Connect with us

Actualitate

Concediul paternal a fost extins. Tații primesc mai multe zile libere la nașterea copiilor

Published

on

Tații vor beneficia de 10 zile libere în loc de 5 în momentul nașterii fiecărui copil. Plata pentru aceste zile libere va fi asigurată de angajator și va reprezenta echivalentul salariului pe durata absenței. Legea a fost adoptată în Parlament și urmează să fie promulgată.

Camera Deputaților a adoptat în mod decisiv proiectul de lege care aprobă Ordonanța de Urgență nr. 117/2022 privind modificarea și completarea Legii concediului paternal nr. 210/1999.

Propunerea legislativă prevede acordarea concediului paternal tuturor taților care sunt angajați cu contract de muncă sau raport de muncă în conformitate cu legislația în vigoare. În plus, măsurile adoptate vizează prelungirea duratei concediului paternal actual de la cinci zile lucrătoare la zece zile lucrătoare.

Principalele măsuri adoptate includ:

Advertisement
  • Acordarea concediului paternal și a indemnizației corespunzătoare tuturor taților care sunt salariați în baza unui contract de muncă sau a unui raport de muncă în conformitate cu legislația, eliminând prevederile referitoare la calitatea de asigurat în cadrul sistemului de asigurări sociale de stat;
  • Introducerea unei prevederi care asimilează salariații cu următoarele categorii de persoane: cele care au încheiate contracte de activitate sportivă, convenții de muncă individuale, contracte de mandat, contracte de management, cele care desfășoară activități ca urmare a unei funcții de demnitate publică și cele care au contracte de management și de administrare, conform Legii nr. 95/2006;
  • Extinderea duratei concediului paternal curente de la 5 zile lucrătoare la 10 zile lucrătoare;
  •  Completarea reglementărilor actuale privind interdicția de concediere a salariatului pe perioada efectuării concediului paternal;
  • Introducerea de reglementări referitoare la sancțiuni în cazul nerespectării prevederilor legislației naționale care transpun prevederile directivei.

Mamele cu venituri mici vor primi de la stat 2000 de lei pentru nou-născut

În cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, se stabilește o țintă estimativă de 15.000 de cupluri mamă-nou-născut pe an, provenite din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic. Implementarea acestei măsuri de sprijin material are loc în intervalul 2024-2027, respectând bugetul disponibil din cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027 pentru această inițiativă și în conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite în acest program, scrie fonduri-structurale.ro.

Sprijinul este reglementat prin lege, iar suma asistenței, adică a tichetului social pe suport electronic, este de 2.000 de lei. Acești bani sunt acordați mamei pentru fiecare nou-născut și sunt destinați achiziționării de produse de îngrijire.

Doar anumite categorii de mame îndeplinesc condițiile pentru a primi ajutorul financiar conform viitoarei legislații:

  •  Mamele cărora li s-a stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la oricare dintre componentele venitului minim de incluziune;
  • Mamele cu dizabilități;
  • Mamele aflate temporar în situații critice de viață, cum ar fi victimele calamităților naturale sau ale violenței domestice, persoane dependente sau care se află în situații deosebite de vulnerabilitate, stabilite printr-o anchetă socială sau pe baza unui referat de anchetă socială întocmit de autoritățile din domeniul asistenței sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terț;
  •  Mamele care nu au acte de identitate;
  • Mamele minore;
  • Mamele care nu sunt cetățeni români și provin din zone de conflict.

Conform proiectului, nou-născutul este definit ca fiind copilul cu vârsta de până la trei luni.

Banii primiți pot fi utilizați de mame pentru achiziționarea produselor necesare îngrijirii nou-născutului, cum ar fi: scutece, produse pentru igiena nou-născutului, îmbrăcăminte pentru nou-născut, articole sanitare și medicale pentru cuplul mamă-nou-născut.

Advertisement

Actualitate

Concursurile profesionale ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență – faza judeţeană

Published

on

În data de 15 iunie 2024, începând cu ora 09.00, stadionul municipal din Călărași a găzduit etapa județeană a concursurilor profesionale ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență. Aceste competiții, organizate anual, au un caracter tehnico-aplicativ și sportiv, permițând pompierilor din județul nostru să-și demonstreze abilitățile și aptitudinile.

Probele competitiei

Concursul include trei probe specifice: “Pista cu obstacole”, “Dispozitivul de intervenție” și “Ștafeta 4 x 100 metri”. Aceste probe au ca scop dezvoltarea și perfecționarea aptitudinilor necesare intervențiilor în situații de urgență, evaluarea nivelului de pregătire și capacitatea de intervenție a participanților. De asemenea, competiția urmărește să popularizeze în rândul cetățenilor aspectele specifice activităților desfășurate de serviciile voluntare și private pentru situații de urgență.

Participanți și organizare

Advertisement

La această etapă vor participa echipaje din serviciile voluntare și private pentru situații de urgență din întreg județul Călărași. Competiția este organizată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași, cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Călărași.

Foto ISU Călărași

Foto ISU Călărași

Premii și etapa următoare

Câștigătorii vor avea onoarea de a reprezenta județul Călărași la faza interjudețeană, care se va desfășura în luna iulie în județul Galați. La competiția Servicii Voluntare pentru Situații de Urgență vor participa echipaje din diverse localități ale județului, iar la competiția Servicii Private pentru Situații de Urgență vor concura echipaje ale operatorilor economici.

Foto ISU Călărași

Foto ISU Călărași

Foto ISU Călărași

Foto ISU Călărași

Continue Reading

Actualitate

ANAF atrage atenția asupra unor mesaje false transmise în numele instituției

Published

on

Sursa: anaf.ro

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) avertizează cu privire la o nouă serie de mesaje false trimise în numele instituției de pe o adresă de e-mail și îndeamnă contribuabilii vizați, în special persoanele juridice, să nu răspundă la aceste solicitări.

ANAF avertizează că o nouă campanie de mesaje false, trimise în numele instituției, este în desfășurare. În aceste mesaje, contribuabililor persoane juridice li se solicită “lista entităților externe care au de achitat către societate sume mai mari de 10.000 de euro.”

”Falsificatorii motivează că scopul acestei solicitări este de a asigura o mai bună gestionare a fluxurilor financiare internaţionale şi de a preveni potenţiale riscuri asociate neîncasării sumelor datorate. Precizăm că ANAF nu solicită astfel de informaţii şi nici nu intervine în relaţia comercială dintre persoanele juridice”, se precizează în comunicatul de presă.

De această dată, mesajele sunt transmise de la adresa de e-mail [email protected].

Advertisement

Reprezentanții ANAF subliniază că această adresă de e-mail NU aparține ANAF și solicită contribuabililor să nu răspundă acestor cereri. ”Atragem atenţia că această adresă de e-mail NU aparţine ANAF şi nu trebuie să daţi curs solicitărilor! Reamintim că serviciul Spaţiul Privat Virtual, pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, a fost creat şi dezvoltat tocmai pentru o comunicare securizată cu instituţia. De asemenea, contribuabilii pot obţine informaţii fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 031.40.39.160” au transmis reprezentanții ANAF.

 

Continue Reading

Actualitate

Operatorii STS au preluat peste 15.700 de apeluri în timpul furtunii de joi seară

Published

on

Operatorii STS ai Serviciului de Urgenţă 112 au preluat și procesat la nivel național peste 15.700 de apeluri de urgență, joi seara, între orele 19:00 și 2:00, în timpul fenomenelor meteorologice caracterizate prin intensificări puternice ale vântului, căderi de grindină și averse abundente.

În intervalul 23:00-01:00, la 112 București-Ilfov s-au înregistrat peste 4.200 de apeluri. În acele două ore, operatorii STS au preluat în medie aproximativ 22 de apeluri pe minut, cu creșteri de până la 77 de apeluri pe minut.

Cele mai multe apeluri au semnalat inundări de case, clădiri, străzi și intersecții, precum și prăbușiri de elemente de construcție și acoperișuri. Aceste apeluri au fost transferate către ISU-SMURD, Poliție și Ambulanță pentru intervenție. De asemenea, în multe cazuri, au fost înregistrate apeluri multiple la numărul 112 care semnalau aceeași urgență.

În timpul codului roșu, în jurul orei 23:30, volumul apelurilor pe 112 București-Ilfov a crescut semnificativ, depășind de peste 5 ori numărul normal. Aceasta a determinat o mobilizare rapidă și suplimentarea numărului de operatori atât în București, cât și în centrele județene de gestionare a apelurilor de urgență. În tot acest interval, operatorii STS au acordat prioritate urgențelor critice, respectând procedurile operaționale specifice.

Advertisement

Pentru a gestiona rapid și eficient apelurile la 112 în timpul avertizărilor de vreme extremă, STS a adăugat mai mulți operatori și a ajustat fluxurile de lucru între aceștia și dispecerii agențiilor specializate în intervenții, a transmis Biroul de Presă al STS.

Continue Reading

Cele mai vizualizate