Connect with us

Actualitate

Adunare cetățenească în comuna Borcea. Primarul Nedelcu Aniel împreună cu autoritățile județene: despre pesta porcină

Published

on

Astăzi, 5 august, primarul din comuna Borcea- Nedelcu Aniel, împreună cu reprezentanții Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, prefectul județului Călărași -George Iacob, senatoarea PSD- Roxana Natalia Pațurcă, mai nou, soția primarului din Borcea, au organizat o Adunare cetățenească în localitate pentru a discuta cel mai fierbinte subiect al momentului: Pesta porcină africană.

foto: facebook: George Iacob

foto: facebook: George Iacob

Am stat de vorbă cu edilul localității Borcea, comuna care se învecinează cu localitatea Fetești, jud. Ialomița. Primarul Nedelcu Aniel a declarat pentru Călărași News următoarele:

“Astăzi am organizat, împreună cu prefectul județului George Iacob,  senatoarea PSD Roxana Pațurcă și reprezentanții D.S.V.S.A. o întâlnire de informare și prevenire asupra virusului de pesta porcină africană care se află la limita județului nostru, în comuna Fetești, jud. Ialomița. În țară sunt destule focare, în 9 județe. Sperăm ca bunul Dumnezeu să ne ajute să trecem peste această perioadă, iar în comuna Borcea să nu avem astfel de evenimente. Toată lume din comună s-a pregătit cu dezinfectanți puternici (n.r.- sodă caustică). Ar mai exista și alte soluții, dar nu sunt la fel de eficiente și practice. Am luat măsuri de biosecuritate pentru a putea preveni posibilele riscuri.

Problema ce mai gravă este că, dacă va fi depistat un astfel de virus, se interzice creșterea suinelor timp de trei ani pe raza localității. Se pare că acest virus provine de la animalele sălbatice din pădure. Incă nu s-a găsit un antidot pentru acest virus care are rata de mortalitate de 100%.

Noi astăzi am făcut o informare, sunt sigur că a fost benefică. Oamenii erau îngrijorați, agitați, cu această ocazie le-am explicat absolut tot. Au înțeles, s-au liniștit în cele din urmă. A fost o acțiune necesară pentru acest moment.” a declarat Nedelcu Theodor Aniel Pațurcă, primar al comunei Borcea, jud. Călărași pentru Călărași News. 

Advertisement

Aniel Nedelcu, edilul comunei, a dat dovadă și de această dată de implicare și interes asupra comunei pe care o conduce și ne-a spus că maine va solicita sprijin din partea Consiliului Județean Călărași.

Pesta porcină africană s-a extins în 98 de localităţi din opt judeţe, fiind confirmate în total 545 de focare, însă în zona de sud-est a României evoluţia bolii este extrem de agresivă, conform datelor publicate vineri de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).   Până la aceasta dată au fost ucişi 61.594 de porci din ferme şi gospodării ale populaţiei, iar despăgubirile acordate până în prezent se ridică la 148.140 lei.

Boală virală fără tratament   Focarele de pestă porcină africană activează în România din august 2017, însă numărul lor a crescut foarte mult în luna iunie a acestui an, după ce primele suspiciuni de PPA au fost confirmate în localităţi situate pe braţul Chilia al Dunării.   Potrivit autorităţilor veterinare, pesta porcină africană nu afectează şi nu se transmite la oameni, neexistând nici cel mai mic risc de îmbolnăvire, însă există un impact la nivel social şi din punct de vedere economic.  

Pesta porcină africană este o boală virală a porcinelor domestice şi sălbatice, cu evoluţie rapidă şi mortalitate de până la 100% pentru porcii care se îmbolnăvesc. Pentru această boală nu există vaccin şi nici tratament. Singurele metode de prevenţie eficiente sunt menţinerea unui nivel înalt de biosecuritate la ferme şi gestionarea rapidă şi eficientă a posibilelor focare de boală – raportare, restricţii privind mişcarea animalelor, a produselor şi subproduselor provenite de la porcine, sacrificarea animalelor susceptibile şi controlul circulaţiei animalelor.

foto: facebook: George Iacob

foto: facebook: George Iacob

foto: facebook: George Iacob

foto: facebook: George Iacob

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

O navă s-a scufundat în Marea Neagră. Trei persoane sunt date dispărute

Published

on

Nava de marfă Mohammed Z, înregistrată sub pavilionul Tanzaniei, s-a scufundat sâmbătă dimineața în Marea Neagră, la 26 de mile marine de Sfântu Gheorghe, în timp ce naviga dinspre Turcia spre portul Sulina. Opt membri ai echipajului au fost salvați, dar trei sunt dați dispăruți. Operațiunile de căutare sunt în curs de desfășurare în zonă.

Potrivit Antena3CNN, tragedia a avut loc în această dimineață, în jurul orei 5:00, când nava sub pavilionul Tanzaniei a emis mai multe apeluri de SOS. Aflată la câteva mile marine de țărmul Sfântul Gheorghe, echipajul a sunat alarma, semnalând un pericol iminent de scufundare. Cu toate eforturile de intervenție, nava s-a pierdut sub valurile învolburate, la scurt timp după ultimul apel de ajutor.

Mai multe nave au fost mobilizate rapid de către autorități, iar două nave comerciale din zonă au fost imediat alertate și au intervenit în operațiunea de căutare și salvare.

Conform unui comunicat emis de Conducerea Autorității Navale Române (ANR), nava Mohammed Z, care naviga sub pavilionul Tanzania, avea la bord un echipaj de 11 membri, compus din 9 cetățeni sirieni și 2 cetățeni egipteni.

Advertisement

În urma intervenției rapide a navei comerciale Michel, aflată în apropierea incidentului și coordonată de ofițerii MRCC, 8 membri ai echipajului au fost salvați. Cu toate acestea, căutările pentru ceilalți 3 membri ai echipajului, toți cetățeni sirieni, sunt în plină desfășurare.

„Motivul scufundării navei nu este cunoscut în acest moment şi se va deschide un dosar de cercetare pentru a se stabilii cauzele şi împrejurarile în care s-a produs accidentul” a mai transmis Conducerea Autorității Navale Române (ANR), pentru Antena3CNN.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale (MApN), la solicitarea Autorităţii Navale Române, ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr, a aprobat urgent trimiterea unui elicopter pentru a sprijini eforturile de căutare și salvare a celor trei marinari dispăruți. Elicopterul a decolat din Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 15:40, având la bord personal specializat pentru misiuni de căutare-salvare pe mare, se arată în comunicatul MApN.

 

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Societatea Drumuri și Poduri Călărași, la Bursa Generală a Locurilor de Muncă din Călărași

Published

on

Pe data de 17 mai 2024, Societatea Drumuri și Poduri Călărași a participat la Bursa Generală a Locurilor de Muncă, un eveniment organizat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Călărași. În cadrul acestui târg, au fost disponibile peste 303 locuri de muncă din diverse domenii, oferind numeroase oportunități pentru cei în căutarea unui loc de muncă.

‘Societatea Drumuri și Poduri Călărași a fost prezentă cu numeroase oferte de muncă, venind în sprijinul călărășenilor care au diverse calificări. A fost o plăcere să vedem interesul celor prezenți și suntem mândri că am putut contribui la acest eveniment. Mulțumim tuturor celor care au venit la standul nostru și AJOFM Călărași pentru organizare!” transmit reprezentanții DPC Călărași pe o rețea de socializare.

Societatea Drumuri și Poduri Călărași a venit cu o ofertă diversificată, punând la dispoziție mai multe posturi vacante. Printre acestea se numără două posturi de economist, un post de tehnician, mecanic auto, șofer, asfaltator, motostivuitorist, lăcătuș mecanic, strungar și sudor.

Persoanele interesate de aceste posturi sunt invitate să își depună CV-ul la sediul societății Drumuri și Poduri Călărași, situat pe Prelungirea Independenței, numărul 5A. Acest târg de locuri de muncă reprezintă o oportunitate valoroasă pentru cei care doresc să-și găsească un loc de muncă stabil și bine remunerat în domeniul infrastructurii rutiere.

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Românii cu carduri de alimente vor avea un nou beneficiu. Legea intră în vigoare începând cu luna iunie

Published

on

Pensionarii cu venituri modeste care primesc carduri de alimente au parte de o surpriză: vor putea folosi voucherele și pentru a cumpăra medicamente.

În România, aproximativ 2.700.000 de cetățeni, în special pensionari cu venituri mici, primesc ajutoare alimentare sub formă de bani pe card. În momentul de față, cardurile sunt alimentate o dată la două luni cu suma fixă de 250 de lei. În 2024, programul de acordare a acestor sume este stabilit pentru lunile februarie, aprilie, iunie, august, octombrie și decembrie. Astfel, beneficiarii primesc un total de 1.500 de lei pe an, iar următoarea tranșă este planificată pentru luna iunie.

Fondurile pot fi folosite doar pentru cumpărarea de bunuri de consum esențiale și pot acoperi, de asemenea, costurile pentru mese calde.

Prin intermediul unei propuneri legislative recente, se urmărește extinderea posibilității de utilizare a cardurilor de alimente pentru achiziționarea de medicamente.

Advertisement

Propunerea legislativă vizează modificarea Legii 63/2022, pentru a permite utilizarea cardurilor de alimente în achiziționarea medicamentelor prescrise de către medici. În acest fel, pensionarii și persoanele defavorizate ar putea plăti și coplata pentru medicamentele compensate mai puțin de 100% direct de pe cardurile lor de alimente.

Este foarte probabil ca această propunere să fie pusă în practică începând cu luna iunie, odată cu încărcarea cardurilor alimentare cu suma obișnuită de 250 de lei.

Cine poate beneficia de cardurile de alimente 

Din acest an, persoanele vulnerabile cu venituri nete sub 2.000 sunt cele care vor primi carduri sociale pentru alimente și mese calde în valoare de 250 lei la fiecare 2 luni. Anterior, aceste ajutoare erau acordate persoanelor cu venituri sub 1.700 lei.

De asemenea, începând cu acest an, aceleași categorii de persoane vulnerabile primesc și pachete cu alimente de două ori pe an.

Advertisement

Beneficiarii de tichete sociale pe suport electronic pentru alimente şi mese calde sunt:

  • a) Pensionarii sistemului public de pensii cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • b) Persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri lunare proprii mai mici sau egale cu 2.000 lei;
  • c) Familiile cu cel puțin doi copii în întreținere, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • d) Familiile monoparentale, cu venituri lunare pe membru de familie mai mici sau egale cu 675 lei;
  • e) Familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  • f) Persoanele fără adăpost, conform reglementărilor legale în vigoare.

Sumele disponibile pe card vor fi valabile 12 luni de la data încărcării lor.

Beneficiarii de pachete de alimente sunt:

  • a) familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • b) membrii familiilor beneficiare de ajutor pentru familia cu copii acordat în baza Legii nr. 196/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
  • c) persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă stabilte în urma anchetelor sociale efectuate la nivelul autorităților locale.

Continue Reading

Cele mai vizualizate