Connect with us

Actualitate

Autobuze hibrid pentru Călărași, însă contestate privind gradul de poluare redus

Published

on

Primăria Călărași a achiziționat patru autobuze electrice Mercedes-Benz de ultimă generație. Investiția a fost finanțată din fonduri europene și se ridică la suma de 9,6 milioane de lei. Autobuzele electrice sunt moderne iar producătorul susține că mijloacele de transport sunt prietenoase cu natura.

Autobuze electrice și un nou sistem de transport

Din cei 9.6 milioane de lei, aproximativ 8.7 milioane sunt pentru achiziționarea a patru vehicule de transport public Hybrid, tip Mercedes-Benz Citaro. Acestea vor fi dotate cu sistem de poziționare și comunicații radio cu dispeceratul, sistem de informare călători în vehicule, camere de supraveghere video, computer de bord și multe alte dotări.

Restul fondurilor, adică circa 1 milion de lei, vor fi folosiți pentru modernizarea sistemului de transport. Banii vor fi investiți în dispecerat, centru controlori, autobază, casierie, centru de vânzare și personalizare cartele și aplicații.

„Este un eveniment deosebit, aşteptat de călărăşeni. După mai bine de doi ani de zile am reuşit să finalizăm contractarea autobuzelor hibrid. Ne-am propus să dezvoltăm acest concept. Nu ne oprim aici, şi pe programele viitoare vrem să mai achiziţionăm autobuze şi microbuze ecologice. Avem nevoie în Călăraşi de astfel autobuze. Tot timpul s-a ridicat problema, cetăţenii spunând că autobuzele actuale ale operatorului sunt învechite. Vrem să îmbunătăţim această flotă, iar pe viitor să creştem la 12 numărul microbuzelor şi al autobuzelor pe care le putem achiziţiona prin PNRR. Desigur, avem în vedere să creştem şi numărul rutelor”, a explicat Marius Dulce, primarul Călăraşiului.

EFICIENȚA AUTOBUZELOR , PUSĂ LA ÎNDOIALĂ ÎN CONFERINȚA DE SEMNARE A CONTRACTULUI

La data de 28 martie, la sediul Primăriei Municipiului Călărași, a avut întâlnirea de lucru a primarului Marius Dulce cu reprezentații Mercedes Benz Trucks & Buses Romania pentru a semna contractul de achiziție a noilor mijloace de transport cu tehnologie hibrid. Oficialitățile au invitat și jurnaliștii la evenimentul de lansare pentru a participa 

Jurnalistul călărășean Florin Driga, adept al tehnologiei și deschis către acest domeniu, prezent în conferință, a solicitat reprezentanților companiei producătoare a mijloacelor de transport informații privind țara unde se va fabrica autobuzul, cât și date despre gradul de poluare pe care și-l asumă producătorul.

Advertisement

Reprezentanții Mercedes  spun că există mai multe fabrici care produc Mercedez-Benz CITARO, însă țara unde se va livra pentru România va fi Franța sau Germania, excluzând Turcia, țara unde există o fabrică cu istoric care lasă mult de dorit privind calitatea produselor vândute pe piață. Cât despre gradul de poluare pe care îl are acest model de autobuz, oficialii prezenți la Călărași nu au oferit informații concrete, pasând răspunsul între ei.

Florin Driga a insistat pe acest subiect lăsând un comentariu cu multe specificații prin care subliniază faptul că gradul de popuare nu diferă cu mult comparativ cu mijloacele de transport deja existente în trafic.

Redăm integram comentariul pe care jurnalistul Florin Driga l-a lăsat într-o postare a primarului Marius Dulce:

Azi, am adresat 2 intrebări reprezentanților Mercedes care au pasat răspunsul de la unul la altul. Am acceptat răspunsul lor din respect și am realizat că veți fi buni de plată în următorii ani. Câteva date care nu au fost spuse dar solicitate: Date tehnice – Autobuz Mercedes Citaro C2 (O530) Hybrid
Locuri pe scaune:
Locuri în picioare:
Total: 108
Dimensiuni
Lungime [mm]: 12.135
Lățime [mm]: 2.550
Înălțime [mm]: 3.150
Ampatament [mm] 5.900
Dimensiune anvelope: 275/70 R 22,5
Consolă față [mm]: 2.805
Consolă spate [mm]: 3.430
Cerc de bracaj [mm]: 21.214
Unghi de gardă față [°] 7
Unghi de gardă spate [°] 7
Motor termic
Motor termic: Mercedes-Benz OM 936h
Normă de poluare UE: Euro VI
Sistem BlueEfficiency Power, tehnologie diesel SCR BlueTec®, sistem de injecție combustibil – Common Rail
Putere max. [kW]: 220 la 2.200 rpm (299 c.p.)
Cilindree [cm3]: 7.698
Nr. cilindri / dispunere: 6 / în linie
Cuplu maxim [Nm] la turația 1.200 Nm la 1.200 rpm
Transmisie, tip: Transmisie automată Voith, Voith DIWA 854.6, 4 trepte
Masa transmisiei [kg]: 334
Motor electric
Puterea nominală [kW]: 14
Cuplu maxim [Nm]: 220
Tensiunea nominală [V]: 48
Alimentare: supercapacitori montaţi pe acoperiş
Tren de rulare
Sistem de direcție: Servodirecție ZF
Punte față, tip ZF, suspensie independentă
Punte motoare, tip ZF punte portal
Frâne
Frână de serviciu: Sistem electronic de frânare cu frâne cu disc
Frână de încetinire: Retarder integrat
Sistem de frânare electropneumatic (EBS)
Sistem anti-blocare (ABS)
Program electronic de stabilitate (ESP®)
Cameră video pentru marșarier
Sistemul de control al presiunii din anvelope
Mase
Capacitate rezervor combustibi/aditiv AdBlue [l] 210 / 27
Masă totală admisă [kg] 19.000
Punte față [kg]: până la max. 7.500
Punte motoare [kg]: 13.000
Climatizare
Putere sistem de răcire spațiu pasageri [kW]: treapta de bază: 32 kW / treapta de confort: 39 kW
Putere sistem de încălzire spațiu pasageri [kW] 38
Putere sistem de răcire spațiu șofer [kW]: 8 (4 electric)
Agent răcire: R-134a
Putere sistem de încălzire spațiu șofer [kW]: 22
Uși
Nr. uşi: 3
Înălțime urcare ușă [mm] 320
Lățime ușă [mm]: 1.250
Înălțime podea culoar central față de carosabil [mm]: 370
Motorul electric ar fi de tip Integrated Starter-Alternator (ISG), alimentat la 48 V. Asta înseamnă că autobuzul nu mai are alternator pe 27V, motorul servind ca generator şi ca demaror. Prin urmare, înseamnă că întregul sistem electric al autobuzului e pe 48V, deci ar trebui să aibă 4 baterii de 12V în loc de 2. Mai mult, cum ISG-ul nu încarcă la demaraj (spre deosebire de alternatorul care e conectat cu curea/lanţ la motor şi poate alimenta auxiliarele atât timp cât motorul e pornit), pentru că funcţionează ca motor, bateriile şi supercapacitorii de pe acoperiş trebuie să fie mereu în stare perfectă de funcţionare, că altfel rămâi fără tensiune. Dispare pornirea cu bateriile de rezervă, autobuzului fiindu-i practic imposibil să circule fără baterii… asta o să fie o mare problemă la STB, mai ales că bateriile sunt consumabile, deci nu sunt acoperite de garanţia completă.
Părerea unui prieten avizat:
”Rămân la părerea că s-au complicat prea tare cu astfel de autobuze extrem de pretenţioase la mentenanţă. Nu mai vorbesc de faptul că nu sunt deloc ecologice cum se laudă, fiind la fel de poluante şi energofage ca autobuzele non-hibride din aceeaşi gamă. Motorul electric reduce emisiile poluante cu 7 – 12 g pe km pe perioada funcţionării. Cum el funcţionează doar la demaraj, deci pe vreo 50m maxim, înseamnă că economisim 0,6g Co2 la fiecare demaraj, mare economie… Nici la consumul de motorină nu e cine ştie ce, producătorul se laudă cu o reducere a consumului cu 8,5%, dar asta în condiţii de test, nu în trafic. Deci, din nou, fix pix… e drept, ar trebui să dea bine la electorat, numai că electoratul nu e format doar din ingineri care ştiu să facă diferenţa între Mercedes Citaro C2 Hybrid şi Mercedes-Turk Conecto” QED” – scrie Florin Driga pe  (Facebook

 

Advertisement

Actualitate

DORNA AGRI S.A. din Roseți angajează combainier

Published

on

SC DORNA AGRI S.A. din Roseți, punct de lucru Balta Roseți, angajează în condițiile legii:

  • combainier agricol

Contact:

SC DORNA AGRI S.A.
Roseți, punct de lucru Balta Roseți
Tel: 0749.101.009

Continue Reading

Actualitate

Drept la replică. Reacția Primăriei Budești după acuzațiile aduse din partea cetățeanului care susține că a fost jignit de reprezentanții primăriei

Published

on

În vederea unei corecte informări a opiniei publice, dar și în virtutea dreptului la replică, legat de articolul apărut în spațiul public în data de 26.03.2024, având ca titlu ” Primarul Ilie Mihai din Budești, acuzat că a jignit un localnic din satul Gruiu. Momentul surprins de o filmare ”Băgați-aș……”, ținem să precizăm următoarele:

Miercuri, 27.03.2024, Primăria Budești, jud. Călărași a luat act de aspectele total nerealiste, scoase din context, cu privire la așa-zisul incident din localitatea Gruiu, jud. Călărași, publicate pe pagina de web ”calarasipress.ro.”

Înainte de toate, calificarea unei discuții în spațiul public, purtate pe fondul edificării unor construcții ca fiind abuz verbal și fizic, este de natură să aducă atingeri grave reputației conducerii Primăriei Budești. Amintim că articolul 257 din Codul civil protejează și reputația persoanei juridice în mod similar cu cea a persoanei fizice.

Elemente de genul veridicitate, acuratețe, obiectivitate, imparțialitate, corectitudine și responsabilitate publică ar trebui să guverneze și modul de lucru al spațiului public virtual în cauză, evitând astfel lezarea gravă a imaginii Primăriei Budești, precum și a reprezentanților acestora, Primarul și viceprimarul orașului Budești.

În al doilea rând, este regretabil faptul că articolul conține o serie de erori care puteau fi evitate în condițiile în care s-ar fi dat eficiență principiului audiatur et altera pars, (a se asculta și cealaltă parte) valabil și în activitatea jurnalistică.

Advertisement

Este evident că prezentarea articolului mai sus enunțat evidențiază o lipsă flagrantă de informare obiectivă, conturând astfel o situație de fapt ieșită din context.

Articolul pleacă de la o ipoteză gresită (limbaj trivial al Primarului orașului Budești, abuzuri verbale, etc), care distorsionează adevărul privind realitatea de fapt.

Astfel, facem precizarea că, reprezentanții Primăriei Budești, aflați în împreună cu Serviciul Control Disciplina în Construcții din cadrul aceleiași instituții se aflau în timpul serviciului, respectiv îndeplineau activitate de prevenție și combatere aflate sub incidența Legii 50/1991 privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

Dat fiind că, în timpul deplasării de lucru, se observase edificarea unui gard, aparent înafara legii, reprezentanții Primăriei Budești au solicitat informații referitoare la respectiva construcție, moment în care o persoană aflată în acel loc a început să aducă injurii Primarului orașului Budești. Un cetățean, aflat în apropiere, străin de conflict, a început să înjure persoana care filma și care folosea un limbaj trivial la adresa reprezentanților Primăriei Budești. Așadar, în fundalul filmării postate pe site-ul calarasipress.ro, se poate evidenția cu ușurință că, nu Primarul orașului Budești este cel care folosește cuvinte jignitoare, ci altă persoană aflată în apropiere și care a apreciat că acesta ar fi modul de combatere potrivit pentru incidentul în cauză.

Facem precizarea că Primăria orașului Budești dezavuează un astfel de comportament și îndeamnă pe toți cei care folosesc un astfel de limbaj, la calm și maturitate.

De asemenea, Primăria orașului Budești se delimitează categoric de acest tip de comportament, Primarul orașului Budești condamnând ferm orice act de violenţă verbală, indiferent de persoană. Orice gest reprobabil în societate trebuie sancționat potrivit legislației în materie.

Advertisement

În egală măsură, conducerea Primăriei Budești nu acceptă fie asociată cu violenţa de orice tip, cu atât mai puţin cu cea îndreptată împotriva concetățenilor orașului Budești, în condițiile în care Primarul orașului Budești este cunoscut ca fiind o persoană apropiată acestora.

În concluzie, având în vedere aceste erori de înțelegere a conflictului generat subiectiv, (probabil din considerente politice) de persoane rău voitoare, Primăria Budești vă solicită retragerea din mediul online a articolului tendențios, de natură a creea grave prejudicii acestei instituții și, nu în ultimul rând, cetățenilor orașului Budești.

De asemenea, invităm reprezentanții redacției calarasipress.ro la un dialog deschis pentru clarificarea tuturor aspectelor legate de acest neplăcut incident scos eminamente din context, care a  dus la creearea unei imagini negative a instituției, în mod nejustificat.

Cu stimă,                                                                                                       27.03.2024

Primăria orașului Budești

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Cursuri de formare profesională, la CRFPA Călărași

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

CRFPA CĂLĂRAȘI va demara următoarele programe de formare profesională:

🔧 MECANIC AUTO- curs de calificare, 720 de ore, condiție de acces învățământ general obligatoriu.
🧑‍🔧 ELECTROMECANIC UTILAJE ȘI INSTALAȚII INDUSTRIALE – curs de calificare, 720 de ore, condiție de acces învățământ general obligatoriu.
👷‍♂️ ELECTRICIAN CONSTRUCTOR – curs de calificare, 720 de ore, condiție de acces învățământ general obligatoriu.
💅 MANICHIURIST – curs de calificare, 360 de ore, condiție de acces învățământ gimnazial .
👩‍💻 LUCRĂTOR COMERCIAL – curs de calificare, 360 de ore, condiție de acces învățământ gimnazial.
🕵‍♂️ INSPECTOR IN DOMENIUL SĂNĂTĂȚII ȘI SECURITĂȚII IN MUNCĂ- curs de perfecționare, 80 de ore, condiție de acces învățământ liceal cu/fără diplomă de bacalaureat.
‼️ Documente necesare – copie CI, certificat naștere, certificat căsătorie , act studii.
📜 La finalizarea cursului, în urma examenului de absolvire, se vor elibera certificate cu recunoaștere națională .
Pentru detalii și înscriere vă așteptăm la sediul nostru (strada Sloboziei, nr. 4 bis) sau la următoarele date de contact :
Telefon: 0242. 319. 137 , 0242. 314. 353
Mail: crfpacl@anofm.gov.ro

Continue Reading

Cele mai vizualizate