Connect with us

Știri

Gaze naturale pentru o localitate din Lehliu Gară. Primăria va moderniza peste 26 de km de drumuri

Published

on

  • Peste 26 de km de drumuri de interes vor fi asfaltate în Lehliu Gară și satele aparținătoare;
  • O baza sportivă de Tip I va fi ridică prin Compania Națională de Investiții;
  • Atragerea investitorilor, o  prioritate pentru primarul Iulian Iacomi;
  • Primăria Lehliu Gară va realiza prin Programul Național de Redresare și Reziliență o creșă în oraș;

Județul Călărași se dezvoltă! Unitățile Administrativ Teritoriale sunt angrenate în cele mai importante proiecte menite să dezvolte comunele și orașele județului. Astfel, la Lehliu Gară, 26 de km drumuri vor intra în reabilitare anul acesta. Viceprimarul Orașului Lehliu Gară, Filon Petre, a oferit un interviu pentru Călărași PRESS în care au fost abordate  mai multe subiecte de interes.

26 DE KILOMETRI DE  ASFALT ÎN LEHLIU GARĂ

Necesitatea şi oportunitatea promovării investiţiei publice din categorla prevăzută la art. 4 alin. (1) Iit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021.  Lehliu Gară este un oraş situat în judeţuI Călăraşi, format din localitatea componentă Lehliu Gară (reşedinta), si din satele Răzvani şi Buzoeni. Oraşul se află în Cămpia Bărăganului şi este traversat de autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe care este deservit de o iesire, precum şi de şoseaua natională DN3, care leagă Călăraşul de Bucureşti. La Lehliu Gară, din acest drum se ramifică şoseaua naţionată DN3A, care duce la Fetești.

În memoriul justificativ depus pentru proiectul “MODERNIZARE STRĂZI ÎN ORAŞUL LEHLIU GARĂ, SAT RĂZVANI ŞI SAT BUZOENI,
JUDETUL CĂLĂRAŞI “,

Străzile ce fac obiectul investiţiei se află situate în intravilanul:

Oraşului Lehliu Gară: APUSULUI, LUMINISULUI, PĂDURII, MĂTĂSII, INTRAREA DIN TCIF, INTRAREA RITMULUI, INTRAREA INDUSTRIEI, SEREI, MIHAI VITEAZU, CHESCA ION, MIRCEA CEL BATRAN, ELEFTERIE PAPADISIA, FERMIERULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA III, SPICULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA II, SCRIITOR NICOLAE VELEA l, MIHAIL SADOVEANU, DR.RAMETA ION, VALAHIA, PROF ZAFIU MARIN, PROF.IONITA DUMITRU, BELSUGULUI, GEORGE COSBUC, BARBU STIRBEI, VALEA SEACA, PARCULUI, VLASTARULUI;
Sat Razvani: LALELELOR, TOAMNEI, LUCIAN BLAGA, NARCISELOR TR.I, ZORILOR, VASILE ALECSANDRI, I.L.CARAGIALE, CRIZANTEMELOR TR.I, SF,CONSTANTIN TR.I, TRANDAFIRILOR TR.I, NUFARULUI TR.I, VERII, NARCISELOR TR.II CRIZANTEMELOR TR.II, STR.SF.CONSTANTIN TR.II, TRANDAFIRILOR TR.II, NUFARULUI TR.II, IDECEMBRIE, VESELIEI, BUJORILOR, TINERETULUI, CETATUIEI, NICOLAE BALCESCU
Sat Buzoeni: MARIN PREDA, TEIULUI, LUCEAFARULUI, STEJARULUI, CULTURII, SF.NICOLAE, SPERANTEI, ROZELOR, ION CREANGA, MAGNOLIEI, PRIMAVERII, ALEEA CIMITIRULUI.

Advertisement

Străzile mai sus menţionate sunt străzi principale şi secundare în localităţi urbane şi rurale, ce asigură Iegătura cu drumul naţional DN 3 şi implicit cu autostrada A2 şi au lungimi cuprinse intre 71.29 ml şi 1046,82 ml, însumând o lungime de 26.958,77m (distanţa măsurată inter-ax), respectiv 26.652,17m, lungime real modernizată.

Neceşitatea acestui proiect a apărut deoarece străzile nu corespund traficului actual şi de perspectivă, au o capacitate de circulaţie redusă şi nu se Incadrează în standardele şi normativele în vigoare. Traficul rutier, şi mai ales traficul greu, au cunoscut o creştere importantă în ultimil ani, fiind necesare măsuri de sporire a capacitălii de circulaţie, a fluenţei şi a siguranţei rutiere. Circulaţia pe aceste. străzi întâmpină dificultăţi majore şi riscuri de accidente din cauza degradărilor, a lipsei elementeior geometrice, a lipsei îmbrăcăminţilor moderne etc. Străzile au o importanţă deosebită pentru dezvoltarea oraşului Lehliu Gară, deoarece reprezintă o rută alternativă a DN 3 şi totodată legături ale locuinţelor, spaţiilor publice. Scopul realizării acestui proiect este de a îmbunătăţi infrastructura de transport în zonă, ceea ce va conduce la o rată crescută a mobilităţil şi accesibilităţii a persoanelor şi a bunurilor în zona respectivă şi reducerea timpului de transport.

În urma consultărilor la nivel local, dintre administraţie şi cetăţeni, cu privire la necesităţile aceştia din urmă şi-au exprimat opinia că modernizarea infrastructurii rutiere este prioritar pentru dezvoltarea durabiiă şi creşterea calităţii vieţii. Oportunitatea promovării investiţiel a apărut în contextul în care Beneficiarul doreşte să asigure condiţii de trafic civilizat, la standarde de Inaltă calitate, atât locuitorilor oraşului Lehliu Gară şi a satelor componente, cât şi persoanelor care tranzitează zona.

Acest prolect este relevant pentru Imbunătăţirea infrastructurii de transport locale, judeţene şi regionale al cărui obiectiv îl reprezintă îmbunălăţirea accesibilităţii regiunii şi mobilitătii populaţiei, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile.

BAZĂ DE SPORT TIP I | GAZE NATURALE 

Cel mai avansat proiect din orașul Lehliu Gară la această dată este construirea unei Baze Sportive Tip I. S-a semnat procesul verbal de predare-primire pentru acest obiectiv. În continuare extindem rețeaua de gaze din satul Răzvani și un cartier din zona de Nord a orașului Lehliu Gară, Cartierul Primăverii. Am depus documentația pentru extinderea rețelei de energie electrică din același cartier. Am reabilitat rețeaua de apă și canal din orașul Lehliu Gară, urmează să reabilităm și trotuarele, respectiv străzile din oraș.

Advertisement

CREȘĂ NOUĂ ÎN CARTIERUL PRIMĂVERII DIN LEHLIU, REALIZATĂ PRIN PNRR

Viceprimarul Filon a descris un alt proiect important demarat de administrația lehliană. O creșă modernă, realizată prin PNRR.

“Intenționăm să edificăm tot prin Programul Național de Redresare și Reziliență o creșă în oraș. Am identificat, de ceva timp,  în acest cartier unde intenționăm să realizăm această creșă, este un număr mare de copii, este un cartier separat din oraș. Ca să nu mai traverseze calea ferată venim în sprijinul cetățenilor și să fie cât mai aproape de copii.”

Reporter: Ce ne puteți spune despre proiectul KETANES?
Acest proiect se finalizează la sfârșitul lunii iunie, anul acesta. A fost, din punctul meu de vedere, un proiect cu foarte mult impact asupra cetățenilor. Au fost școlarizați cetățenii, copii au fost trimiși în excursii, câțiva cetățeni au depus proiecte pentru investitori și 5 proiecte de câte 25.000 de euro au fost aplicate. S-a realizat o farmacie umana, s-au realizat o spălătorie și una sau două service-uri auto. Nu se face niciun fel de diferență între cetățeni, venim să ajutăm toți cetățenii. S-a pus accent pe minorități, proiectul s-a realizat cu cetățeni ce fac parte preponderent din minorități.
Intenționăm să reabilităm și blocurile – școala, liceul, internatul. Reabilităm din punct de vedere energetic, tot prin PNRR.

Reporter: Ce alte proiecte mai aveți în viziune?
Repararea instituțiilor școlare, respectiv racordarea acestora la gaze și alimentarea lor cu gaze, înlocuirea centralelor termice pe sistemul solid, venim și în sprijinul mediului. Intenționăm să plantăm și niște pomi, tot în sprijinul mediului cu un agent economic din cadrul localității și dacă mai apăr alte oportunități pe alte axe care se vor deschide, vom fi deschiși să le abordăm.
Vorbeați despre o societate, un investitor care s-a arătat interesat să deschidă un punct de lucru pentru locuitorii din Lehliu, fiind vorba de o firmă specializată în realizarea panourilor fotovoltaice.
Acest agent economic a făcut toate demersurile pentru obținerea autorizației de construire. A obținut din partea Consiliului Local avizul pentru întocmirea PUZ-ului și urmează să realizeze investiția.

Reporter: Câte locuri de muncă vor fi asigurate?
Din câte știu eu, undeva la 100 de locuri de muncă.
Mai avem încă un investitor care are în domeniul de activitate producerea de mase plastice. La fel, întocmește și acesta un PUZ. Va realiza chiar un complex industrial în orașul Lehliu Gară, așa cum este proiectul – cu locuințe pentru specialiști, o investiție destul de mare pentru oraș, care va aduce destul de multe taxe în creșterea bugetului. Orașul Lehliu Gară este un loc prielnic pentru orice investitor cu intenții bune și cu planuri de afaceri destul de bine argumentate.

Advertisement

Reporter: Care este cel mai mare obiectiv pe care Primăria Lehliu Gară urmărește să îl realizeze până la finalul acestui mandat de primar?

Toate cele trei proiecte: asfaltarea în orașul Lehliu Gară, finalizarea racordării la energie termică, respectiv extinderea de gaze…
Care este stadiul celui de-al doilea proiect, despre gaze?
În satul Răzvani deja s-a construit rețeaua. Urmează să se realizeze racordările, în funcție de solicitările cetățenilor. nO mare parte din oameni sunt încântați, pentru că se reduce nivelul de poluare al mediului, lemne nu prea mai sunt.

Reporter: Suntem spre finalul lunii martie, cât la sută din populație și-a plătit impozitele către primărie?
Încă suntem în termenul de plată, până la 31 martie, dată până la care toți cetățenii beneficiază de reducerea de 10%. Din estimările mele, undeva la 20-25% din totalul populației și-a achitat impozitele, dar am certitudinea că se va mări acest procent. Cred că se va ajunge undeva la 40-45% plată a impozitelor locale.
O mare parte din cetățeni, cei care sunt cu venituri, pentru că avem și cetățeni cu venituri mai mici, vin și își plătesc impozitele. Mai mult, deja cetățenii pot achita impozitele și taxele pe Ghiseul.ro, online. Se face plata cu cardul la casieria instituției. Venim în sprijinul cetățeanului cu toată tehnologia de la această oră.

Reporter: Beneficiarii Legii 416?
Suntem în grafic cu plata ajutoarelor. Cei care sunt apți de muncă, sunt zone unde ei merg la colectarea materialului reciclabil, la curățenia pe străzi, igienizarea orașului Lehliu Gară. Deocamdată a fost iarna, lunar aceștia depun acțiuni în oraș. Vom mări activitatea lor, având în vedere că începe primăvara și trebuie să facem curățenie.

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate