Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 537

Știri

ITM Călărași aplică sancțiuni angajatorilor prinși pe picior greșit

Published

on

În intervalul 06-19 noiembrie 2023, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Călărași a desfășurat acțiuni de control cu scopul de a combate munca nedeclarată și de a asigura conformitatea cu prevederile legale în domeniul relațiilor de muncă, precum și în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă.

În sfera relațiilor de muncă, au fost efectuate 63 de verificări, dintre care 62 au vizat munca nedeclarată. În urma acestora, 13 angajatori au fost sancționați, iar amenzi în valoare de 193.000 de lei au fost aplicate, cu 180.000 de lei doar pentru muncă nedeclarată.

În cadrul controlului privind securitatea și sănătatea în muncă, au fost derulate 17 verificări, soldate cu sancționarea a 7 angajatori și cu aplicarea a 57 avertismente și amenzi în cuantum de 3.000 de lei. Pentru neregulile constatate, au fost impuse măsuri corrective cu termene precise de remediere.

Acțiunile de control au acoperit diverse domenii de activitate, printre care se numără: activități ale agenților și brokerilor de asigurări, întreținerea și repararea autovehiculelor, fabricarea pâinii, producția de prăjituri și produse proaspete de patiserie, captarea, tratarea și distribuția apei, transportul rutier de mărfuri, activități de arhitectură, ambalare, producția de mobilă, confecționarea articolelor de îmbrăcăminte, producția de produse metalice, coafură și alte activități de înfrumusețare, activități ale căminelor de bătrâni și ale căminelor pentru persoane aflate în incapacitatea de a se îngriji singure, creșterea păsărilor, fabricarea preparatelor pentru hrană animalelor de fermă, producția de mașini și echipamente de birou (cu excepția calculatoarelor și a echipamentelor periferice), asistență spitalicească, comerț, construcții, agricultură, etc.

Advertisement

Dintre neregulitățile constatate, enumerăm:
– nerespectarea prevederilor privind transmiterea datelor în Revisal;
– absența dovezii plății drepturilor salariale și compensarea în bani a concediului de odihnă cuvenit și neefectuat la încetarea contractului individual de muncă (CIM);
– lipsa dovezii încheierii CIM, comunicării deciziilor de încetare a CIM către salariați, adeverințelor de vechime și extrasului din Revisal;
– absența negocierilor colective la nivel de unitate pentru contractul colectiv de muncă;
– incompletețea dosarelor de personal cu toate actele necesare angajării, precum CIM, fisa de post, adeverința medicală, actele de naștere, de studii, actele adiționale referitoare la executare, modificare, suspendare, încetare CIM și alte documente;
– neîncheierea actelor adiționale la contractele individuale de muncă pentru toți salariații;
– lipsa evidenței orelor de muncă cu indicarea precise a orei de început și sfârșit a programului de muncă;
– planul de prevenire și protecție neactualizat pentru anul curent;
– prize neinscripționate cu valoarea nominală a tensiunii de alimentare (unde este cazul), iar la mesele de călcat absența covorului electroizolant;
– absența asigurării unei instruiri adecvate în domeniul SSM, privind riscurile generate de agenți chimici periculoși;
– neaplicarea corespunzătoare a planului de prevenire și protecție, bazat pe evaluarea riscurilor, la condițiile specifice de muncă ale unității;
– neinscripționarea tablourilor electrice din halele de păsări și lipsa covoarelor electroizolante;
– expirarea termenului de valabilitate a mănușilor și cizmelor electroizolante;
– rafturi de depozitare neinscripționate cu greutatea suportată;
– semnalizare inadecvată a căilor de evacuare în situații de urgență;
– absența controlului psihologic periodic pentru șoferii de transport rutier de mărfuri;
– neefectuarea verificării ISCIR a compresorului;
– lipsa numirii prin decizie a lucrătorului responsabil pentru aplicarea măsurilor de prim ajutor, stingerea incendiilor și evacuarea lucrătorilor;
– trusa de prim ajutor expirată.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

COMUNICAT DE PRESĂ – ECOAQUA S.A. DIN 21.11.2025

Published

on

COMUNICAT DE PRESĂ

DIN 21.11.2025

Având în vedere discuțiile apărute recent în spațiul public, vă prezint în mod deschis și responsabil concluziile raportului de inspecție economico-financiară desfășurat pentru perioada 2022–2024, precum și măsurile ferme pe care le-am dispus imediat după primirea acestuia. Totodată, în cadrul societății s-a demarat o anchetă pentru a verifica dacă pozele apărute în spațiul public au fost transmise de către personalul Ecoaqua S.A.

În primul rând, vreau să subliniez faptul că serviciul public de apă și canalizare nu a fost și nu este afectat în niciun fel. Toate deficiențele identificate de inspectorii economico-financiari vizează modul în care au fost gestionate anumite aspecte administrative, financiare și contabile în anii anteriori.

Advertisement

Raportul ANAF descrie, cheltuieli nejustificate, utilizarea necorespunzătoare a fondurilor companiei, abateri de la procedurile interne și o gestionare deficitară a resurselor publice. Deși aceste fapte nu aparțin actualei conduceri, ele afectează imaginea instituției și încrederea oamenilor, iar acest lucru este inacceptabil.

În urma verificării efectuate s-au constatat următoarele deficiențe:

  • „Înregistrarea de cheltuieli privind chiria și alte cheltuieli locative pentru un aprtament închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. din jud. Călărași, pentru care nu a justificat necesitatea efectuării acesteia. ”

Necesitatea încheierii acestui contract, conform referatului nr. 2597/25.05.2023 întocmit de angajatul departamentului Relații Clienții Mass-Media, aprobat de directorul general al societății, a fost „asigurarea condițiilor conform contractului încheiat cu Brian Pike”.

Deasemenea, în perioada de derulare a contractului, 01.06.2023 – 31.05.2024, nu au fost prezentate documente justificative din care să reiasă cine a fost cazat în apartamentul închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. Călărași.

 

  • „Înregistrarea nejustificată pe cheltuieli a sumei de 1.400 lei reprezentând taxa de participare a unui salariat la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice” efectuat la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, pentru care nu a prezentat un document care să ateste finalizarea programului. ”

Societatea Ecoaqua S.A. a încheiat cu Universitatea „Dunărea de Jos” contractul nr. 418/ 05.04.2023, pentru participarea dnei. Dinu Mariana la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice”.

 

Advertisement
  • „Majorarea nejustificată a cheltuielilor de protocol, cu suma totală de 178.328,41 lei pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora și care în anii 2023 și 2024 au depășit nivelul aprobat prin bugetele anuale. ”

Sumele reprezentând valoare mese servite, cazare, flori, etc, pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora.

 

  • „Înregistrarea în perioada 2022-2024, de cheltuieli pentru care nu a făcut dovada necesității și realității prestării acestora în sumă de 449.719,03 lei. ”

 

  • „Acordarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unui număr de 81 de burse private în sumă totală de 516,000 lei în baza prevederilor Legii nr. 376/2024 privind bursele private, cu modificările ulterioare. ”

 

  • „Înregistrarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unor cheltuieli în sumă totală de 836.633,22 lei, din care 332.687,01 lei în anul 2023 și 503.946,21 lei în anul 2024, pentru organizarea de tabere și evenimente sportive care nu au legătură cu obiectul de activitate al operatorului economic.”

» proiectul „Prima tabără”

» competiția sportivă „Călărași Cup”

» eveniment „Jocurile de vară Ecoaqua”

 

În concuzie, raportul ANAF evidențiază un management defectuos în anii 2021–2024 și un nivel ridicat de abateri de la disciplina financiară. Perioada analizată reprezintă un ciclu administrativ care trebuie tratat distinct de etapa actuală de reformă începută în 2025.

Advertisement

În urma analizării raportului emis de ANAF, rezultă că măsura dispusă este recuperarea prejudiciului în cuantum de 6.503.162,63 lei (echivalentul a 1.278.137 euro) de la persoanele identificate ca fiind responsabile de producerea acestuia.

Purtător de cuvânt al Ecoaqua S.A.,

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

EXPLOZIE LA ECOAQUA! CONTROLUL ANAF A DESCOPERIT PESTE 1,3 MILIOANE DE EURO „ARUNCAȚI ÎN AER”! MARIUS SBÂRCEA DĂ CĂRȚILE PE FAȚĂ: „VOM MERGE ÎN INSTANȚĂ, VINOVAȚII VOR PLĂTI!”

Published

on

Scandal uriaș la operatorul de apă Ecoaqua SA! Directorul general Marius Sbârcea a ieșit azi public cu declarații explozive, după ce inspectorii ANAF au scos la lumină un prejudiciu de aproape 6,5 milioane de lei – peste 1,3 milioane de euro cheltuiți fără explicații, fără aprobări și, în unele cazuri, fără nicio logică.

Controlul ANAF a durat 6 luni, iar concluziile sunt uluitoare. Sbârcea a prezentat, punct cu punct, cum s-au „evaporat” banii Ecoaqua în perioada 2022–2024, perioadă în care instituția NU a fost controlată ani la rând.

Lista rușinii: chirii fantomă, burse ilegale, tabere, mese, flori și contabilități duble

Conform directorului, raportul ANAF scoate la iveală o avalanșă de cheltuieli dubioase:

💥 Chirie pentru apartamente, fără să se știe cine a stat acolo sau de ce.

Advertisement

💥 Cursuri postuniversitare plătite din banii Ecoaqua pentru fosta directoare economică – fără diploma finală.

💥 Protocol de lux, cu mese, cazări, flori și alte „atenții”, explodat peste buget: 178.000 lei.

💥 Servicii contabile externe, deși societatea avea director economic, unele plătite către firme inactive.

💥 Amenzi acoperite din bani publici, fără să fie recuperate de la cei vinovați.

💥 Cotizații și sponsorizări mascate, inclusiv către Dunărea 2005 Călărași, în valoare de 200.000 lei.

Advertisement

💥 81 de burse private acordate ilegal, de 516.000 lei, cu contracte semnate doar de elevi.

💥 Premii, echipamente sportive și bunuri de peste 140.000 lei, fără contracte și fără justificări.

💥 Evenimente, tabere și competiții sportive plătite cu 836.633 lei, fără nicio legătură cu apa potabilă.

💥 Publicitate și promovare umflate cu 380.125 lei, pentru evenimente care nici măcar nu țineau de operator.

💥 Reparații de 3,75 milioane lei la o clădire care nici măcar nu aparținea Ecoaqua.

Advertisement

Sbârcea a spus fără ocolișuri:
„Nu știu unde sunt milioanele despre care spunea fostul director. Eu nu le găsesc nicăieri.”

Vinovații nu scapă! Ecoaqua deschide procese

Directorul Ecoaqua a anunțat că toate sumele vor fi recuperate de la cei care au aprobat, semnat sau dispus cheltuielile.

„Se va constitui o comisie. Identificăm persoanele responsabile și îi dăm în judecată. Recuperăm tot.”

Conducerea actuală spune clar: elevii și părinții NU vor fi afectați, niciun ban nu se recuperează de la ei. Ținta: foștii șefi și cei care au semnat acte fără drept.

Întrebat dacă raportul are implicații penale, Sbârcea a răspuns sec:

Advertisement

„Da. Cu siguranță.”

Ecoaqua urmează să depună sesizări oficiale către procurori, pe baza documentelor ANAF.

Și zvonurile despre scumpirea apei sunt false

În mijlocul scandalului, Sbârcea a demontat zvonurile privind o majorare a tarifelor:

„Nu a crescut prețul apei. Ultima ajustare a fost la 1 ianuarie 2024.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Viceprimarul Stelian Aldea, vizită de lucru la Căminul pentru Vârstnici „Sfântul Antim Ivireanul”. Seniorii, implicați în activități culturale și sociale pe tot parcursul iernii

Published

on

foto; Facebook.com/ Atitudineadincalarasi.ro

Viceprimarul municipiului Călărași, Stelian Emanuel Aldea, a efectuat o vizită de control la Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sfântul Antim Ivireanul”, unde a discutat cu beneficiarii și a verificat personal condițiile în care aceștia sunt găzduiți și îngrijiți. Directorul instituției, Ilinca Enescu, i-a prezentat atât starea generală a spațiilor, cât și programul de activități pregătit pentru lunile următoare.

În camere curate și călduroase, viceprimarul a stat de vorbă cu seniorii, interesându-se direct de nevoile lor și de modul în care sunt respectate standardele de îngrijire. “Vreau să mă asigur că vârstnicii noștri au parte de condiții demne și de atenția pe care o merită”, a transmis Stelian Aldea în urma vizitei.

Activități culturale, sociale și recreative pentru beneficiari

Conducerea căminului a subliniat că, în ultimele luni, rezidenții au participat la mai multe activități în comunitate, inclusiv:

Advertisement
  • spectacole organizate de Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași,
  • vizite și activități la Biblioteca Județeană,
  • acțiuni și proiecte desfășurate cu sprijinul Serviciului pentru Gestionarea Câinilor Fără Stăpân,
  • momente de relaxare și socializare la Complexul de Agrement Zoo Călărași.

Programul de activități va continua și în perioada sărbătorilor de iarnă, astfel încât seniorii să se bucure de evenimente speciale, dar și de vizite tematice în oraș.

O atenție constantă pentru îngrijirea vârstnicilor

Vizita viceprimarului vine în contextul unei preocupări constante a administrației locale pentru condițiile oferite în centrele sociale. Stelian Aldea a precizat că va continua să monitorizeze îndeaproape activitatea căminului și să sprijine proiectele care îmbunătățesc calitatea vieții persoanelor vârstnice.

Căminul „Sfântul Antim Ivireanul” rămâne una dintre instituțiile importante ale municipiului, iar deschiderea dialogului cu autoritățile locale este un pas necesar pentru dezvoltarea serviciilor sociale oferite seniorilor din Călărași.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading