În cadrul conferinței de presă organizată marți, 12 aprilie 2022, directorul general – Eduard Grama alături de directorul Sucursalei Călărași – Ionuț Savu-Radu și de Ing. Valentin Stoian a anunțat că la nivelul municipiului va fi implementat un proiect pilot, acesta constând în montarea contoarelor cu telecitire, in zece scări de bloc din municipiul Călărași, deocamdată.
https://youtu.be/3n4YytRGeJ8
Ionuț Savu, directorul Ecoaqua Sucursala Călărași: Proiectul constă în montare contori cu telecitire în apartamente. Proiectul va demara rapid în viitorul foarte apropiat. Am ales 3 blocuri integrale, sunt 10 scări de bloc în total – D10, cu 2 scări de bloc, E16, 5 scări de bloc și M29, cu 3 scări de bloc, în total 157 de apartamente – 318 contori cu telecitire montați. Prin proiectul pe care îl desfășurăm vrem să demonstrăm că repartiția, o problemă generală de ani de zile pentru EcoAqua, este în condominiu și nu la EcoAqua. Se vor monta acești contori cu telecitire pe cheltuiala EcoAqua, se va face verificări și citiri frecvente, iar publicul și clienții noștri vor fi informați cu privire la rezultatele din cadrul acestui proiect pilot. Rezultatele le veți vedea săptămânal, poate chiar bilunar, depinde cum vom efectua citirile din apartament. Montarea lor va începe în cel mai scurt timp posibil. Comanda de contori este deja efectuată, îi vom aduce de săptămâna aceasta, dacă nu de săptămâna următoare, cel mai târziu după Paște face începe.
Care ar fi rezultatul pe care îl vizați prin acest proiect?
Ionuț Savu: O să fac o descriere pe scurt. În Călărași sunt aproximativ 1180 de scări de bloc. Pe 108 avem repartiție pe casa scării, ceea ce înseamnă un deranj pentru fiecare client al nostru, deranj însemnând lucrări de modificare în casă: rețeaua este aparentă, ar trebui să spargă pereții să se plimbe cu încă o rețea, cum este cea de gaze, aparent prin case și nu prin ghenă sau prin alte locuri. Pe nicio scară, absolut nicio scară, unde avem distribuție pe casa scării și contori de branșament, nu există repartiții. Contorii sunt la vedere, îi citim noi, lunar, sunt pe casa scării. Unde au fost pierderi la subsol noi am știut de ele. Există un consum mare pe care noi îl vedem la fiecare citire, anunțăm locatarii.
Citire incorectă nu există, există accesul nepermis în locuințe. Repartitorii pe care clienții noștri îi au montați în apartamente, nu toți sunt verificați metrologic. Acest lucru nu intră în datoria operatorului de apă. Nu putem obliga clienții să verifice sau să monteze contoare noi cu verificare metrologică. Pot fi instalații în care clienții nu și-au dat seama, voit sau nevoit, au legat o centrală sau o mașină de spălat înainte de apometru, și așa mai departe.