Connect with us

Administrație

Administrația Cimitirelor prezintă obligațiile concesionarilor

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

Advertisement
  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

Advertisement

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • -de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • -de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • – de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

Advertisement
  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Ciocănești / Dan Velicu: Am început și reabilitarea curții interioare la Școala Gimnazială nr.3 Ciocănești”

Published

on

Primarul social-democrat Dan Velicu din Ciocănești, județul Călărași, a anunțat miercuri, printr-o postare pe rețelele de socializare, demararea lucrărilor pentru amenajarea curții interioare a Școlii Gimnaziale nr. 3 din localitate.

Lucrările în desfășurare vizează realizarea unui nivel uniform al curții, utilizând piatră ca material de bază, urmată de așternerea unui covor asfaltic și reconfigurarea spațiilor verzi. Inițiativa vine în contextul eforturilor constante ale administrației locale de a îmbunătăți condițiile de învățare și recreere pentru elevii școlii, dar și pentru comunitatea în ansamblu.

„Suntem dedicați să asigurăm un mediu școlar sigur și plăcut pentru elevi și cadrele didactice. Amenajarea curții școlii reprezintă un pas important în direcția aceasta”, a declarat primarul Dan Velicu.

Proiectul de amenajare a curții interioare este parte a unui plan mai amplu de modernizare a infrastructurii școlare din Ciocănești.

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Aleșii județeni, convocați în ședință ordinară. Vezi lista proiectelor

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp


Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 27 Martie 2024, ora 1200, în sala de şedinţe ”Mihai Arbagic” din municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea si completarea Hotararii nr. 239/2023 privind aprobarea taxelor şi tarifelor, din competenţa Consiliului Judeţean Călăraşi, pentru anul 2024;
  2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Judetului Calarasi pe anul 2024;
  1. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preempțiune pentru cumpărarea unui imobil situat în Municipiul Oltenița, strada Argeșului, nr. 101, Judeţul Călăraşi;
  2. Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui teren, proprietate publică a judeţului Călăraşi, Agenției Naționale pentru Locuințe;
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului de Monitorizare a Planului de menţinere a calităţíi aerului în judeţul Călăraşi 2019 – 2023, pe anul 2023;
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulilor de utilizare a lojei sălii de spectacole ”BARBU ȘTIRBEI” de către consilierii județeni, directorii direcțiilor din consiliul județean și primarii orașelor și comunelor din județul Călărași;
  5. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Statului de funcții al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi;
  6. Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcții al Spitalului Județean de URGENȚĂ ”Dr.Pompei Samarian” Călărași;
  7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 27/2021 privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Județului Călărași pentru perioada 2021 – 2027;
  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii nr. 143/2020 privind reorganizarea Centrului de Plasament ”Sfântul Ștefan” Perișoru din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași în Complex de Servicii Sociale Perișoru și aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al acestuia.
  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării, cu trei posturi, a numărului personalului neclerical din județul Călărași
  1. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru obiectivul de investiții „Modernizarea si reabilitarea drumului județean DJ 211D tronson Cuza Voda-Stefan Voda-DN21, județul Calarasi”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții „Anghel Saligny”

Continue Reading

Administrație

Consilierii județeni, convocați într-o nouă ședință, joi, 21 martie

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Se convoacă, de îndată, Consiliul Județean Călăraşi în şedinţă extraordinară, la data de 21 Martie 2024, ora 10:00, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 236/2023 privind aprobarea documentației tehnico-economice faza SF, a indicatorilor tehnico-economici, a cheltuielilor aferente proiectului „Centru de zi de asistență socială și recuperare pentru seniorii din județul Călărași” și de aprobare a acordului de parteneriat nr. 4856/14.03.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 4857/14.03.2024,Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 4859/14.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

2.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 237/2023 privind aprobarea documentației tehnico-economice faza SF, a indicatorilor tehnico-economici, a cheltuielilor aferente proiectului „Servicii sociale moderne pentru seniorii județului Călărași” și de aprobare a acordului de parteneriat nr. 4381/07.03.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4382/07.03.2024, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 4383/07.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Județului Călărași pe anul 2024 nr. 5130/19.03.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5131/19.03.2024, Raportul Direcției economice nr.5132/19.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului de finanțare a activităților sportive, ale Asociației Fotbal Club Dunărea 2005 Călărași pe anul 2024 nr. 5067/19.03.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 5068/19.03.2024, Raportul Direcției Economice nr. 5069/19.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

5.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al aparatului de specialitate al Bibliotecii Județene „Alexandru Odobescu! Călărași nr. 4360/06.03.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4361/06.03.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 4362/06.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisiapentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport.

         Art. 2 (1) – Ședința extraordinară precizată la art.1 se va desfășura folosind aplicația de mesagerie WhatsApp.

         (2) – Materialele înscrise pe punctul ordinii de zi vor fi transmise consilierilor județeni folosind aplicația de mesagerie WhatsApp.

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate