Profesia de influencer este relativ recentă, dar atrage mulți tineri din Generația Z, născuți între mijlocul anilor ’90 și începutul anilor 2010. În acest context, o universitate din Irlanda a început să ofere diplome pentru influenceri.
„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât”, a spus Marta Hughes Bravo, care este studentă la noul program din Irlanda, denumit „Creare de conţinut şi reţele sociale”, și care poate fi urmat la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, aflată la 80 de kilometri de Dublin, scrie playtech.ro.
Irene McCormick, directoarea programului și fostă producătoare TV, a declarat că, deși profesia de influencer este recentă, aceasta atrage mulți tineri din Generația Z, care pot să se dezvolte prin intermediul acestui program.
Inițial, a fost organizată o tabără de vară cu doar 30 de locuri, dar după ce Irene McCormick a observat că peste 350 de tineri doresc să se înscrie, a decis să transforme inițiativa într-un curs de patru ani, la finalul căruia participanții primesc o diplomă de influencer.
Conform presei internaționale, programul oferă cursuri de creație video, producție de podcasturi, analize de date, artă narativă, antreprenoriat și psihologie. Studenții învață cum să utilizeze corect camerele video și aparatele de fotografiat, precum și microfoanele. În plus, programul include și stagii de practică.
„Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului. Sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele. Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a mai spus Irene McCormick, potrivit aceleiași surse.
Programul îi învaţă pe cei care aspiră să devină influenceri cum să îşi transforme prezenţa şi conţinutul pe platforme precum Instagram, TikTok şi YouTube într-o sursă de venit.