Connect with us

Știri

Ce drumuri județene vor fi reabilitate cu bani europeni, în județul Călărași, până în 2027

Published

on

Ședința extraordinară a Consiliului Județean Călărași, desfășurată în data de 13 ianuarie 2023 la sediul instituției, a avut ca subiect, pe ordinea de zi, printre multe alte proiecte, doua Hotărâri privind reabilitarea și modernizarea a patru drumuri județene, lucrări finanțate din bani europeni, prin Programul Operațional Regional 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană în octombrie anul trecut.

Autoritățile județene s-au arătat interesate pentru reabilitarea acestor drumuri de mai mult timp. În acest sens, Consiliul Județean a solicitat finanțare și prin PNI Anghel Saligny.

Iată care sunt aceste drumuri:

Advertisement

DJ201B (28,775 km) tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) – Frăsinet km 49+730 – km 81+290,

DJ305 (33,270 km) tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000- km 33+529,

DJ 313 (1,800 km) tronson Săpunari – limită judeţ Ialomiţa km 28+700 – km 30+500” și

DJ 309 (39,82 km) tronson Bogata – DJ 307A – Al. Odobescu – N. Bălcescu – Zimbru (DJ 304) – Făurei – Dănești (DJ 303) – Nucetu (DN3).

Advertisement

Potrivit datelor, drumurile județene mai sus menționate fac parte din Strategia de Dezvoltare a Județului Călărași, pentru perioada 2021-2027.

“Tronsoanele de drumuri propuse prezintă în anumite zone acces dificil ceea ce reduce mobilitatea populaţiei, disponibilitatea bunurilor de consum şi a serviciilor, oportunităţile pentru angajare, funcţiile economice şi sociale ale comunităţilor şi implicit coeziunea internă a acestora.

Modernizarea acestor drumuri va avea un impact semnificativ în dezvoltarea economică a judeţului Călărași, va uşura schimburile de produse şi servicii şi va facilita căile de acces spre zonele dezavantajate care au potenţial de dezvoltare. De asemenea, se vor îmbunătăţi o serie de parametri fizici ai drumurilor, care conduc la avantaje de ordin material, de confort şi de siguranţă pentru toţi utilizatorii acestuia.

Mai exact, refacerea integrală a sistemului rutier şi îmbunătăţirea elementelor geometrice (supralărgiri şi supraînălţări) în curbe şi îmbunătăţirea profilului longitudinal asigură o viteză medie de deplasare crescută şi totodată un confort sporit pentru participanţii la trafic, ceea ce va conduce la un consum mediu de carburanţi mai redus decât în condiţiile actuale, la scăderea gradului de poluare şi la creşterea interesului pentru zona respectivă.

Advertisement

Modernizarea drumurilor este benefică şi oportună având în vedere că aceasta va conduce la reducerea timpului de călătorie pentru traficul de marfă şi pasageri, reducerea costurilor de transport şi de întreţinere a autovehiculelor, facilitarea accesului mijloacelor de intervenţie rapidă în zonă (salvare, pompieri), îmbunătăţirea accesului populaţiei la servicii de sănătate, sociale şi educaţionale, creşterea gradului de acces al tinerilor pe piaţa forţei de muncă din comunele şi satele apropiate, creşterea confortului si siguranţei circulaţiei prin amenajarea intersecţiilor, amenajarea de parcări, amenajarea corespunzătoare a staţiilor de autobuz, realizarea marcajelor rutiere, instalarea parapetelor de protecţie, etc, crearea premiselor pentru atragerea unor noi afaceri în zonă și dezvoltarea celor existente, decongestionarea traficului pe drumurile naţionale, reducerea costurilor de operare a vehiculelor, ameliorarea calităţii mediului şi diminuarea surselor de poluare prin scăderea consumului de carburanţi.

Reabilitarea drumurilor este deosebit de importantă deoarece acestea vor asigura conexiunea regiunii la Reţeaua TEN-T Core şi reţeaua naţională de drumuri, facilitând accesul din şi înspre acesta la nivel naţional şi internaţional.”, se prezintă într-un paragraf al Referatului de Aprobare.

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *