Connect with us

Știri

Dotare cu laboratoare “SmartLab” în Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița prin PNRR

Published

on

Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița va beneficia de două laboratoare SmartLab, în urma aprobării unui important proiect de modernizare finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Componenta C15: Educație/ Pilonul VI. Acest proiect are ca scop asigurarea echipamentelor și resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ și reprezintă un pas important spre îndeplinirea obiectivului stabilit de Comisia Europeană pentru orizontul 2030, acela de a promova o educație digitală eficientă și de înaltă calitate.

VIZITEAZĂ SMARTLAB-UL ÎNTR-UN TUR VIRTUAL AICI

Astfel, acest colegiu devine cea mai importantă unitate de învățământ din al doilea municipiu al județului Călărași care va beneficia de laboratoare SmartLab, contribuind astfel la crearea unui ecosistem de educație digitală de înaltă performanță.

Tehnologia este un instrument puternic care sprijină și transformă educația la nivel mondial. Prin intermediul tehnologiile educaționale, designerii educaționali pot profita la maximum de oportunitățile oferite de tehnologie pentru a schimba fața educației, astfel încât educația eficientă să fie disponibilă tuturor beneficiarilor de pretutindeni.

Advertisement

Achiziționarea de tehnologii digitale și de aplicații și platforme de învățare online reprezintă una dintre preocupările principale ale statelor membre ale Uniunii Europene, iar utilizarea sistemelor de inteligență artificială pot să transforme metodele de învățare, oferind posibilitatea cadrelor didactice să ofere elevilor posibilitatea de învățare diferențiată sau individualizată.

Cu toate acestea, conform datelor furnizate de Indicele economiei și societății digitale 2022, România se află sub media UE în ceea ce privește competențele digitale. Prin urmare, achiziționarea de tehnologii digitale și de aplicații și platforme de învățare online reprezintă o preocupare majoră pentru statele membre ale Uniunii Europene.

Tehnologiile educaționale, precum realitatea virtuală și realitatea augmentată, sunt instrumente puternice în procesul de învățare, permițând elevilor să experimenteze și să înțeleagă concepte complexe prin simularea experiențelor care nu sunt fezabile în realitate.

În plus, introducerea roboticii, a programării și a imprimării 3D în proiectele științifice școlare pregătește elevii pentru profesii populare pe piața muncii, cu un mare potențial de creștere și extindere viitoare.

Prin acest proiect, Colegiul Național „Neagoe Basarab” din Oltenița se aliniază cu tendințele educaționale la nivel global și contribuie la îmbunătățirea calității învățământului din România.

Advertisement

Alocarea financiară a apelului de proiecte

Alocarea apelului de proiecte este de 117.499.800,00 eur, valoare eligibilă din PNRR, fără TVA, pentru finanțarea granturilor în vederea dotării laboratoarelor inteligente, astfel:

Tip achiziție Cost unitar laborator inteligent (Eur, fără TVA)

● 50% din buget va fi alocat pentru partea de trunchi comun obligatorie pentru toate unitățile de învățământ secundar superior

● 50% din buget va fi alocat opțional și diferențiat, pentru echipamente tehnologice de tip „smart lab”, în funcție de nevoia identificată și asumată la nivelul unității de învățământ secundar superior  60.000 de euro/ laborator inteligent

Advertisement

● 50% din buget va fi alocat pentru partea de trunchi comun pentru toate unitățile de
învățământ secundar superior și va cuprinde în mod obligatoriu:

a) o tablă interactivă
b) o imprimantă 3D monocromă și/sau 3D policoloră
c) un scanner 3D fix
d) un robot cu braț multifuncțional
e) kituri robotice pentru începători sau avansați
f) creion 3D
g) ochelari de realitate virtuală VR/AR
h) cameră videoconferință
i) sistem sunet
j) un sistem desktop cu monitor sau sistem all-in-one sau laptop
k) cameră de documente

30.000 de euro/trunchi comun obligatoriu

50% din buget va fi alocat opțional și diferențiat, pentru echipamente tehnologice de
tip „smart lab”, în funcție de nevoia identificată și asumată la nivelul unității de
învățământ secundar superior.

Cu titlu de exemplu,

Advertisement

a) pentru filiera teoretică pot fi achiziționate: laboratoare virtuale,
vizualizatoare hibride, platforme e-learning, laboratoare de lingvistică, roboți
educaționali multifuncționali, instrumente educaționale de tip realitate
virtuală (VR) și realitate augmentată (AR), module de învățare robotică, alte
software-uri educaționale și echipamente specifice etc.
b) pentru filiera tehnologică pot fi achiziționate: simulatoare cu realitate
augmentată/virtuală (VR/AR), sisteme integrate de pregătire practică cu
instrumentație virtuală și software multimedia, roboți educaționali
multifuncționali, senzori de mișcare, de umiditate, module de învățare
robotică, plant lab educațional, alte software-uri și echipamente educaționale
specifice etc.
c) pentru filiera vocațională pot fi achiziționate: mănuși/căști VR compatibile,
microfoane dinamice, programe de randare, programe de tip CAD, sisteme
înregistrare, alte software-uri educaționale și echipamente specifice etc.
30.000 de euro/opțional și diferențiat

Advertisement

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Advertisement

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Advertisement

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate