Connect with us

Știri

GROW Games 2k18. Trei traineri internaționali au fost prezenți la Călărași

Published

on

GROW este un proiect educațional de anvergură națională pentru elevii de liceu, care oferă o experiență multiculturală de dezvoltare personală. Desfășurat vara, programul GROW Games promovează lucrul în echipă și comunicarea interculturală și dezvoltă trei îndemânări necesare pe piața muncii de astăzi: rezolvarea problemelor, gândirea critică și creativitatea. Toate acestea se fac prin intermediul unor ateliere organizate de traineri din alte țări, instruiți de echipa profesionistă a asociației Școala de Valori pentru a-și împărtăși cunoștințele cu elevii participanți.

Cele șapte ateliere s-au concentrat pe diverse abilități utile participanților, precum organizarea unui grup pentru îndeplinirea unei sarcini, cooperarea în lipsa comunicării obișnuite și obținerea încrederii reciproce între participanți. Trainerii internationali au folosit mijloace ingenioase pentru a promova aceste abilități, precum utilizarea jocurilor interactive, precedate de constientizarea si teoretizarea conceptelor si valorilor vizate si mereu urmate de o sesiune de feedback, extrem de utila atat pentru organizatori , cat si pentru participanti. În cadrul atelierelor, trainerii internaționali le-au permis elevilor să tragă propriile concluzii pentru a se asigura că scopul proiectului, anume dezvoltarea celor trei îndemânări de bază, este atins.

Cine sunt trainerii internaționali veniți pentru a-i ghida pe tinerii elevi în călătoria lor de dezvoltare? Jeremias Albertella, un profesionist desavarsit cu multa experienta in educatia non formala din Argentina, alaturi de Pedro și Marina, ambii din Spania- 3 tineri educati, cu pasiuni deosebite si extrem de generosi ce au ales orașul Călărași pentru a se bucura de `traiul linistit dintr-un oraș  mic de provincie, cu oameni calzi`, cum au declarat ulterior sosirii lor. Pedro si Marina sunt voluntari în programul european Erasmus+ și participă cu plăcere în diverse programe în țări străine, precum GROW, urmand sa petreaca 10 luni in tara noastra. Echipa de traineri a fost ajutata constant de echipa ambasadorilor GROW coordonata de Andrei Barz, elev in clasa aXII-a la CN Barbu Stirbei. Ambasadorii acestei editii au fost Liana Vasile, Alina Bucur, Alex Nedelcu, Alin Ion, Gabriela Oprea, Medeea Serban din CN Barbu Stirbei si Amalia Manea din LT Mihai Eminescu. De asemenea, elevii Alexandru Iacob si Valentina Barbu au ajutat ca si aceasta editie sa fie una de succes.  Experienta echipei organizatorice, precum si a celor 50 de liceeni implicati, a fost una deosebita, cu beneficii multiple si considerata `o experienta de invatare valoroasa impachetata sub forma unor jocuri creative`. Sesiunile de jocuri au fost precedate de un eveniment simpatic numit Swinter Party ( sprijinit de restaurantul Class si Cofetaria Alint), un fel de petrecere de iarna in mijlocul verii, cu scopul de a-i aduna in acelasi loc pe toti cei inscrisi la program astfel ca ei sa se poata cunoaste mai bine, sa isi gaseasca pasiuni comune, sa socializeze si sa isi creeze un orizont de asteptari vis a vis de editia de vara. Adolescentii au participat la o sesiunea de Tea Talk desfasurata in sala de sport a liceului CNBS . Urmand celebra metoda Walt Disney, s-au organizat 3 grupe de lucru si s-au generat idei de proiecte menite sa ajute comunitatea locala. Dupa 2 ore de munca in echipa, au ramas 7 proiecte in picioare, s-au format 7 echipe de proiect, s-au stabilit mici pasi de urmat, urmand ca in urmatoarele 6 saptamani echipele sa fie consiliate in scrierea si implementarea proiectului lor de catre un specialist voluntar din partea celebrei companii ORACLE Romania. Aceste mici proiecte, unele chiar ambitioase, se desfasoara sub denumirea de Community Challenges, participantii echipelor ce reusesc implementarea proiectului urmand a fi recompensati cu o diploma speciala din partea Scolii de Valori.

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate