Connect with us

Breaking News

Paul Anghel: “S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Published

on

PROTECŢIA CONSUMATORULUI

Paul Anghel: S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) avertizează, ca în lunile de vară să se respecte câteva reguli pentru a preveni incidentele neplăcute apărute în concedii. Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic.

Şi în această vară, aţi demarat controalele în zonele de pe litoral. Ce aţi descoperit până acum?

Acţiunile de control ale comisarilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se derulează prin Comandamentul Litoral 2017, în perioada 01.07.2017 – 15.09.2017, în centrele operaţionale din:

• Mamaia: staţiunile Mamaia şi Năvodari;

• Neptun: staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche;

Costineşti: staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August.

Ce a fost rezolvat în acest sens?

Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic. Au fost vizate cele patru segmente, respectiv:

bunuri alimentare;

servicii de alimentaţie publică (restaurante, restaurante cu autoservire, patiserii, terase, baruri, fast food-uri, cluburi, etc);

bunuri nealimentare;

servicii nealimentare (cuprinde o diversitate de servicii şi anume: servicii de cazare, servicii de agrement, servicii de transport, servicii de închiriere obiecte pe plajă, servicii de estetică şi igienă personală, dar şi alte servicii specifice zonei de litoral).

Activitatea desfăşurată de comisarii ANPC în prima lună de funcţionare a structurii Comandament Litoral 2017, poate fi sintetizată după cum urmează:

– Număr operatori economici cu abateri, din total controlaţi: 297

– Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei şi 162 avertismente.

– Concomitent cu sancţiunea contravenţională aplicată s-a dispus şi măsura complementară de oprire temporară de la comercializare a produselor alimentare şi nealimentare în valoare de 31.475 lei, până le remedierea deficienţelor constatate şi oprirea definitivă şi retragerea din circuitul consumului uman de poduse în valoare de 50.035 lei.

– În 18 cazuri s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciilor care pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea consumatorilor sau ineteresele economice ale acestora, până la remedierea deficienţelor.

Dar în cazul agenţiilor de turism? De exemplu, autocarele.

Ordonanţa Guvernului 107 din 1999 reglementează activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Conform art 7 lit “c” din acest act normativ: “Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: ”mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate caraeristicile şi categoria acestuia/acestora.”

Agenţia de turism are obligaţia să se asigure că mijloacele de transport utilizate la prestarea serviciilor, în cadrul pachetelor de servicii turistice respectă criteriile de clasificare şi condiţiile pentru siguranţa circulaţiei.

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa şi la nivelul structurii “Comandamentul Litoral 2017”, până în prezent, turiştii nu au formulat reclamaţii referitoare la calitatea mijloacelor de transport utilizate la efectuarea excursiilor.

În privinţa hotelurilor, cum s-au prezentat acestea până acum?

Comisarii ANPC prezenţi în cadrul Comandamentului Litoral 2017 au desfăşurat acţiuni de verificare atât la structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, dar şi la structurile cu funcţiuni de alimentaţie publică ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul structurilor de cazare, dar şi în alte unităţi de alimentaţie publică.

Principalele deficienţe constatate în urma verificărilor la structurile cu funcţiuni de cazare, sunt următoarele:

– Lenjerie neconformă în camerele din structurile de cazare (perne vechi şi pătate, lenjerie uzată);

– Camerele din structurile de cazare nu sunt dotate conform normativului, lipsesc: salteluţele de protecţie, lenjerie pătată şi uzată, prize desprinse din perete (s-a dispus măsura opririi temporare de la cazare a camerelor cu deficienţe);

– Mobilier uzat, cu zone exfoliate, oglinzi de pe holuri pătate;

– Băile din camere aveau remedieri inestetice ale gresiei, oglinzi pătate;

– Nedotarea cu furtune a gurilor de hidrant de pe holurile hotelurilor;

– Neafişarea în recepţia structurii de cazare a listei serviciilor cu plată şi fără plată;

– Lipsa mapelor cu informaţii turistice în camerele structurii de cazare;

– Lipsa instrucţiunilor privind utilizarea aerului condiţionat în cameră.

În urma verificării unităţilor de alimentaţie publică au fost constatate următoarele deficienţe:

– nerespectarea condiţiilor de depozitare a preparatelor din carne oferite la comercializare, conducând la modificări majore a proprietăţilor organoleptice ale acestora (toate aceste produse au fost interzise definitiv de la comercializare);

– loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică fără elemente de identificare din care să rezulte încadrarea în dată durabilităţii minimale sau data limită de consum, făcându-le în această situaţie produse nesigure;

– nemonitorizarea temperaturii spaţiilor frigorifice în cazul produselor perisabile;

– loturi de materii prime la care s-a schimbat starea termică;

– băuturi răcoritoare depozitate necorespunzător, sub directă acţiune a razelor solare, conducând la modificarea proprietăţilor acestora (aceste produse s-au interzis definitiv de la comercializare;

– nemenţionarea în lista de menu a ingredientelor cu posibil efect alergen pentru preparatele culinare oferite;

– nemenţionarea ingredientelor şi a gramajelor pentru preparatele culinare înscrise în lista de menu;

– neinformarea consumatorilor cu privire la starea termică a materiilor prime utilizate la preparatele culinare, atunci când acestea provin din produse congelate.

Interviu realizat de Părău Andrada Cleopatra

sursa: http://cityvisionmagazine.ro/protectia-consumatorului-paul-anghel-s-au-aplicat-275-amenzi/

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Breaking News

Amenințare cu bombă la Târgul de Crăciun din Călărași! Politia evacuează zona

Published

on

Amenințare cu bombă la Târgul de Crăciun din Călărași. Un apel pe 112 a anunțat situația, însă bărbatul nu a putut fi identificat.

Mulțimea de oameni a fost evacuată de urgență. La fața locului urmează sa ajungă lucrătorii Serviciului Român de Informații pentru efectuarea verificărilor specifice.

Potrivit unor informații, cartela de pe care a fost efectuat apelul prin care s-a anunțat atentatul aparține unei femei, însă cel care a vorbit este un bărbat.

Echipa operativa a stabilit locația apelantului în localitatea Mihai Viteazu din Călărași,  la fața locului deplasându-se un echipaj pentru efectuarea cercetărilor. A fost interceptată mașina apelantului însă la sosirea forțelor de ordine nu a fost găsit nimeni.

Poliția face mai multe filtre la toate ieșirile din Călărași pentru a control.

PRECIZARE IPJ CALARASI 

“În seara de 2 decembrie a.c., un bărbat a sesizat, prin S.N.U.A.U. 112, despre faptul că în cadrul Târgului de Crăciun din municipiul Călărași este amplasată o bombă.

Numărul a fost reapelat, iar persoana a răspuns spunând că a fost o glumă.

În cauză se efectuează verificări, în vederea identificării persoanei și luarea măsurilor legale care se impun.” precizează IPJ Călărași pentru Călărași PRESS.

In curs de actualizare

Continue Reading

Breaking News

Accident la Drajna Nouă pe DN21, patru autovehicule implicate cu 10 persoane

Published

on

Un nou accident rutier a avut loc în urmă cu puțin timp pe DN21 – Drajna Nouă din Călărași, unde au fost implicate patru autovehicule în care se aflau 10 persoane, transmis pompierii călărășeni.
Potrivit primelor date, este vorba despre un accident rutier cu 10 persoane implicate, dintre care o victima rănită ușor, neîncarcerată, în sat Drajna Noua, comuna Dragalina, pe Drumul Național 21. Se circulă pe o bandă dirijat de poliție.

Continue Reading

Breaking News

Accident pe DN21, trei mașini implicate. SMURDUL a fost solicitat la fața locului

Published

on

Un nou accident rutier în această seară, orele 19:00, pe DN21,  între Drajna Nouă și Radu Negru, în dreptul benzinărie Octano, aproape de intrarea pe Autostrada Soarelui, produs între trei autoturisme care au intrat în coliziune.

Traficul rutier se desfășoară în condiții specifice unui eveniment rutier. La fața locului se deplasează un echipaj SMURD pentru a acorda îngrijiri medicale persoanelor implicate. 

În curs de actualizare…

Continue Reading

Cele mai accesate articole