O defecțiune la banda de transport al bagajelor a provocat haos, întârziind zeci de zboruri și generând nervozitate și tensiuni printre pasageri, scrie spotmedia.ro.
Sâmbătă, 30 iunie, la ora patru dimineața, terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni arăta ca o cetate sub asediu. O coloană de taxiuri, Uber-uri, Bolt-uri și mașini particulare se întindea din zona terminalului pe șoseaua din incinta aeroportului. Nebunia de afară era întrecută doar de cea din interior, unde peste 1.000 de pasageri stăteau la coadă la ghișeele Wizz Air.
În jurul orei șase dimineața, zece zboruri ale companiei erau programate să decoleze într-un interval de 30 de minute, având ca destinație diverse orașe din Europa. Acestea se adăugau altor zeci de zboruri planificate pentru acea dimineață.
Conform sursei citate, coada s-a lungit treptat, ceea ce a generat neliniște și agitație printre călători.
Oamenii continuau să se așeze la coadă, dar nimeni nu reușea să-și lase bagajul de cală, deoarece banda transportoare de bagaje nu funcționa. În terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni există două benzi de transport.
Una dintre benzile de transport ale Aeroportului Otopeni se află în clădirea veche, iar cealaltă în clădirea nouă, dată în folosință după 1990. Alături de aceste două benzi suprasolicitate se află ghișeele unde angajații aeroportului transferă bagajele către avioane, conform informațiilor de pe spotmedia.ro.
Problemele frecvente de funcționare ale benzilor duc adesea la perturbări majore în sistem, generând cozi, întârzieri la decolare și un lanț de întârzieri și anulări de curse.
Călătoria cu avionul devine din ce în ce mai dificilă. Prețurile biletelor au crescut, iar timpul de așteptare pentru procedurile de îmbarcare și securitate s-a prelungit. În plus, condițiile din aeroporturi s-au deteriorat semnificativ: este cald, mizerie și aglomerație.
Pe 26 iunie, Compania Națională Aeroporturi București a emis un comunicat anunțând că sistemul de aer condiționat al aeroportului este defect.
„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare”, se arată în comunicat, mai scrie spotmedia.ro.
ANPC a amendat Aeroportul Internațional Henri Coandă
În urma sesizărilor călătorilor, ANPC a intervenit sancționând din nou aeroportul cu o amendă de 2.000 de euro și impunând companiei un termen de 48 de ore pentru a remedia defecțiunile semnalate.
„În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București”, se arată în comunicatul ANPC.
La 36 de ore de la inspecție, sistemul de aer condiționat al aeroportului nu era încă funcțional, iar în plus, una dintre benzile de transport pentru bagaje către cala avioanelor s-a defectat, provocând o perturbare semnificativă.