Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 4°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Directorul general al AFIR a participat la campania de informare organizată de către MADR

Published

on

Directorul general al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), Adrian – Ionuț CHESNOIU, a participat în zilele de 21 și 22 iunie 2017 la o serie de întâlniri de informare în județele Tulcea și Constanța.

                   Evenimentele au fost organizate de către Autoritatea de Management pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală (AM PNDR) din Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), care derulează în acestă perioadă o campanie de informare privind accesarea fondurilor europene, disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.

                   Această campanie de informare a demarat în data de 21 iunie cu întâlnirea de la Consiliul Județean Tulcea, unde alături de Secretarul de Stat în cadrul MADR, Alexandru POTOR, au mai luat parte Directorul General al AM PNDR, Florentina TUDOR, Șeful Biroului RNDR (Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală), Mihai HERCIU. La întâlnire au mai luat parte vicepreședintele Consiliului Județean Tulcea, Dumitru MERGEANI și președitele ADI (Asociației de Dezvoltare Intercomunitară) ITI – Delta Dunării, Petre ILIE.

                   De asemenea, printre participanții la întrunire s-au numărat și reprezentanții GAL-urilor din zonă (județele Tulcea, Brăila și Galați), cei ai autoritățiilor locale din județul Tulcea, fermieri și solicitanți de fonduri europene pentru agricultură și dezvoltare rurală.

Advertisement

                   „Vă asigur de toată susținerea mea în accesarea fondurilor europene, disponibile prin PNDR 2020, cu mențiunea că nu putem ieși din cadrul legal de implementarea a acestor fonduri. Analizăm cu celeritate toate problemele și obervațiile pe care ni le semnalați și căutăm cele mai bune soluții, dar vom acționa în spiritul și litera legii, de fiecare dată.” a declarat directorul general al AFIR, Adrian – Ionuț CHESNOIU în cadrul întâlnirii de la Tulcea.

Autoritatea de Management pentru PNDR, prin Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală (RNDR), își propune derularea unei campanii de informare a fermierilor, a Unităților Administrativ Teritoriale (UAT-urilor) prin reprezentanții legali, a asociațiilor de profil, a Grupurilor de Acțiune Locală (GAL-urilor) etc, cu privire la posibilitățile de accesarea a submăsurilor din cadrul PNDR 2020. Acțiunile își propun conștientizarea celor interesați să dezvolte investiții în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale referitor la elaborarea și depunerea proiectelor în cadrul sesiunilor active din anul 2017.

                    Următoarea întâlnire s-a desfășurat în data de 22 iunie, la Constanța, cu participarea Secretarului de Stat, Alexandru POTOR, a Directorului general al AM PNDR, Florentina TUDOR, a Șefului Biroului RNDR, Mihai HERCIU, iar din partea AFIR a Directorului General, Adrian – Ionuț CHESNOIU. La întrunire a luat parte și primarul municipiului Constanța, Decebal FĂGĂDĂU.

                    În această a doua sesiune din cadrul campaniei de informare derulate de RNDR, au luat parte fermieri, GAL-uri, reprezentanți ai autoritățiilor locale din județul Constanța, dar și ai OUAI-urilor din zonă. Totodată, au fost prezenți la întâlnire și reprezentanți ai societăților de consultanță din domeniul fondurilor europene.

                   „Sunt încântat să iau parte la această serie de întâlniri care a debutat ieri la Tulcea, în ideea de a fi cât mai aproape de beneficiarii Programului Național de Dezvoltare Rurală, unul dintre obiectivele propuse la preluarea mandatului fiind o relație cât mai bună atât cu beneficiarii, cât și cu solicitanții de finanțare. Nu este o muncă ușoară, dar către sfârșitul anului vom avea primele concluzii cu privire la gradul de absorbție și la modul cum au evoluat submăsurile din Program. Informațiile culese de la dumneavoastră sunt importante și încercăm să le transpunem în procedurile noastre de lucru, astfel încât relația dintre beneficiari și Agenție să fie una cât mai facilă în atingerea obiectivelor comune pe care ni le-am propus. ” a precizat Directorul general al AFIR, Adrian – Ionuț CHESNOIU.

Advertisement

                   Reprezentanții MADR și AFIR au prezentat oportunitățiile de finanțare pe care le pot accesa toți cei care doresc să depună proiecte de investiții agricole și non-agricole din mediul rural. De asemenea, au raspuns întrebărilor venite din partea celor prezenți și au clarificat anumite aspecte referitoare la accesarea submăsurilor din PNDR 2020.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Interviuri și Opinii

Legea privind drepturile persoanelor cu handicap ar putea fi modificată: acces extins la muncă pentru persoanele cu invaliditate de grad I și II. Printre inițiatori — deputatul călărășean Mihai Gheorghe

Published

on

O inițiativă legislativă cu impact major asupra integrării profesionale a persoanelor cu dizabilități a fost depusă în Parlament, vizând modificarea articolului 77 alin. (2) din Legea nr. 448/2006. Proiectul propune recunoașterea oficială a capacității de muncă și pentru persoanele încadrate în gradul I și II de invaliditate, atunci când acest lucru este certificat prin documente legale. Printre semnatari se află și deputatul călărășean Mihai Gheorghe.

Proiectul, înregistrat la Senat sub numărul B597/2025, urmărește actualizarea legislației în raport cu noile prevederi din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care recunoaște faptul că toate gradele de invaliditate pot permite desfășurarea de activități profesionale, în funcție de starea de sănătate și recomandările medicale.

Ce aduce nou propunerea?

În prezent, legislația consideră încadrate în muncă doar persoanele cu invaliditate grad III. Inițiatorii, între care se numără și deputatul Mihai Gheorghe, arată că această formulare este restrictivă și nu reflectă realitățile sociale și medicale actuale. Propunerea extinde recunoașterea și către persoanele cu grad I și II, atunci când capacitatea de muncă este atestată legal.

Advertisement

Această modificare ar elimina diferențele de tratament juridic între persoane aflate în situații medicale similare și ar oferi angajatorilor o clarificare necesară cu privire la integrarea profesională a persoanelor cu dizabilități.

Argumentele inițiatorilor

În expunerea de motive, parlamentarii subliniază că legea actuală limitează accesul la locuri de muncă pentru un număr semnificativ de persoane și produce interpretări administrative contradictorii. Noua formulare ar crea un cadru modern, predictibil și echitabil, în acord cu practica europeană privind dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități.

În plus, inițiatorii atrag atenția că modificarea nu generează costuri suplimentare pentru stat, ci, dimpotrivă, poate avea efecte economice pozitive prin creșterea veniturilor la buget.

Aviz favorabil de la CES

Advertisement

Consiliul Economic și Social a analizat documentele și a emis aviz favorabil, constatând că propunerea este fundamentată și nu implică impact bugetar negativ.

Următorii pași

Proiectul se află în procedură parlamentară, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Dacă actul normativ va trece de votul legislativului, România ar putea corecta una dintre cele mai discutate neclarități din legislația privind protecția persoanelor cu handicap, deschizând calea pentru o integrare profesională reală și nediscriminatorie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading