Connect with us

Administrație

INFO. Care sunt obligațiile concesionarilor serviciilor Administrației Cimitirelor din Călărași

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • – de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • – de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • –de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Administrație

VIDEO/ Strada Rahova, aproape de finalizare

Published

on

Lucrările de modernizare ale străzii Rahova din municipiul Călărași sunt în derulare. Aceasta are o lungime de 1.847,79 m. După lucrarile de frezare, căminele au fost aduse la cote egale, iar scurgerile pentru apa pluvială au fost corectate, inclusiv înlocuirea capacelor, ramelor şi a plăcilor de suport.

“Lucrările de reparaţii ce se execută pe strada Rahova (în lungime de circa 1850 de metri), sunt realizate în proporţie de 70%. După ce s-a turnat beton pe carosabil pentru uniformizarea suprafeţei, acum se lucrează la aplicarea primului strat de asfalt. Este încă o promisiune onorată! Așa cum am mai spus, în fiecare an intenționăm să terminăm câte o stradă. Am reabilitat Plevna, acum Rahova, urmează Viitor. Estimăm ca până la finele primei săptămâni din august să finalizăm lucrările de pe strada Rahova care va deveni extrem de importantă pentru fluidizarea circulaţiei, în contextul demarării în această vară a proiectului de modernizare a străzii Bucureşti. Modernizăm Călărașiul!” – anunță primarul Marius Dulce pe o rețea de socializare

Continue Reading

Administrație

VIDEO/ Amenajare parcare blocuri D21, D22, D24

Published

on

“Continuăm seria investițiilor, finanțate de la bugetul local, privind amenajarea de parcări de reședință. Am demarat deja lucrările de modernizare a parcării existente ce se întinde pe o suprafață de peste 2.400 mp, din fața blocurilor D21, D22, D24. Este o promisiune făcută în campanie pornind de la solicitările exprimate de cetățenii care locuiesc aici. În cel mai scurt timp posibil vom finaliza și acest obiectiv.” – scrie

Continue Reading

Administrație

Ședință ordinară, miercuri, 29 iunie, la Consiliul Județean Călărași

Published

on

Consiliul Judeţean Călăraşi se convoacă în şedinţă ordinară, la data de 29 iunie 2022, începând cu ora 1200, în sala de şedinţe ”Mihai Arbagic”, cu următoarea ordine de zi:

1.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 127/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Judeţean Călăraşi pe principalele domenii de activitate Călărași nr.9470/20.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9471/20.06.2022, Raportul Comp.Juridic nr. 9472/20.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii unui teren înscris în Cartea Funciară nr. 30327 UAT Călărași, aflat în domeniul public al județului Călărași nr.5296/05.04.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 5297/05.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5298/05.04.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii unui teren înscris în Cartea Funciară nr. 30331 UAT Călărași, aflat în domeniul public al județului Călărași nr.5357/06.04.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 5358/06.04.2022, Raportul Direcției Economice nr. 5360/06.04.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

4.Proiect de hotărâre privind transmiterea unui imobil, aflat in domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în administrarea Muzeului Dunării de Jos Călărași nr.9182/14.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9183/14.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9184/14.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

5.Proiect de hotărâre privind transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în administrarea Consiliului Local al Comunei Curcani nr.9203/14.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9205/14.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9206/14.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

6.Proiect de hotărâre privind transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în administrarea Consiliului Local al Comunei Crivăţ nr. 9208/14.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9209/14.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9210/14.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

7.Proiect de hotărâre privind transmiterea unor terenuri, aflate în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în administrarea Consiliului Local al Comunei Crivăţ, pentru realizarea obiectivului de investiţii „Infiinţare trotuar în comuna Crivăţ, Judeţul Călăraşi” nr.9200/14.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9201/14.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9202/14.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

8.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 47/2015 privind darea în administrare a unui teren proprietate publică a județului Călărași din administrarea Consiliului Județean Călărași în administrarea Consiliului Local al Municipiului Călărași Călărași nr. 9455/20.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9456/20.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9457/20.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului alocaţiei de hrană pentru copiii si adultii din centrele aflate in subordinea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Calarasi nr. 9544/21.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9546/21.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9547/21.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport.

10.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Organigramei și a Statului de funcții ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi nr. 9459/20.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9460/20.06.2022, Raportul Comp.Guvernanță nr. 9461/20.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare dintre Fundația Caritabilă Sfântul Daniel și Judeţul Călăraşi, prin Consiliul Județean Călărași nr. 9645/22.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9647/22.06.2022, Raportul Direcției Economice nr. 9648/22.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

12.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 91/2010 privind constituirea Consiliilor de administraţie ale spitalelor publice din reţeaua Consiliului Judeţean Călăraşi Călărași nr.9178/14.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9179/14.06.2022, Raportul Comp.Sănătate nr. 9180/14.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

13.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 11/2018 privind numirea reprezentanților Județului Călărași în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea DRUMURI ȘI PODURI S.A. Călărași nr.9073/10.06.2022,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 9082/10.06.2022, Raportul Comp.Guvernanță nr. 9088/10.06.2022ceurmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe;

14.Diverse.

Continue Reading

Tendințe

Copyright © 2022 CalarasiPRESS.

error: Conținutul site-ului Călărași PRESS este protejat de dreputuri de autor. Toate dreputile rezervate către © Cătălin COJOCARU. Pentru preluare informațiilor și a conținutului, ne puteți contacta la 0735.128.255 sau la catalin@calarasipress.ro