Connect with us

Știri

Ministrul Educației propune interzicerea predării prin dictare sau copiere din manual: „Măsura trebuie să fie drastică”

Published

on

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat marți, că ar trebui implementate „măsuri drastice” împotriva practicii unor profesori de a-i obliga pe elevi să scrie după dictare sau din manual. El a explicat că această metodă nu aduce niciun beneficiu elevilor în ceea ce privește cultura, abilitățile practice sau valorile pe care aceștia ar trebui să le învețe la școală. David a subliniat că își dorește interzicerea acestei practici în școli, scrie digi24.ro.

Rectorul UBB consideră că una dintre principalele probleme din domeniul educației nu ține de conținutul materiilor, ci de metoda de predare utilizată în școli.

„În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a declarat Daniel David, potrivit digi24.ro.

El a subliniat că preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu constituie un transfer de competențe și că, în situații precum cele întâlnite în unele licee, unde elevii sunt obligați de profesori să transcrie texte, trebuie adoptate măsuri drastice.

Advertisement

„Măsura trebuie să fie drastică. Pe lângă training-uri pentru metode moderne, efectiv o astfel de practică. Repet, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu ştiu, scrisul după preluarea unor texte din manuale, dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competenţe şi cunoaştere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a adăugat David, conform aceleiași surse.

În același context, Daniel David a vorbit și despre importanța unui manual bine realizat. „Un manual bun ar trebui să fie atât de atractiv încât să trezească curiozitatea elevului. De exemplu, dacă este un manual despre democrație, copilul ar trebui să fie atât de intrigat încât să citească lecțiile următoare din proprie inițiativă. Ăla e un manual bun. Din păcate, nu suntem acolo”, a concluzionat ministrul.

Declarațiile oficialului au fost făcute într-un context mai larg, referitor la dezbaterea privind modernizarea metodelor de predare în școlile din România, un proces pe care îl consideră crucial pentru viitorul educației.

Advertisement