Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 540

Știri

PSD/ Senator Nicușor Cionoiu: “Ne interesează în acest moment să creăm locuri de muncă noi“

Published

on

Organizația județeană a Partidului Social Democrat Călărași a organizat o nouă conferință de presă susținută  de senatorul Nicușor Cionoiu, vicepreședintele CJ Călărași Mihăiță Beștea și consilierul județean Emilia Tudor. 

Senatorul PSD Nicușor Cionoiu a deschis conferința și a vorbit despre lipsa locurilor de muncă fin județul Călărasi.  Vicepreședintele CJ Beștea a expus situația din cadrul DGASPC privind restructurările ce urmează să aibă loc.

Senator PSD Nicușor Cionoiu: În programul de audiențe pe care îl avem, foarte mulți oameni vin pentru a găsi loc de muncă. Ne interesează în acest moment să creăm locuri de muncă noi, care să nu afecteze bugetul, locuri de muncă pe bani europeni, pe un parteneriat redutabil. Dorim să ieșim câștigători. Totodată, avem un program de a face o analiză a organizațiilor comunale în comunele în care să spunem că nu avem primari. Există o analiză pe care am demarat-o de zilele trecute, o analiză pe care o vom continua și pe care o vom finaliza cred că până la finalul lunii mai. Încercăm să redresăm toate organizațiile care au avut probleme. Încercăm să aducem un suflu nou. Încercăm ca această organizație PSD Călărași să facă tot ce trebuie și tot ceea ce este cu putință pentru ca și în comunele în care nu avem primari să aducem investiții.

Advertisement

Nu ținem și nu avem o barieră politică, nu vrem să facem „15 dispensare doar galbene”, vrem să facem acest oraș, acest județ dezvoltat și să nu aibă șomeri – oamenii să fie plătiți. Ne interesează doar prosperitatea acestor oameni.

Vicepreședinte CJ Calarasi, Mihăiță Beștea: Este prima conferință de presă la care particip din această postură. Vreau să vă spun că m-am integrat bine în colectivul pe care l-am găsit la Consiliul Județean, niște oameni profesioniști care își cunosc foarte bine meseria.
Direcțiile subordonate pe care voi încerca să le coordonez pe perioada mandatului meu sunt direcții importante și oarecum grele, aici mă refer la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) unde suntem în plin proces de analiză și restructurare a instituției. Din cauza faptului că începând cu anul 2020 nu mai primim întreaga subvenție de la bugetul de stat, a devenit o povară pentru bugetul Consiliului Județean. Încercăm, împreună cu colegii și absolut toți directorii, să găsim soluții pentru a ușura această povară de pe umerii bugetului Consiliului Județean.
În rest, celelalte direcții subordonate mi-am propus cu dumnealor să facem, la fel, o analiză, lucrăm la constituirea unui buget pe care să-l propunem Consiliului Județean, buget care să ne asigure posibilitatea de a aduce la îndeplinire toate acțiunile pe care ni le-am propus să le facem în anul 2021 și aici mă refer la acțiunile centrului cultural județean, la acțiunile bibliotecii județene, la acțiunile muzeului județean.

Din punct de vedere politic aș vrea să vă informez că începând de săptămâna trecută s-a deschis la Oltenița biroul parlamentar al domnului deputat Coarnă, vineri am avut și prima serie de audiențe la care a participat dumnealui. Ne propunem pe viitor ca o parte din probleme să le transferăm pe zona aceea și să încercăm să vi le aducem la cunoștință prin organizarea unor conferințe de presă și la Oltenița, la sediul PSD Oltenița. Sâmbătă vom avea și inaugurarea sediului de la Lehliu care se va deschide prin efortul pe care l-a depus domnul deputat Costel Burcă.
O scurtă completare aș avea la subiectul abordat de domnul senator, referitor la întâlnirea pe care am avut-o cu conducerea celor din Consiliul Oamenilor de Afaceri. Vreau să vă spun că din punctul meu de vedere este o oportunitate extraordinară și ar fi păcat ca autoritățile publice locale să nu profite de această oportunitate. Am primit o invitație din partea dumnealor de a gândi, împreună cu administrația publică locală și cu oameni de afaceri din zonă, proiecte pe care să le prezentăm unor oameni de afaceri americani care sunt dispuși să investească în zona județului Călărași. Aici aș vrea să punctez Oltenița care are un atu foarte mare. Noi am fost o zonă industrială extrem de dezvoltată, motiv pentru care avem infrastructura necesară pentru a dezvolta anumite tipuri de afaceri, care, cred eu, ar fi profitabile și ar fi oportune pentru colegii noștri din Statele Unite. V-a trebui să discut cu municipalitatea Oltenița pentru că fără sprijinul lor și fără o colaborare cu dumnealor n-o să pot să reușesc să duc la îndeplinire acest obiectiv.

Consilier județean Emilia Tudor: Sunt consilier județean din partea Partidului Social Democrat. Ținând cont de faptul că sunt un membru relativ nou, m-am alăturat echipei PSD recent, da-ți-mi voie să mă prezint. Am absolvit Facultatea de Farmacie în anul 2006 și de atunci activez în domeniul farmaceutic, având o experiență de aproximativ 15 ani. În prezent, sunt manager la un lanț de farmacii de top din România, având în subordine o echipă de peste 50 de persoane.
Având în vedere domeniul meu de activitate și de faptul că în cadrul Consiliului Județean fac parte din comisia de sănătate, vreau să vă aduc la cunoștință un subiect de interes în legătură cu sistemul sanitar în contextul pandemiei. După cum știm, spitalul de la Oltenița a fost desemnat spital suport COVID-19, ceea ce înseamnă ca încă de la început și până în prezent acolo sunt tratați exclusiv pacienții COVID și restul de pacienții non-COVID sunt transferați la Spitalul Județean Călărași. Ceea ce trebuie cunoscut este faptul că spitalul de Oltenița a fost ales de către reprezentanții guvernului să fie suport COVID, fără să se țină cont că nu deține dotarea necesară pentru tratarea acestor pacienți. Cei aflați în stare gravă nu pot fi bine tratați, neexistând o secție de terapie intensivă funcțională, ei neavând nici gardă A.T.I. care să răspundă prompt nevoilor acestor pacienți. Din acest motiv, toți pacienții aflați în stare gravă sunt transferați către Spitalul Județean de Urgență.
Capacitatea spitalului Oltenița este, în momentul acesta, de aproximativ 30%. Consider că ar fi putut să se creeze un spațiu exclusiv pentru pacienții COVID, izolat de celelalte secții, să se creeze, la fel cum s-a creat în Spitalul Județean Călărași circuite separate ca unitatea să poată funcționa la capacitatea sa normala și astfel să se evite suprasolicitarea Spitalului Județean de Urgență care astăzi este sufocat de pacienți, fără să-i fie suplimentat de niciun fel contractul pentru pacienții preluați de la Oltenița, fie că vorbim de cazurile COVID sau non-COVID.
Cheltuielile Spitalului de Urgență au crescut și cresc proporțional cu numărul de cazuri care sosesc constant. Sistemul sanitar are nevoie astăzi, mai mult ca oricând, de sprijinul din partea Guvernului și trebuie creat un cadru legal prin care să fie prevăzute norme pentru creșterea finanțării pentru Spitalul Județean Călărași, dat fiind surplus de pacienți de aici. În încercarea de a gestiona situația generată de pandemia cu noul Corona virus, actualul Guvern nu a prevăzut nici până astăzi un cadrul legal și norme necesare pentru acoperirea costului generat de creșterea fluxului de pacienți COVID și non-COVID. Guvernul nu a luat în calcul și încă omite faptul că presiunea în realitate este tot pe spitale non-COVID. Spitalul Județean Călărași a făcut și face față acestei situații cu ajutorul Consiliului Județean.

Advertisement

Astfel, s-au modernizat secțiile, s-au dotat cu aparatură de ultimă generație. A fost extinsă unitatea de primire urgențe astfel încât pacienții COVID și non-COVID să poată fi izolați. A fost crescută capacitatea A.T.I. COVID. De asemenea, s-au achiziționat două platforme pentru testarea P.C.R, una s-a achiziționat și una, din ce știu eu, a fost o donație făcută de Donalam. Aici trebuie să-l menționăm si pe managerul spitalului, Bogdan Mihai. Este și meritul dânsului că a atras această donație. Urmează să fie adusă si cea de a treia platformă pentru testare P.C.R., astfel încât județul nostru va putea acoperi întreaga nevoie de testare fără să fie nevoie ca testele să fie trimise către București. De asemenea, au fost atrași și foarte mulți medici specialiști prin alocarea de locuințe de serviciu, puse la dispoziție de Consiliul Județean. Nu în ultimul rând, trebuie să menționez și centrul de vaccinare care s-a organizat cu succes în cadrul Spitalului Județean. S-a început vaccinarea de la sfârșitul lunii decembrie, mai exact de pe 31 decembrie și în prezent are o capacitate de vaccinare de 140-150 de persoane.

Toate aceste modernizări, dotări și soluții identificate și puse în practică s-a datorat Consiliului Județean care a înțeles situația și a răspuns prompt în fața acesteia. Avem nevoie și de Guvern să înțeleagă situația din teren, să intre în spitale, să stea de vorbă cu personalul medical și să ia pulsul la cald despre situația din sistemul medical. Avem nevoia stringentă de suplimentarea fondurilor în spitalele care preiau de la alte unități și tratează din surse proprii cazurile COVID. Nu trebuie omis faptul că se moare în continuare în aceeași măsură și de alte boli. Nu trebuie uitat faptul că există Călărășeni care mor de boli precum cancer, accident vascular si de multe alte boli non-COVID. Important este să nu rămânem simpli spectatori la disfuncționalitatea din unitățile medicale, copleșite de situația generată de noul Corona virus.

https://youtu.be/JcEgKk2Gcjc

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Dunărea Călărași, făcută praf de FCSB II! 6–1 și încă o palmă dureroasă pentru echipa finanțată cu milioane din bani publici

Published

on

AFC Dunărea Călărași mai bifează o înfrângere usturătoare în Liga 3, Seria 3. De această dată, echipa călărășeană a fost spulberată de FCSB II, care s-a impus cu 6–1, într-un meci fără istoric și fără replică din partea Dunării.

În timp ce adversarii au defilat pe teren, Dunărea arăta din nou ca nu poate evolua — deși beneficiază de unele dintre cele mai consistente finanțări publice din România la nivelul Ligii a III-a.

Finanțări de milioane, rezultate rușinoase

În ultimii doi ani, Consiliul Județean Călărași a turnat în club aproximativ 8 milioane lei:

  • 4,4 milioane lei în 2024
  • 3,375 milioane lei pentru 2025

Cu aceste sume, Dunărea ar trebui să fie o forță în Liga 3, poate chiar o candidată serioasă la promovare.

În teren însă, realitatea este rușinoasă:

Advertisement

șase goluri primite de la o echipă de copii.

O întrebare simplă: Unde se duc banii?

Clubul postează sec: „Victorie categorică pentru gazde”. Da, categorică…

Mesajul oficial postat de AFC Dunărea Călărași pe Facebook este un model de minimalism și evitare a responsabilității:

„Victorie categorică pentru gazde în etapa de astăzi. Scor final: FCSB II – Dunărea Călărași (6–1).”

Advertisement

Atât. Nicio explicație. Nicio analiză. Nicio asumare.

În schimb, suporterii au reacționat: nemulțumiți, frustrați, ironic resemnați.

Reacții din mediul public: „Să te bată copiii de la FCSB… cine răspunde?”

Dezastru sportiv, lux financiar

Dunărea Călărași este, probabil, singura echipă de Liga 3 care:

Advertisement
  • primește milioane de lei anual
  • are salarii, mese, cazări, utilități și transport plătite din bani publici
  • afișează o Academie cu echipamente premium, sponsori noi și imagine lustruită
  • dar în teren… se prăbușește etapă de etapă

Înfrângerea cu 6–1 nu este un accident.

Este încă un episod într-un sezon care confirmă prăbușirea unei echipe cândva respectate.

Dunărea Călărași marchează încă o înfrângere — pe teren și în fața contribuabililor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Interviuri și Opinii

Legea privind drepturile persoanelor cu handicap ar putea fi modificată: acces extins la muncă pentru persoanele cu invaliditate de grad I și II. Printre inițiatori — deputatul călărășean Mihai Gheorghe

Published

on

O inițiativă legislativă cu impact major asupra integrării profesionale a persoanelor cu dizabilități a fost depusă în Parlament, vizând modificarea articolului 77 alin. (2) din Legea nr. 448/2006. Proiectul propune recunoașterea oficială a capacității de muncă și pentru persoanele încadrate în gradul I și II de invaliditate, atunci când acest lucru este certificat prin documente legale. Printre semnatari se află și deputatul călărășean Mihai Gheorghe.

Proiectul, înregistrat la Senat sub numărul B597/2025, urmărește actualizarea legislației în raport cu noile prevederi din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, care recunoaște faptul că toate gradele de invaliditate pot permite desfășurarea de activități profesionale, în funcție de starea de sănătate și recomandările medicale.

Ce aduce nou propunerea?

În prezent, legislația consideră încadrate în muncă doar persoanele cu invaliditate grad III. Inițiatorii, între care se numără și deputatul Mihai Gheorghe, arată că această formulare este restrictivă și nu reflectă realitățile sociale și medicale actuale. Propunerea extinde recunoașterea și către persoanele cu grad I și II, atunci când capacitatea de muncă este atestată legal.

Advertisement

Această modificare ar elimina diferențele de tratament juridic între persoane aflate în situații medicale similare și ar oferi angajatorilor o clarificare necesară cu privire la integrarea profesională a persoanelor cu dizabilități.

Argumentele inițiatorilor

În expunerea de motive, parlamentarii subliniază că legea actuală limitează accesul la locuri de muncă pentru un număr semnificativ de persoane și produce interpretări administrative contradictorii. Noua formulare ar crea un cadru modern, predictibil și echitabil, în acord cu practica europeană privind dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități.

În plus, inițiatorii atrag atenția că modificarea nu generează costuri suplimentare pentru stat, ci, dimpotrivă, poate avea efecte economice pozitive prin creșterea veniturilor la buget.

Aviz favorabil de la CES

Advertisement

Consiliul Economic și Social a analizat documentele și a emis aviz favorabil, constatând că propunerea este fundamentată și nu implică impact bugetar negativ.

Următorii pași

Proiectul se află în procedură parlamentară, Senatul fiind prima Cameră sesizată. Dacă actul normativ va trece de votul legislativului, România ar putea corecta una dintre cele mai discutate neclarități din legislația privind protecția persoanelor cu handicap, deschizând calea pentru o integrare profesională reală și nediscriminatorie.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading