Connect with us

Administrație Locală

Consilierii județeni au aprobat documentaţia tehnico-economică pentru un nou proiect de modernizare a drumurilor județene

Published

on

În ședinta extraordinară de astăzi a consiliului județean a fost aprobată documentaţia tehnico-economică a obiectivului de investiţie “Modernizarea şi reabilitarea drumurilor județene DJ 201B tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) – Frăsinet km 49+730 – km 81+290, DJ 305 tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000 – km 33+529 și DJ 313 tronson Săpunari – limită județ Ialomița km 28+700 – km 30+500”.

Drumurile care fac parte din rețeaua de drumuri județene a județului Călărași și care fac obiectul documentației sunt următoarele:

1. Drumul județean DJ 201B

Advertisement

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din drumul județean DJ303, în localitatea Frăsinet (la km 49+730 al DJ201B) și se termina în DN31 (km 52+300 al DN31) la km 78+505 al DJ201B.

Lungimea măsurată, în conformitate cu studiile topografie, este de 28,775 km.

2. Drumul județean DJ 305

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din drumul județean 201B (la km 54+720 al DJ201B) de la km 0+000 cu o intersecție neamenajată, apoi traversează localitățile Valea Presnei, Gurbănești, se intersectează cu DJ303, trece prin localitatea Fântâna Doamnei, traversează Autostrada A2 și magistrala de cale ferată București – Constanța ajungând în localitățile Nicolae Bălcescu și Paicu, se intersectează cu DN3 la Lehliu și se termină în localitatea Săpunari la km 33+270 în intersecția cu DJ313 (km 28+700 al DJ313).

Advertisement

Lungimea astfel măsurată în studiile topografice este de 33,270 km.

3. Drumul județean DJ 313

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din intersecția cu drumul județean DJ 305 în localitatea Săpunari de la km 28+700, trece prin localitatea Săpunari, și se termină la limita cu județul Ialomița la km 30+500.

Lungimea astfel măsurată în studiile topografie este de 1,800 km.
Modernizarea și reabilitarea acestor drumuri conduc la fluidizarea traficului în localitățile pe care le traversează, reducerea timpului de transport, reducerea emisiilor de noxe, praf si a poluării sonore, circulația în condiţii de siguranţă în intravilanul localităților.

Advertisement

Pentru scurgerea apelor se vor lua măsuri pentru reabilitarea podețelor existente, se vor înlocui cele existente și degradate sau cu deschidere insuficientă cu podețe noi din elemente prefabricate de tip „P2”, „C2” sau tubulare; se vor realiza podețe tubulare cu diametrul de 500 mm la drumurile laterale și cu diametrul de 300 mm la intrările în curți; se vor realiza șanțuri / rigole de beton în intravilanul localităților străbătute și șanțuri de pământ în afara lor. În zonele în care apa băltește și nu există posibilitatea scurgerii ei către un emisar – zonele de covată, se vor realiza foraje ce vor fi umplute cu material drenant pentru a mări gradul cu care sunt absorbite apele pluviale de către terenul natural și a nu se forma bălți.

Se va realiza un pod nou pentru a se evita un traseu foarte sinuos pe DJ 201B la km 71+070.
Pentru siguranța circulației pe lângă semnalizarea în plan orizontal și în plan vertical se vor reface bornele kilometrice și hectometrice și se vor monta parapeți metalici pentru protecția participanților la trafic.
Se vor amenaja stații de autobuz în localități, parcari și platforme cântărire.

Valoarea totală a investiţiei este 115.623.952,47 lei la care se adaugă T.V.A, iar durata de realizare este de 40 de luni.

Biroul de presă

Advertisement

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *