Connect with us

Evenimente

7.214 solicitări rezolvate de ISU Călărași, în anul 2016 | Rezumatul activităților

Published

on

  • EVALUAREA ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE ÎN ANUL 2016 DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ „BARBU ŞTIRBEI” AL JUDEŢULUI CĂLĂRAŞI
  • Raspunsul prin echipajele de intervenţie la  7.214 solicitari pentru rezolvarea diferitelor tipuri de situaţii de urgenţă ceea ce reprezintă o medie de 19,8 intervenţii pe zi, mai mult cu aproximativ 13% decât în anul 2015 când subunităţile inspectoratului au intervenit la un număr de 6.381 situaţii de urgenţă.
  • Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:
  • ► 266 pentru stingerea incendiilor reprezentând 3,7% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 4,7% faţă de anul 2015 când au fost un număr de 254 incendii;
  • ► 367 incendii de vegetaţie reprezentând 5% din total, mai mult cu 256,3% decât în anul 2015 când au fost 103 incendii de vegetaţie;
  • ► 6.018 intervenţii S.M.U.R.D., reprezentând 83,4% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 8,3% decât în anul 2015 când au fost un număr de 5.553 intervenţii;
  • ► 356 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (8 asanări/distrugeri de muniţie, 53 inundaţii, 130 de asigurare măsuri PSI la evenimente publice de amploare, 6 intervenţii salvare de persoane, 10 intervenţii salvare de animale, 6 intervenţii spălare drum public, 5 căutare persoane, 3 asigurare măsuri p.s.i. la conducte de gaze, 7 salvări persoane din auto înzăpezite, 17 deblocări de persoane din spaţii de locuit, 1 intervenţie CBRN (accident rutier DN3-com. Lehliu), 110 transport persoane sprijin SAJ), reprezentând 4,9% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 27,6% decât în anul 2015 cu 279 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (10 asanări/distrugeri de muniţie, 89 inundaţii, 3 intervenţii/monitorizare CBRN,  57 de asigurare măsuri PSI la evenimente publice de amploare, 36 intervenţii salvare de persoane, 3 intervenţii salvare de animale, 5 intervenţii spălare drum public, 7 degajare/căutare persoane înecate, 9 asigurare măsuri p.s.i. la conducte de gaze, 7 deblocări de uşă, 1 asigurare măsuri p.s.i. la un camion răsturnat pe autostradă, 1 asigurare măsuri p.s.i. la producție eveniment cultural, 1 îndepărtare tencuială de pe un bloc, 50 transport persoane sprijin SAJ);
  • ► 207 intervenţii la care nu s-a acţionat (128 deplasare fără intervenţie, 49 întors din drum şi 30 alarme false), reprezentând 3,79% din total intervenţii, mai mult cu 56,1% comparativ cu anul 2015 când am fost solicitaţi la 242 intervenţii la care nu s-a acţionat (163 deplasare fără intervenţie, 59 întors din drum şi 20 alarme false).
  • Totodată în anul 2016 subunităţile de intervenţie au executat un număr de 1.063 recunoaşteri în teren.
  • Din cele 7.007 situaţii de urgenţă la care a intervenit efectiv inspectoratul, (aici exceptând cele 207 – deplasare fără intervenţie, alarmă falsă şi întors din drum ), 1.988 au avut loc în mediul urban, 4.904 în mediul rural şi 115 pe caile de comunicatii ce străbat teritoriul judeţului Călăraşi.
  • La un număr de 172 intervenţii pentru stingerea incendiilor şi incendiilor de vegetaţie subunităţile inspectoratului au colaborat cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă.
  • Distanţa totală parcursă din subunităţi până la locul producerii situaţiilor de urgenţă în anul 2016, este de 75.250 km, cu o medie de 10,4 km pe intervenţie.
  • Timpul mediu de răspuns (de deplasare la intervenţii) a fost în anul 2016 de 9 minute şi 4 secunde.
  •  
  •  
  • Intervenţii la Incendii şi Incendii de vegetaţie
  • În ceea ce priveşte intervenţiile la incendii şi incendii de vegetaţie, I.S.U. “Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a fost solicitat în cursul anului 2016, să intervină pentru localizarea şi limitarea a 633 intervenţii din totalul de 7.214 al acestei perioade ceea ce reprezintă 8,7% din totalul intervenţiilor.
  • În anul 2016 în urma intervenţiei prompte la incendii au fost salvate 13 persoane (9 adulţi şi 4 copii), comparativ cu anul 2015 când au fost salvate 5 persoane adulte. Din păcate statistica a înregistrat şi 4 persoane adulte decedate, în anul trecut (2015) fiind înregistrate 11 persoane decedate (10 adulţi şi 1 copil).
  • Distanţa totală parcursă către locul de producere al incendiilor şi incendiilor de vegetaţie în anul 2016 a fost de 7.579 km, cu o medie de 11,9 km/intervenţie.
  • Timpul mediu de răspuns la cele 266 incendii în anul 2016, a fost de 7 minute şi 48 secunde, faţă de timpul de 8 minute şi 52 secunde înregistrat în anul 2015 (357 incendii).
  • Timpul mediu de intervenţie la cele 266 incendii la nivelul inspectoratului în anul 2016, a fost de 49 minute şi 32 de secunde, faţă de 44 minute şi 13 de secunde, reprezentând media din anul 2015 (357 incendii).
  • Referitor la cauzele şi împrejurările izbucnirii incendiilor situaţia se prezintă astfel:
  • Principalele Surse probabile de aprindere ale celor 633 incendii şi incendii de vegetaţie au fost:
Sursa de aprindere Incendii Incendii vegetaţie
Total 633 266 367
scurtcircuit electric 64
flacără (focuri în aer liber, chibrit, flacări de la aparate termice, etc.) 91 333
jar sau scântei (inclusiv ţigara, după caz) 37 12
efect termic (caldură prin contact sau radiaţie, obiecte incandescente, etc.) 47 16
  •  
  • Împrejurarea determinantă a celor 633 incendii şi incendii de vegetaţie:
Imprejurarea determinanta Incendii Incendii vegetaţie
Total 633 266 367
instalaţii electrice defecte 54 1
aparate electrice sub tensiune nesupravegheate 16
coş, burlan  de fum defect sau necuraţat 53
jocul copiilor cu focul 16 2
Fumatul 13 29
focul deschis 26 15
acţiune intenţionată 45 316
  •  
  • Valoarea estimativă a bunurilor salvate la incendii şi incendii de vegetaţie a fost de 35.682.600 lei, adică o medie de 56.370 lei pe intervenţie, cu 42% mai mică decât media de 97.351 lei pe intervenţie din anul 2015, care a însumat 34.754.500 lei la un număr de 357 intervenţii (254 incendii şi 103 incendii vegetaţie).
  • Pagubele produse la cele 266 intervenţii la incendii situându-se şi ele la o valoare totală de 4.497.120 lei, adică o medie de 16.906 lei pe intervenţie, cu 33,6% mai mică decât media de 25.461 lei la un număr de 254 incendii în anul 2015 cu un total de 6.467.177 lei.
  • Intervenţii S.M.U.R.D.
  • Numărul intervenţiilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă se ridică la 6.018 intervenţii, reprezentând 83,4% din total, la 402 de intervenţii echipajele S.M.U.R.D. intervenind în cooperare cu ambulanţele S.A.J. Călăraşi.
  • Intervenţia S.M.U.R.D. a fost solicitată astfel:
  • 3 pentru descarcerare persoane;
  • 21 pentru asistenţă persoane+descarcerare;
  • 994 pentru asistenţă persoane.
  • Au fost asistate un număr de 6.091 persoane, 5.524 fiind adulţi şi 399 copii. Din cele 6.091 persoane, 30 au fost găsite decedate, iar la un număr de 153 persoane le-au fost efectuate manevrele de resuscitare (12 dintre acestea au răspuns manevrelor de resuscitare), celelalte victime în număr de 138 nerăspunzând manevrelor de resuscitare, conducând la numărul total de persoane decedate la 168 (166 adulţi+2 copii).
  • Având în analiză solicitările SMURD, trebuie să nominalizăm următoarele intervenţii:
  1. Accidentul rutier din data de 05.07.2016, de pe Autostrada A2, km. 68, pe sensul 2, Constanţa-Bucureşti, în care au fost implicate 2 autovehicule (1 autocar şi 1 autotren), din care a rezultat un total de 9 persoane implicate, astfel:
  • 1 persoană decedată;
  • 8 persoane rănite, din care:
  • 3 persoane care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din judeţul Călăraşi;
  • 5 persoane cărora li s-a asigurat asistenţă medicală, dar au refuzat transportul la spital.
  • Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 6 autospeciale de intervenţie cu 21 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (Poliţia A2, SAJ CL, ISU BIF), au intervenit cu 8 autospeciale de intervenţie cu 18 persoane.
  1. Accidentul rutier din data de 05.11.2016, de pe Autostrada A2, km. 67, pe sensul 1, Bucureşti-Constanţa, în care au fost implicate un număr total de 32 autovehicule (1 TIR, 3 microbuze şi 28 autoturisme), din care a rezultat un total de 60 persoane implicate, astfel:
  • 3 persoane decedate;
  • 57 persoane rănite, din care:
  • 42 persoane care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din judeţul Călăraşi şi municipiul Bucureşti;
  • 15 persoane cărora li s-a asigurat asistenţă medicală, dar au refuzat transportul la spital.
  • Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 19 autospeciale de intervenţie cu 52 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (IPJ CL, Poliţia A2, SAJ CL, ISU BIF, SAJ BIF, ISU IL şi ISU CT), au intervenit cu 39 autospeciale de intervenţie cu 110 persoane.
  1. Accidentul rutier din data de 12.12.2016, de pe drumul naţional DN 4, în apropierea localitaţii Curcani, în care au fost implicate 2 autovehicule (1 microbuz şi 1 autoturism), din care a rezultat un total de 21 persoane implicate, astfel:
  • 21 persoane rănite, care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din municipiul Olteniţa şi municipiul Bucureşti;
  • Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 10 autospeciale de intervenţie cu 31 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (IPJ CL, SAJ CL, ISU BIF, IJJ CL), au intervenit cu 13 autospeciale de intervenţie cu 32 persoane.
  • Personalul participant la intervenţie a îndeplinit în condiţii foarte bune atribuţiunile funcţiilor pe care erau încadraţi, au respectat regulile de securitate şi sănătate în muncă şi au executat întocmai ordinele şi misiunile primite.
  • Comunicarea cu Dispeceratul I.S.U.J. Călăraşi s-a efectuat prin intermediul telefoanelor mobile de serviciu şi terminale Tetra, neexistând întârzieri sau alte deficienţe privind transmiterea rapoartelor operative către eşaloanele superioare.
  • Intervenţia forţelor participante a fost promptă, realizându-se o cooperare eficientă cu structurile operative din cadrul celorlalte instituţii cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă de acest tip.
  • Pentru gestionarea intervențiilor medicale in anul 2016, distanţa totală parcursă de ambulanţele inspectoratului către locul producerii situaţiei de urgenţă a fost de 59.335 km, cu o medie de 9,86 km.
  • Timpul mediu de răspuns a fost de 8 minute şi 18 secunde, cu aproximativ 28% mai mic decat timpul mediu la nivel national.
  • Timpul mediu de intervenţie a fost de 26 minute şi 41 secunde, cu 2,6% mai mare decât în anul 2015, care a fost de 26 minute şi 02 secunde.
  • Activitatea personalului compartimentelor din cadrul Centrului Operational Judeţean:
  • ►a actualizat procedurile de intervenţie specifice concepţiei de răspuns existente la nivelul judeţului Călăraşi şi au întocmit 2 noi alte proceduri, una pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele meteorologice periculoase specifice perioadei de iarnă şi cea de-a doua pentru executarea lucrărilor de asanare a terenurilor de muniţiile rămase neexplodate;
  • ►a întocmit 55 jurnaluri de acţiuni operative pentru misiunile de intervenţie şi misiunile de asigurare măsuri P.S.I. la evenimentele publice de amploare la care au fost solicitate forţele inspectoratului judeţean;
  • ►a completat registrul de capabilităţi al judeţului Călăraşi;
  • ►a întocmit şi organizat, la nivelul zonei de competenţă a inspectoratului, 4 exerciţii tactice în cazul producerii unor situaţii de urgenţă;
  • ►a verificat, în părţile care îi privesc, 108 planuri de intervenţie sosite spre avizare de la instituţii şi operatori economici, 60 fiind avizate, 48 respinse;
  • ►a întocmit Raportul de evaluare a activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Călăraşi pe anul 2015 şi pe semestrul I al anului 2016;
  • ►a actualizat parţial Planul de Analiză şi Acoperire a Riscurilor a judeţului Călăraşi;
  • ►a asigurat convocarea comitetelor pentru situaţii de urgenţă şi difuzarea ordinii de zi a şedinţelor, iar ulterior a documentelor emise, către toate componentele CJSU;
  • ►a participat la 9 şedinţe extraordinare ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Călăraşi şi 4 videoconferinţe, asigurând convocarea membrilor comitetului şi întocmirea proceselor verbale ale şedinţelor;
  • ►a asigurat transmiterea a 8 hotărâri ale CJSU Călăraşi, luate în cadrul şedinţelor, către autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă;
  • ►a transmis adrese către autorităţile publice locale în vederea instituirii măsurilor necesare pentru preîntâmpinarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;
  • ►a asigurat coordonarea activităţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă din zona de competenţă şi asigură centralizarea datelor şi informaţiilor, în vederea  elaborării concepţiei privind pregătirea, organizarea şi desfăşurarea acţiunii de răspuns şi a concepţiei de acţiune în situaţii de urgenţă;
  • ►a participat la exerciţii internaţionale şi naţionale, la sesiuni de pregătire, în cadrul unor comisii şi şedinţe de analiză, instruiri şi activităţi de pregătire.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Încep “Zilele Municipiului Călărași”. Vezi programul complet

Published

on

Primăria și Consiliul Local Municipal pregătesc un eveniment special în zilele de 22 și 23 septembrie sub numele de „Zilele Municipiului Călărași”, marcând astfel 428 de ani de atestare documentară și 190 de ani de când orașul a devenit reședință de județ. Iată programul detaliat al acestor festivități:

Vinerea, 22 septembrie 2023

– 09.00 – Expoziția „190 de ani de când Călărașiul a devenit capitală de județ” va fi deschisă pe platoul din fața Primăriei, prezentând documente și fotografii din colecții și arhive, organizată de Muzeul Municipal.

– 10.30 – 12.30 – La Muzeul Municipal (Primăria veche):

  – Ceremonia oficială de deschidere;

  – Premierea tinerilor călărășeni pentru rezultatele lor deosebite;

  – Acordarea titlului de „Cetățean de onoare al municipiului Călărași”;

  – Recital susținut de soprana Irina Baianț.

– 13.30 – La Restaurantul D’all Class: „Nunta de Aur” în onoarea cuplurilor care sărbătoresc 50 de ani de căsătorie.

– 18.00 – 20.00 – Scena din Parcul Dumbrava va găzdui un program artistic folcloric cu ansamblurile de copii participanți la Festivalul Național de Folclor „La Fântâna Dorului”.

– 20.00 – 23.00 – Pe scena din Parcul Dumbrava, vă puteți bucura de spectacole oferite de Catinca Leu, Cătălina Tudorache, Mariana Ionescu Căpitănescu, Greek 4U, urmat de un concert extraordinar cu Florin Ristei & Freestay Band.

Sâmbătă, 23 septembrie 2023

– 10.00 – 12.30 – Scena din Parcul Dumbrava va găzdui demonstrații sportive (box, karate, culturism).

– 10.00 – 12.30 – Pe platoul Piața Big, va avea loc un concurs de table și un program artistic folcloric prezentat de participanții la Festivalul Național de Folclor „La Fântâna Dorului”.

– 11.00 – La Muzeul Municipal Călărași, va avea loc lansarea cărții „Apusul stelelor de tinichea” de Dan Bițuică.

– 18.00 – 20.00 – Scena din Parcul Dumbrava va fi dedicată unui program artistic folcloric susținut de participanții la Festivalul Național de Folclor „La Fântâna Dorului” (Gala).

– 20.00 – 23.00 – Pe scena din Parcul Dumbrava, puteți urmări spectacole susținute de Adriana Gavrilă, CoSma, Gelu Voicu și taraful, cu un concert extraordinar oferit de Ștefan Bănică jr.

Evenimentul se va încheia într-un mod spectaculos cu un spectacol de artificii. În plus, pe data de 25 septembrie, festivități speciale vor avea loc pentru a sărbători Ziua Persoanelor Vârstnice începând cu ora 16.00.

Continue Reading

Evenimente

OFSD a demarat acțiunea ” Împreună Dăruim Bucurie”

Published

on

Organizația Județeană a Femeilor Social Democrate a demarat o acțiune intitulată cu mândrie ” Împreună Dăruim Bucurie”. Lidera lor, Ioana Ichim, a adus acest proiect în fața presei în cadrul unei conferințe, punând în valoare angajamentul și devotamentul membrilor săi.

„Săptămâna aceasta, împreună cu colegele mele de la Organizația Județeană a Femeilor Social Democrate, avem o acțiune numită Dăruim Bucurie. Această acțiune a fost susținută de către domnul președinte al PSD, Vasile Iliuță, căruia îi mulțumim. A fost un maraton de 3 zile. 25 de localități, peste 400 de pachete – de rechizite și ghiozdane. Toate acestea au fost recompensate, cumva. Noi am dăruit bucurie și am primit înapoi zâmbete. Am primit emoție din partea părinților. Pentru familiile copiilor, ni s-a spus, a fost o gură de aer, acum la început de an școlar. Suntem părinți, mame, și știm ce înseamnă să începi un nou an școlar cu un copil. Implică un efort financiar cu un copil. Am întâlnit familii cu 3-4 copii și acolo este o problemă. Bucuria sinceră din ochii copiilor ne-a făcut să mergem mai departe, să ne gândim la următorul proiect, să ne așezăm la masa de lucru și să gândim pentru comunitate. Trebuie să ne ascultăm nevoile, pentru că unii vor să fie sprijiniți și ascultați, ” a orecizat Ioana Ichim, lidera OFSD Călărași.

„Maratonul bucuriei” a durat 3 zile și a cuprins nu mai puțin de 25 de localități din județ. Efortul lor a constat în pregătirea și distribuirea a peste 400 de pachete, conținând rechizite și ghiozdane, către copiii din comunitate. Este un efort impresionant și demn de apreciat, dar, așa cum spune Ioana Ichim, lidera femeilor social-democrate, „toate acestea au fost recompensate, cumva.”

Bucuria sinceră din ochii copiilor și emoțiile sincere ale părinților au fost răsplata cea mai de preț pentru această organizație politică. Pentru mulți dintre acești copii și familiile lor, aceste pachete au însemnat mult mai mult decât simple obiecte școlare. A fost o rază de lumină într-un moment dificil, la începutul anului școlar. Ioana Ichim a subliniat: „Suntem părinți, mame, și știm ce înseamnă să începi un nou an școlar cu un copil. Implică un efort financiar cu un copil. Am întâlnit familii cu 3-4 copii și acolo este o problemă.”

Această acțiune nu a fost doar despre a oferi rechizite, ci despre a aduce bucurie și speranță în viețile copiilor și familiilor vulnerabile. Ea a adăugat: „Bucuria sinceră din ochii copiilor ne-a făcut să mergem mai departe, să ne gândim la următorul proiect, să ne așezăm la masa de lucru și să gândim pentru comunitate. Trebuie să ne ascultăm nevoile, pentru că unii vor să fie sprijiniți și ascultați.”

Continue Reading

Actualitate

Ecoaqua și Consiliul Județean oferă burse de merit liceenilor călărășeni

Published

on

Ecoaqua, operatorul călărășean de apă și canal, în parteneriat cu Consiliul Județean, oferă 38 de burse de merit liceenilor cu rezultate excepționale la învățătură. Cei premiați vor beneficia de 1000 de lei lunar pe o perioadă de un an, adică un sprijin financiar de 12.000 de lei.

Potrivit Ecoaqua și Consiliului Județean, acest program de burse este menit să promoveze educația de calitate și să stimuleze elevii să-și dezvolte potențialul într-un mediu favorabil învățării.

„Tinerii vor fi resursa umană de mâine, iar Călărașiul are nevoie de această resursă. Are nevoie ca voi să învățați carte, pentru că singura variantă de reușită este știința de carte. Vă felicit că sunteți aici, pentru rezultatele pe care le-ați obținut și sunt convins că o veți ține tot așa”, a declarat Eduard Grama, directorul general Ecoaqua.

„E lăudabil ceea ce face Ecoaqua. Cred că trebuie să continuăm să facem lucruri minunate pentru generația viitoare. Generația viitoare sunteți voi, premianții care astăzi primiți aceste burse”, a transmis Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași.

Elevii prezenți la premiere au părut entuziasmați de această oportunitate: „Mi se pare o activitate extrem de ajutătoare pentru elevii Călărașiului și sunt foarte recunoscătoare, atât domnului director al Ecoaqua, cât și domnului de la Consiliul Județean”, a spus unul dintre ei.

Beneficiarii acestor burse de merit sunt liceenii cu nota 10 la purtare pe întreg anul școlar 2022-2023 și care au obținut media generală de cel puțin 9,90 (la orice profil). Cei 38 de elevi au fost aleși în ordinea descrescătoare a mediilor.

În urma acordării burselor de merit Ecoaqua, cu sprijinul Consiliului Județean Călărași, dorim să îi felicităm pe cei 38 de elevi care au obținut media 10 la finalul acestui an școlar!
Dima Maria Alexia
Ciocoi Evelin Estera
Năstase Andrei Dumitru
Petcu Andrei Teodor
Iurașcu Anamaria Gabriela
Dima Alexandra Ioana
Grămadă Nicu Cosmin
Luiceanu Elisa
Necula Luana
Bucur Maria
Reziuc Amalia Maria
Moldoveanu Cristina
Manea Miruna
Adam Alexandru
Chiru Ștefania
Ștefan Ionuț
Hațieganu Oana
Dumitrașcu Riana
Dumitru Gabriela
Tudorache Ștefan
Chiru Corina
Ulmeanu Andreea
Pascu Sara
Cioarec Lorena
Mladen Daria
Dulce Andrei
Ciuciur Alessia
Constantin Mario
Grosu Maria
Neicu Alexandra
Roșu Alexandra
Moise Zamfir
Decu Vlad
Corsetti Serena
Părăușanu Victor
Petre Sabin
Pârvu Rareș
Mitea Alexia

Continue Reading

Cele mai vizualizate