Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Gaze naturale pentru o localitate din Lehliu Gară. Primăria va moderniza peste 26 de km de drumuri

Published

on

  • Peste 26 de km de drumuri de interes vor fi asfaltate în Lehliu Gară și satele aparținătoare;
  • O baza sportivă de Tip I va fi ridică prin Compania Națională de Investiții;
  • Atragerea investitorilor, o  prioritate pentru primarul Iulian Iacomi;
  • Primăria Lehliu Gară va realiza prin Programul Național de Redresare și Reziliență o creșă în oraș;

Județul Călărași se dezvoltă! Unitățile Administrativ Teritoriale sunt angrenate în cele mai importante proiecte menite să dezvolte comunele și orașele județului. Astfel, la Lehliu Gară, 26 de km drumuri vor intra în reabilitare anul acesta. Viceprimarul Orașului Lehliu Gară, Filon Petre, a oferit un interviu pentru Călărași PRESS în care au fost abordate  mai multe subiecte de interes.

26 DE KILOMETRI DE  ASFALT ÎN LEHLIU GARĂ

Necesitatea şi oportunitatea promovării investiţiei publice din categorla prevăzută la art. 4 alin. (1) Iit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021.  Lehliu Gară este un oraş situat în judeţuI Călăraşi, format din localitatea componentă Lehliu Gară (reşedinta), si din satele Răzvani şi Buzoeni. Oraşul se află în Cămpia Bărăganului şi este traversat de autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, pe care este deservit de o iesire, precum şi de şoseaua natională DN3, care leagă Călăraşul de Bucureşti. La Lehliu Gară, din acest drum se ramifică şoseaua naţionată DN3A, care duce la Fetești.

În memoriul justificativ depus pentru proiectul “MODERNIZARE STRĂZI ÎN ORAŞUL LEHLIU GARĂ, SAT RĂZVANI ŞI SAT BUZOENI,
JUDETUL CĂLĂRAŞI “,

Străzile ce fac obiectul investiţiei se află situate în intravilanul:

Oraşului Lehliu Gară: APUSULUI, LUMINISULUI, PĂDURII, MĂTĂSII, INTRAREA DIN TCIF, INTRAREA RITMULUI, INTRAREA INDUSTRIEI, SEREI, MIHAI VITEAZU, CHESCA ION, MIRCEA CEL BATRAN, ELEFTERIE PAPADISIA, FERMIERULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA III, SPICULUI, SCRIITOR NICOLAE VELEA II, SCRIITOR NICOLAE VELEA l, MIHAIL SADOVEANU, DR.RAMETA ION, VALAHIA, PROF ZAFIU MARIN, PROF.IONITA DUMITRU, BELSUGULUI, GEORGE COSBUC, BARBU STIRBEI, VALEA SEACA, PARCULUI, VLASTARULUI;
Sat Razvani: LALELELOR, TOAMNEI, LUCIAN BLAGA, NARCISELOR TR.I, ZORILOR, VASILE ALECSANDRI, I.L.CARAGIALE, CRIZANTEMELOR TR.I, SF,CONSTANTIN TR.I, TRANDAFIRILOR TR.I, NUFARULUI TR.I, VERII, NARCISELOR TR.II CRIZANTEMELOR TR.II, STR.SF.CONSTANTIN TR.II, TRANDAFIRILOR TR.II, NUFARULUI TR.II, IDECEMBRIE, VESELIEI, BUJORILOR, TINERETULUI, CETATUIEI, NICOLAE BALCESCU
Sat Buzoeni: MARIN PREDA, TEIULUI, LUCEAFARULUI, STEJARULUI, CULTURII, SF.NICOLAE, SPERANTEI, ROZELOR, ION CREANGA, MAGNOLIEI, PRIMAVERII, ALEEA CIMITIRULUI.

Advertisement

Străzile mai sus menţionate sunt străzi principale şi secundare în localităţi urbane şi rurale, ce asigură Iegătura cu drumul naţional DN 3 şi implicit cu autostrada A2 şi au lungimi cuprinse intre 71.29 ml şi 1046,82 ml, însumând o lungime de 26.958,77m (distanţa măsurată inter-ax), respectiv 26.652,17m, lungime real modernizată.

Neceşitatea acestui proiect a apărut deoarece străzile nu corespund traficului actual şi de perspectivă, au o capacitate de circulaţie redusă şi nu se Incadrează în standardele şi normativele în vigoare. Traficul rutier, şi mai ales traficul greu, au cunoscut o creştere importantă în ultimil ani, fiind necesare măsuri de sporire a capacitălii de circulaţie, a fluenţei şi a siguranţei rutiere. Circulaţia pe aceste. străzi întâmpină dificultăţi majore şi riscuri de accidente din cauza degradărilor, a lipsei elementeior geometrice, a lipsei îmbrăcăminţilor moderne etc. Străzile au o importanţă deosebită pentru dezvoltarea oraşului Lehliu Gară, deoarece reprezintă o rută alternativă a DN 3 şi totodată legături ale locuinţelor, spaţiilor publice. Scopul realizării acestui proiect este de a îmbunătăţi infrastructura de transport în zonă, ceea ce va conduce la o rată crescută a mobilităţil şi accesibilităţii a persoanelor şi a bunurilor în zona respectivă şi reducerea timpului de transport.

În urma consultărilor la nivel local, dintre administraţie şi cetăţeni, cu privire la necesităţile aceştia din urmă şi-au exprimat opinia că modernizarea infrastructurii rutiere este prioritar pentru dezvoltarea durabiiă şi creşterea calităţii vieţii. Oportunitatea promovării investiţiel a apărut în contextul în care Beneficiarul doreşte să asigure condiţii de trafic civilizat, la standarde de Inaltă calitate, atât locuitorilor oraşului Lehliu Gară şi a satelor componente, cât şi persoanelor care tranzitează zona.

Acest prolect este relevant pentru Imbunătăţirea infrastructurii de transport locale, judeţene şi regionale al cărui obiectiv îl reprezintă îmbunălăţirea accesibilităţii regiunii şi mobilitătii populaţiei, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile.

BAZĂ DE SPORT TIP I | GAZE NATURALE 

Cel mai avansat proiect din orașul Lehliu Gară la această dată este construirea unei Baze Sportive Tip I. S-a semnat procesul verbal de predare-primire pentru acest obiectiv. În continuare extindem rețeaua de gaze din satul Răzvani și un cartier din zona de Nord a orașului Lehliu Gară, Cartierul Primăverii. Am depus documentația pentru extinderea rețelei de energie electrică din același cartier. Am reabilitat rețeaua de apă și canal din orașul Lehliu Gară, urmează să reabilităm și trotuarele, respectiv străzile din oraș.

Advertisement

CREȘĂ NOUĂ ÎN CARTIERUL PRIMĂVERII DIN LEHLIU, REALIZATĂ PRIN PNRR

Viceprimarul Filon a descris un alt proiect important demarat de administrația lehliană. O creșă modernă, realizată prin PNRR.

“Intenționăm să edificăm tot prin Programul Național de Redresare și Reziliență o creșă în oraș. Am identificat, de ceva timp,  în acest cartier unde intenționăm să realizăm această creșă, este un număr mare de copii, este un cartier separat din oraș. Ca să nu mai traverseze calea ferată venim în sprijinul cetățenilor și să fie cât mai aproape de copii.”

Reporter: Ce ne puteți spune despre proiectul KETANES?
Acest proiect se finalizează la sfârșitul lunii iunie, anul acesta. A fost, din punctul meu de vedere, un proiect cu foarte mult impact asupra cetățenilor. Au fost școlarizați cetățenii, copii au fost trimiși în excursii, câțiva cetățeni au depus proiecte pentru investitori și 5 proiecte de câte 25.000 de euro au fost aplicate. S-a realizat o farmacie umana, s-au realizat o spălătorie și una sau două service-uri auto. Nu se face niciun fel de diferență între cetățeni, venim să ajutăm toți cetățenii. S-a pus accent pe minorități, proiectul s-a realizat cu cetățeni ce fac parte preponderent din minorități.
Intenționăm să reabilităm și blocurile – școala, liceul, internatul. Reabilităm din punct de vedere energetic, tot prin PNRR.

Reporter: Ce alte proiecte mai aveți în viziune?
Repararea instituțiilor școlare, respectiv racordarea acestora la gaze și alimentarea lor cu gaze, înlocuirea centralelor termice pe sistemul solid, venim și în sprijinul mediului. Intenționăm să plantăm și niște pomi, tot în sprijinul mediului cu un agent economic din cadrul localității și dacă mai apăr alte oportunități pe alte axe care se vor deschide, vom fi deschiși să le abordăm.
Vorbeați despre o societate, un investitor care s-a arătat interesat să deschidă un punct de lucru pentru locuitorii din Lehliu, fiind vorba de o firmă specializată în realizarea panourilor fotovoltaice.
Acest agent economic a făcut toate demersurile pentru obținerea autorizației de construire. A obținut din partea Consiliului Local avizul pentru întocmirea PUZ-ului și urmează să realizeze investiția.

Reporter: Câte locuri de muncă vor fi asigurate?
Din câte știu eu, undeva la 100 de locuri de muncă.
Mai avem încă un investitor care are în domeniul de activitate producerea de mase plastice. La fel, întocmește și acesta un PUZ. Va realiza chiar un complex industrial în orașul Lehliu Gară, așa cum este proiectul – cu locuințe pentru specialiști, o investiție destul de mare pentru oraș, care va aduce destul de multe taxe în creșterea bugetului. Orașul Lehliu Gară este un loc prielnic pentru orice investitor cu intenții bune și cu planuri de afaceri destul de bine argumentate.

Advertisement

Reporter: Care este cel mai mare obiectiv pe care Primăria Lehliu Gară urmărește să îl realizeze până la finalul acestui mandat de primar?

Toate cele trei proiecte: asfaltarea în orașul Lehliu Gară, finalizarea racordării la energie termică, respectiv extinderea de gaze…
Care este stadiul celui de-al doilea proiect, despre gaze?
În satul Răzvani deja s-a construit rețeaua. Urmează să se realizeze racordările, în funcție de solicitările cetățenilor. nO mare parte din oameni sunt încântați, pentru că se reduce nivelul de poluare al mediului, lemne nu prea mai sunt.

Reporter: Suntem spre finalul lunii martie, cât la sută din populație și-a plătit impozitele către primărie?
Încă suntem în termenul de plată, până la 31 martie, dată până la care toți cetățenii beneficiază de reducerea de 10%. Din estimările mele, undeva la 20-25% din totalul populației și-a achitat impozitele, dar am certitudinea că se va mări acest procent. Cred că se va ajunge undeva la 40-45% plată a impozitelor locale.
O mare parte din cetățeni, cei care sunt cu venituri, pentru că avem și cetățeni cu venituri mai mici, vin și își plătesc impozitele. Mai mult, deja cetățenii pot achita impozitele și taxele pe Ghiseul.ro, online. Se face plata cu cardul la casieria instituției. Venim în sprijinul cetățeanului cu toată tehnologia de la această oră.

Reporter: Beneficiarii Legii 416?
Suntem în grafic cu plata ajutoarelor. Cei care sunt apți de muncă, sunt zone unde ei merg la colectarea materialului reciclabil, la curățenia pe străzi, igienizarea orașului Lehliu Gară. Deocamdată a fost iarna, lunar aceștia depun acțiuni în oraș. Vom mări activitatea lor, având în vedere că începe primăvara și trebuie să facem curățenie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Sold OUT la „Five Nights at Freddy’s 2” la Cinema 2D/3D Călărași. Noi proiecții programate săptămâna viitoare

Published

on

Interes uriaș la Cinema 2D/3D Călărași pentru filmul „Five Nights at Freddy’s 2”. Proiecția de duminică, 7 decembrie 2025, a fost SOLD OUT la scurt timp după anunțul programului, sala umplându-se rapid cu fanii francizei.

Reprezentanții cinematografului au transmis că biletele pentru această dată sunt oficial epuizate, însă publicul este așteptat la următoarele proiecții programate pentru marți, miercuri și joi, de la ora 20:00.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Maratonul blestemat de la Olimpiada din 1904: o cursă cu otravă, mașini și haos total

Published

on

La Olimpiada din 1904 de la Saint Louis, maratonul a rămas în istorie drept cea mai dezastruoasă și absurdă cursă de alergare din toate timpurile. Traseul de peste 40 de kilometri trecea pe drumuri de pământ neasfaltate, sub un soare ucigător de peste 32 de grade, cu nori denși de praf ridicați de mașinile, automobilele oficialilor și chiar de un tren care circula pe lângă rută. Organizatorii au oferit doar un singur punct de hidratare pe toată distanța și o singură fântână, considerând că apa în exces „încetinește” alergătorii – o teorie științifică greșită care aproape i-a omorât pe concurenți.

Primul care a trecut linia de sosire a fost americanul Fred Lorz. A fost aclamat, i s-a înmânat coroana de laur și a pozat chiar lângă fiica președintelui Roosevelt… până când s-a aflat că alergase doar primii 16 kilometri, apoi urcase într-un automobil care îl dusese până aproape de stadion. Trișarea lui grosolană a fost descoperită imediat, Lorz a fost descalificat pe loc și i s-a interzis participarea pe viață la competiții.

Câștigătorul oficial a devenit Thomas Hicks, un alergător american care abia mai mergea în ultimele sute de metri. Motivul? Antrenorul lui îi dăduse pe parcurs un amestec halucinant: stricnină (otravă de șobolani folosită în doze mici ca stimulant), coniac și ouă crude. Hicks avea pupilele dilatate, era alb ca varul și trebuia ținut de braț de însoțitori ca să nu cadă. Medicii au declarat ulterior că fără intervenția lor imediată ar fi murit chiar pe stadion.

Din cei 32 de participanți, doar 14 au terminat cursa. Unul dintre ei, cubanezul Félix Carvajal, a alergat în pantofi de stradă tăiați cu foarfeca, s-a oprit să mănânce mere verzi culese dintr-un livrai (ceea ce i-a provocat crampe groaznice) și a stat de vorbă cu spectatorii. Alt alergător sud-african a fost urmărit de câini sălbatici și a pierdut aproape o oră deviind de la traseu.

Advertisement

Maratonul din 1904 a fost un coșmar total, o combinație letală de organizare catastrofală, experimente medicale iresponsabile și trișare sfruntată – o rușine care a intrat în legendă ca cea mai neagră pagină din istoria olimpică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Deputatul AUR Dragoș Coman critică dur Guvernul: „Taxe pe orice, un mod medieval de a guverna”

Published

on

Deputatul AUR Dragoș Coman a lansat, în plenul Camerei Deputaților, o critică vehementă la adresa Guvernului, acuzându-l că în doar câteva luni a impus o serie de taxe care apasă tot mai greu pe populație și pe micii fermieri. Declarația politică a fost susținută miercuri, 4 decembrie.

Parlamentarul a afirmat că „deviza actualului Guvern este: puneți taxe pe orice”, susținând că executivul a introdus impozite care afectează direct familiile cu copii, persoanele bolnave, pensionarii și toate formele de proprietate. Una dintre cele mai criticate măsuri vizează impozitarea solariilor și serelor din gospodăriile micilor producători.

Dragoș Coman a descris măsurile fiscale ca pe o manifestare a „lipsei totale de pricepere a actualilor miniștri”, comparând modul de guvernare cu „o practică medievală”. În discursul său, a acuzat Guvernul că reduce veniturile populației, ale profesorilor, ale elevilor și studenților, în timp ce introduce taxe care scumpesc viața de zi cu zi și descurajează inițiativa privată.

Deputatul AUR a avertizat că politicile actuale îi împing pe români să plece din țară: „Am ajuns să avem milioane de români care s-au săturat de politicile păguboase și au plecat peste hotare în căutarea unei vieți mai bune.”

Advertisement

Criticile sale s-au concentrat în special asupra impozitării serelor și solariilor, pe care a numit-o „un adevărat atentat la adresa agriculturii românești”. Coman a acuzat Guvernul că prin astfel de măsuri ar servi interesele marilor importatori de legume, care ar beneficia de scăderea producției interne.

Acesta a comparat noul sistem fiscal cu „fumăritul”, un impozit medieval perceput pe vatră sau coșul de fum, afirmând că „fumăritul a devenit oficial de la 1 ianuarie”.

Declarația s-a încheiat cu un mesaj ferm la adresa colegilor parlamentari: „Impozitarea solarilor din grădină reflectă un mod antinațional de a guverna.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading