Connect with us

Știri

Reduceri de iarnă. Sfaturile ANPC pentru cei care fac cumpărături în această perioadă

Published

on

Pentru cumpăraturi avantajoase în perioada ofertelor de iarna, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați daca acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.

Cumpăraturile din aceasta perioada pot fi făcute în deplina siguranță dacă:

• Întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu preturile actuale ale acestora. Astfel veți fi informat cu privire la reducerile de preturi;
• Verificați stocul existent;
• Verificați prețul afișat și dâcă acesta este integral (conține sau nu TVA);
• Verificați daca prețul include și costul de livrare;
• În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, daca prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul;
• Daca aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul raspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului;
• Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații:
• Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronica, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscala etc);
• Caracteristicile esențiale ale produsului;
• Prețul cu toate taxele incluse;
• Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
• Modalitățile de plata și de livrare;
• Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
• Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
• Funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale;
• Existenta și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterala a contractului.

Recomand consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

În plus, pentru contractele încheiate pe piețele online (de intermediere vânzări intre comercianți și consumatori) consumatorul trebuie să știe că orice furnizor de piață online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze următoarele informații într-o secțiune specifica a interfeței online, care este direct și ușor accesibila de pe pagina unde sunt prezentate ofertele:
o dacă partea tertă care oferă produsele este sau nu un comerciant – persoana juridica și în cazul în care nu este un comerciant – persoana juridica ci o persoană fizica care vinde, să specifice faptul că drepturile consumatorilor care decurg din legislația în materie de protecție a consumatorilor nu se aplica contractului încheiat;
o la furnizarea de rezultate că răspuns la o căutare efectuata online de către un consumator, furnizorul de piață online este obligat să specifice în mod clar într-o secțiune specifica a interfeței de pe pagina unde sunt prezentate ofertele, existenta oricărei publicități plătite sau a oricărei plati specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai buna în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.

Pentru siguranță contului dumneavoastră, când doriți să achiziționați online cu plata prin card bancar, căutati „https” în adresa URL și o pictograma de lacat în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plaților făcute cu cardul, nu transmiteți niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre și parole bancare, daca primiti orice corespondenta care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicita acest lucru.

De asemenea trebuie să aveți în vedere următoarele:

Cum trebuie afișat prețul?

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, daca este cazul).
Exista mai multe comparatoare de preturi unde poate fi verificata evoluția în timp a preturilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale și face că magazinele să evite, în general, afișarea unor reduceri nereale.
Care sunt regulile privind reducerea de preț?
Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință / prețului anterior.
Prețul de referință / prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spatiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mica de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioada înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil și ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.
Orice anunț de reducere de preț exprimata în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fară echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
• fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
• fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Când se considera contractul încheiat?

Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi încheiat în momentul în care plătiți și primiti bunul. În cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi încheiat în momentul confirmării, pe suport durabil, de către comerciant, a acceptării comenzii dvs.

Puteți renunță la achiziție după ce ați încheiat contractul?

A. În cazul magazinelor clasice, legea NU vă da dreptul de a renunță la contract. Odată achiziționat un bun, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să vă fie rambursata decât daca este defect, aplicandu-se aici regulile privind garanțiile.
B. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului în care puteți renunță la achiziție, fară a oferi vreun motiv și fară costuri suplimentare. Unele magazine online, că parte a politicii lor comerciale, au extins acest termen la 30 sau chiar 60 de zile, însă trebuie să verificați acest lucru cu fiecare comerciant în parte. Termenul de 14 zile se poate prelungi cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.
Daca vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea bunului, vă trebui să plătiți returul.
Comerciantul este obligat să vă ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a bunului la dvs.) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ați renunțat la contract.
Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plata că și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială (ex: banii achitați inițial de pe un card bancar vor fi returnați de vânzător pe același card), cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Exista anumite cazuri în care nu vă puteți retrage din contract, cum ar fi, de exemplu, pentru bunurile care sunt realizate după specificațiile dvs. sau înregistrările audio, video ori programele informatice care sunt livrate sigilate și pe care le desigilați.
Comerciantul poate retine, în anumite cazuri, din prețul plătit de dvs. valoarea diminuata a bunurilor în cazul în care le-ați folosit mai mult decât pentru a le testa funcționalitatea.

În cât timp trebuie să primiti bunurile comandate online?

Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis comanda sau într-un termen mai scurt care v-a fost comunicat. Daca vânzătorul nu a livrat bunurile în termenul stabilit, trebuie să îi solicitați să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, aveți dreptul să renunțați la contract, iar comerciantul trebuie să vă dea banii înapoi în termen de 7 zile.
Ce se întâmplă daca bunul este deteriorat în timpul transportului?
Daca bunul ajunge la dvs. deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suporta pierderea. Puteți solicita în acest caz un nou bun sau puteți renunță la contract.
Prin urmare, aveți dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, daca bunul din interior este în cea mai buna stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar daca exista unii comercianți care nu permit acest lucru.

Se aplica regulile privind garanțiile și în privință bunurilor achiziționate în perioadele de reduceri?

Regulile privind garanțiile se aplica indiferent de modul în care sunt achiziționate bunurile și de prețul acestora, online, din magazinul clasic, la preț redus sau la preț întreg.
Care sunt regulile privind garanția?
OUG 140/2021 este cea care reglementează garanțiile bunurilor. De fapt, stabilește că exista doua tipuri: garanția legala de conformitate și garanția comerciala, care pot coexista pentru un singur bun.
Garanția legala se aplica pentru orice bun comercializat (cu anumite excepții, clar stabilite). În momentul în care un bun vă este vândut, beneficiați de garanția legala, fară că garanția să fi fost oferita de cineva anume, ci numai în temeiul legii. Garanția legala este responsabilitatea vânzătorului, la fel, în temeiul legii.

În principiu, garanția legala este de doi ani, dar exista și excepții:
• în cazul bunurilor cu elemente digitale (televizoare, aspiratoare smart, telefoane mobile, etc.) garanția legala poate fi de cinci ani, daca bunurile au o durata medie de utilizare mai mare de cinci ani, iar contractul prevede furnizarea continua de conținut digital sau de servicii digitale (de exemplu, actualizări de sistem periodice sal software inclus în contractul de vânzare). Daca furnizarea continua de conținut digital sau de servicii digitale se face pentru o perioada mai mare de cinic ani, atunci garanția vă fi valabila pentru acea perioada.
• În cazul produselor de ocazie, consumatorul și vânzătorul pot conveni asupra unei perioade de garanție mai de cel puțin un an.
Garanția comerciala este cea care, în anumite situații, este oferita suplimentar. De exemplu garanție de 5 ani pentru anumite electrocasnice sau de 10 ani pentru anumite componente ale obiectelor electrocasnice. Este ceva în plus fata de garanția legala și nu aduce atingere acesteia. O poate oferi atât producătorul, cât și vânzătorul. Garanția comerciala poate îmbracă orice forma: o durata de timp mai mare, rambursarea direct a sumei plătite în cazul apariției unui defect etc. Dar nu poate înlocui și nu anulează garanția legala.

Ce se întâmplă daca bunul se defectează sau nu respecta specificațiile?

Aveți dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respecta specificațiile.
Că regula, inițial, puteți alege intre reparare și înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese daca are costuri mai mari pentru punerea în practica a acesteia în comparație cu cealaltă. De aceea, în practica, repararea este de regula prima măsură care se ia pentru a asigura funcționalitatea produsului.
Repararea produsului sau înlocuirea acestuia se face în termen de 15 zile calendaristice din momentul în care ați informat vânzătorul asupra problemei. Vânzătorul trebuie să preia bunul înlocuit pe cheltuiala proprie.
Încetarea contractului sau reducerea corespunzătoare a prețului poate interveni în trei cazuri:
• vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile
• se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia;
• neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifica o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediata a contractului de vânzare;
• vânzătorul a declarat că nu vă aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fară inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanţele cazului.
Încetarea contractului are că efect punerea parților în situația anterioara contractului. Prin urmare, veți primi suma plătita pentru bun, iar comerciantul bunul înapoi. Returnarea bunului în aceasta situație se face pe cheltuiala vânzătorului.

Contactați vânzătorul daca aveți o problema!

Ce este foarte important, chiar daca în practica vi se spune să luați legătură direct cu service-ul în cazul unui defect, responsabilitatea vă aparține întotdeauna vânzătorului, potrivit legii. Nu aveți niciun fel de contract încheiat cu service-ul, iar acesta nu poate fi tras la răspundere pentru nerespectarea regulilor privind garanția. Prin urmare, chiar daca mergeți la service cu produsul, informați întotdeauna vânzătorul despre problemele apărute.

Bunul reparat/înlocuit este acoperit de o noua garanție?
Bunul înlocuit este acoperit de o noua garanție (legal sal comerciala) care începe din momentul înlocuirii.
În cazul bunurilor reparate, garanțiile legale și comerciale se prelungesc cu o perioada egala cu timpul scurs din momentul în care ați notificat vânzătorului defectul până în momentul în care bunul v-a fost livrat în stare de utilizare normala.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

A fost prin hoțul care a furat banii din aparatul de cafea

Published

on

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Călărași au reținut un bărbat bănuit de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

În noaptea producerii faptelor, polițiștii locali au identificat doi minori care au fost luați drept principali suspecți, însă cercetările efectuate au stabilit că făptașul este, de fapt, un bărbat de 39 de ani din oraș, care a sustras cutia cu bani și s-a făcut nevăzut.

La data de 05 februarie a.c., persoane necunoscute au sustras caseta monetară dintr-un dozator de lapte, din municipiul Călărași, pe care ulterior, au abandonat-o la o distanță de aproximativ 300 de metri.

În urma investigațiilor efectuate, la data de 07 februarie a.c., polițiștii au identificat autorul, acesta fiind un bărbat, în vârstă de 39 de ani, din municipiul Călărași.

Față de persoana în cauză a fost luată măsura reținerii pentru 24 de ore, acesta fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Călărași, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Călărași cu propunere de luare a unei măsuri preventive.

Continue Reading

Știri

Poliția Călărași, statisticile anului 2022: 15.579 de intervenții și 3.610 permise de conducere auto reținute

Published

on

Poliția Călărași, statisticile anului 2022: 15.579 de intervenții și 3.610 permise de conducere auto reținute

Activitatea polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, în anul 2022, a avut ca obiectiv creșterea gradului de siguranță și protecție pentru cetățeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranța stradală, siguranța rutieră și siguranța transporturilor, precum și destructurarea grupurilor/grupărilor infracționale.

De asemenea, polițiștii au avut în atenție asigurarea climatului de legalitate al mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale, contrabandei, corupției, contrafacerii de mărfuri, a infracțiunilor din domeniul achizițiilor publice, precum și prin protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene, obiective care se regăsesc și în anul 2023.

Urmărind permanent evoluţia situaţiei operative, necesitatea prevenirii şi combaterii fenomenelor infracţional  şi contravenţional, crearea şi menţinerea unui climat de ordine şi siguranţă publică pe teritoriul judeţului, menţinerea stării de legalitate în localităţile urbane şi rurale, în cursul anului 2022, s-au organizat 44 de razii,  240  de acţiuni cu efective lărgite și 1.205 controale.

Din totalul de 15.579 de intervenții, 5.328 au fost din mediul urban şi 10.251 în mediul rural.

În anul 2022, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au desfășurat acțiuni în domeniul combaterii evaziunii fiscale, prevenirii și combaterii contrabandei cu tutun și produse contrafăcute, precum și pentru prevenirea fraudelor în domeniul achizițiilor publice și în domeniul spălării banilor.

Au fost organizate și executate 134 de acțiuni pe linia combaterii evaziunii fiscale, prevenirii și combaterii contrabandei cu tutun și produse contrafăcute, precum și pentru prevenirea fraudelor în domeniul achizițiilor publice și în domeniul spălării banilor, fiind efectuate 215 percheziții domiciliare, puse în executare 28 de mandate de aducere și dispuse 17 măsuri preventive, iar valoarea prejudiciilor recuperate este de 6.138.380 de lei.

Totodată, au existat 156 de sesizări din oficiu în anul 2022, cu privire la săvârșirea de infracțiuni (contrabandă, punere în circulație produse contrafăcute, evaziune fiscală, spălarea banilor, alte domenii) și ridicate 1.400.920 țigarete.

În urma acțiunilor organizate, au fost aplicate în total 153 de amenzi contravenționale, în valoare de 435.800 de lei.

În anul 2022, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, toate infracțiunile de mare violență înregistrate au fost soluționate.

Polițiștii criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași s-au deplasat pentru cercetarea la faţa locului la 2.761 de evenimente, fiind descoperite şi ridicate 156 de urme, de diferite categorii.

Eficienţa acestor urme ridicate din câmpul infracţional s-a materializat în identificarea prin mijloace criminalistice a 70 de persoane.

Poliţiştii Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase au efectuat 135 de controale la persoane fizice şi juridice și 30 de măsuri de anulare a dreptului de deținere, port și folosire arme și muniții dispuse față de titulari.

De asemenea, au indisponibilizat 27 de arme de foc, 538 de bucăți muniție și 53.644 de litri deşeuri periculoase.

În privinţa modalităţii de protejare a victimelor violenţei domestice, în cursul anului 2022, au fost emise 142 de ordine de protecţie provizorii, dintre care 39 în mediul urban şi 103 în mediul rural.

Ca structură antrenată special pentru a acţiona independent sau în colaborare cu alte forţe de menţinere a ordinii și siguranței publice, în vederea aplanării conflictelor deschise cu evoluţie violentă, în zone cu potenţial criminogen ridicat, precum şi pentru reţinerea unor persoane considerate periculoase ori prinderea unor urmăriţi, efectivele Serviciului pentru Acţiuni Speciale au participat la 65 de percheziții domiciliare, 46 de mandate executate și 163 de misiuni de escortă a persoanelor arestate.

Pentru polițiștii Biroului Siguranță Școlară, prevenirea victimizării minorilor, siguranţa în unităţile de învăţământ și a delincvenţei juvenile sunt preocupări primordiale în fiecare an şcolar.

Au fost efectuate 68 de activități de prevenire, însumând 3.480 de beneficiari.

În incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar, în anul 2022, la nivelul județului Călărași, au fost înregistrate 51 de fapte de natură penală.

Una dintre cele mai importante și eficiente resurse în cadrul unei instituții este cea umană, urmărindu-se astfel, pe parcursul întregului an, realizarea unui management responsabil și eficient, în scopul îndeplinirii unor obiective esențiale în cadrul instituției, procentul de ocupare a funcțiilor prevăzute fiind de 77,69.

Pentru reducerea numărului accidentelor rutiere și a gradului de victimizare, la nivelul inspectoratului au fost puse în aplicare planuri de măsuri, urmărindu-se combaterea cu fermitate a principalelor cauze generatoare ale accidentelor.

Serviciului Rutier a organizat şi coordonat 616 acțiuni, iar în cadrul activităților desfășurate

au fost constatate și sancționate 33.654 de abateri la regimul circulației, fiind reținute 3.610 permise de conducere auto și retrase până la remedierea deficiențelor constatate 1.136 certificate de înmatriculare.

Comparativ cu anul trecut, în perioada anul 2022, se înregistrează scăderi la toții indicatorii în cazul accidentelor grave 43 (-20), persoane decedate 24 (-1) și  persoane rănite grav 31  (-10).

În perioada de referință, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave au fost nerespectarea regimului legal de viteză, neacordarea priorității de trecere vehiculelor și conducere fără permis.

Tot ca rezultat al activitaţilor desfăşurate, au fost descoperite/sesizate 678 de fapte penale, dintre care 402 la regimul circulaţiei şi 276 de altă natură.

În perioada supusă analizei, poliţiştii de proximitate au descoperit în flagrant delict 55 de infracțiuni, au soluționat 264 de dosare penale și 515 petiții.

Pe parcursul anului 2022, au fost primite şi soluţionate 29.030 de cereri pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor fizice şi juridice.

Biroul Pregătire Profesională are ca principale atribuții coordonarea, monitorizarea și evaluarea pregătirii de specialitate și a celei din domeniul intervenției polițienești, respectiv pregătire tactică, pregătire în domeniul educației fizice și autoapărării, în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare și al conducerii autovehiculelor de serviciu.

Au fost efectuate 128 de activități în domeniul tacticii polițienești și de pregătire fizică și autoapărare, precum și 41 de sesiuni de tragere. De asemenea, 228 de polițiști au participat la activitățile de conducere defensive.

Biroul pentru Protecția Animalelor este structura de specialitate cu competență în domeniul activităților privind prevenirea și combaterea faptelor de natură contravențională și penală care au ca obiect animalele aflate într-o situație de pericol.

În cursul anului 2022, polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor au soluționat 90 de petiții referitoare la situații de pericol în care se aflau unele animale și au efectuat investigații în cadrul a 38 de dosare penale. Totodată, au fost aplicate 97 de sacțiuni contravenționale și întocmite 9 ordine de  plasare în adăpost a unor animale.

Prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în sectorul silvic constituie o prioritate a poliţiei, în condiţiile în care, acesta tinde să devină din ce în ce mai complex, având implicaţii deosebite asupra mediului înconjurător, ecosistemului şi economiei naţionale.

În perioada supusă analizei, au fost sesizate 42 de infracţiuni  și a fost confiscată cantitatea de 172,84 m3 de material lemnos.

Polițiștii de ordine publică au constatat și aplicat 105 sancțiuni contravenționale la O.U.G. 23/2008, în valoare de 1.850.000 de lei.

De asemenea, au fost executate, în sistem integrat, acţiuni şi controale, reușindu-se confiscarea a 822,35 kilograme de pește.

Au fost dispuse de către organele judiciare 342 de măsuri de supraveghere judiciară, dintre care 284 reprezentând măsuri de supraveghere prin control judiciar şi 58 de măsuri de arest la domiciliu.

La data de 09.12.2022 a fost semnat contractul de lucrări de construcții  aferente proiectului de investiții Reabilitare termică și creșterea eficienței energetice a clădirii cu destinația sediu a Poliției Municipiului Oltenița, în cadrul Programului Operațional Regional (POR), iar lucrările au demarat la data de 27.12.2022, valoarea proiectului fiind de 9.243.076,96 lei.

De asemenea, a fost depusă cererea de finanțare în cadrul Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), titlul proiectului fiind Renovarea energetică aprofundată a clădirii Inspectoratului de Poliție Județean Călărași.

La data de 15.12.2022 a fost semnat contractul de finanțare, valoarea proiectului fiind de 12.278.395,25 lei.

În anul 2022, au fost efectuate lucrări de reparații și de întreținere la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, la Poliția Orașului Budești și la posturile de poliție  Borcea, Ciocănești, Cuza Vodă, Dichiseni, Dor Mărunt, Dorobanțu, Dragoș Vodă, Frăsinet, Grădiștea, Independența, Luica, Modelu, Ulmu, Valea Argovei.

Pentru anul 2023, creșterea siguranței cetățeanului se menține ca fiind obiectivul principal al polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași.

Acțiunile viitoare vor viza îmbunătățirea calității serviciului polițienesc oferit cetățenilor, prin protejarea persoanei, a patrimoniului, siguranța stradală și rutieră.

Pentru atingerea acestor obiective, Inspectoratul de Poliție Județean Călărași va continua desfășurarea activităților în cooperare cu structurile de aplicare a legii la nivelul județului, în scopul asigurării unui management corespunzător al situației operative.

 

 

Continue Reading

Știri

Recomandări pentru circulația în condiții de iarnă

Published

on

Polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Călăraşi recomandă conducătorilor auto să adopte o manieră prudentă de conducere şi să adapteze permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.

Pe DN3A, pe sectorul de drum Lehliu Gară – Perișoru, se circulă în condiții de iarnă, cu viscol puternic la sol și ninsoare.

Se recomandă conducătorilor auto să circule cu viteză adaptată condițiilor de carosabil.

Prevederile legale în vigoare interzic circulaţia autovehiculelor, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

Dacă partea carosabilă este umedă ori acoperită cu polei sau zăpadă, trebuie să se circule cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare, în astfel de condiţii, este mult mai mare.

În condiţiile unui trafic aglomerat, precipitaţiile, sub formă de lapoviţă sau ninsoare, precum şi vântul puternic pot determina apariţia unor blocaje rutiere temporare. Păstraţi-vă calmul, nu uitaţi de politeţea rutieră şi nu blocaţi intersecţiile. De asemenea, nu vă angajaţi în depăşirea coloanelor de autovehicule.

Continue Reading

Cele mai accesate articole