Connect with us

Actualitate

Conferința de diseminare a rezultatelor finale ale proiectului Erasmus+ VET “Developing skills in Android applications and programming e-commerce platforms”

Published

on

Colegiul Național ”Barbu Știrbei” Călărași a găzduit vineri, 14 septembrie 2017, Conferința de diseminare a rezultatelor finale ale proiectului Erasmus+ VET “Developing skills in Android applications and programming e-commerce platforms”, număr de referință 2016-1-RO01KA102-023317, implementat în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2017. Proiectul a avut drept scop extinderea pregătirii de specialitate în domeniul informatic prin dobandirea de competente si abilitati practice care sa creasca sansele de adaptare si integrare a viitorilor absolvenți de liceu pe piata muncii (blog proiect: http://erasmusvet2016.netriders.ro/).

           Evenimentul a permis prezentarea rezultatelor obținute de participanții grupului țintă, elevi ai claselor a X-a și a XI-a de la profilul matematică informatică, la cele două mobilități de formare profesională găzduite de ”Colegiul San Pedro Salesiano” din Sevilla, Spania (Flux 1: 17-28 aprilie 2017 și Flux 2: 8-19 mai 2017), în fața elevilor și profesorilor colegiului.

[SLGF id=4176]

          ”Dezvoltarea platformelor de e-commerce” a fost stagiul de formare la care au participat elevii Fluxului 1, fapt ce a permis formarea abilităților practice de instalare și configurare a unui server local pentru aplicații web și a platformelor WooCommerce pentru WordPress și Prestashop specializate pentru găzduirea unui magazin virtual. Fiecare participant și-a ales o temă pentru magazinul on-line, a adăugat produse, a stabilit modalități de plată și de livrare a acestora în funcție de aria geografică, a configurat variante de cupoane și discounturi pentru anumite produse sau categorii de produse și a introdus elemente care să personalizeze magazinul astfel încât acesta să aibă un număr cât mai mare de utilizatori. Activitatea de stagiu zilnică, a însemnat cinci ore de lucru practic, desfășurate într-unul din laboratoarele de informatică ale partenerului direct de formare la care s-a adăugat o oră de muncă individuală. Elevii au îndeplinit sarcinile de lucru fie individual, fie în echipă, aplicând practic ceea ce au învățat, sub îndrumarea permanentă a tutorelui de stagiu, profesorul Miguel Campos Rivera. Vizita de studiu la compania Bitnami, facilitată de partenerul intermediar EuroMind, a permis elevilor participanți înțelegerea structurii companiei, a modului în care este organizată activitatea și sunt planificate sarcinile de lucru. Această experiență a însemnat pentru elevii participanți primul contact real cu profesioniști în domeniul IT, la locul lor de muncă. Pe tot parcursul stagiului elevii au fost însoțiți de Șerban Gabriela Tincuța, profesor de informatică și Dincă Marinela, coordonator de proiect.

          În cadrul conferintei s-a prezentat filmul ”Generația Erasmus” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/generatia-erasmus/) realizat de către elevul Dumitrescu Radu Andrei folosind programele de editare video Adobe Premiere Pro si Adobe After Effects și trei din cele 16 magazine on-line realizate de participanți.

Advertisement

”Am dezvoltat acest magazin prin platforma WordPress, cu ajutorul plug-in-ului WooCommerce, si am ales sa ma axez pe designul sau deoarece toate functiile sunt asigurate de WooCommerce, de la cosul de cumparaturi pana la comanda si gestionarea stocului. Magazinul meu are produse handmade, o categorie pentru petice si o categorie pentru semne de carte, si ar fi complet functional daca produsele respective ar exista. Planuiesc sa am un magazin ca acesta pe viitor si sper sa invat sa il fac din ce in ce mai complex si sa aiba cat mai multe functii. (http://handmade-designs.esy.es/wordpress/). Radacina Alina-Ioana, a XII-a C

”Doresc sa va spun despre magazinul meu din doua perspective: cea a developerului si cea a utilizatorului. Din perspectiva developerului: am facut site-ul in wordpress cu Woocommerce pentru a fi cat mai facil lucrul pentru angajatul magazinului virtual cu stocuri si comenzi. Din punctul de vedere al utilizatorului am incercat sa optimizez cat mai mult ui si ux pentru a putea comanda in maxim 3 pasi deoarece acest lucru ajuta mult site-ul si la ora actuala multe magazine din tara si din afara pierd clienti din cauza asta (http://radushop.16mb.com/). Dumitrescu Radu-Andrei, a XI-a B

 

”Tuturor ne place sa ne jucăm, iar acest aspect m-a dus cu gândul la crearea unui magazin online cu scopul dezvoltării abilității de comunicare între oameni. Mobilitatea VET desfășurată în cadrul proiectului Erasmus+ a reprezentat oportunitatea realizării acestui vis. Dacă intrați pe gremiogames.esy.es, puteți vedea și comanda o gamă largă de jocuri ce variază de la cele pentru copii până la jocuri foarte complexe de strategie. Obiectivul magazinului este să determine populația să lase de o parte telefonul, laptopul sau computerul și să socializeze. Motto-ul magazinului este “Joaca este începutul cunoașterii”, iar numele magazinului provine din limba spaniolă, limbă a proiectului. Vă invit să accesați link-ul și să vă bucurați de timpul petrecut împreună cu cei dragi jucând un joc bun.” Andronescu Valeria-Alina, a XI-a A

          ”Dezvoltarea de aplicații Android pe dispozitive mobile” a fost stagiul de formare la care au participat cei 16 elevi ai Fluxului 2 însoțiți de profesorii Hreniuc Augustina Ema   și Hreniuc Toader. Această sesiune de formare profesională a fost o oportunitate și o experiență deosebită pentru elevi cât și pentru profesorii însoțitori. S-au folosit metode ce au permis o învățare participativ-aplicativă, eficiența fiind evidentă. În cadrul stagiului, elevii au învățat să realizeze aplicații pe telefoanele mobile folosind limbajele Java și XML și au realizat în mediul Android cel puțin o aplicație care poate fi accesată de pe telefonul mobil.

 Evenimentul de astăzi a oferit ocazia prezentării filmului ”Our Erasmus Journey” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/our-erasmus-journey/) realizat de Dumitrescu Amalia Andreea, clasa a XII-a C, folosind software-urile Sony Vegas Pro 14 si Explaindio Video Creator, precum și a activităților derulate prezentate de Florea Răzvan Mihai Mădălin, clasa a XII-a C și Radu Oana  Maria, clasa a XII-a D. Partcipanții la stagiu au prezentat în cadrul Conferinței trei aplicații: ”TIC-TAC_TOE” https://drive.google.com/file/d/0B4TKbd63-m_fZFJRdlVBVlBUdnlDaUhsbU5zQTdKaDhaUU84/view?usp=drivesdk , realizata de Sîrbu Cristian, clasa a XI-a C; ”Memory Buttons” https://www.mediafire.com/file/mz4o7vpy4vqmunb/Memory+Buttons.apk , realizata de Zaharia Cătălin, clasa a XI-a D si Avizier CNBS – aplicație Android pe telefon mobil care oferă la cerere orarul pentru o anumită școală și repartizarea pe săli de clasă, realizata de Barbu Ionuț. clasa a XII-a D.

Advertisement

La finalul conferintei doamna prof. Amza Eufrosina, director al Colegiului National “Barbu Stirbei”, a adresat cateva cuvinte participantilor: “Vă felicit pentru rezultatele deosebite obținute în cadrul proiectului. Sunt încântată că un astfel de eveniment de diseminare model are loc în liceul nostru, că avem profesori și elevi valoroși care au dus prestigiul școlii noastre peste hotare. Rezultatele prezentate astăzi mă îndreptățesc să declar că acest proiect poate fi considerat o punte de legătură către un alt proiect – ”Colegiul SMART”.

 

Echipa de gestiune a proiectului Erasmus+ VET

        2016-1-RO01KA102-023317

Colegiul National “Barbu Stirbei” Calarasi

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Spectacolul caritabil semnat de Maia Morgenstern care trebuia să aibă loc mâine în Călărași a fost anulat

Published

on

Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași a anunțat că spectacolul-confesiune „Nu sunt eu”, semnat de Maia Morgenstern, a fost anulat din motive obiective. Piesa de teatru trebuia să aibă loc mâine, 24 aprilie 2024, la Sala „Barbu Știrbei”. 

Valoarea biletelor a fost returnată.
În schimb, Maia Morgenstern va fi prezentă pe 25 aprilie, la ora 19:00, în Constanța. Câteva bilete mai sunt disponibile aici

Spectacolul face parte din campania Magic „Capul sus!”, parte din programul MagiCARE, aflată anul acesta la a doua ediție – campanie de conștientizare a traumei pierderii părului post-chimioterapie și de strângere de fonduri pentru peruci medicale.

 

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Temu și Shein au intrat în vizorul inspectorilor ANPC. Ce trebuie să facă clienții pentru a nu cădea pradă înșelătoriilor online

Published

on

Marți, 23 aprilie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a declarat că efectuează verificări la site-urile de cumpărături Temu și Shein, iar comisarii instituției îndeamnă consumatorii să se informeze cu atenție înainte de a achiziționa un produs.

Crescând numărul românilor care achiziționează produse vestimentare și alte articole de uz zilnic de pe platforme precum Temu, Shein sau Amazon, ANPC atrage atenția asupra acestor cumpărături online.

Magazinele online chinezești devin din ce în ce mai populare, cu doi mari jucători în evidență: Shein și Temu. Se estimează că românii plasează peste 10.000 de comenzi zilnic pe aceste două site-uri, achiziționând haine, accesorii, electronice și altele. Deși prețurile sunt mici și varietatea de modele este mare, unele achiziții prezintă riscuri. Calitatea poate fi îndoielnică, iar procesul de retur este adesea costisitor și nu merită efortul. Prin fuziunea cu jucători din SUA, cele două companii chinezești ar putea să detroneze gigantul Amazon.

„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)”, au transmis comisarii ANPC într-un comunicat de presă.

Având în vedere această situație, ANPC recomandă consumatorilor care fac achiziții online de pe aceste site-uri să fie precauți și să se informeze cu atenție înainte de a cumpăra un produs, examinând caracteristicile acestuia, prețurile afișate, costurile de livrare, informațiile despre comerciant sau opțiunile de plată disponibile.

Advertisement

Înainte de finalizarea achiziției, consumatorii ar trebui să se asigure că site-ul comerciantului oferă informații corecte și complete despre: datele sale de identificare (denumirea, adresă poștală și de e-mail, număr de telefon, număr de înregistrare în registrul societăților comerciale și cod fiscal etc.); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul, inclusiv toate taxele; costurile de livrare, dacă sunt aplicabile; metodele de plată și de livrare; termenul de valabilitate al ofertei sau prețului; precum și informațiile privind dreptul de retragere din contract și modul de exercitare a acestuia.

“ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinaţi o problemă atunci când faceţi cumpărături online, să încercaţi o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu funcţionează, vă puteţi adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei. În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, subliniază comunicatul de la ANPC.

Continue Reading

Actualitate

VIDEO. Peste 100 de meniuri în așteptare vor ajunge în casele oamenilor nevoiași din Călărași

Published

on

Echipa campaniei “Stai la masă cu o faptă bună” pregătește o nouă acțiune ce va avea loc la sfârșitul acestei săptămâni. Crucea Roșie Călărași, Cristina Sava și jandarmii călărășeni sunt cei care, în acest sfârșit de săptămână, vor merge într-un nou cartier mărginaș al municipiului Călărași pentru a oferi oamenilor fără posibilități o masă caldă, pe care oamenii de bine au putut să o plătească și să devină, astfel, un meniu în așteptare, un fenomen răspândit deja în țările occidentale, care adună adepți și în Călărași.

Astfel, peste 100 de “meniuri în așteptare”, preparate de localul manageriat de soții Dorian și Cristina Sava, vor aduce bucurie în inimile a peste 100 de persoane în cadrul campaniei “Stai la masă cu o faptă bună”. Această inițiativă, ce a prins viață prin colaborarea strânsă dintre Crucea Roșie și oameni cu suflet mare din comunitate, continuă să facă diferența în viața celor aflați în dificultate.

“Împreună cu Jandarmeria Călărași și ceilalți parteneri, din acțiunea noastră “Stai la masă cu o faptă bună”, strângem și numărăm banii pentru a vedea câți copii vom hrăni în weekend”mărturisește Aura Giurcă, directoarea Crucii Roșii Călărași. “Vom merge într-unul dintre cartierele grele ale Călărașiului, cu mâncare caldă, felul 1 și felul 2 și un desert. Vom aduce încă un zâmbet pe care îl aducem de Paște.”

În cadrul acestei campanii, clienții au avut oportunitatea de a contribui la cauză donând 25 de lei pentru fiecare meniu care urmează să ajungă într-un cartier mărginaș al municipiului Călărași. Această sumă modestă devine o sursă vitală de sprijin pentru cei mai vulnerabili din comunitate.

Crucea Roșie este un partener de încredere, iar noi vrem să sprijinim comunitatea locală, așa că nu aveam cum să nu răspundem pozitiv unei astfel de invitații. Fiind vorba despre copii nevoiași, Jandarmeria Călărași susține acest proiect”, declară Iulia Stanciu, reprezentant al Inspectoratului Județean de Jandarmi din Călărași.

Advertisement

Campania “Stai la Masă cu o Faptă Bună” nu este doar despre sărbători sau evenimente speciale; este despre solidaritatea și generozitatea pe care comunitatea o demonstrează pe tot parcursul anului. Cristina Sava, antreprenor local, subliniază importanța continuării acestui gest de bunătate și speranță: “Sunt foarte mulți copii care au nevoie de sprijinul nostru, al tuturor. M-am gândit că acest concept ar ajuta foarte mult întreaga comunitate, iar acest lucru nu se întâmplă decât luna aceasta, se întâmplă pe termen lung, lună de lună (…) Luna aceasta sperăm să creștem numărul meniurilor, pentru că știm că sunt tot mai mulți copiii care au nevoie de ajutor din partea noastră.”

Campania “Stai la masă cu o faptă bună” continuă să aducă speranță și să inspire gesturi de bunătate, nu doar în timpul sărbătorilor, ci pe întreg parcursul anului.

Continue Reading

Cele mai vizualizate