Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 537

La zi

Haos pe Aeroportul din Otopeni. Banda de transport a bagajelor s-a stricat, s-au format cozi interminabile

Published

on

O defecțiune la banda de transport al bagajelor a provocat haos, întârziind zeci de zboruri și generând nervozitate și tensiuni printre pasageri, scrie spotmedia.ro.

Sâmbătă, 30 iunie, la ora patru dimineața, terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni arăta ca o cetate sub asediu. O coloană de taxiuri, Uber-uri, Bolt-uri și mașini particulare se întindea din zona terminalului pe șoseaua din incinta aeroportului. Nebunia de afară era întrecută doar de cea din interior, unde peste 1.000 de pasageri stăteau la coadă la ghișeele Wizz Air.

În jurul orei șase dimineața, zece zboruri ale companiei erau programate să decoleze într-un interval de 30 de minute, având ca destinație diverse orașe din Europa. Acestea se adăugau altor zeci de zboruri planificate pentru acea dimineață.

Conform sursei citate, coada s-a lungit treptat, ceea ce a generat neliniște și agitație printre călători.

Advertisement

Oamenii continuau să se așeze la coadă, dar nimeni nu reușea să-și lase bagajul de cală, deoarece banda transportoare de bagaje nu funcționa. În terminalul „Plecări” al aeroportului Otopeni există două benzi de transport.

Una dintre benzile de transport ale Aeroportului Otopeni se află în clădirea veche, iar cealaltă în clădirea nouă, dată în folosință după 1990. Alături de aceste două benzi suprasolicitate se află ghișeele unde angajații aeroportului transferă bagajele către avioane, conform informațiilor de pe spotmedia.ro.

Problemele frecvente de funcționare ale benzilor duc adesea la perturbări majore în sistem, generând cozi, întârzieri la decolare și un lanț de întârzieri și anulări de curse.

Călătoria cu avionul devine din ce în ce mai dificilă. Prețurile biletelor au crescut, iar timpul de așteptare pentru procedurile de îmbarcare și securitate s-a prelungit. În plus, condițiile din aeroporturi s-au deteriorat semnificativ: este cald, mizerie și aglomerație.

Pe 26 iunie, Compania Națională Aeroporturi București a emis un comunicat anunțând că sistemul de aer condiționat al aeroportului este defect.

Advertisement

„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare”, se arată în comunicat, mai scrie spotmedia.ro.

ANPC a amendat Aeroportul Internațional Henri Coandă

În urma sesizărilor călătorilor, ANPC a intervenit sancționând din nou aeroportul cu o amendă de 2.000 de euro și impunând companiei un termen de 48 de ore pentru a remedia defecțiunile semnalate.

„În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București”, se arată în comunicatul ANPC.

La 36 de ore de la inspecție, sistemul de aer condiționat al aeroportului nu era încă funcțional, iar în plus, una dintre benzile de transport pentru bagaje către cala avioanelor s-a defectat, provocând o perturbare semnificativă.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Atenție, călători! Biletele de tren se scumpesc cu aproape 10% de la mijlocul lui decembrie

Published

on

Călătoriile cu trenul vor costa mai mult începând din a doua jumătate a lunii decembrie 2025. Odată cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor pentru anul 2025-2026, tarifele biletelor vor fi majorate cu 9,88%. Această creștere reprezintă o indexare obligatorie cu rata inflației, aplicată conform legii atât la operatorul național, cât și la cei privați.

Directorul general al societății de transport feroviar a explicat că ajustarea este prevăzută de legislație și se face automat la schimbarea mersului trenurilor, fără alte majorări suplimentare. Procentul exact de 9,88% vine din datele oficiale privind evoluția prețurilor de consum din ultimele 12 luni.

Aceasta este a treia scumpire a biletelor în ultimul an, după cele din vara trecută cauzate de creșterea cotei de taxă pe valoarea adăugată și cea de anul anterior. De exemplu, un bilet care costă acum 100 de lei va ajunge la aproximativ 110 lei după aplicarea majorării. Călătorii care plănuiesc deplasări în perioada sărbătorilor de iarnă sau la începutul anului viitor ar trebui să cumpere biletele cât mai curând, pentru a beneficia încă de tarifele actuale.

Societatea feroviară recomandă achiziționarea biletelor online sau din timp, pentru a evita aglomerația și pentru a profita de eventualele reduceri rămase valabile. Deși prețurile cresc, numărul trenurilor zilnice rămâne la un nivel ridicat, asigurând conexiuni bune pe principalele rute din țară.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Bolojan prelungește „moartea lentă” a pensiilor de magistrat: de la 10 la 15 ani tranziție, dar CSM acuză presiuni pentru aviz rapid

Published

on

Premierul Ilie Bolojan a anunțat că proiectul de lege pentru reforma pensiilor magistraților este finalizat și se află pe circuitul de avizare. Principala modificare față de varianta inițială: vârsta de pensionare va crește treptat la 65 de ani în 15 ani (nu în 10), la cererea magistraților. Plafonarea pensiilor la maxim 70% din ultimul salariu net rămâne neschimbată.

Guvernul cere CSM aviz rapid (sub 30 de zile), pentru a putea angaja răspunderea în primele zile din decembrie și a respecta jalonul PNRR până la 28 noiembrie. În caz contrar, România riscă să piardă fonduri europene importante.

CSM reacționează dur: vicepreședintele instituției acuză Guvernul de presiune inadmisibilă și cere respectarea termenului legal de 30 de zile. „Ni se cere aviz în câteva zile. Vi se pare o chestie serioasă?”, a declarat acesta.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Revolta profesorilor: Protest masiv în fața Ministerului Educației împotriva tăierilor de salarii și interzicerii cumulului pensie-salariu!

Published

on

19 noiembrie 2025 – Cele trei mari federații sindicale din învățământ – FSLI, „Spiru Haret” și „Alma Mater” – au organizat astăzi un protest energic în fața Ministerului Educației, acuzând Guvernul că pregătește noi reduceri drastice ale veniturilor cadrelor didactice și ale altor bugetari.

Sindicaliștii denunță decizii luate „în spatele ușilor închise”, fără consultări reale cu reprezentanții sistemului educațional. Principalele nemulțumiri vizează intențiile de tăiere a cheltuielilor de personal, care ar agrava criza acută de cadre didactice din școli, deja confruntate cu un deficit masiv de profesori calificați. În plus, proiectul de interzicere a cumulului pensiei cu salariul lovește direct în profesorii pensionari care aleg să rămână la catedră pentru a acoperi golurile din sistem – aceștia vor fi forțați să aleagă între pensie și continuarea activității, riscând să piardă până la 85% din pensie.

Liderii sindicali cer renegocierea urgentă a măsurilor și un dialog transparent cu autoritățile, avertizând că astfel de politici vor adânci haosul din educație și vor afecta direct dreptul copiilor la o învățătură de calitate. „Nu învățământul este vinovat pentru eșecurile guvernelor anterioare! Nu sacrificați viitorul elevilor pentru acoperirea găurilor bugetare!”, au transmis reprezentanții sindicatelor.

Protestul are loc într-un context tensionat, marcat de aplicarea controversatei Legi 141/2025 și de lipsa resurselor, profesorii sperând că vocea lor va forța Guvernul să renunțe la aceste măsuri distructive.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading