Connect with us

Știri

Ecoaqua a demarat un proiect pilot pentru eliminarea coeficientului de repartiție

În cadrul conferinței de presă organizată marți, 12 aprilie 2022, directorul general – Eduard Grama alături de directorul Sucursalei Călărași – Ionuț Savu-Radu și de Ing. Valentin Stoian a anunțat că la nivelul municipiului va fi implementat un proiect pilot, acesta constând în montarea contoarelor cu telecitire, in zece scări de bloc din municipiul Călărași, deocamdată.

https://youtu.be/3n4YytRGeJ8

Ionuț Savu, directorul Ecoaqua Sucursala Călărași: Proiectul constă în montare contori cu telecitire în apartamente. Proiectul va demara rapid în viitorul foarte apropiat. Am ales 3 blocuri integrale, sunt 10 scări de bloc în total – D10, cu 2 scări de bloc, E16, 5 scări de bloc și M29, cu 3 scări de bloc, în total 157 de apartamente – 318 contori cu telecitire montați. Prin proiectul pe care îl desfășurăm vrem să demonstrăm că repartiția, o problemă generală de ani de zile pentru EcoAqua, este în condominiu și nu la EcoAqua. Se vor monta acești contori cu telecitire pe cheltuiala EcoAqua, se va face verificări și citiri frecvente, iar publicul și clienții noștri vor fi informați cu privire la rezultatele din cadrul acestui proiect pilot. Rezultatele le veți vedea săptămânal, poate chiar bilunar, depinde cum vom efectua citirile din apartament. Montarea lor va începe în cel mai scurt timp posibil. Comanda de contori este deja efectuată, îi vom aduce de săptămâna aceasta, dacă nu de săptămâna următoare, cel mai târziu după Paște face începe.

Care ar fi rezultatul pe care îl vizați prin acest proiect?

Ionuț Savu: O să fac o descriere pe scurt. În Călărași sunt aproximativ 1180 de scări de bloc. Pe 108 avem repartiție pe casa scării, ceea ce înseamnă un deranj pentru fiecare client al nostru, deranj însemnând lucrări de modificare în casă: rețeaua este aparentă, ar trebui să spargă pereții să se plimbe cu încă o rețea, cum este cea de gaze, aparent prin case și nu prin ghenă sau prin alte locuri. Pe nicio scară, absolut nicio scară, unde avem distribuție pe casa scării și contori de branșament, nu există repartiții. Contorii sunt la vedere, îi citim noi, lunar, sunt pe casa scării. Unde au fost pierderi la subsol noi am știut de ele. Există un consum mare pe care noi îl vedem la fiecare citire, anunțăm locatarii.

Citire incorectă nu există, există accesul nepermis în locuințe. Repartitorii pe care clienții noștri îi au montați în apartamente, nu toți sunt verificați metrologic. Acest lucru nu intră în datoria operatorului de apă. Nu putem obliga clienții să verifice sau să monteze contoare noi cu verificare metrologică. Pot fi instalații în care clienții nu și-au dat seama, voit sau nevoit, au legat o centrală sau o mașină de spălat înainte de apometru, și așa mai departe.

Advertisement

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading