Connect with us

Știri

Reduceri de iarnă. Sfaturile ANPC pentru cei care fac cumpărături în această perioadă

Published

on

Pentru cumpăraturi avantajoase în perioada ofertelor de iarna, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați daca acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.

Cumpăraturile din aceasta perioada pot fi făcute în deplina siguranță dacă:

• Întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu preturile actuale ale acestora. Astfel veți fi informat cu privire la reducerile de preturi;
• Verificați stocul existent;
• Verificați prețul afișat și dâcă acesta este integral (conține sau nu TVA);
• Verificați daca prețul include și costul de livrare;
• În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, daca prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul;
• Daca aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul raspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului;
• Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații:
• Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronica, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscala etc);
• Caracteristicile esențiale ale produsului;
• Prețul cu toate taxele incluse;
• Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
• Modalitățile de plata și de livrare;
• Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
• Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
• Funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale;
• Existenta și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterala a contractului.

Recomand consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

În plus, pentru contractele încheiate pe piețele online (de intermediere vânzări intre comercianți și consumatori) consumatorul trebuie să știe că orice furnizor de piață online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze următoarele informații într-o secțiune specifica a interfeței online, care este direct și ușor accesibila de pe pagina unde sunt prezentate ofertele:
o dacă partea tertă care oferă produsele este sau nu un comerciant – persoana juridica și în cazul în care nu este un comerciant – persoana juridica ci o persoană fizica care vinde, să specifice faptul că drepturile consumatorilor care decurg din legislația în materie de protecție a consumatorilor nu se aplica contractului încheiat;
o la furnizarea de rezultate că răspuns la o căutare efectuata online de către un consumator, furnizorul de piață online este obligat să specifice în mod clar într-o secțiune specifica a interfeței de pe pagina unde sunt prezentate ofertele, existenta oricărei publicități plătite sau a oricărei plati specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai buna în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.

Advertisement

Pentru siguranță contului dumneavoastră, când doriți să achiziționați online cu plata prin card bancar, căutati „https” în adresa URL și o pictograma de lacat în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plaților făcute cu cardul, nu transmiteți niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre și parole bancare, daca primiti orice corespondenta care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicita acest lucru.

De asemenea trebuie să aveți în vedere următoarele:

Cum trebuie afișat prețul?

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, daca este cazul).
Exista mai multe comparatoare de preturi unde poate fi verificata evoluția în timp a preturilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale și face că magazinele să evite, în general, afișarea unor reduceri nereale.
Care sunt regulile privind reducerea de preț?
Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință / prețului anterior.
Prețul de referință / prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spatiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mica de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioada înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil și ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.
Orice anunț de reducere de preț exprimata în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fară echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
• fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
• fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Când se considera contractul încheiat?

Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi încheiat în momentul în care plătiți și primiti bunul. În cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi încheiat în momentul confirmării, pe suport durabil, de către comerciant, a acceptării comenzii dvs.

Advertisement

Puteți renunță la achiziție după ce ați încheiat contractul?

A. În cazul magazinelor clasice, legea NU vă da dreptul de a renunță la contract. Odată achiziționat un bun, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să vă fie rambursata decât daca este defect, aplicandu-se aici regulile privind garanțiile.
B. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului în care puteți renunță la achiziție, fară a oferi vreun motiv și fară costuri suplimentare. Unele magazine online, că parte a politicii lor comerciale, au extins acest termen la 30 sau chiar 60 de zile, însă trebuie să verificați acest lucru cu fiecare comerciant în parte. Termenul de 14 zile se poate prelungi cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.
Daca vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea bunului, vă trebui să plătiți returul.
Comerciantul este obligat să vă ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a bunului la dvs.) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ați renunțat la contract.
Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plata că și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială (ex: banii achitați inițial de pe un card bancar vor fi returnați de vânzător pe același card), cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Exista anumite cazuri în care nu vă puteți retrage din contract, cum ar fi, de exemplu, pentru bunurile care sunt realizate după specificațiile dvs. sau înregistrările audio, video ori programele informatice care sunt livrate sigilate și pe care le desigilați.
Comerciantul poate retine, în anumite cazuri, din prețul plătit de dvs. valoarea diminuata a bunurilor în cazul în care le-ați folosit mai mult decât pentru a le testa funcționalitatea.

În cât timp trebuie să primiti bunurile comandate online?

Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis comanda sau într-un termen mai scurt care v-a fost comunicat. Daca vânzătorul nu a livrat bunurile în termenul stabilit, trebuie să îi solicitați să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, aveți dreptul să renunțați la contract, iar comerciantul trebuie să vă dea banii înapoi în termen de 7 zile.
Ce se întâmplă daca bunul este deteriorat în timpul transportului?
Daca bunul ajunge la dvs. deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suporta pierderea. Puteți solicita în acest caz un nou bun sau puteți renunță la contract.
Prin urmare, aveți dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, daca bunul din interior este în cea mai buna stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar daca exista unii comercianți care nu permit acest lucru.

Se aplica regulile privind garanțiile și în privință bunurilor achiziționate în perioadele de reduceri?

Regulile privind garanțiile se aplica indiferent de modul în care sunt achiziționate bunurile și de prețul acestora, online, din magazinul clasic, la preț redus sau la preț întreg.
Care sunt regulile privind garanția?
OUG 140/2021 este cea care reglementează garanțiile bunurilor. De fapt, stabilește că exista doua tipuri: garanția legala de conformitate și garanția comerciala, care pot coexista pentru un singur bun.
Garanția legala se aplica pentru orice bun comercializat (cu anumite excepții, clar stabilite). În momentul în care un bun vă este vândut, beneficiați de garanția legala, fară că garanția să fi fost oferita de cineva anume, ci numai în temeiul legii. Garanția legala este responsabilitatea vânzătorului, la fel, în temeiul legii.

Advertisement

În principiu, garanția legala este de doi ani, dar exista și excepții:
• în cazul bunurilor cu elemente digitale (televizoare, aspiratoare smart, telefoane mobile, etc.) garanția legala poate fi de cinci ani, daca bunurile au o durata medie de utilizare mai mare de cinci ani, iar contractul prevede furnizarea continua de conținut digital sau de servicii digitale (de exemplu, actualizări de sistem periodice sal software inclus în contractul de vânzare). Daca furnizarea continua de conținut digital sau de servicii digitale se face pentru o perioada mai mare de cinic ani, atunci garanția vă fi valabila pentru acea perioada.
• În cazul produselor de ocazie, consumatorul și vânzătorul pot conveni asupra unei perioade de garanție mai de cel puțin un an.
Garanția comerciala este cea care, în anumite situații, este oferita suplimentar. De exemplu garanție de 5 ani pentru anumite electrocasnice sau de 10 ani pentru anumite componente ale obiectelor electrocasnice. Este ceva în plus fata de garanția legala și nu aduce atingere acesteia. O poate oferi atât producătorul, cât și vânzătorul. Garanția comerciala poate îmbracă orice forma: o durata de timp mai mare, rambursarea direct a sumei plătite în cazul apariției unui defect etc. Dar nu poate înlocui și nu anulează garanția legala.

Ce se întâmplă daca bunul se defectează sau nu respecta specificațiile?

Aveți dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respecta specificațiile.
Că regula, inițial, puteți alege intre reparare și înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese daca are costuri mai mari pentru punerea în practica a acesteia în comparație cu cealaltă. De aceea, în practica, repararea este de regula prima măsură care se ia pentru a asigura funcționalitatea produsului.
Repararea produsului sau înlocuirea acestuia se face în termen de 15 zile calendaristice din momentul în care ați informat vânzătorul asupra problemei. Vânzătorul trebuie să preia bunul înlocuit pe cheltuiala proprie.
Încetarea contractului sau reducerea corespunzătoare a prețului poate interveni în trei cazuri:
• vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile
• se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia;
• neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifica o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediata a contractului de vânzare;
• vânzătorul a declarat că nu vă aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fară inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanţele cazului.
Încetarea contractului are că efect punerea parților în situația anterioara contractului. Prin urmare, veți primi suma plătita pentru bun, iar comerciantul bunul înapoi. Returnarea bunului în aceasta situație se face pe cheltuiala vânzătorului.

Contactați vânzătorul daca aveți o problema!

Ce este foarte important, chiar daca în practica vi se spune să luați legătură direct cu service-ul în cazul unui defect, responsabilitatea vă aparține întotdeauna vânzătorului, potrivit legii. Nu aveți niciun fel de contract încheiat cu service-ul, iar acesta nu poate fi tras la răspundere pentru nerespectarea regulilor privind garanția. Prin urmare, chiar daca mergeți la service cu produsul, informați întotdeauna vânzătorul despre problemele apărute.

Bunul reparat/înlocuit este acoperit de o noua garanție?
Bunul înlocuit este acoperit de o noua garanție (legal sal comerciala) care începe din momentul înlocuirii.
În cazul bunurilor reparate, garanțiile legale și comerciale se prelungesc cu o perioada egala cu timpul scurs din momentul în care ați notificat vânzătorului defectul până în momentul în care bunul v-a fost livrat în stare de utilizare normala.

Advertisement

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Romina Gingașu a participat la festivalul “E ziua ta, femeie!”. Ce mesaj le-a transmis soția lui Ferrari călărășencelor

Published

on

By

Luna martie vine la Călărași cu vizite deosebite. Vineri, 2 martie, Biblioteca Județeană “Alexandru Odobescu” a fost gazda festivalului “E ziua ta, femeie!”. Un eveniment dedicat, în principal, femeilor. Însă organizatorii nu au uitat nici de cei mici, incluzându-i într-un număr impresionant de activități.

“Este un eveniment dedicat, în special, doamnelor. Pe parcursul zilei s-au desfășurat diferite ateliere, dar, de departe, punctul culminant al zilei, este conferința”, a declarat Ionela Ichim, managerul Bibliotecii Județene “Alexandru Odobescu”.

În cadrul evenimentului, copiii au fost animați printr-o scenetă de teatru cu păpuși, iar îndemânarea le-a fost antrenată în ateliere de lucru. În cadrul acestora, atât cei mari, cât și cei mici au putut să-și creeze propriile săpunuri sau lumânări.

Pe tot parcursul festivalului, standurile producătorilor de uleiuri din extracte naturale și patiseriile mobile au fost permanent în atenția vizitatorilor.

Pe lângă acestea, cei prezenți au fost cu adevărat captivați de cursurile de barista, oferite de Cătălin, un antreprenor venit tocmai din Brașov. Odată ce s-au înscris, oamenii au putut vedea și experimenta care sunt cele mai importante aspecte ce țin de obținerea unei cafele de calitate.

Advertisement

Însă, conform părerilor celor prezenți, cea mai importantă etapă a evenimentului a constat în apariția Rominei Gingașu, soția lui Piero Ferrari, deținătorul companiei de mașini cu același nume. Având în vedere că este fondatoarea “Red Woman Foudation”, al cărei scop principal este cel de a sprijini femeile, Romina a fost invitatul special în cadrul conferinței organizate cu ocazia “E ziua ta, femeie!”.

“Vin foarte des în Călărași. Îmi face mare plăcere să particip la acest eveniment dedicat femeii. Întotdeauna am fost de părere că implicarea femeilor în activitățile societății aduce o serie de viziuni noi, chiar și în politică […] În principiu, Red Women Foundation are șase inițiative, dar pledează pentru drepturile femeilor și educația de calitate”, a precizat filantroapa.

Faptul că soția lui Ferrari este o româncă de 31 de ani nu mai reprezintă un secret, acest lucru fiind știut, deja, de toată lumea, însă nu mulți cunosc originile acesteia. Romina Gingașu provine chiar din Călărași, mai exact din comuna Mănăstirea, acolo unde și-a petrecut o bună perioadă din viață. Deși șansele de a atinge succesul păreau, inițial, destul de scăzute, călărășeanca a demonstrat că imposibilul poate deveni posibil, ajungând la un succes răsunător datorită atitudinii ei rebele și firii ambițioase.

“Am venit aici ca o învingătoare! Nu am fost niciodată un elev sau un student perfect, din contră, dar am ales să îmi iau deciziile din viață singură. Nu am cerut ajutor nimănui, dar am cerut sfaturi. Nu vreau să fiu dată drept exemplu, dar vreau ca femeile să înțeleagă că se poate”, a declarat Romina Gingașu, potrivit sursei citate.

Soția lui Piero Ferrari, despre secretul succesului ei: “Am decis să-mi iau deciziile singură”. Romina Gingașu a dezvăluit totul la festivalul călărășean “E ziua ta, femeie!”

Pentru a ajuta femeile să progreseze în drumul lor spre independență, invitata a explicat că își dorește să se ghideze după aceleași principii care au ajutat-o să ajungă unde este în prezent. Printre altele, filantroapa le-a încurajat pe femei să fie deschise la sfaturile celor din jurul lor, oferindu-le un exemplu personal.

“Când îmi doream foarte tare o poziție în cadrul Organizației Națiunile Unite, am fost la New York și am stat de vorbă cu directoarea departamentului dedicat femeilor. Am văzut femei foarte puternice acolo. Mi-au dat sfaturi, dar, în acel moment, erau sfaturi destul de grele pentru mine. De departe, cel mai important sfat pe care l-am primit a fost legat de reputația mea ca femeie. Indiferent de poziția pe care o vrei în viață, cel mai important lucru pe care îl ai în viață este reputația. Orice ai face, trebuie să te gândești la reputația ta ca femeie, apoi la restul”, a spus fondatoarea Red Women Foundation.

Advertisement

În cadrul festivalului “E ziua ta, femeie!” a fost prezent și Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, care a ținut, și el, un discurs în cadrul conferinței, aducând în prim-plan importanța înfințării unei asociații dedicate femeilor de afaceri din județul Călărași.

“În acest moment, la nivelul județului Călărași, nu există o asociație care să reprezinte doamnele de afaceri, însă susțin crearea unei astfel de comunități. Îmi doresc un parteneriat între Consiliul Județean și femeile de afaceri din județul Călărași. Sper ca, împreună cu dumneavoastră, să găsim formele legale pentru a înființa această organizație”, a precizat președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță.

Festivalul a continuat cu un moment artistic oferit de dansatorii din cadrul academiei de dans Challenge Arts, care s-au arătat foarte încântați de participarea la eveniment.

“Am avut ocazia să dansăm astăzi pe platoul Bibliotecii Județene din Călărași, în cadrul festivalului “E ziua ta, femeie!”. Mulțumim sincer pentru invitație! Abia așteptăm să ne revedem în curând”, au transmis reprezentanții academiei de dans, prin intremediul unei postări pe Facebook.

Advertisement
Continue Reading

Cultură

Danubius MotorFest, cel mai iubit festival dedicat motocicliștilor revine în Călărași în 2024

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp
Danubius MotorFest 2024 – Pregătește-te pentru o explozie de energie și pasiune!

Ești pregătit să te alături unei adevărate legende în lumea moto și a rockului? Danubius MotorFest 2024 este evenimentul pe care nu îl poți rata în această vară!

După un an plin de succes și senzații tari, revenim în forță în 2024 pentru a-ți oferi cele mai tari experiențe moto și rock posibile!

🤘 Concerte live
🏍️ Parade moto
📸 Expozanți și dealeri din industrie
📋 Workshop-uri conduită defensivă și prim ajutor
🎸 Concursuri incitante și premii fabuloase
🍔 Standuri cu mâncare și băutură

Te așteptăm cu nerăbdare să ni te alături la cea mai tare petrecere moto și rock a anului la Danubius MotorFest 2024! Let’s rock the road together! 🤘🏍️🎸

Advertisement


În perioada 21 – 23 iunie 2024, Călărașiul va găzdui pentru a doua oară evenimentul „Danubius Motor Fest”, ce va avea loc pe Stadionul Ion Comșa și va atrage mii de pasionați de motociclete din întreaga țară. Organizat de Legio Phoenix MC, în colaborare cu Centrul Județean de Creație și cu sprijinul Consiliului Județean Călărași și a autorităților locale, acest eveniment promite să fie un adevărat regal al motoarelor și muzicii rock, oferind participanților o experiență memorabilă și plină de adrenalină.

Continue Reading

Știri

Pompierii călărășeni au salvat două animale aflate în pericol

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Pompierii sunt, poate, cei mai iubiți oameni. Sunt alături de noi când toată lumea fuge din calea focului, a inundațiilor sau a altor pericole pe care doar ei știu să le gestioneze cu calm și profesionalism. O tură de muncă le poate aduce multe provocări. O astfel de situație a fost și în prima zi a acestui weekend.

Într-o zi obișnuită de weekend, pompierii militari din Lehliu Gară și Oltenița au demonstrat încă o dată că nu există misiune prea mică atunci când vine vorba de salvarea vieților. În două intervenții inedite, salvatorii au făcut diferența între viață și moarte.

Prima misiune a avut loc în jurul prânzului, când un apel disperat a adus pompierii militari din Oltenița într-o gospodărie din Ulmeni. Un ied jucauş, de câteva luni, căzuse într-o groapă adâncă de aproximativ 2,5 metri. Prin tehnica specifică, chipajul de salvare a reușit să-l extragă pe micuț fără nicio vătămare. După aproximativ 45 de minute de eforturi, iedul a fost predat stăpânei sale.

În aceeași zi, într-o altă parte a județului, pompierii militari din Lehliu Gară au fost chemați să salveze o pisică despre care stăpânii spuneau că ar fi căzut într-o fosă septică. Pompierii s-au mobilizat imediat, iar echipa a scos la suprafață micuța felină aflată în pericol.

Advertisement

Proprietara, copleșită de emoții, cu greu și-a găsit cuvintele în fața pompierilor.

Continue Reading

Cele mai vizualizate