Connect with us

Știri

Unul dintre cele mai consumate alimente, din ce în ce mai scump: prețul a crescut cu peste 13% la raft

Cea mai consumată carne, cea de pui, a atins niveluri record ale prețurilor în ultimele 6 luni. Prețul crește semnificativ de la fermă până la raft.

La poarta fermei, prețurile au crescut cu peste 7%, iar în magazine, la raft, cu peste 13%. Cererea este atât de ridicată încât unii producători afirmă că pot să-și crească prețurile.

În plus, aceștia se confruntă cu costuri în creștere din cauza scumpirii furajelor. În perioada următoare, în apropierea sărbătorilor de iarnă, carnea de pui ar putea suferi o majorare suplimentară a prețului, estimată de unii producători la aproape 10%.

În medie, un român consumă anual 28 de kilograme de carne de pui. Studiile arată că cele mai solicitate sunt pulpele și aripioarele.

Advertisement

Din punct de vedere al modelului alimentar este clar că preferinţa consumatorului român este orientată către carnea de porc. Pe locul al doilea este carnea de pasăre, pe locul trei cea de bovină şi pe locul patru oaia. Dacă ne uităm pe datele statistice la câtă carne s-a produs anul trecut în România pe specii, vom constata că 51% din toată carnea este cea de pasăre. În mod normal trebuia să fie porcul, dar la porc după cum ştim sunt acele probleme legate de Pesta Porcină Africană” a declarat preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van, potrivit observatornews.ro.

În ceea ce privește consumul mediu de carne de pasăre, s-a observat o creștere ușoară, de la 27,5 kilograme pe locuitor în 2022 la 28,2 kilograme în anul precedent.

“În urmă cu doi ani am avut un consum de 27,5 kilograme pe cap de locuitor, iar anul trecut 28,2 kilograme, o creştere cam cu o jumătate de kilogram în 2023 faţă de 2022. Consumul mediu european de carne de pasăre, echivalent carcasă, pe toate statele membre este în jur de 25 de kilograme/locuitor şi cu ţintă de 27 – 28 kilograme. Deci România este acolo. Din cauza faptului că nu am avut carne de porc la un preţ mai accesibil, oamenii, o parte dintre ei, s-au îndreptat spre pui”, a mai adăugat Van.

Se estimează o creștere mai modestă a producției de 0,9% de la un an la altul pentru 2025, din cauza concurenței prețurilor din partea altor tipuri de carne și a unei cereri globale mai stabile.

Advertisement

Știri

Pietonalizare, bandă unică și ambuteiaje! Costin Mirescu (USR) „Ați blocat orașul pentru niște pavele!”

costin mirescu

Oamenii vor fluidizare, primăria oferă… plimbări pe jos

Călărașiul se sufocă în trafic, iar consilierii locali răbufnesc: „Proiectele primăriei mai rău încurcă orașul decât îl modernizează!” În ședința din 26 iunie 2026, consilierul USR Costin Mirescu a criticat dur pietonalizarea centrului vechi și banda unică de pe strada București: „Ați creat haos în trafic într-un oraș deja aglomerat!”

Primarul răspunde: „E disconfort temporar pentru un oraș modern”

Primarul Marius Dulce a apărat deciziile ca fiind necesare pentru a atrage fonduri europene și a moderniza infrastructura: „Nu mai asfaltam niciodată toată strada București fără proiectul cu banda unică. A fost condiția ca să primim banii.”

Despre pietonalizarea centrului vechi, edilul a fost și mai tranșant: „Era deja blocată strada jumătate din timp. Acum măcar avem ceva frumos!”

Consilierii: „Vă bateți joc de oraș!”

Mirescu a insistat: „Ați blocat strada Astroboziei, ați contribuit la și mai multă aglomerație. Unde-i planificarea? Pentru cine facem proiectele astea?” Critica a vizat nu doar haosul în trafic, ci și lipsa unor consultări cu cetățenii.

Advertisement

Soluția primarului? Parcări cu plată!

Întrebat cum va fi decongestionată zona centrală, primarul a venit cu soluția: „Facem parcare cu plată și o să fie liniște. Nu o să mai stea toată lumea aici.” Cu alte cuvinte, vrei să parchezi? Scoți portofelul.

Banda unică și fuga după autobuz

Șoferii sunt deja bulversați de noua bandă unică, destinată transportului public. Mulți spun că nu înțeleg marcajele, iar unii consilieri spun că proiectul e un eșec. Primarul afirmă: „Da, poate e incomod, dar acum avem asfalt nou și un oraș care începe să arate civilizat.”

Concluzie: pe jos e mai modern

Cu traficul blocat și nervii întinși, călărășenii se întreabă: „Modernizare pentru cine?” Pentru cei care merg cu autobuzul sau pentru șoferii care stau blocați pe străzile refăcute. Primăria promite că e doar un disconfort temporar. Până atunci, pune-ți adidașii — orașul e pietonal.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Modificări tehnice în proiectul pentru transport public inteligent la Călărași: consilierii au aprobat actualizarea documentației

În ședința ordinară a Consiliului Local din municipiul Călărași desfășurată joi, 26 iunie 2025, aleșii locali au aprobat modificarea hotărârii nr. 42 din 27 martie 2025 privind indicatorii tehnico-economici și documentația aferentă proiectului „Îmbunătățirea transportului public de călători în municipiul Călărași și creșterea performanțelor acestuia prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului și monitorizare video”.

Potrivit explicațiilor oferite în plen de către reprezentantul executivului, nu s-a modificat valoarea totală a proiectului, ci doar structura detaliată a devizului general, ajustată în funcție de cerințele tehnice actuale.

„Nu este vorba de o creștere de buget, ci de o revizuire internă a sumelor alocate pe categorii de lucrări, fără impact asupra valorii finale”, a precizat un reprezentant al Direcției de Programe.

Consilierul USR Costin Mirescu a cerut o clarificare în plen:

„Ce s-a modificat în doar trei luni? E important să avem o imagine clară, mai ales la astfel de proiecte cu finanțare mare.”

Clarificarea a fost oferită, iar proiectul a fost aprobat cu majoritate de voturi, fără abțineri sau voturi împotrivă.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Sprijin financiar pentru sportivii din Oltenița: 30.000 de lei pentru CSM, prin sponsorizări private

Primăria Oltenița a parafat joi, 4 iulie, două contracte de sponsorizare menite să susțină activitatea sportivă locală. Suma de 30.000 de lei va ajunge la Clubul Sportiv Municipal (CSM) Oltenița, în urma parteneriatelor încheiate cu WTB România și Evergreen Solar Orizont.

Anunțul a fost făcut de primarul Mihăiță Beștea, care a subliniat importanța sprijinirii tinerilor sportivi:
„În Oltenița avem copii și tineri talentați, care muncesc zi de zi cu ambiție și cu visul de a-și depăși limitele. Fiecare leu înseamnă o șansă în plus pentru ca acești tineri să-și urmeze drumul în sport și să ducă numele orașului nostru mai departe cu mândrie.”

Edilul a transmis mulțumiri celor doi sponsori implicați: Fabio Scipione, CEO WTB România, și Tommasso Serrano, reprezentant Evergreen Solar Orizont, pentru deschiderea și responsabilitatea socială demonstrate prin susținerea sportului local.

Fondurile vor fi folosite pentru activitatea sportivă a clubului, sprijinind atât sportivii, cât și antrenorii lor. Administrația locală își reafirmă angajamentul de a investi în viitorul tinerilor din comunitate, prin proiecte și parteneriate care susțin excelența și performanța.

Advertisement

Continue Reading