Connect with us

Știri

FOTO. Festivitate de deschidere a noului an școlar la Colegiul Național “Barbu Știrbei”, Colegiul Economic și Colegiul Agricol “Sandu Aldea” Călărași

Published

on

Ziua de astăzi a fost una importantă pentru elevi, dar și pentru părinții acestora. Sute de elevi au luat parte la festivitatea de deschidere a noului an școlar de la Colegiul Național „Barbu Știrbei”, Colegiul Economic și Colegiul Agricol “Sandu Aldea” din Călărași.

Toate drumurile de astăzi au dus la școală. Mici sau mări, elevii s-au îndreptat astăzi către unitățile de învăţământ de care aceștia aparțin.

În județul Călărași sunt 362 de unități de învățământ ce astăzi și-au deschis porțile pentru elevi.

Se pare că, în acest an autoritățile locale n-au prea acordat importanță acestui eveniment. Doar o parte au participat la festivitățile de deschidere a anului școalar… De aici putem trage o scurtă concluzie referitoare la importanța pe care o dau aceştia sistemului de învăţământ.

Advertisement

“În ceea ce priveşte începutul anului şcolar, sunt de părere că ar trebui să privim puțin mai departe de bine-cunoscutele urări. Da, sunt de acord că e un moment festiv, însă cred că autoritățile locale care totuşi onorează invitațiile primite ar trebui să se focuseze preponderent asupra soluționării inconvenientelor şi asupra asumării educației drept o prioritate. În fiecare an, ne concentrăm asupra mesajelor optimiste, însă uităm că nu se investesc suficiente resurse în educație.

Un număr sporit de burse, transport local subvenționat măcar 50% sau aprobarea de fonduri pentru asigurarea pazei în şcoli, implicit, şi a accesului gratuit la educație ar trebui să facă parte din discursurile oficialităților la început de an şcolar. Noi vom face tot posibilul ca aceste inițiative să prindă contur şi ca anumite promisiuni să fie onorate.” – a declarat în exclusivitate pentru Călărași News, Alexandra TUȚĂ – Președintele Asociației Elevilor din Călărași

 

Structura anului şcolar cuprinde semestrul I (11 septembrie 2017 – 2 februarie 2018) şi semestrul al II-lea (12 februarie 2018 – 15 iunie 2018), împreună însumând 35 de săptămâni de cursuri, adică 167 de zile lucrătoare.

Potrivit calendarului publicat de ministerul Educaţiei, vacanţele elevilor din toate ciclurile de învăţământ sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (23 decembrie 2017 – 14 ianuarie 2018), vacanţă intersemestrială (3 – 11 februarie 2018), vacanţa de primăvară (31 martie – 10 aprilie 2018), vacanţa de vară (16 iunie – 9 septembrie 2018).

Advertisement

De asemenea, clasele din învăţământul primar, dar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 28 octombrie – 5 noiembrie 2017.

Cursurile noului an scolar insumeaza 167 de zile lucratoare (35 de saptamani).
Structura noului an scolar cuprinde semestrul I (11 septembrie 2017 — 2 februarie 2018) si semestrul al II-lea (12 februarie 2018 — 15 iunie 2018)..
Elevii de clasa a V-a vor invata in prima parte a semestrului I dupa un Compendiul introductiv pentru gimnaziu pana la finalizarea manualelor necesare acestei clase.
Vacante 2017 — 2018
Vacantele elevilor din toate ciclurile de invatamant sunt programate astfel: vacanta de iarna (23 decembrie 2017 — 14 ianuarie 2018), vacanta intersemestriala (3 — 11 februarie 2018), vacanta de primavara (31 martie — 10 aprilie 2018) si vacanta de vara (16 iunie — 9 septembrie 2018).
Suplimentar, clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar beneficiaza de vacanta in saptamana 28 octombrie — 5 noiembrie 2017.
Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul scolar se incheie in data de 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, in data de 8 iunie 2018.

Potrivit MEN, nu vor avea loc cursuri in zilele libere prevazute de lege si de contractul colectiv de munca aplicabil in invatamant.

Scoala altfel
Programul national ‘Scoala altfel’ are o durata de 5 zile consecutive lucratoare in timpul anului scolar si poate fi derulat in perioada 2 octombrie 2017 — 31 mai 2018 pe baza unei planificari, la decizia scolilor.

Desfasurarea programului ‘Scoala altfel’ nu coincide cu perioada alocata sustinerii tezelor semestriale.

Teze, evaluari, evaluari nationale si olimpiade scolare
Tezele vor avea loc, de regula, la finalul semestrelor, dupa parcurgerea programei scolare cu cel putin trei saptamani inainte de finalul semestrului.
Etapele nationale ale olimpiadelor scolare se organizeaza, in general, in perioada vacantei de primavara, potrivit unui calendar specific.
Evaluarile nationale la clasa a II-a a IV-a si a VI-a se vor desfasura in intervalul 7-24 mai.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a va avea loc in perioada 7 — 10 mai. Probele scrise la limba romana si limba materna sunt programate pe 7 mai, fiind urmate, a doua zi, de testele de citire la cele doua discipline. Proba de matematica este prevazuta pentru data de 9 mai, iar proba de limba romana (scris si citit) pentru elevii minoritatilor nationale se va desfasura pe 10 mai.
Evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar la finalul clasei a IV-a are urmatorul calendar: Limba romana — pe 15 mai, Matematica — 16 mai si limba materna — 17 mai.
Elevii claselor a VI-a vor sustine evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul inferior al gimnaziului (V — VI) in zilele de 23 mai (limba si comunicare) si 24 mai (matematica si stiintele naturii).
Absolventii claselor a VIII-a vor sustine prima proba a Evaluarii Nationale la limba si literatura romana, scris, in data de 11 iunie 2018.
Urmatoarea proba scrisa (matematica) se va desfasura in data de 13 iunie, iar ultima (limba si literatura materna) va fi organizata in 14 iunie.
Afisarea primelor rezultate este prevazuta pentru data de 19 iunie (pana la ora 12,00) si in aceeasi zi, intervalul orar 14,00 — 19,00 se vor depune contestatiile. Acestea vor fi solutionate in perioada 20 — 22 iunie. Examenul se va incheia sambata, 23 iunie, cu afisarea rezultatelor finale.
Potrivit calendarului, inscrierea absolventilor clasei a VIII-a in vederea participarii la Evaluarea Nationala se face in perioada 4 — 8 iunie 2018.
Cursurile scolare pentru clasa a VIII-a se vor finaliza vineri, 8 iunie 2018.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1456997911057730.1073741853.603712659719597&type=1&l=01052ddf15

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate