Connect with us

Breaking News

Conferința de diseminare a rezultatelor finale ale proiectului Erasmus+ VET “Developing skills in Android applications and programming e-commerce platforms”

Published

on

Colegiul Național ”Barbu Știrbei” Călărași a găzduit vineri, 14 septembrie 2017, Conferința de diseminare a rezultatelor finale ale proiectului Erasmus+ VET “Developing skills in Android applications and programming e-commerce platforms”, număr de referință 2016-1-RO01KA102-023317, implementat în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2017. Proiectul a avut drept scop extinderea pregătirii de specialitate în domeniul informatic prin dobandirea de competente si abilitati practice care sa creasca sansele de adaptare si integrare a viitorilor absolvenți de liceu pe piata muncii (blog proiect: http://erasmusvet2016.netriders.ro/).

           Evenimentul a permis prezentarea rezultatelor obținute de participanții grupului țintă, elevi ai claselor a X-a și a XI-a de la profilul matematică informatică, la cele două mobilități de formare profesională găzduite de ”Colegiul San Pedro Salesiano” din Sevilla, Spania (Flux 1: 17-28 aprilie 2017 și Flux 2: 8-19 mai 2017), în fața elevilor și profesorilor colegiului. [SLGF id=4176]

          ”Dezvoltarea platformelor de e-commerce” a fost stagiul de formare la care au participat elevii Fluxului 1, fapt ce a permis formarea abilităților practice de instalare și configurare a unui server local pentru aplicații web și a platformelor WooCommerce pentru WordPress și Prestashop specializate pentru găzduirea unui magazin virtual. Fiecare participant și-a ales o temă pentru magazinul on-line, a adăugat produse, a stabilit modalități de plată și de livrare a acestora în funcție de aria geografică, a configurat variante de cupoane și discounturi pentru anumite produse sau categorii de produse și a introdus elemente care să personalizeze magazinul astfel încât acesta să aibă un număr cât mai mare de utilizatori. Activitatea de stagiu zilnică, a însemnat cinci ore de lucru practic, desfășurate într-unul din laboratoarele de informatică ale partenerului direct de formare la care s-a adăugat o oră de muncă individuală. Elevii au îndeplinit sarcinile de lucru fie individual, fie în echipă, aplicând practic ceea ce au învățat, sub îndrumarea permanentă a tutorelui de stagiu, profesorul Miguel Campos Rivera. Vizita de studiu la compania Bitnami, facilitată de partenerul intermediar EuroMind, a permis elevilor participanți înțelegerea structurii companiei, a modului în care este organizată activitatea și sunt planificate sarcinile de lucru. Această experiență a însemnat pentru elevii participanți primul contact real cu profesioniști în domeniul IT, la locul lor de muncă. Pe tot parcursul stagiului elevii au fost însoțiți de Șerban Gabriela Tincuța, profesor de informatică și Dincă Marinela, coordonator de proiect.

Advertisement

          În cadrul conferintei s-a prezentat filmul ”Generația Erasmus” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/generatia-erasmus/) realizat de către elevul Dumitrescu Radu Andrei folosind programele de editare video Adobe Premiere Pro si Adobe After Effects și trei din cele 16 magazine on-line realizate de participanți.

”Am dezvoltat acest magazin prin platforma WordPress, cu ajutorul plug-in-ului WooCommerce, si am ales sa ma axez pe designul sau deoarece toate functiile sunt asigurate de WooCommerce, de la cosul de cumparaturi pana la comanda si gestionarea stocului. Magazinul meu are produse handmade, o categorie pentru petice si o categorie pentru semne de carte, si ar fi complet functional daca produsele respective ar exista. Planuiesc sa am un magazin ca acesta pe viitor si sper sa invat sa il fac din ce in ce mai complex si sa aiba cat mai multe functii. (http://handmade-designs.esy.es/wordpress/). Radacina Alina-Ioana, a XII-a C

”Doresc sa va spun despre magazinul meu din doua perspective: cea a developerului si cea a utilizatorului. Din perspectiva developerului: am facut site-ul in wordpress cu Woocommerce pentru a fi cat mai facil lucrul pentru angajatul magazinului virtual cu stocuri si comenzi. Din punctul de vedere al utilizatorului am incercat sa optimizez cat mai mult ui si ux pentru a putea comanda in maxim 3 pasi deoarece acest lucru ajuta mult site-ul si la ora actuala multe magazine din tara si din afara pierd clienti din cauza asta (http://radushop.16mb.com/). Dumitrescu Radu-Andrei, a XI-a B

 

Advertisement

”Tuturor ne place sa ne jucăm, iar acest aspect m-a dus cu gândul la crearea unui magazin online cu scopul dezvoltării abilității de comunicare între oameni. Mobilitatea VET desfășurată în cadrul proiectului Erasmus+ a reprezentat oportunitatea realizării acestui vis. Dacă intrați pe gremiogames.esy.es, puteți vedea și comanda o gamă largă de jocuri ce variază de la cele pentru copii până la jocuri foarte complexe de strategie. Obiectivul magazinului este să determine populația să lase de o parte telefonul, laptopul sau computerul și să socializeze. Motto-ul magazinului este “Joaca este începutul cunoașterii”, iar numele magazinului provine din limba spaniolă, limbă a proiectului. Vă invit să accesați link-ul și să vă bucurați de timpul petrecut împreună cu cei dragi jucând un joc bun.” Andronescu Valeria-Alina, a XI-a A

          ”Dezvoltarea de aplicații Android pe dispozitive mobile” a fost stagiul de formare la care au participat cei 16 elevi ai Fluxului 2 însoțiți de profesorii Hreniuc Augustina Ema   și Hreniuc Toader. Această sesiune de formare profesională a fost o oportunitate și o experiență deosebită pentru elevi cât și pentru profesorii însoțitori. S-au folosit metode ce au permis o învățare participativ-aplicativă, eficiența fiind evidentă. În cadrul stagiului, elevii au învățat să realizeze aplicații pe telefoanele mobile folosind limbajele Java și XML și au realizat în mediul Android cel puțin o aplicație care poate fi accesată de pe telefonul mobil.

 Evenimentul de astăzi a oferit ocazia prezentării filmului ”Our Erasmus Journey” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/our-erasmus-journey/) realizat de Dumitrescu Amalia Andreea, clasa a XII-a C, folosind software-urile Sony Vegas Pro 14 si Explaindio Video Creator, precum și a activităților derulate prezentate de Florea Răzvan Mihai Mădălin, clasa a XII-a C și Radu Oana  Maria, clasa a XII-a D. Partcipanții la stagiu au prezentat în cadrul Conferinței trei aplicații: ”TIC-TAC_TOE” https://drive.google.com/file/d/0B4TKbd63-m_fZFJRdlVBVlBUdnlDaUhsbU5zQTdKaDhaUU84/view?usp=drivesdk , realizata de Sîrbu Cristian, clasa a XI-a C; ”Memory Buttons” https://www.mediafire.com/file/mz4o7vpy4vqmunb/Memory+Buttons.apk , realizata de Zaharia Cătălin, clasa a XI-a D si Avizier CNBS – aplicație Android pe telefon mobil care oferă la cerere orarul pentru o anumită școală și repartizarea pe săli de clasă, realizata de Barbu Ionuț. clasa a XII-a D.

La finalul conferintei doamna prof. Amza Eufrosina, director al Colegiului National “Barbu Stirbei”, a adresat cateva cuvinte participantilor: “Vă felicit pentru rezultatele deosebite obținute în cadrul proiectului. Sunt încântată că un astfel de eveniment de diseminare model are loc în liceul nostru, că avem profesori și elevi valoroși care au dus prestigiul școlii noastre peste hotare. Rezultatele prezentate astăzi mă îndreptățesc să declar că acest proiect poate fi considerat o punte de legătură către un alt proiect – ”Colegiul SMART”.

Advertisement

 

Echipa de gestiune a proiectului Erasmus+ VET

        2016-1-RO01KA102-023317

Colegiul National “Barbu Stirbei” Calarasi

Advertisement

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *