Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 8°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Călărași: Muncitor grav rănit într-un accident de muncă pe șantierul străzii București. Acuzații de mușamalizare a cazului

Published

on

Accident de muncă pe șantierul străzii București din Călărași: Muncitor grav rănit și acuzații de mușamalizare a cazului.

Incidentul a avut loc în timpul manipulării unui utilaj, iar muncitorul se află în spital de mai multe zile.

Un grav accident de muncă a avut loc pe șantierul companiei DIMAR din municipiul Călărași la data de 13 decembrie. Totul s-a întâmplat în jurul orei 15:00, în timpul procesului de reabilitare și modernizare a străzii București și Prelungirii București. Muncitorul, Stere Viorel, în vârstă de aproape 56 de ani, a fost grav rănit în timp ce încerca să urce cu un compactor pe platforma unui trailer, sub supravegherea superiorilor, a declarat acesta.

Mai multe înregistrări video de pe camerele de supraveghere, puse la dispoziție de către bărbatul accidentat, îi surprind pe reprezentanții firmei DIMAR la domiciliul salariatului accidentat, în timp ce discută cu aceștia despre accidentul de muncă.

Advertisement

https://youtu.be/eyN9lMubQSA

Muncitorul fiind grabit de șofer și folosind o rampă improvizată, fară a respecta minimul de protecție pentru manipularea utilajelor, cilindrul compactor a alunecat din cauza apei de pe trailer și a căzut de pe platformă, iar muncitorului i-a fost strivit piciorul sub greutatea utilajului manipulat greșit.

La fața locului, un echipaj SMURD a intervenit de urgență, iar victima a fost preluată și transportată la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Călărași. După primirea îngrijirilor medicale, Sterea Viorel a ales să plece acasă, însă din cauza durerilor insuportabile, muncitorul s-a întors la spital câteva zile mai târziu și a fost internat în cele din urmă.

Surse din spital indică faptul că șeful de șantier, ing. Gheorghe Cibotari, l-a vizitat pe muncitorul accidentat în salonul său, moment în care i-ar fi prezentat mai multe pentru protecția muncii (SSM) pe care l-a pus să le semneze. Conform informațiilor primite, Sterea Viorel ar fi fost presat să semneze aceste documente care i-ar “acoperi” pe superiorii acestuia pentru accidentul de muncă produs.

Am vrut să urc un cilindru, eu lucrez pe un cilindru compactor pentru asfalt, mă-nțelegeți? Șoferul, grăbit, haide… …haide…haide… că trebuie să ajung la București, eu să-l sui pe trailer. El fiind ud pe tamburi, a alunecat de pe placa pe care urcam, am căzut cu el de pe trailer și mi-a zdrobit piciorul drept. Acum sunt în spital– precizează Sterea Viorel, muncitorul accidentat pe șantier.

Advertisement

Întrebat dacă autoritățile au fost sesizate, muncitorul afirmă că la fața locului a sosit poliția pentru a verifica situația, iar accidentul de muncă a fost raportat și către ITM Călărași. În legătură cu superiorii săi, Stere Viorel înțelege că, după ce ing. Gheorghe Cibotari ar fi venit la domiciliul său pentru a semna mai multe documente referitoare la securitatea și sănătatea în muncă, ar putea exista o posibilitate prin care se încearcă mușamalizarea cazului, fără ca cineva să fie tras la răspundere pentru cele întâmplate.

https://youtu.be/4Ta91sQzqts

Contactat de CălărașiPRESS pentru a oferi explicații, ing. Gheorghe Cibotari a recunoscut că a fost în vizită la muncitorul accidentat, dar a negat acuzațiile că l-ar fi determinat pe acesta să semneze documente SSM retroactiv.

  • -Bună ziua! Domnul ing. Gheorghe?
  • ing. Gheorghe: Da! Bună ziua! 
  • -Ați avut un accident de muncă cu un muncitor de 55 de ani pe șantierul unde se efectuează lucrări de reabilitare pe str. București, în zona Primăriei Călărași, pe 13 decembrie?
  • -Da.
  • -Înțeleg că muncitorul a fost rănit și transportat la spital. Avea echipamentul de protecție..
  • ing. Gheorghe: Da…
  • – Care sunt proceduri în astfel de cazuri, ce ați făcut pentru acest muncitor? Înțeleg că bărbatul respectiv trebuia să aibă SSM-ul făcut..
  • ing. Gheorghe: Păi, le avea…
  • -Așa…
  • ing. Gheorghe: Avea semnată fișa și avea toate formalitățile necesare pentru a-și îndeplini sarcinile.
  • – El când a ajuns la spital, aici în Călărași, a fost pus să semneze protecția muncii..
  • ing. Gheorghe: Nu este adevărat… Astea le-a avut semnate dinainte, cand a venit cel responsabil pentru SSM, nu a semnat nimic la spital.
  • – Pai bărbatul a spus că la spital s-a prezentat un băiat de la DIMAR care l-a pus să semneze documentele SSM.
  • ing. Gheorghe: Nu.. le avea semnate dinainte. Eu am fost la spital de câteva ori, dar nu a semnat nimic la spital. Noi am fost la spital și… am vorbit cu domnul care-i starea de sănătate, dar nu a semnat nimic la spital.
  • Pai angajatul așa spune. Înțeleg că lucrează de cam o lună de zile acolo (n.n. DIMAR).
  • ing. Gheorghe: De o lună de zile, dar nu a semnat nimic la spital.

Cu toate acestea, Sterea Viorel susține că există o încercare de mușamalizare a situației, fără tragerea la răspundere a cuiva pentru neglijența care a dus la accidentul de muncă.

“Au venit la mine acasă, iar ceea ce vă spun, vă spun cinstit și nu-mi convine, au venit să semnez alea de la protecția muncii. Bine, într-adevăr, semnasem cu o săptămână în urmă ca să întâmple accidentul, venise un băiat tinerel de la București, m-a pus să semnez și pentru decembrie și pentru ianuarie. După ce s-a întâmplat accidentul, au venit și acasă la mine și m-au pus să semnez fișele pentru protecția muncii” – a mai precizat muncitorul accidentat. 

Polițiștii din Călărași au demarat o anchetă pentru a stabili cu exactitate circumstanțele care au dus la producerea accidentului de muncă și vor verifica dacă există încălcări ale regulamentelor de protecție a muncii pe șantierul companiei DIMAR. 

Advertisement

Contactat pentru a oferi o declarație, inspectorul șef al ITM Călărași, Dumitru Nicolae, precizează că acest caz a fost comunicat către ITM Călărași la momentul respectiv. Cu toate acestea, ITM Călărași nu are atribuții pentru a verifica aspectele sesizate privind legalitatea documentelor realizate de societate în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Alertă de lepră la Cluj: primul caz confirmat după decenii – ce spun autoritățile despre riscuri

Published

on

În plină iarnă a anului 2025, România se confruntă cu o știre șocantă: un caz de lepră – cunoscută și ca boala lui Hansen – a fost confirmat oficial, iar alte trei suspiciuni sunt în plină evaluare medicală. Anunțul a venit chiar pe 11 decembrie, de la Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, care a subliniat că situația este sub control strict, dar nu una de neglijat.

Totul a început pe 26 noiembrie, când două tinere de 21 și 25 de ani, originare din Indonezia, s-au prezentat la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj-Napoca prezentând leziuni cutanate suspecte. Acestea, alături de alte două femei tot din Asia, lucrau ca maseuze într-un salon SPA din oraș. Testele microbiologice au confirmat că boala este prezentă la una dintre ele, iar celelalte trei cazuri sunt acum investigate detaliat, pe baza simptomelor vizibile pe piele și a istoricului epidemiologic.

Este vorba despre cel mai recent episod dintr-o boală veche de mii de ani, care a dispărut practic din țară după anul 1981, ultimul caz înregistrat atunci. La nivel european, lepră rămâne extrem de rară, manifestându-se sporadic mai ales la persoane venite din zone endemice precum Asia, Africa sau America Latină. Transmiterea ei nu se face ușor – necesită contact prelungit și intim cu un pacient netratat, ceea ce face ca riscul pentru populație este minim, conform specialiștilor.

Autoritățile au reacționat prompt: salonul SPA a fost închis temporar, Inspecția Sanitară de Stat supraveghează îndeaproape situația, iar direcțiile de sănătate publică județene și centrul național coordonează toate măsurile necesare.

Advertisement

Pacientele primesc tratament antibiotic adaptat, care vindecă boala în majoritatea cazurilor dacă este depistată la timp, fără a lăsa sechele grave.

Această reapariție subliniază provocările globalizării: migrația și contactele internaționale pot aduce boli uitate înapoi în țări considerate sigure. Totuși, vestea vine cu un mesaj liniștitor – lepră nu este o epidemie iminentă, ci un incident izolat, gestionat cu profesionalism. România, care a închis ultimul leprozeriu de la Tichilești în 2011, arată că lecțiile istoriei sunt încă vii, dar progresele medicinei moderne fac ca o astfel de boală să nu mai fie un blestem inevitabil.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Omul care a murit strigând blesteme către cei care l-au trimis în cer

Published

on

În primăvara anului 1967, Uniunea Sovietică voia cu orice preț să sărbătorească 50 de ani de la Revoluția din Octombrie printr-un spectacol cosmic grandios. Nava Soiuz-1 urma să fie lansată cu un singur om la bord, iar a doua zi să se cupleze în orbită cu Soiuz-2, echipată cu trei cosmonauți. Cei patru urmau apoi să facă schimb de locuri și să se întoarcă pe Pământ în formații diferite – o premieră tehnică menită să eclipseze definitiv Statele Unite.

Doar că Soiuz-1 era bolnavă. Grav bolnavă. În lunile de teste, inginerii descoperiseră 203 de defecte structurale majore. Partea electronică era un coșmar, termoizolația aproape inexistentă, parașută principală fusese împachetată de mântuială. Toată lumea știa, de la tehnicieni până la proiectanții-șefi. Nimeni nu îndrăznea însă să oprească programul: Brejnev voia paradă, iar anularea ar fi însemnat umilință națională.

Pilotul principal ales era Vladimir Komarov, 40 de ani, inginer strălucit, deja erou al zborului Voskhod-1. Rezervă îi era Iuri Gagarin, primul om în cosmos și prietenul său cel mai apropiat. Când testele finale au arătat că nava nu poate fi salvată, Gagarin a făcut un gest disperat: s-a prezentat la centrul de pregătire și a cerut să ia el locul lui Komarov, sperând că autoritățile nu vor risca viața simbolului suprem al cuceririi spațiale sovietice.

Komarov a aflat. Și a refuzat categoric. „Dacă mor eu, tu rămâi în viață și vei putea lupta să nu se mai întâmple așa ceva niciodată”, i-a spus prietenului său. A acceptat misiunea știind că nu se va mai întoarce.

Advertisement

Pe 23 aprilie 1967, la ora 3:35 dimineața, racheta s-a ridicat de la Baikonur. Primele ore au fost un calvar. Unul dintre panourile solare nu s-a deschis, bateria s-a descărcat rapid, sistemele de orientare au început să cedeze. Komarov a încercat zeci de manevre manuale, dar nava devenea din ce în ce mai instabilă. Controlul misiunii a anulat lansarea lui Soiuz-2 – era clar că acuplarea era imposibilă.

A venit ordinul de întoarcere. La intrarea în atmosferă, capsula a început să se rotească nebunește. Când a ajuns la altitudinea de 7 kilometri, sistemul principal de parașute a eșuat complet. Parașuta de rezervă s-a deschis doar pe jumătate și s-a înfășurat imediat. Soiuz-1 s-a izbit de pământ cu peste 600 km/h lângă Orenburg. Impactul a fost atât de violent încât capsula s-a transformat într-o minge de metal topit. Corpul lui Komarov a fost practic pulverizat; ceea ce a rămas a încăput într-o cutie de pantofi.

Se spune că, în ultimele minute, când a înțeles că nu mai există nicio șansă, Komarov a deschis canalul de comunicație și a început să strige. Nu plângea. Blestema. Blestema pe cei care l-au obligat să zboare cu o navă moartă, pe inginerii care au semnat rapoarte mincinoase, pe politicienii care au preferat gloria goală în locul vieții unui om.

A murit la 40 de ani, lăsând în urmă o soție și doi copii. A murit știind totul și alegând să moară pentru ca altcineva – prietenul său – să poată trăi și să spună cândva adevărul.

Adevărul acela a rămas mult timp îngropat sub cenușa capsulei. Dar numele lui Vladimir Komarov a rămas: omul care a privit moartea în ochi și a acceptat-o cu demnitate, ca să nu moară altul în locul lui.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Primarul Mihăiță Beștea: „Din 2026, voi acorda mai mult timp mediului de afaceri. Investitorii trebuie ascultați direct”

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, a anunțat că, începând cu anul 2026, administrația locală va pune un accent mai mare pe colaborarea directă cu antreprenorii locali și investitorii externi. Măsura vine după evaluarea primului an de mandat, în care edilul a constatat nevoia de dialog constant cu mediul privat.

„Cred că începând cu 2026 va trebui să acord mai mult timp mediului de afaceri. Nu e suficient să le spun că ușa mea e deschisă. Trebuie să merg eu către ei, să discut personal cu fiecare”, a declarat primarul Mihăiță Beștea în cadrul conferinței de presă.

Edilul a explicat că interacțiunile individuale cu investitorii sunt mai productive decât întâlnirile generale.
„Am observat că oamenii de afaceri sunt mult mai deschiși când discut în particular cu fiecare. Au orgolii, sunt competitori, dar când se simt ascultați, vin cu soluții concrete”, a precizat Beștea.

Primarul a dat exemplul reabilitării șoselei Chirnogi, unde decizia de modernizare a fost influențată și de prezența unor companii locale importante în zonă.
„Am ținut cont și de faptul că acolo activează doi agenți economici importanți. Infrastructura bună înseamnă și sprijin pentru dezvoltarea lor”, a spus edilul.

Advertisement

Administrația locală pregătește, pentru 2026, un pachet de facilități fiscale pentru investitorii care derulează proiecte de minimum 500.000 de euro, măsură ce urmează să fie dezbătută în Consiliul Local.
Scopul este de a stimula investițiile în producție, logistică și servicii, dar și de a crea locuri de muncă stabile pentru locuitorii orașului.

„Oltenița are o poziție strategică, aproape de Dunăre și de Capitală. Putem deveni un pol economic, dar trebuie să fim mai activi în relația cu mediul de afaceri”, a concluzionat primarul Beștea.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading