Connect with us

Știri

Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” din Călărași, printre cele 51 de școli din România beneficiare ale finanțării PNRR pentru inovație în educație

Published

on

Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” din Călărași se află printre cele 51 de școli din România care beneficiază de apelul „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”, finanțat prin PNRR. În total, 129 de școli de la nivel național s-au înscris pentru a obține acești bani. Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat astăzi semnarea primelor contracte de finanțare, iar proiectele școlilor câștigătoare vor contribui la transformarea educației din România prin inovație și adaptare la nevoile actuale ale elevilor.

Școala din Călărași a fost aleasă pentru a implementa un curriculum inovativ în domeniul roboticii, cu scopul de a îmbunătăți calitatea și eficiența actului educativ. Proiectul va include integrarea de metode moderne de predare, contribuind astfel la dezvoltarea abilităților de creativitate digitală și inovație curriculară în rândul elevilor.

„Ne propunem îmbunătățirea calității și eficienței demersului didactic prin integrarea unui curriculum inovativ în predarea roboticii. Construim viitorul elevilor noștri prin creativitate digitală și inovație curriculară!”, au declarat reprezentanții Școlii Gimnaziale „Tudor Vladimirescu” după semnarea contractului de finanțare. De asemenea, aceștia au mulțumit tuturor celor care i-au sprijinit în demersul lor educativ.

Pentru acest apel de finanțare, Ministerul Educației a alocat o sumă suplimentară de peste 17 milioane de euro (fără TVA), iar proiectele câștigătoare vor aborda aspecte esențiale ale educației, precum managementul inovativ al unităților de învățământ, dezvoltarea carierei didactice și promovarea incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în învățământul de masă.

Advertisement

„Printre prioritățile planurilor de pilotare se numără management inovativ al unităților de învățământ și soluții de finanțare alternativă; curriculum modernizat, metode noi de evaluare a elevilor și preșcolarilor; autoevaluare instituțională pentru asigurarea calității; dezvoltarea carierei didactice și mentorat pentru profesori și incluziunea copiilor cu CES în învățământul de masă”, a precizat Ligia Deca.