Connect with us

Actualitate

Autobuze hibrid pentru Călărași, însă contestate privind gradul de poluare redus

Published

on

Primăria Călărași a achiziționat patru autobuze electrice Mercedes-Benz de ultimă generație. Investiția a fost finanțată din fonduri europene și se ridică la suma de 9,6 milioane de lei. Autobuzele electrice sunt moderne iar producătorul susține că mijloacele de transport sunt prietenoase cu natura.

Autobuze electrice și un nou sistem de transport

Din cei 9.6 milioane de lei, aproximativ 8.7 milioane sunt pentru achiziționarea a patru vehicule de transport public Hybrid, tip Mercedes-Benz Citaro. Acestea vor fi dotate cu sistem de poziționare și comunicații radio cu dispeceratul, sistem de informare călători în vehicule, camere de supraveghere video, computer de bord și multe alte dotări.

Restul fondurilor, adică circa 1 milion de lei, vor fi folosiți pentru modernizarea sistemului de transport. Banii vor fi investiți în dispecerat, centru controlori, autobază, casierie, centru de vânzare și personalizare cartele și aplicații.

„Este un eveniment deosebit, aşteptat de călărăşeni. După mai bine de doi ani de zile am reuşit să finalizăm contractarea autobuzelor hibrid. Ne-am propus să dezvoltăm acest concept. Nu ne oprim aici, şi pe programele viitoare vrem să mai achiziţionăm autobuze şi microbuze ecologice. Avem nevoie în Călăraşi de astfel autobuze. Tot timpul s-a ridicat problema, cetăţenii spunând că autobuzele actuale ale operatorului sunt învechite. Vrem să îmbunătăţim această flotă, iar pe viitor să creştem la 12 numărul microbuzelor şi al autobuzelor pe care le putem achiziţiona prin PNRR. Desigur, avem în vedere să creştem şi numărul rutelor”, a explicat Marius Dulce, primarul Călăraşiului.

https://www.youtube.com/watch?v=V0d7TKe2hX0

EFICIENȚA AUTOBUZELOR , PUSĂ LA ÎNDOIALĂ ÎN CONFERINȚA DE SEMNARE A CONTRACTULUI

La data de 28 martie, la sediul Primăriei Municipiului Călărași, a avut întâlnirea de lucru a primarului Marius Dulce cu reprezentații Mercedes Benz Trucks & Buses Romania pentru a semna contractul de achiziție a noilor mijloace de transport cu tehnologie hibrid. Oficialitățile au invitat și jurnaliștii la evenimentul de lansare pentru a participa 

Advertisement

Jurnalistul călărășean Florin Driga, adept al tehnologiei și deschis către acest domeniu, prezent în conferință, a solicitat reprezentanților companiei producătoare a mijloacelor de transport informații privind țara unde se va fabrica autobuzul, cât și date despre gradul de poluare pe care și-l asumă producătorul.

Reprezentanții Mercedes  spun că există mai multe fabrici care produc Mercedez-Benz CITARO, însă țara unde se va livra pentru România va fi Franța sau Germania, excluzând Turcia, țara unde există o fabrică cu istoric care lasă mult de dorit privind calitatea produselor vândute pe piață. Cât despre gradul de poluare pe care îl are acest model de autobuz, oficialii prezenți la Călărași nu au oferit informații concrete, pasând răspunsul între ei.

Florin Driga a insistat pe acest subiect lăsând un comentariu cu multe specificații prin care subliniază faptul că gradul de popuare nu diferă cu mult comparativ cu mijloacele de transport deja existente în trafic.

Redăm integram comentariul pe care jurnalistul Florin Driga l-a lăsat într-o postare a primarului Marius Dulce:

Azi, am adresat 2 intrebări reprezentanților Mercedes care au pasat răspunsul de la unul la altul. Am acceptat răspunsul lor din respect și am realizat că veți fi buni de plată în următorii ani. Câteva date care nu au fost spuse dar solicitate: Date tehnice – Autobuz Mercedes Citaro C2 (O530) Hybrid
Locuri pe scaune:
Locuri în picioare:
Total: 108
Dimensiuni
Lungime [mm]: 12.135
Lățime [mm]: 2.550
Înălțime [mm]: 3.150
Ampatament [mm] 5.900
Dimensiune anvelope: 275/70 R 22,5
Consolă față [mm]: 2.805
Consolă spate [mm]: 3.430
Cerc de bracaj [mm]: 21.214
Unghi de gardă față [°] 7
Unghi de gardă spate [°] 7
Motor termic
Motor termic: Mercedes-Benz OM 936h
Normă de poluare UE: Euro VI
Sistem BlueEfficiency Power, tehnologie diesel SCR BlueTec®, sistem de injecție combustibil – Common Rail
Putere max. [kW]: 220 la 2.200 rpm (299 c.p.)
Cilindree [cm3]: 7.698
Nr. cilindri / dispunere: 6 / în linie
Cuplu maxim [Nm] la turația 1.200 Nm la 1.200 rpm
Transmisie, tip: Transmisie automată Voith, Voith DIWA 854.6, 4 trepte
Masa transmisiei [kg]: 334
Motor electric
Puterea nominală [kW]: 14
Cuplu maxim [Nm]: 220
Tensiunea nominală [V]: 48
Alimentare: supercapacitori montaţi pe acoperiş
Tren de rulare
Sistem de direcție: Servodirecție ZF
Punte față, tip ZF, suspensie independentă
Punte motoare, tip ZF punte portal
Frâne
Frână de serviciu: Sistem electronic de frânare cu frâne cu disc
Frână de încetinire: Retarder integrat
Sistem de frânare electropneumatic (EBS)
Sistem anti-blocare (ABS)
Program electronic de stabilitate (ESP®)
Cameră video pentru marșarier
Sistemul de control al presiunii din anvelope
Mase
Capacitate rezervor combustibi/aditiv AdBlue [l] 210 / 27
Masă totală admisă [kg] 19.000
Punte față [kg]: până la max. 7.500
Punte motoare [kg]: 13.000
Climatizare
Putere sistem de răcire spațiu pasageri [kW]: treapta de bază: 32 kW / treapta de confort: 39 kW
Putere sistem de încălzire spațiu pasageri [kW] 38
Putere sistem de răcire spațiu șofer [kW]: 8 (4 electric)
Agent răcire: R-134a
Putere sistem de încălzire spațiu șofer [kW]: 22
Uși
Nr. uşi: 3
Înălțime urcare ușă [mm] 320
Lățime ușă [mm]: 1.250
Înălțime podea culoar central față de carosabil [mm]: 370
Motorul electric ar fi de tip Integrated Starter-Alternator (ISG), alimentat la 48 V. Asta înseamnă că autobuzul nu mai are alternator pe 27V, motorul servind ca generator şi ca demaror. Prin urmare, înseamnă că întregul sistem electric al autobuzului e pe 48V, deci ar trebui să aibă 4 baterii de 12V în loc de 2. Mai mult, cum ISG-ul nu încarcă la demaraj (spre deosebire de alternatorul care e conectat cu curea/lanţ la motor şi poate alimenta auxiliarele atât timp cât motorul e pornit), pentru că funcţionează ca motor, bateriile şi supercapacitorii de pe acoperiş trebuie să fie mereu în stare perfectă de funcţionare, că altfel rămâi fără tensiune. Dispare pornirea cu bateriile de rezervă, autobuzului fiindu-i practic imposibil să circule fără baterii… asta o să fie o mare problemă la STB, mai ales că bateriile sunt consumabile, deci nu sunt acoperite de garanţia completă.
Părerea unui prieten avizat:
”Rămân la părerea că s-au complicat prea tare cu astfel de autobuze extrem de pretenţioase la mentenanţă. Nu mai vorbesc de faptul că nu sunt deloc ecologice cum se laudă, fiind la fel de poluante şi energofage ca autobuzele non-hibride din aceeaşi gamă. Motorul electric reduce emisiile poluante cu 7 – 12 g pe km pe perioada funcţionării. Cum el funcţionează doar la demaraj, deci pe vreo 50m maxim, înseamnă că economisim 0,6g Co2 la fiecare demaraj, mare economie… Nici la consumul de motorină nu e cine ştie ce, producătorul se laudă cu o reducere a consumului cu 8,5%, dar asta în condiţii de test, nu în trafic. Deci, din nou, fix pix… e drept, ar trebui să dea bine la electorat, numai că electoratul nu e format doar din ingineri care ştiu să facă diferenţa între Mercedes Citaro C2 Hybrid şi Mercedes-Turk Conecto” QED” – scrie Florin Driga pe  (Facebook

 

Advertisement

Actualitate

Un nou exemplar de leoaică la Zoo Călărași! Reprezentanții Grădinii Zoologice lansează o campanie cu premii pentru botezarea leoaicei

Published

on

By

Începutul acestei săptămâni a adus un nou motiv de bucurie pentru iubitorii de animale din Călărași. Zoo Călărași a primit un nou exemplar de leoaică de la Zoo Brăila, marcând astfel un nou pas important în colaborarea dintre cele două instituții. Acest schimb de animale face parte din strategia Zoo Călărași de a menține diversitatea în colecția sa și de a încuraja colaborările interinstituționale.

„Astăzi (n.r. 23 iulie) am realizat un schimb de animale cu Zoo Brăila pentru că unul dintre obiectivele noastre este să menținem o bună colaborare cu alte grădini zoologice și să asigurăm diversitate în colecția noastră”, au transmis reprezentanții Zoo Călărași, marți, prin intermediul unei postări în care au atașat un clip cu leoaica.

De asemenea, într-o postare publicată vineri, cei de la Grădina Zoologică au venit cu noi vești, despre cum s-a integrat femela printre ceilalți lei: „Leii tineri din colecția noastră au o nouă companie. Un exemplar superb de leoaică adusă de curând aici la Zoo! Leii nu au început lupta de putere între ei, însă sunt foarte activi în preajma ‘doamnei’ ”.

Cu ocazia sosirii noii leoaice, Complex Agrement Zoo Călărași a decis să implice publicul într-o campanie prin care va premia persoana care va propune cel mai deosebit nume pentru noul lor membru: „Ce spuneți dacă realizăm o campanie cu premii să botezăm leoaica de la Zoo?”.

Advertisement

Această inițiativă a stârnit rapid interesul internauților, care au început deja să propună nume și să își exprime aprecierea pentru activitatea Zoo Călărași, semn că sunt încântați de acest nou membru al colecției și de campania lansată.

– „Fetița mea propune numele Nala.”
– „Super!”
– „Aș propune eu Lala.”
– „Sau Bella.”
– „Leila.”

– „Felicitări pentru tot ce faceți!”
– „Mult succes în continuare la cât mai multe obiective atinse!”

Schimbul de animale între Zoo Călărași și Zoo Brăila subliniază importanța colaborării între grădinile zoologice din România. Astfel de inițiative nu doar că îmbogățesc colecțiile fiecărei instituții, dar contribuie și la diversitatea genetică și la bunăstarea animalelor.

Leoaica adusă de la Zoo Brăila se adaptează rapid la noul ei mediu și la noii ei companioni. Deși leii nu au început încă luptele de putere, aceștia sunt foarte activi în preajma ei, semn că noul membru este bine primit.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

Lucrările de modernizare ale Liceului Danubius Călărași au fost finalizate! Cum arată investiția de aproape trei milioane de lei

Published

on

Sursă imagini: Primăria Municipiului Călărași/Facebook

Primăria Municipiului Călărași, condusă de Marius Dulce, anunță finalizarea unei investiții importante într-una dintre unitățile de învățământ din oraș. E vorba despre modernizarea, reabilitarea și echiparea Liceului Danubius Călărași, printr-un proiect finanțat din Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Investiția a fost derulată pentru modernizarea atelierului tehnologic al liceului, ce va asigura un serviciu de educație de calitate. Valoarea totală a proiectului se ridică la peste 2,7 milioane de lei cu TVA. 

Suprafața care a fost reabilitată este de peste 1000 de metri pătrați, iar acum atât elevii cât și cadrele didactice au un spațiu modern, adaptat nevoilor lor. 

Proiectul își propune să contribuie la asigurarea accesului la un proces educațional de calitate și la un mediu cât mai bun pentru desfășurarea activității în infrastructuri educaționale pentru învățământul profesional și tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții.

Beneficiarii direcți sunt elevii, cadrele didactice și personalul tehnic din unitatea de învățământ. Printre beneficiarii indirect se numără și Municipiul Călărași, prin formarea unor viitor angajați care vor contribui la creșterea PIB-ului orașului. Pe lângă asta, se mai numără și angajatorii, care vor beneficia de pe urma măsurilor de dezvoltare a capitalului uman. 

Advertisement

Obiectivele specifice proiectului

  1. Asigurarea unui serviciu de educație de calitate prin îmbunătățirea condițiilor de funcționalitate ale unității de învățământ.
  2. Echiparea atelierelor în concordanță cu cerințele educaționale cât și cu cerințele angajatorilor cu specializări corespondente.

Proiectul „𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚, 𝐫𝐞𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐞𝐜𝐡𝐢𝐩𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐋𝐢𝐜𝐞𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐃𝐚𝐧𝐮𝐛𝐢𝐮𝐬 𝐂𝐚̆𝐥𝐚̆𝐫𝐚𝐬̦𝐢” a fost finanţat din Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4: Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectivul specific 4.5: Creșterea calității infrastructurii educaționale relevante pentru piața forței de muncă.

Valoarea totală a contractului de finanţare este de 2.741.257,85 lei cu TVA, din care finanţare nerambursabilă de 2.682.934,09 lei. Contractul de finanțare a fost semnat pe 18.09.2020.

Continue Reading

Actualitate

Primul caz de infectare cu virsusul West Nile a fost confirmat în București! Ce recomandă medicii

Published

on

INSP anunță că, de la începutul perioadei de supraveghere a infecției cu virusul West Nile, data de 3 iunie, a fost înregistrat un singur caz de infectare, în București.

”De la începutul perioadei de supraveghere a infecţiei cu virusul West Nile (03.06.2024) până la data de 25.07.2024 s-a înregistrat 1 caz confirmat de infecţie cu virusul West Nile”, anunţă INSP, potrivit news.ro.

Persoana infectată este un bărbat din București, cu vârsta cuprinsă între 60 și 69 de ani.

Infecția cu virusul West Nile este adesea asimptomatică, majoritatea persoanelor infectate (aproximativ 80%) neavând niciun simptom. Unele persoane pot dezvolta febra West Nile, aproximativ 20% dintre cei infectați experimentând febră împreună cu alte simptome precum dureri de cap, dureri articulare, vărsături, diaree sau erupții cutanate. De obicei, aceste simptome sunt ușoare, iar majoritatea persoanelor se recuperează complet, deși oboseala și slăbiciunea pot persista câteva săptămâni sau luni.

Advertisement

Simptomele grave sunt rare, afectând aproximativ 1 din 150 de persoane infectate. Acestea pot include febră mare, dureri de cap, rigiditate a gâtului, dezorientare, comă, tremor, convulsii, slăbiciune musculară, pierderea vederii, amorțeală și paralizie, fiind cauzate de afectarea sistemului nervos central, cum ar fi encefalita (inflamația creierului) sau meningita (inflamația membranelor care înconjoară creierul și măduva spinării) sau meningo-encefalita.

Boala severă poate apărea la persoane de orice vârstă, dar riscul de a dezvolta complicații grave este mai mare pentru persoanele peste 60 de ani (aproximativ 1 din 50) și pentru cei cu anumite afecțiuni medicale, cum ar fi cancerul, diabetul, hipertensiunea arterială, bolile de rinichi sau cei care au suferit un transplant de organe.

Medicii recomandă populației să evite expunerea la țânțari prin purtarea de îmbrăcăminte cu mâneci lungi și pantaloni lungi. Este de asemenea important să se utilizeze repelente chimice pentru țânțari, să se prevină pătrunderea acestora în locuință prin montarea de plase de protecție la feronerie, să se asigure desecarea bălților de apă din jurul casei și să se îndepărteze recipientele cu apă stătută și gunoiul menajer din gospodărie.

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate