evidenţa Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi există un număr de 274 obiective care nu deţin autorizaţii de securitate la incendiu în urma lucrărilor de construire şi/sau modificare efectuate, din care: 14 la unităţi învăţământ, 23 la reţele de alimentare cu apă ale localităţilor; 7 la institutii publice, 43 la societăţi agricole, 11 la unităţi de cult, 8 la unităţi de cazare, 2 la unităţi de asistenţă socială, 34 unităţi de alimentaţie publică şi 132 alte categorii de obiective.
În anul 2020 la nivelul Compartimentului Avizare-Autorizare au fost înregistrate un număr de 329 cereri privind emiterea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor de securitate la incendiu şi protecţie civilă, comparativ cu 389 în anul 2019, înregistrându-se o scădere cu 18,59% faţă de anul precedent, astfel:
Au fost înregistrate 135 cereri pentru emiterea avizelor de securitate la incendiu comparativ cu anul 2019 când au fost înregistrate 140 în scădere cu 3,57 %. Pentru 54 de solicitări au fost emise avize de securitate la incendiu comparativ cu anul 2019 când au fost emise 57, iar pentru 33 de solicitări au fost întocmite adrese de respingere în vederea completării şi/sau remedierii deficienţelor constatate comparativ cu anul 2019 când au fost respinse 35. Pentru 48 cereri au fost emise puncte de vedere privind neîncadrarea în prevederile H.G. nr. 571/2016, comparativ cu anul 2019 când au fost emise tot 48 puncte de vedere.
Au fost înregistrate 4 solicitări pentru emiterea avizelor de protecţie civilă, comparativ cu anul 2019 când nu au existat solicitări. Au fost emise 2 avize de protecție civilă iar pentru 2 solicitări au fost întocmite adrese de respingere în vederea completării şi/sau remedierii deficienţelor.
Au fost înregistrate 113 cereri pentru emiterea autorizaţiilor de securitate la incendiu comparativ cu anul 2019 când au fost 159 în scădere cu 28,93 %. Pentru 40 de solicitări au fost emise autorizaţii de securitate la incendiu comparativ cu anul 2019 când au fost emise 62 . La 19 de solicitări au fost întocmite adrese de respingere în vederea completării şi/sau remedierii deficienţelor constatate la verificarea documentaţiei sau la verificarea în teren efectuată în vederea certificării realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor, comparativ cu anul 2019 când au fost 33, în scădere cu 42,43%. Nu au fost întocmite adrese pentru lipsă documente la fel ca în anul 2019. Pentru 54 documentaţii au fost emise puncte de vedere privind neîncadrarea în prevederile H.G. nr. 571/2016, comparativ cu anul 2019 când au fost întocmite 64 puncte de vedere.
În anul 2020 nu au fost înregistrate solicitări pentru emiterea autorizaţiei de protecţie civilă față de anul 2019 când nu au fost 2 solicitări.
Privind activitatea de avizare-autorizare, alta decât cea pentru lucrările de construire, au fost analizate şi soluţionate în termenele prevăzute de actele normative cu incidenţă în domeniu, următoarele documente:
– 2 acorduri pentru jocuri de artificii comparativ cu 6 în anul 2019.
– 12 acorduri pentru comercializare articole pirotehnice, comparativ cu anul 2019 când au fost emise 9.
Au fost înregistrate 60 de cereri pentru avizarea planurilor urbanistice (PUZ şi PUG) comparativ cu 69 solicitări în 2019 în scădere cu 13,04 % ; 52 solicitări au fost soluţionate favorabil, iar 8 documentaţii fiind respinse în vederea completării şi remedierii deficienţelor.
Au fost emise 3 avize de amplasare în parcelă, comparativ cu anul 2019 când a fost emis 1 aviz de acest tip.
Inspectorii compartimentului avizare/autorizare au mai participat în 16 comisii de recepţie la terminarea lucrărilor de construcții faţă de 11 participări în anul 2019, la 9 obiective admiţând recepţia.

Advertisement

1.2.3 Activităţi de pregătire şi informare preventivă cu populaţia şi salariaţii

În conformitate cu Ordinul Inspectorului General nr. 73121 din 20.01.2020, pentru anul 2020 s-a întocmit Calendarul principalelor activităţi de informare şi educaţie preventivă, acesta fiind transmis subunităţilor de intervenţie în vederea punerii în aplicare în părţile ce-i privesc. De altfel, majoritatea activităţilor de informare preventivă au fost desfăşurate de cadrele subunităţilor de intervenţie, având în vedere încadrarea deficitară a Inspecţiei de Prevenire. Astfel, în acest an au fost desfăşurate următoarele activități specifice:
– 1867 activităţi de informare preventivă pe diferite teme la care au participat 11.065 persoane;
– 30 exerciţii de intervenţie şi evacuare la operatori economici şi instituţii cu ocazia desfășurării controalelor de prevenire, la care au participat 1.269 salariaţi;
– 2 lecţii deschise cu ocazia controalelor la unităţile de învăţământ, la care au participat 415 elevi.
– 81 insruiri la operatorii econmici cu participarea unui număr de 85 participanți.
Cu ocazia Zilei Informării Preventive – MARȚI 13, respectiv Ziua Internațioanală a Reducerii Riscului la Dezastre au fost distribuite materialele transmise de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, atât de cadrele Inspecției de Prevenire cât și de cadrele subunităților de intervenție materialele de informare preventivă aferente campaniilor “Marți 13” și “Viziune I 2020”
În anul 2020 au fost derulate 4 campanii naţionale de informare şi conştientizare a populaţiei, conform ordinelor I.G.S.U., după cum urmează:
~ Campania naţională „Nu tremur la cutremur”.
~ Campania „R.I.S.C. – Renunţă improvizaţiile sunt catastrofale!, Scapă de coşmarul intoxicaţiilor cu gaze!, Pune viaţa familiei tale pe primul loc! Nu lăsa viaţa să devină o amintire. Spune nu improvizaţiilor!”.
~ Campania I.G.S.U. – E.ON: “Detectoarele de incendiu și gaz în locuințe salvează vieți!”
~ Campania demarată de I.G.S.U. şi I.S.C.I.R, „Nu încărca butelia la staţia G.P.L.”

1.3 MANAGEMENTUL PREGĂTIRII

1.3.1 Pregătirea personalului operativ

Pregătirea pentru intervenţie a personalului operativ în anul 2020 s-a executat în conformitate cu prevederile ordinelor primite, prin următoarele forme de pregătire: pregătire de specialitate, trageri cu armamentul, educaţie fizică şi pregătire specială în centrele de antrenament şi pregătire de specialitate.
Pregătirea de specialitate a personalului operativ s-a executat pe baza Planificării lunare şi programului săptămânal al fiecărei subunităţi de intervenţie, fiind respectate direcţiile de acţiune stabilite prin Ordinul privind pregătirea personalului operativ din subunităţile de intervenţie, de către şefii gărzilor de intervenţie, sub stricta coordonare a comandanţilor de subunităţi.
În anul 2020 pregătirea s-a desfășurat în majoritate prin activități de instruire fără scoatere de la locul de muncă, având în vedere situaţia epidemiologică, ce a impus sistarea activităţilor de pregătire cu scoatere de la locul de muncă începând cu luna martie.

1.3.2 Reziliența comunităților

Advertisement

a.) Planul de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă
Pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă a reprezentanţilor instituţiilor prefectului şi a personalului cu funcţii de conducere şi atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă din administraţia publică locală şi din serviciile descentralizate şi deconcentrate, de pe raza judeţului Călăraşi, se realizează în conformitate cu prevederile art. 34 alin.(1) din Legea nr. 481/2004, ale Ordinului Inspectorului General nr. 4301/IG din 06.01.2020 privind pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă a reprezentanţilor instituţiilor prefectului şi a personalului cu funcţii de conducere şi atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă din administraţia publică locală, servicii descentralizate şi deconcentrate în anul 2020 şi ale Planului anual de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă în anul 2020, aprobat prin Ordinul Prefectului judeţului Călăraşi nr. 24 din data de 23.01.2020.

b.) Pregătirea personalului de specialitate, cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă, prin cursuri de formare organizate la C.N.P.P.M.S.U. Ciolpani şi Centrul Zonal de Pregătire de Protecţie Civilă Craiova.
În trimestrul I participarea la cursurile de pregătire organizate la Centrul Zonal de Pregătire de Protecţie Civilă Craiova se prezintă astfel:
În luna februarie s-au desfășurat 2 serii de pregătire, au fost planificaţi la cursuri 8 secretari de comune, câte 4 în fiecare serie şi au absentat toți, conform adresei nr.3.810.118 din 28.02.2020 transmisă de Centrul Zonal de Pregătire de Protecție Civilă.
În luna martie din cele 3 serii planificate s-a desfășurat o singură serie – 02.03 – 06.03.2020, celelalte serii s-au suspendat din cauza virusului gripal COVID-19.
În seria 02 – 06.03.2020 au fost planificați 5 secretari ai comunelor și s-a prezentat unul singur, doamna Șerban Mariana de la Primăria comunei Lupșanu, care a fost replanificată din luna februarie 2020.
În perioada 03.02 – 21.02.2020 a fost planificat să participe la cursul de ,,inspector protecție civilă”, organizat la C.N.P.P.M.S.U.Ciolpani, un angajat din cadrul S.G.A.Călărași. Din motive medicale persoana propusă nu a putut participa.
În conformitate cu Ordinul inspectorului general al I.G.S.U. nr.43173 din 10.03.2020, cu data de 10.03.2020 au fost suspendate programele de formare profesională care se află în derulare încadrul centrelor din subordinea I.G.S.U..

c.) Având în vedere intrarea în vigoare a Planului județean de pregătire în domeniul situațiilor de urgență în anul 2020, aprobat prin Ordinul Prefectului Județului Călărași nr.24 din 23.01.2020, au fost transmise adrese la toate instituțiile și obiectivele economice care au obligația întocmirii Planului de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, propriu, pentru anul 2020, să ne înainteze planurile în vederea avizării.
Situația avizării planurilor se prezintă astfel:
x) La nivelul Unităților Administrativ Teritoriale:
– planuri avizate la comune: 45 din 50 – procentaj 90%;
– planuri avizate la municipii: 2 din 2 – procentaj 100%;
– planuri avizate la orașe: 3 din 3 – procentaj 100%;
Au fost avizate 50 de planuri, procentaj de 90%.
Nu au depus planul de pregătire: comunele Dor Mărunt, Lehliu, Ștefan Vodă, Ulmu, Valea Argovei.
y) La nivelul obiectivelor economice unde funcționează S.P.S.U.:
– planuri avizate: 5 din 6, procentaj de 83%, anul trecut procentajul a fost de 100%.
z) Lanivelul obiectivelor economice cu risc și pericol de accidente majore:
– planuri avizate: 8 din 14, procentaj 57%.
În anul 2020, din cauza pandemiei cu noul coronavirus SARS – CoV-2, concursurile cu tematică de protecţie civilă “Cu viaţa mea apăr viaţa” și cercurile tehnico – aplicative “Prietenii pompierilor” au fost suspendate, la fel și concursurile profesionale ale serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă, precum şi concursurile serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă.

c.) Servicii voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă

i) Servicii Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă
La nivelul județului Călărași sunt înființate și funcționează un număr de 54 servicii voluntare pentru situații de urgență.
Dintre acestea, un număr de 5 servicii voluntare au în dotare autospecială de stingere cu apă și spumă (Orașul Fundulea și comunele: Ciocănești, Independența și Grubănești).

 

Advertisement

În urma desfășurării activităţilor specifice de verificare, îndrumare, pregătire şi asistenţă tehnică de specialitate, au fost primite foarte puține documentații pentru avizarea S.V.S.U..
În anul 2020 au primit aviz de înființare și aviz pentru sector de competență doar 3 (trei) Servicii Voluntare pentru Situații de Urgență: mun.Călărași, mun.Oltenița și com.Roseți.
Au fost analizate și au fost respinse un număr de 10 documentații primite de la Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență, în vederea avizării.
În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului coronavirus SARS – CoV-2, conform Decretului nr.195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, începând din luna martie 2020, Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență se subordonează operațional serviciilor profesioniste pentru situații de urgență.
Misiunile executate de serviciile voluntare au fost:
– dezinfecție – 176 de misiuni;
– informarea publică privind măsurile de prevenire a virusului SARS-CoV-2- 384 de misiuni;
– acțiuni de ajutorare a persoanelor vârstnice și a celor fără aparținători- 842 de misiuni;
– inventarierea persoanelor cu vârsta peste 65 de ani- 3986 de misiuni;
– sprijin pentru persoanele aflate în izolare/carantină- 168 de misiuni;
– verificarea respectării măsurii privind izolarea la domiciliu- 217 de misiuni;
– distribuirea deciziilor de izolare/carantinare emise de Direcția de Sănătate Publică Călărași;
ii) Servicii Private pentru Situaţii de Urgenţă
La nivelul judeţului Călăraşi funcționează un număr de 10 servicii private pentru situații de urgență, dintre care:
-6 servicii private proprii, înființate în județul Călărași;
-3 servicii private proprii înființate în municipiul București, cu sector de competență în județul Călărași;
-1 serviciu privat înființat ca societate prestatoare de servicii, în municipiul București, cu sector de competență în județul Călărași.

d.) Activitatea de voluntariat în cadrul inspectoratului
În anul 2020, din cauza pandemiei cu noul coronavirus SARS – CoV-2 activitatea voluntarilor a fost suspendată, fiind reluată din luna noiembrie 2020 în baza ordinului I.G.S.U. nr.78641 din 03.11.2020.
În cadrul inspectoratului îşi desfăşoară activitatea un număr de 19 voluntari, astfel:
– 3 voluntari, seria 2017, 2 încadraţi în clasa de competenţă II şi 1 voluntar încadrat în clasa de competenţă III, a absolvit Cursul de acordarea primului ajutor calificat în anul 2018.
– 1 voluntar, seria 2018, încadrat în clasa de competenţă III, a absolvit Cursul de acordarea primului ajutor calificat în anul 2019.
– 15 voluntari înscriși în program în anul 2019 au parcurs cursul introductiv în luna decembrie 2019 și cursul de prim ajutor de bază în luna ianuarie 2020. Dintre aceștia 9 sunt încadrați la clasa I de competențe și 6 la clasa a II-a de competențe..

e.) Pregătirea preşcolarilor şi elevilor
La nivelul județului Călărași pregătirea preșcolarilor și elevilor se realizează în conformitate cu planul anual de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, prin activități de pregătire desfășurate semestrial (exerciții de evacuare) sau informare preventivă/lecții deschise susținute de cadrele inspectoratului cu ocazia activităților planificate în unitățile de învățământ sau la solicitarea acestora.
În anul 2020, până la data declarării stării de urgență pe teritoriul României conform Decretului nr.195 din 16 martie privind instituirii stării de urgență pe teritoriul României, cadrele inspectoratului au desfășurat activități de informare preventivă/lecții deschise cu elevii în baza Planului de acțiuni pentru sărbătorirea ,,Zilei Protecției Civile” din România nr.1756018 din 07.02.2020 şi pe timpul activităţilor specifice ale I.P..

2. MANAGEMENTUL SUPORT

2.1 ÎN PLANUL RESURSELOR UMANE

Serviciul Resurse Umane are ca obiective specifice:
* Asigurarea unui nivel calitativ şi cantitativ corespunzător de ocupare cu personal a posturilor prevăzute în statul de organizare, potrivit necesităţilor şi posibilităţilor de alocare a resurselor, conform normelor legale incidente;
* Asigurarea managementului carierei, a pregătirii continue şi de specialitate a personalului;
* Planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul activităţii şi acţiunilor specifice domeniului prevenirea riscurilor profesionale şi protecţia lucrătorilor;

Advertisement

Formare profesională:
În cursul anului 2020 pregătirea continuă și de specialitate s-a desfășurat în conformitate cu O.I.G. nr. 775/20/I-Cl din 01.04.2020 pentru anul de formare profesională 01.04.2020-31.03.2021 prin şedinţe de pregătire desfăşurate în comun pe structuri funcţionale, pregătirea individuală dirijată şi educaţie fizică. Programele de inițiere sau de pregătire a cadrelor în centrele de specialitate (de învățământ, respectiv de antrenamente din cadrul altor instituții/unități) a fost suspendată începând cu luna Martie 2020 din cauza declarării succesive a stării de urgență, respectiv a stării de alertă pe teritoriul României generate de riscul de infectare cu virusul SARS CoV-2.

Prevenirea Riscurilor Profesionale și Protecția Lucrătorilor:
Majoritatea activităților propuse pentru anul trecut au fost îndeplinite, cu excepția examenului medical periodic pentru personalul unității din lipsa alocării fondurilor.
Începând cu luna martie 2020 prioritatea compartimentului a fost luarea tuturor măsurilor de protecție pentru prevenirea infectării personalului unității cu virusul SARS CoV-2, prin adoptarea de măsuri tehnice, organizatorice și igienico-sanitare.

2.2 ÎN PLAN FINANCIAR

Principalele obiective ale compartimentului financiar în 2020 au fost:
* Urmărirea încadrării cheltuielilor în nivelul total al creditelor bugetare alocate;
* Asigurarea fondurilor necesare plăţii drepturilor salariale şi a altor drepturi băneşti pentru personalul unităţii, prin întocmirea lunară a necesarului de credite şi a solicitărilor suplimentare lunare;
* Asigurarea fondurilor necesare pentru plata cheltuielilor cu bunurile şi serviciile;

Creditele puse la dispoziţia unităţii noastre în cursul anului 2020, au fost utilizate în procent de 99,99 %, după cum urmează:
Titlul I – ”Cheltuieli de personal” 55.881.300 lei;
Titlul II “Cheltuieli materiale” 1.499.600 lei;
Titlul X Fonduri exeterne 70.329 lei
Titlul XIII Active nefinanciare 47.929 lei
Titlul IX Asistenţă socială 283.172 lei.

Fondurile alocate în anul 2020 au fost mai mari cu 61,74% faţă de 2019, deoarece s-a urmărit asigurarea cheltuielilor necesare cu combaterea pandemiei de COVID 19 şi organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale şi parlamentare din cursul anului.

Advertisement

2.3 ÎN PLANUL LOGISTIC

2.3.1 SERVICIUL LOGISTIC

Serviciul Logistic are ca obiectiv specific realizarea cadrului funcţional în vederea asigurării suportului material necesar desfăşurării la parametrii de performanţă a misiunilor specifice unităţii, urmărind gestionarea optimă, pe criterii de eficienţă economică, a potenţialului logistic.
În conformitate cu O.M.A.I. 262/2007 privind aprobarea Regulamentului pentru compunerea şi portul uniformelor militare, precum şi a regulilor pentru aplicarea normelor privind echiparea militarilor la începutul anului 2020 s-au alocat prin O.Z.U. nr. 1 din 03.01.2020 la drepturi de echipament pentru completarea ţinutei şi diferenţa în bani toate cadrele militare ale unităţii. În cursul anului 2020 drepturile de echipament au fost asigurate atât prin plata lunară în bani cât şi prin distribuţii în natură în baza solicitărilor.

Pe parcursul anului 2020, având în vedere și contextul generat de pandemie o serie de operatori economici au oferit ca sponsorizare unității diverse echipamente, care au fost foarte utile la momentul respectiv, după cum urmează:
• S.C. Donalam S.A. cu sediul în Mun. Călărași a sponsorizat unitateaîn luna aprilie 5000 buc. Măști KN 95 (echivvalent FFP2) – în valoare de 57.726,90 lei
• S.C. PRO CAP DEVELOPING S.R.L. cu sediul în sat Coconi, com. Mânăstirea a sponsorizat unitatea în luna aprilie cu un tunel de dezinfecție TU-DZ01- în valoare de 4.500 lei
• S.C. MDE CONVERTING S.R.L. cu sediul în Mun. Oltenița a sponsorizat unitatea în luna martie cu 20 buc. Kit echipament protecție 3M – în valoare de 440 lei
• S.C. EUROSONEL S.R.L. cu sediul în Mun. Călărași a sponsorizat unitatea în luna aprilie cu 500 buc. măști chirurgicale cu 3 pliuri în valoare de 1.750 lei; 1200 perechi mănuși sterile, 350 perechi mănuși nesterile și 550 buc. măști chirurgicale cu 3 pliuri în valoare de 4.366 lei; 750 perechi mănuși sterile, 800 perechi mănuși nesterile în valoare de 1.609 lei
De asemenea pe parcursul anului unitate a alocat suma de 122.500 de lei pentru achiziționarea de materiale și echipamente menite să prevină răspândirea virusului SARS-COV 2 în rândul personalului propriu (măști, dezinfectant, nebulizatoare, substanțe pentru nebulizatoare, mănuși, etc.), reușind ca la momentual actual să dețină un stoc de măști de protecție pentru primele 6 luni ale anului 2021.
Totodată pentru combaterea eficientă a pandemiei, prin grija Inspectoratului General pentru Situații de Urgență s-a asigurat dotarea permanentă cu echipamente necesare (măști, mănuși, viziere, combinezoane, dezinfectanți), care au fost distribuite rapid tuturor instituțiilor aflate în prima linie (DSP, Spitale, UPU, SAJ, Medici de Familie, Direcția de Asistență Socială).

Pe linie de echipament de protecție p.s.i. în anul 2020 s-au recepționat 110 costume de protecție pompieri.
Gradul de asigurare cu echipament special de protecţie se prezintă astfel :
Nr. crt. Denumire Grad de asigurare
1 Cască protecţie cu vizor 67,51 %
2 Costum protecţie pompieri 81,49 %
3 Centură siguranţă 87,10 %
4 Mănuşi de protecţie 80,04 %
5 Cizme scurte din piele cu branţ metalic 91,78 %

În ceea ce priveşte asigurarea tehnică de autovehicule a unităţii, în acest an s-a avut în vedere realizarea activităţilor planificate şi luarea măsurilor necesare pentru menţinerea autovehiculelor unităţii în stare de operativitate, pentru îndeplinirea misiunilor specifice.

Advertisement

Managementul asigurării tehnice de autovehicule, în anul 2019, a avut ca principale obiective organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor specifice desfăşurate de personalul tehnic, cât şi de personalul destinat exploatării autovehiculelor, precum şi realizarea unei colaborări eficiente cu celelalte compartimente ale unităţii.

Autovehiculele din dotarea unităţii sunt alocate în proporţie de 75% pentru executarea de activităţi operative. Pentru activităţi logistice şi de suport, sunt alocate autovehicule în proporţie de 25%.

Pe linie de înzestrare în acest an unitatea noastră a fost dotată cu:
 O autospecială pentru descarcerare furnizată prin grija Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la o valoare unitară de 891.137,04 lei – în luna aprilie – distribuită la Detașamentul de Pompieri Călărași
 Un autocamion cu sistem hidraulic de încărcare-descărcare cu cârlog furnizat prin grija Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la o valoare unitară de 651.042,28 lei – în luna aprilie – distribuit la Secția de Pompieri Dragalina
 Un sistem de măsurare și detectare la distanță a temperaturii corporale achiziționat de către unitate în valoare de 38.080 lei – în luna iunie – pus în funcțiune la sediul unității
 Un autovehicul Dacia Duster 4×4 furnizat de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în valoare de 91.263,48 – în luna august – rămas la sediul unității
 Un autovehicul Dacia Logan 4×2 furnizat de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în valoare de 48.540,10 – în luna septembrie rămas la sediul unității
 2 camere de izolare cu presiune negativă pentru asigurarea stocurilor de urgență medicală furnizate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în valoare de 714.000 lei
 Un tunel de dezinfecție primit prin sponsorizare de la S.C. PRO CAP DEVELOPING S.R.L ÎN VALOARE DE 4.500 LEI
 Un container suport logistic al intervenției cu echipamente de protecție în valoare de 1.206.076,45 lei
Gradul de înzestrare cu autovehicule, în raport cu prevederile tabelei de înzestrare este în procent de 65 %.

În vederea optimizării exploatării şi implicit a alocării eficiente de resurse pentru mentenanţa parcului auto, s-a realizat o fundamentare a programului de asigurare tehnico-materială în care s-au avut în vedere următoarele elemente: necesarul anual de carburanţi, lubrifianţi, substanţe de stingere, piese de schimb şi alte materiale tehnice, revizii tehnice, inspecţii tehnice periodice şi reparaţii, în funcţie de numărul mijloacelor tehnice aflate în dotare. Astfel, printr-o bună planificare, sectorul tehnic nu a avut de suferit, fiind asigurate toate resursele necesare executării activităţilor curente de întreţinere.
În anul 2020 unitatea noastră a executat lucrări de reparaţii curente la tehnica din dotare atât prin mijloace proprii, cât şi în ateliere specializate şi BRTI Dragalina.
Vechimea tehnicii de interveţie
~ pentru tehnica SMURD
– între 5 şi 10 ani – 7 ambulanţe, vehiculul UTV tip ARGO și 1 ATPVM (Călăraşi), o autospecială pentru descarcerare (Lehliu-Gară)
– sub 5 ani – cele 6 ambulanţe VW achiziționate de către IGSU (2 sosite la finalul anului 2018 și 4 pe parcursul anului 2019), o autospecială pentru descarcerare (Călărași)
~ pentru autospecialele de stingere a incendiilor
– între 0 şi 10 ani – 12 autospeciale
– sub 10 şi 20 de ani – 2 autospeciale
– între 20 şi 30 de ani – 7 autospeciale
– peste 30 de ani – o autospecială (la Olteniţa)
În anul 2020, autovehiculele din parcul auto al unităţii au efectuat un rulaj total de 679.974 km, în creştere cu 22,86% faţă de anul 2019 când s-au efectuat 553.444 km.
Cele mai mari ponderi privind rulajul l-au avut autospecialele care deservesc serviciile SMURD, autoturismele de serviciu și autospecialele de stins incendii cu apă şi spumă.

2.3.2 SERVICIUL COMUNICAȚII ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI
Tehnica de comunicaţii şi informatică este asigurată într-un procent de 65 %, într-o uşoară creştere faţă de anul 2019 iar modificările apărute au fost datorate achiziţiei de tehnică de calcul atât din buget propriu cât şi în cadrul unor proiecte pe fonduri europene.
Vechimea medie a tehnicii de comunicaţii şi informatică este de aprox 6,5 ani, fapt ce determină riscul apariţiei unor defecţiuni care să îngreuneze activitatea compartimentelor.
În decursul anului 2020 au fost realizate 38 de lucrări de reparaţii ce au menţinut în stare de operativitate toată tehnica existent.
Comparativ cu anul 2019, lucrările de întreţinere şi reparaţii au fost în creştere, acest lucru datorându-se vechimii echipamentelor dar şi extinderii reţelelor de comunicaţii.
Situaţia tehnicii de comunicaţii şi informatică existentă asigură funcționarea în condiții optime atât a activității inspectoratului cât și a activităților personalului aflat la intervenție iar in anul următor ne-am propus completarea deficitului existent prin achiziţia de echipamente noi.

2.3.2 COMPARTIMENTUL ACHIZIŢII PUBLICE
Activitatea Compartimentului Achiziţii Publice se desfăşoară în domeniul organizării şi desfăşurării procedurilor de achiziţii publice în vederea atribuirii de contracte de furnizare, de servicii şi de lucrări. Astfel în cadrul Compartimentului se întocmeşte documentaţia necesară demarării şi desfăşurării procedurilor de achiziţii publice, respectiv se întocmeşte dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract atribuit sau acord – cadru încheiat.
Valoarea achizitiilor efectuate in acest an este de 1.143.786,22lei.

Advertisement

Fondurile alocate în anul 2020 au fost mai mari cu 61,74% faţă de 2019, deoarece s-a urmărit asigurarea cheltuielilor necesare cu combaterea pandemiei de COVID 19 şi organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale şi parlamentare din cursul anului.

În cadrul programului Interreg V-A Romania – Bulgaria au fost achiziţionate :
– bunuri materiale publicitare (banner, roll-up, afis A4) în valoare de 6965,97 lei.
– au fost derulate 2 proceduri simplificate in urma cărora au fost încheiate 3 contracte de furnizare:”tehnică de comunicaţii şi informatică, video wall, sistem de supraveghere şi sistem de sonorizare şi dulapuri”, în valoare totală de 432.347,49 lei, astfel:
– sistem de supraveghere video – 93.631,84 lei
– server de reţea – 30.627,03 lei
– staţii de lucru cu monitor cu licenţă sistem de oprerare si licenţă pachet tip office –155.419,95 lei
– licenţă pachet tip office –3.874,64 lei
– sistem video wall screen –148.794,03 lei

2.4 ÎN PLANUL JURIDIC
Obiectivele specifice activităţii desfăşurate ale compartimentului au fost și anul acesta acelea de: asigurare a unei activităţi de asistenţă şi consiliere juridică de calitate; precum şi de propunere către conducerea unităţii a măsurilor ce se impun pentru îmbunătăţirea activităţii pe linie juridică.

În anul 2020, s-au aflat în lucru, pe linie litigioasă un număr total de 15 dosare, din care, la nivelul propriului inspectorat, un numar de 12 dosare, având ca obiect atât acţiuni în contencios administrativ, cât şi plângeri contravenţionale.
Contribuţia compartimentului juridic în ceea ce priveşte achiziţiile publice derulate de către unitate anul 2020 s-a circumscris în mod prioritar pentru avizarea din punct de vedere al legalităţii a unui numărde 55 de contracte și acte adiționale

Totodată în anul 2020, au fost avizate pentru legalitate 247 ordine ale inspectorului şef (toate nesecrete), referitoare la încadrarea sau eliberarea din funcţie a unor cadre militare, precum şi la salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar şi civil, aplicându-se viza de legalitate şi cu privire la alte acte cu caracter normativ sau individual, care au angajat răspunderea patrimonială a inspectoratului.

2.5 ÎN PLANUL MEDIATIC
Compartimentul are ca obiectiv specific asigurarea transparenţei inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă în mass media centrală şi locală şi a sprijinului reprezentanţilor acestora în activitatea lor de informare, documentare şi interpretare a datelor cunoscute despre activitatea unităţii şi despre măsurile luate în domeniul de interes.
Permanent s-au menţinut relaţiile de colaborare cu reprezentanţii mass-media şi cu instituţiile judeţene şi locale, observându-se faptul că şi în anul 2020 indicele de vizibilitate al I.S.U. „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi s-a menţinut în cotele obişnuite în mass-media, la un nivel ridicat, polarizarea materialelor apărute în presă fiind clar pozitivă.

Advertisement

3. ÎN PLANUL ACCESĂRII FONDURILOR NERAMBURSABILE

În anul 2020 s-a continuat derularea celor trei proiecte cu fonduri europene în calitate de partener sau benefiar alături de Consiliul județean și Inspectoratul Județean de Jandarmi,
precum și proiectul IGSU cu finanțare a băncii mondiale pentru consolidare, anvelopare, mansardare și modernizare a sediului administrativ și operativ al Inspectoratului și Structurii de intervenție din Călărași.

Cele trei proiecte cu fonduri europene sunt:
► Primul proiect – Managementul de risc şi protecţia la inundaţii în regiunile transfrontaliere Călăraşi – Polski Trambesh–Rimana ce are ca scop modernizarea monitorizării situaţiilor de urgenţă şi a dotării echipajelor cu tehnică de intervenţie: o autospecială pirotehnică; o automacara de 60t şi un echipament de pompare de mare intrate în operativitate.
► Al doilea proiect are ca scop dotarea unităţii noastre cu şenilată de transport și prim ajutor.
► Al treilea proiect are ca scop dotarea dispeceratului cu echipamente pentru a satisface cerințele unui centru de conducere și coordonare în vederea garantării siguranței cetățenilor și a teritoriului din cele două părți ale frontierei pentru prevenirea și coordonarea situațiilor de urgență

4. COOPERAREA INTRA ȘI INTER INSTITUȚIONALĂ
În conformitate cu cadrul normativ în vigoare, pentru asigurarea unui management eficient al situaţiilor de urgenţă Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi este parte într-un număr de 26 de planuri comune de intervenţie, de cooperare, protocoale etc.
Compartimentele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi colaborează în condiţii foarte bune între ele neexistând dificultăţi în ceea ce priveşte schimbul reciproc de informaţii sau realizarea de activităţi împreună.
Pentru îndeplinirea misiunilor din competenţă, unitatea a cooperat foarte bine cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne.
Este de evidenţiat faptul că, asigurarea funcţiilor de sprijin şi a secretariatului tehnic permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-a realizat în condiţii optime prin cooperarea pentru acordarea primului ajutor în faza prespitalicească, pentru inundaţii, pentru poluări, accidente chimice, urgenţe radiologice şi accidente nucleare.
În vederea asigurării unui timp de răspuns cât mai redus în zonele judeţului necuprinse în raioanele de intervenţie ale subunităţilor inspectoratului, (Or. Fundulea, com. Belciugatele) sunt în vigoare planuri de intervenţie comună cu inspectoratele pentru situații de urgență invecinate.
La nivel transfrontalier, în scopul managementului comun al riscurilor identificate în zona de frontieră româno-bulgară, în baza planului de nivel național, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi este semnatar al Planului de intervenție comună în domeniile de competență ale I.S.U. Călărași și Directoratului regional de pompieri și protecție civilă Silistra, plan actualizat și testat printr-un exercițiu tactic.
În vederea asigurării protecţiei populaţiei cât şi a personalului propriu pe timpul manifestării situaţiilor de urgenţă sunt semnate protocoale de colaborare cu ENEL şi Distrigaz.

În acest sens doresc să adresez mulțumiri către toate instituțiile cu care Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Barbu Ştirbei” al Judeţului Călăraşi a cooperat pe parcursul anului.

5. PRINCIPALELE DIRECŢII DE ACŢIUNE ÎN ANUL 2021:

Advertisement

► Gestionarea profesionistă şi eficientă a situaţiilor de urgentă, informarea oportună a autorităţilor publice locale abilitate asupra riscurilor şi stabilirea unor măsuri ferme pentru creşterea gradului de securitate si siguranţă a cetăţeanului;

► Consolidarea caracterului proactiv al activităţii de prevenire prin îndrumarea si controlul autorităţilor administraliei publice locale, intituţiilor şi operatorilor economici privind îndeplinirea atribuţiilor;

► Menținerea încrederii în instituție, prin modul profesionist şi echidistant de soluţionare a solicitărilor şi petiţiilor adresate de cetăţeni, în spiritul respectării cu strictele a drepturilor omului si a libertăţilor acestuia;

► Continuarea procesului de perfecţionare a pregătirii de specialitate a personalului;

► Recrutarea de personal în vederea completării posturilor vacante;

► Definitivarea stării de folosință a noului sediu pentru o structură de intervenție în orașul Fundulea în vederea asigurării intervenției prompte și eficcace într-o zonă ce se dezvoltă din ce în ce mai mult;

Advertisement

► Atragerea de fonduri europene în vederea continuării procesului de înzestrare cu tehnică;

6. CONCLUZII

Rezultatele foarte bune obținute de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” al județului Călărași pe parcursul anului 2020 sunt rodul muncii în echipă pe toate palierele și al profesionalismului personalului.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Barbu Știrbei” poate spune astfel că este pregătit pentru îndeplinirea misiunilor și activităților specifice!

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

VIDEO. O mașină de poliţie a fost implicată într-un accident, în timpul unei urmăriri pe strada București

Published

on

sursa foto: calarasipress.ro

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Un nou accident de circulație a avut loc vineri noapte în municipiul Călărași, zona Parcul Florilor, pe strada București. Totul s-a întâmplat în timp ce două autospeciale de poliție se aflau în urmărirea unui șofer care ar fi evitat un filtru de poliție.

Două echipaje de poliție au pornit în urmărirea unui autoturism marca BMW X5 de culoare neagră. Urmărirea ar fi început încă din zona spitalului județean. Urmărirea s-a desfășurat pe strada Eroilor și pe Grivița, iar la intersecția cu Bulevardul Cuza Vodă, polițiștii au încercat să oprească mașina conform procedurilor, dar șoferul nu a oprit.

În timpul urmăririi, autospeciala de poliție MAI 37933 care se deplasa pe strada București către Tenaris, a acroșat un autoturism care circula regulamentar pe a doua bandă. Participantul la trafic ar fi frânat pentru a le permite celor două echipaje de poliție să-l depășească, însă autospeciala de poliție care se afla în spatele autoturismului nu a mai reușit să frâneze. Martorii spun că sistemul de frânare era supraîncălzit, iar din discuri ieșea fum.

În mașina poliției se aflau trei agenți, iar șoferul a suferit răni ușoare la membrele inferioare.

Advertisement

La fața locului au intervenit imediat mai multe autospeciale de poliție pentru a acorda asistență și a gestiona situația. Cu toate acestea, șoferul urmărit a reușit să scape în urma incidentului. Autoritățile continuă să ancheteze circumstanțele exacte ale accidentului și să îl identifice pe șoferul fugar.

Continue Reading

Știri

Accident în Roseți cauzat de un șofer neatent. Patru mașini au fost avariate

Published

on

Un accident rutier teribil a avut loc vineri, 19 aprilie, în comuna Roșeți din județul Călărași. În jurul orei 19:30, două autoturisme au intrat în coliziune, implicând și alte două vehicule staționate. Din fericire, nu se afla nicio persoană în mașinile oprite în fața unei locuințe.

Patru persoane au fost implicate în accident, iar un copil de cinci ani a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” de către Serviciul de Ambulanță.

Din păcate, un alt copil în vârstă de trei ani a suferit un atac de panică. La locul incidentului au intervenit echipaje ale Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Călărași, inclusiv o autospecială pentru transport personal și victime multiple.

Polițiștii au demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte în care s-a produs accidentul.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Vasile Iliuță, Președintele CJ Călărași, audiat la DNA Constanța

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, este convocat vineri la sediul DNA Constanța pentru a fi audiat în legătură cu perchezițiile efectuate acum o lună la sediile mai multor instituții din Călărași. Procurorii au subliniat că Vasile Iliuță nu este implicat în nicio calitate în acest dosar și că investigațiile sunt în desfășurare în mod general.

Pe 21 martie, procurorii anticorupție din Constanța au efectuat percheziții la diverse instituții din Călărași, inclusiv la sediul Consiliului Județean și la o unitate medicală. Aceștia au investigat presupuse infracțiuni de abuz în serviciu și au confiscat mai multe documente.

Luna trecută, pe 22 martie 2024, președintele CJ Călărași a postat un mesaj pe pagina personală de Facebook, în care pune accentul pe încrederea sa în justiție: “Am încredere în justiţie. (…) Cu şase luni înainte de alegerile programate din 2020, am fost făcut inculpat de către procurorul şef al unei unităţi de parchet. (…) În 20 noiembrie 2023, am fost achitat în primă instanţă de către Tribunalul Bucureşti, care a precizat că fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârşită cu vinovăţia prevăzută de lege. În aceeaşi zi, pe 20 noiembrie, la câteva ore după ce am primit vestea achitării, am fost sunat de un reprezentant al unităţii de parchet care mă trimisese în judecată, reprezentant care mi-a adresat o invitaţie pentru o audiere la sediul instituţiei respective, într-un alt dosar penal (…). Acum două zile mi-am anunţat candidatura pentru un nou mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean Călăraşi. Ieri au fost percheziţii la Călăraşi. Într-un alt dosar”.

Totodată, Vasile Iliuță a transmis că este obligatoriu să clarificăm orice aspect care ar putea ridica întrebări în legătură cu activitatea. El a subliniat că atunci când există suspiciuni, este natural ca autoritățile să facă întrebări. Iliuță a adăugat că, după percheziții, a furnizat documentele necesare, așa cum a făcut întotdeauna în relația cu toate instituțiile statului.

Advertisement

 ”Niciodată nu trebuie să ne dispară încrederea în justiţie şi suntem datori mereu să clarificăm orice nuanţă care poate să pună un semn de întrebare asupra activităţii, şi atunci când există o suspiciune, nu trebuie să ne supărăm că cineva vine şi ne întreabă diferite lucruri” a scris președintele pe pagina de Facebook.

Reprezentanții DNA Constanța au confirmat că Vasile Iliuță este audiat la sediul instituției în legătură cu perchezițiile efectuate acum o lună la instituțiile din Călărași. De asemenea, au subliniat că Vasile Iliuță nu este implicat în nicio calitate în acest dosar și că investigațiile se concentrează pe fapte, nu pe persoane.

Șeful DNA Constanța, Mihai Stanciu, a afirmat pentru AGERPRES că Vasile Iliuță este supus audierilor, nefiind implicat în nicio calitate în dosarul în care procurorii desfășoară investigații.

Continue Reading

Cele mai vizualizate