Connect with us

Știri

Călărași: Semnalul luminos la trecerea de nivel de cale ferată, o problemă gravă semnalată de șoferi

Published

on

Câteva secunde l-au despărțit pe un taximetrist din Călărași să fie parte dintr-o tragedie, astăzi, din cauza unei treceri de nivel de cale ferată din municipiul Călărași, motivul care sta la baza incidentului fiind sistemul de atenționare despre care soferii spun că este defect. De ani de zile, trecerea de nivel de cale ferată dintre zona “10 Nivele” și cartierul “Livada” din Călărași este o adevărată problemă pentru conducătorii auto.

Șoferii nu văd semnalul de atenționare , aceștia fiind obligați să se ghideze după instinct sau să sporească atenția la bariera care ar putea coborî în orice moment.

Un filmuleț realizat de un taximetrist surprinde un moment palpitant în care un alt coleg de breaslă reușește să se strecoare printre bariere după ce acestea coboară. Din fericire, autoturismul a reușit să iasă dintre bariere înainte ca trenul să treacă.

Trecerea la nivel de cale ferată este în general o operațiune simplă și sigură, atât timp cât participantul la trafic respectă indicațiile semnelor montate în proximitatea magistralei. Fie că este vorba de barieră sau de prezența Crucii Sfântului Andrei, prevăzută cu semnal luminos și sonor, participanții în trafic trebuie să respecte legislația rutieră aflată în vigoare, asta dacă semnalele funcționează cum trebuie.

Advertisement

Un echipaj de poliție rutieră din cadrul Serviciului Rutier din Călărași s-a deplasat la fața locului pentru a verifica sesizările șoferilor.

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

“Am luat act se sesizarea șoferilor cu privire la eventualele disfuncțiuni ale sistemului de semnalizare luminoasă și acustică montată la nivelul cu trecerea cu calea ferată, motiv pentru care am venit să verificăm exact, modul de funcționare, daca este vizibil, dacă funcționează, dacă sunt ceva probleme vis-a-vis de această modalitate de semnalizare a aproprierii trenurilor. Am observat și constat că sistemul funcționează, atât bariera cât și semnalele luminoase și acustice. Nu am constat nereguli privind modul de funcționare al acestora.” a precizat Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași.

Slaba vizibilitate a semnalelor luminoase, real pericol pentru șoferi

Mai mulți șoferi au atras atenția pe rețelele de socializare cu privire la situația semnalului luminos problematic pentru șoferi. Nu este prima oară când semnalul joacă feste șoferilor.

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

În 2020, un bărbat din Călărași, taximetrist, a rămas fără permis, după ce fost prins cu autoturismul între bariere.  Acesta a traversat liniile de cale ferată când semnalul luminos era alb, cu cadenţă lentă, dar, când era exact pe prima linie, a văzut cum barierele coborau. Șoferul a reuşit să efectueze manevre pentru a ieși dintre bariere, însă poliștii rutieri aflați în zonă l-au lăsat fără permis pentru fapta comisă.

“Am intrat pe semnalul alb, iar până să ies, a început să sune. Echipajul de poliție era imediat după barieră, m-a semnalizat, am oprit și mi s-a spus că am intrat pe semnalul roșu și cel acustic. Pot să vă spun că, pe partea cu Supeco, semnalul acustic nu mergea, nu se auzea. În perioada aceea mergea numai pe partea cu case. Am mai intrat un conducător auto, când am auzit semnalul sonor, am crezut că este în spatele meu mașina de poliție. M-am uitat în oglindă, eram aproape de ieșire, începuse să se lase bariera.

Dacă eram pe partea cu bariera, se lăsa peste mine. Mi s-a suspendat permisul de conducere, mi s-a făcut proces-verbal. Nu am înțeles pentru ce. Nu pot să vă spun decât că, în timpul zilei, când este soarele puternic, nu se vede, pe partea cu Supeco, niciun semnal. Nici cel roșu, nici cel alb.” a relatat Arthur Marin, un taximetrist din Călărași care își caută dreptatea prin sălile de judecată.

Indicatoare lipsă 

În noaptea de 23 Ianuarie 2023, un indicator de “cedează trecerea” de pe sensul Danubius – Supeco, strada Locomotivei, a fost furat cu tot cu stâlp.

Advertisement

Polițiștii locali au anunțat incidentul și comisia de circulație din subordinea PMC Călărasi, însă indicatorul nu a fost montat.

Ce spune legea?

Potrivit legislaţiei rutiere, Art. 107. se referă la: La trecerea la nivel cu calea ferată semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor este compus din două lumini roșii care funcționează intermitent alternativ. În cazul trecerii la nivel prevăzute cu bariere sau semibariere, acest semnal anunță coborârea acestora. (2) Semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor trebuie să fie însoţit de un semnal sonor de avertizare. (3) În timpul cât semnalul cu lumini roșii prevăzut la alin. (1) este stins, trebuie să funcționeze permanent un semnal cu lumină intermitentă de culoare albă, având cadența lentă, care semnifică permisiunea de a trece. (4) Lămpile cu lumini roșii și albe sunt montate pe același suport și îndreptate în aceeași direcție. Acestea se amplasează de fiecare parte a căii ferate, pe partea dreapta în sensul de mers, iar când condițiile de vizibilitate impun, și pe partea stânga, pe un refugiu în mijlocul părții carosabile ori deasupra acesteia. Potrivit Art. 108, la apropierea trenurilor, semnalul luminos cu lumini roșii și cel sonor trebuie să intre în funcțiune, în mod automat, concomitent cu stingerea semnalului de culoare albă și să rămână în funcțiune până la trecerea acestora.

 

Advertisement

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate