Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 3°C | Anul XI Nr. 542

Știri

VIDEO. Festivalul “Flori de Mai” se mută pe stadionul “Ion Comșa” din Călărași

Published

on

Într-o conferință de presă organizată la Consiliul Județean pe data de 17 mai, Georgiana Teodorescu, managerul Centrului Județean de Cultură și Creație, a dezvăluit informații importante despre festivalul tradițional din Călărași.

Festivalul “Flori de Mai” a devenit deja o tradiție nu numai pentru județul nostru, ci și pentru întreaga țară. Între 25 și 28 mai, artiști de toate vârstele și din întreaga Românie, inclusiv nume consacrate, se vor reuni în Călărași.

Cu toate acestea, în acest an, locația festivalului s-a mutat de pe esplanada Consiliului Județean pe stadionul “Ion Comșa”. Pentru a asigura o desfășurare cât mai bună a evenimentului în noua locație, Centrul Județean de Cultură și Creație a încheiat un contract de parteneriat cu o societate care va sprijini organizatorii.

“Am încercat ceva nou în acest an, deși acest lucru este comun în alte părți din țară. Noua locație este o premieră pentru Călărași. Am încheiat un parteneriat cu o societate care ne va ajuta în organizarea comerțului și va aduce numeroase beneficii Centrului Județean de Cultură și Creație. Această firmă se va ocupa de generarea și racordarea comercianților la energie electrică, precum și de amenajarea unei zone cu terase. Dorim să avem o zonă comună, curată și frumoasă. Societatea ne va pune la dispoziție corturi, mese și scaune, astfel încât călărășenii să poată lua masa într-un cadru plăcut”, a declarat Georgiana Teodorescu, managerul Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași.

Advertisement

Accesul la festival va fi permis exclusiv pietonilor și se va face prin intrarea de pe strada Tudor Vladimirescu.

Pe scena festivalului de la Călărași vor urca artiști precum Smiley, Iuliana Beregoi, The Motans și Loredana Groza. Organizatorii se așteaptă la prezența a aproximativ 10.000 de persoane.

Bugetul alocat acestui festival, care a adus renume județului nostru în întreaga țară, se ridică la suma de 1,4 milioane de lei.

“Avem în acest festival pe care nu le are nimeni în țară, și anume de anul trecut categoria de vârstă 13-15 ani a cântat acompaniată de orchestră live. De obicei, ei cântă pe negativ la vârsta aceasta, dar noi ne-am dorit să fim mai exigenți. Fiind mai exigenți, automat standardele au crescut și premiile obținute la acest festival au o mult mai mare greutate decât un premiu poate mai mare în cadrul altui festival.” precizează managera CJCC, Georgiana Teodorescu în conferința de presă.

“Un alt element surpriză pentru noi anul acesta a fost numărul concurenților înscriși. Dacă anul trecut am avut 85-86 de concurenți înscriși, anul acesta am avut 138 de concurenți care au intrat în preselecție. Nu-i mai pun pe cei încă vreo 10-12 care au trimis documentația după preselecție și după termen. Ar fi fost undeva la 150 de concurenți din toată țara, concurenți foarte buni – finaliști și semifinaliști la Vocea României sau la alte evenimente de mare amploare. Asta ne confirmă încă o dată că aici facem lucruri bune, lucruri frumoase și că acest festival este foarte apreciat de toată lumea în toată țara.

Advertisement

Știm că anul acesta a trebuit să identificăm o altă locație pentru desfășurarea acestui festival, deoarece platoul Consiliului Județean este acum într-un proces de renovare. Anul acesta se va desfășura pe stadionul Ion Comșa, terenurile 2 și 3. Sperăm să fie bine și acolo. Mereu când schimbăm ceva avem avantaje și dezavantaje. Avantajul este că e suprafață mai mare decât ce aveam noi aici, și din punctul ăsta de vedere ne bucurăm. Dezavantajele sunt că acolo nu avem logistica necesară pe care o aveam aici la îndemână – foaierul, cabinele de schimb, toaletele noastre și așa mai departe. Dar ne-am adaptat și ne străduim ca cel puțin să menținem standardele de anul trecut, dacă nu să le și creștem.

Mi-aș dori ca și publicul să înțeleagă că principala componentă a acestui festival este secțiunea de concurs. Că există și componenta de recitaluri-artiști, aceasta este suplimentară, dar festivalul propriu-zis este concursul. Bineînțeles că și anul acesta ne-am orientat către artiști foarte mari și iubiți de public, care nu au mai fost la Călărași sau care nu au mai fost de mult timp la Călărași. Știm că publicul îi așteaptă. În prima seară vom deschide cu Smiley, în a doua seară – Iuliana Beregoi, în a treia seară – The Motans și vom încheia cu Loredana Groza, care este regina muzicii ușoare românești, putem spune. Dacă vorbim de un festival de muzică ușoară românească, nu putem să nu ne gândim la Loredana.

Comercianții vor fi amplasați în zona în care se va desfășura și spectacolul, de jur împrejurul terenului, în interior.

Inclusiv cei cu terase, grătare?

Georgiana Teodorescu, manager CJCC: “Da. Anul acesta am încercat ceva nou. Ceva nou pentru Călărași doar, pentru că în toată țara se practică. Deoarece locația aceasta nu ne este foarte familiară și ne este foarte greu să ne descurcăm în locația nouă, am încheiat un contract de parteneriat cu o societate care ne ajută pe partea de organizare a comercianților și care va aduce niște beneficii Centrului de Cultură. Această firmă vine cu generatoare și racordează toți operatorii economici la generatoare și le asigură energia electrică, pentru că acolo nu am avut de unde să tragem curent. Ar fi însemnat să venim cu niște cabluri pe sus, era periculos și trebuia o putere foarte mare pentru a acoperi toți operatorii economici. Deci această firmă va asigura racordarea la energie electrică și furnizarea de energie electrică. Tot această firma va asigura zona de terasă. Ne dorim și noi să nu mai avem o terasă verde, una roșie, una albastră, una cu scaune și una cu canapele. Ne dorim o zonă curată, frumoasă, deschisă, comună. Această firmă va aduce toată logistica necesară – de corturi, scaune, mese și așa mai departe, care va fi la comun. Clienții își cumpără mâncarea de unde vor, dar zone de servire a mesei este la comun, se așază unde doresc. Tot această firmă ne va furniza băuturile la scenă timp de 4 zile, pentru că sunt foarte mulți concurenți, pentru că există orchestră și așa mai departe. Noi nu avem voie să cumpărăm apă, pentru că sunt considerate cheltuieli de protocol și suntem instituție terțiară și nu avem voie să cumpărăm apă. Asta este o modalitate să acoperim aceste cheltuieli. Tot această firmă ne va asigura toaletele pentru zona de concurenți și zona de scene. Toalete care nu sunt foarte ieftine. De obicei noi ne închiriam pe platou pentru public, iar concurenții foloseau toaletele din foaier. Tot această firmă va aduce vitrine frigorifice la toți comercianții economici care comercializează băuturi răcoritoare și dozatoare de bere pentru toți cei care vor vinde bere.

Advertisement

Toate aceste cheltuieli se vor acoperi printr-o taxă de prestări servicii pe care această firmă o va percepe operatorilor economici care și-au exprimat opțiunea de a participa în cadrul acestui festival – de a comercializa produse și a face profit.

Pentru toaletele publicului avem un sponsor din Călărași – CERES Container, care s-a oferit să ne susțină și să ne sponsorizeze cu grupuri sanitare pentru public și cu 4 containere-vestiare unde să se schimbe concurenții și artiștii. Încet începem și noi să dezvoltăm colaborări, să găsim sponsori, să căutăm metode prin care să mai diminuăm din cheltuielile noastre, pentru că toate prețurile au crescut și ne este destul de greu să acoperim toate aceste cheltuieli.”

Pe unde se va face accesul?

Georgiana Teodorescu, manager CJCC: “Accesul se va face pe strada Tudor Vladimirescu, numai pietonal – nu cu mașina în interiorul stadionului. Dacă sunt persoane care vor dori să intre pe poarta centrală, tot pietonal, au cale de acces să ajungă în zona de spectacole. Noi recomandăm să se facă accesul pe Tudor Vladimirescu, pentru că noi am gândit acolo o hartă, un traseu bine delimitat, astfel încât să păstrăm și aleea aceea principală liberă, să nu punem nimic pe ea în caz de urgențe. Am gândit un circuit pe unde ar trebui să intre publicul, pentru că toate terenurile din spate vor comunica între ele. Se va intra din primul teren și se va ajunge până în capăt unde este zona de desfășurare a concertelor.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Acțiune umanitară la Borcea: Crucea Roșie Călărași, sprijinită de Primăria Borcea, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Published

on

Crucea Roșie Filiala Călărași a desfășurat, în localitatea Borcea, o acțiune umanitară amplă, menită să vină în sprijinul persoanelor aflate în situații vulnerabile și să consolideze solidaritatea la nivelul comunității locale.

Voluntarii Crucii Roșii au fost prezenți pe teren, unde au oferit ajutor concret și sprijin moral, într-un demers care a pus accent pe implicare, responsabilitate și atenție față de nevoile reale ale oamenilor. Intervenția a vizat atât distribuirea de ajutoare, cât și transmiterea unui mesaj de solidaritate și încredere către beneficiari.

La acțiune a participat și primarul comunei Borcea, Theodor-Aniel Nedelcu Păturcă, care și-a exprimat susținerea față de inițiativele umanitare și a subliniat importanța colaborării dintre autoritățile locale și organizațiile neguvernamentale. Implicarea Primăria Borcea a fost esențială pentru buna desfășurare a activității, administrația locală facilitând coordonarea și sprijinind logistic demersul umanitar.

Acțiunea a beneficiat și de sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași, o colaborare care, potrivit organizatorilor, a devenit deja o tradiție în astfel de intervenții. De asemenea, inițiativa a fost posibilă cu ajutorul oferit de Texas Bar-B-Q și SC INACO SRL, parteneri care au contribuit la susținerea activității.

Advertisement

Prin acest demers, Crucea Roșie Filiala Călărași și Primăria Borcea transmit un mesaj clar de solidaritate și responsabilitate socială, reafirmând angajamentul comun de a fi alături de comunitățile din județ ori de câte ori este nevoie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Elevii au intrat în vacanță. Cursurile se reiau joi, 8 ianuarie

Published

on

scoala jegalia

De vineri, 19 decembrie, elevii din toată țara intră în vacanța de Crăciun, după ce cursurile s-au încheiat vineri, odată cu finalul celui de-al doilea modul de învățare.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării, vacanța de Crăciun se desfășoară până miercuri, 7 ianuarie 2026, urmând ca elevii să revină la școală joi, 8 ianuarie, când începe modulul al treilea de cursuri.

Vacanța include și sărbătorile legale de Bobotează (6 ianuarie) și Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie), ceea ce prelungește pauza școlară la aproape trei săptămâni.

Cum arată structura anului școlar în continuare

  • 8 ianuarie – 6 / 13 / 20 februarie 2026 – modul de cursuri, în funcție de decizia inspectoratelor școlare

  • 16 / 23 februarie sau 2 martie – 3 aprilie 2026 – următorul interval de cursuri

  • 15 aprilie – 19 iunie 2026 – ultimul modul de cursuri

Vacanța de schi – februarie 2026

Vacanța de schi este una mobilă și diferă de la județ la județ:

Advertisement
  • 9–15 februarie 2026 – Bistrița-Năsăud, Cluj, Timiș

  • 16–22 februarie 2026 – Bihor, Sălaj, Arad, Hunedoara, Caraș-Severin, Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți, Argeș, Brașov, Dâmbovița, Teleorman, Prahova, Ilfov, București, Buzău, Ialomița, Călărași, Tulcea, Iași

„Școala altfel” și „Săptămâna verde”

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, fiecare unitate de învățământ urmând să stabilească propriul calendar.

Finalul anului școlar, în funcție de nivel

  • Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă: se încheie la 5 iunie 2026 (34 de săptămâni)

  • Clasa a VIII-a: se încheie la 12 iunie 2026 (35 de săptămâni)

  • Învățământ liceal tehnologic și profesional: se încheie la 26 iunie 2026 (37 de săptămâni)

Până la reluarea cursurilor, elevii se bucură de vacanța de iarnă și de zilele libere de sărbători, urmând să revină în bănci la începutul lunii ianuarie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Taxe mai mari pentru HoReCa în Călărași din 2026. Ce propune Primăria și ce spun consilierii locali

Published

on

pmc calarasi

Primăria Municipiului Călărași propune majorarea taxelor locale aplicate sectorului HoReCa începând cu 1 ianuarie 2026, potrivit proiectului de hotărâre privind impozitele și taxele locale, document care urmează să fie supus votului Consiliul Local al Municipiului Călărași.

Conform documentelor oficiale, majorările sunt fundamentate pe indexarea cu rata inflației de 5,6%, însă în cazul operatorilor din alimentația publică impactul cumulat este mai mare, prin creșterea mai multor taxe aplicate simultan.

Ce prevede proiectul Primăriei pentru HoReCa

Pentru anul 2026, Primăria propune următoarele niveluri de taxare pentru activitățile de alimentație publică (restaurante, baruri, cafenele, cluburi):

  • unități cu suprafață sub 500 mp:
    1.682 lei/an, față de 1.593 lei/an în 2025

  • unități cu suprafață peste 500 mp:
    6.624 lei/an, față de 6.273 lei/an în 2025

De asemenea, cresc și taxele aplicate pentru activități punctuale și evenimente:

Advertisement
  • desfășurarea de activități de alimentație publică la evenimente:
    146 lei/eveniment (față de 135 lei)

  • alimentație publică mobilă (food-truck):
    210 lei/eveniment (față de 198 lei)

  • activități recreative și comerciale conexe:
    162 lei/eveniment (față de 153 lei)

Toate aceste majorări sunt aplicate prin indicele de 1,056, corespunzător inflației.

Creșteri și la taxele conexe: publicitate și domeniu public

Pe lângă taxele specifice HoReCa, proiectul mai prevede:

  • majorarea taxelor pentru reclamă și publicitate stradală;
  • creșterea tarifelor pentru ocuparea domeniului public (terase, panouri, structuri provizorii);
  • indexarea taxelor pentru autorizații și avize necesare funcționării.

Astfel, costurile totale suportate de operatorii HoReCa cresc nu doar printr-o singură taxă, ci prin cumularea mai multor majorări.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading