Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 22°C | Anul XI Nr. 526

La zi

VIDEO. Spitalul din Oltenița a rămas fără acreditare. Fostul manager vorbește despre abuzurile suportate

Published

on

Complicațiile în astfel de instituții vitale apar atunci când oamenii de la conducere nu văd sănătatea ca pe o prioritate privind comunicarea problemelor. Este și exemplul edilului municipiului Oltenița, Costinel Milescu, care a declarat echipei CANAL SUD că nu știe nimic despre acest subiect.

Ce înseamnă pierderea acreditării

Pacienții își asumă riscurile, spune fostul manager Simona Smochină, care se simte neîndreptățită, privind felul în care a fost tratată în relația cu actuala conducere managerială a spitalului, pe perioada când încă își desfășura activitatea ca specialist oftalmolog. Concret, pierderea acreditării impune niște limite privind colaborarea dintre CAS și unitatea medicală. Pacienții nu vor mai putea beneficia de asigurarea medicală, din cauza întreruperii colaborării.

Managerul spitalului, victima unei campanii de denigrare

Claudiu Cocoșilă, actualul manager, presat de timp, confundă pierderea acreditării cu o campanie de denigrare îndreptată împotriva sa. Am insistat să obținem un punct de vedere pentru a afla cât de gravă este situația spitalului, însă fără vreun rezultat, acesta spunându-ne că nu este momentul potrivit să vorbească despre astfel de lucruri.

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate a reușit să identifice 80 de puncte din cele 120 maximum posibile pentru a lua decizia de suspendare a acreditării. Unitatea medicală a primit termen de 6 luni la dispoziție pentru remedierea tuturor deficiențelor identificate.

Advertisement

Simona Smochină, fost manager: “La un moment dat, pacienții s-au văitat pentru că nu au acces la serviciile de sănătate și am discutat cu el (n.r. deputatul PSD, Dumitru Coarnă). A făcut chiar și o interpelare către minister, Avocatul Poporului le-a dat chiar și o hârtie să deschidă oftalmologia, cred că prin mai, iunie. Au deschis, prin august, la sfârșit. Cam așa s-a întâmplat, după care m-au sancționat pentru că am tratat un pacient și am înțeles că acum au sigilat din nou aparatele. Este vorba de aparatură de 150.000 de euro, de ultimă generație, care stă încuiată de mai bine de un an și pacienții nu au acces la serviciile statului. Ăsta este necaz mare! Adică ai doctor, ai aparatură, ai pacienți și tu nu vrei să faci bani. Ăsta este managementul pe care nu îl practică. (…) Primarul ăsta nu poate să aprecieze cât este de bun specialist, însă pe el ar trebui să-l intereseze cum face, cum pierde banii, cum îi câștigă, ce contracte face, pentru asta este pus acolo. Ce este mai grav, este că a închis CPU printr-o adresă pe care a trimis-o săptămâna trecută. Asta este o altă boroboață. CPU este închis ca urmare a acțiunilor lor de mai multă vreme. În celălalt mandat al lui, a investit sume destul de mari, cam 2 milioane și jumătate, pentru infrastructură și pentru dotare cu aparatură. În momentul în care am venit eu, ca manager, prin concurs, s-a ivit o oportunitate să recuperăm banii cheltuiți pentru aceste compartimente cu niște fonduri europene. Din 2 milioane și jumătate, am recuperat cam un milion 400, aproape un milion a fost neeligibil.
Au fost foarte buni, pentru că a fost așa într-o perioadă în care n-am avut nicio speranță, acum sunt niște posibilități excepționale. Am recuperat banii și pentru că am descoperit că acel CPU pentru care investise în mandatul lui nu exista în structură decât cu un asterisc, adică nu era funcțional. Am făcut toate demersurile să înființăm CPU și să fie funcțional, pentru că altfel eram condiționați să primim fondurile europene. Există niște criterii de funcționare, de subordonare pentru CPU, existau de fapt, pe care le-a încălcat pe toate. Adică nu a asigurat permanența, l-a luat din subordinea ATI-ului și l-a dat unui doctor de la camera de gardă care nu are pregătirea necesară. Din punct de vedere profesional, el este medic de familie și nu poate fi șef de CPU niciodată. Ca să fii șef la CPU trebuie să fii medic de urgență sau ATI. El a încălcat de mult regulile, dar în momentul ăsta nu știu ce s-a întâmplat. S-au certat, iar medicul respectiv și-a dat demisia. Sper că s-a răzgândit, pentru că toate sumele o să devină neeligibile dacă CPU este nefuncțional
“.

Datele de la nivel național arată că, din aproximativ 700 de spitale, peste 200 funcționează fără acreditare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Condiții pentru bursa de merit în 2025 – 2026. Criteriile de acordare anunțate de Ministerul Educației

Published

on

În anul școlar 2025-2026, sistemul de burse din învățământul preuniversitar român trece printr-o restructurare majoră, ca parte a măsurilor de austeritate dictate de necesitatea reducerii cheltuielilor bugetare, considerate nesustenabile de Ministerul Educației. Astfel, din cele șase categorii de burse existente anterior, vor fi păstrate doar trei: bursa de merit, bursa socială și bursa tehnologică. Bursele de excelență olimpică I și II, precum și bursele de reziliență, vor fi eliminate începând cu data de 8 septembrie 2025, când începe noul an școlar. Aceste schimbări au stârnit nemulțumiri, sindicatele din educație amenințând cu boicotarea festivităților de deschidere a anului școlar și cu proteste care ar putea perturba anul școlar.

Bursele disponibile în anul școlar 2025-2026

1. Bursa de merit

  • Valoare: 450 de lei/lună.

  • Beneficiari: Elevii din învățământul gimnazial, liceal, profesional și dual.

  • Condiții de acordare:

    • Media anuală minimă de 9,00.

    • Clasarea în primii 15% din efectivul clasei, pe baza mediei generale din anul școlar anterior.

    • Pentru elevii din clasa a V-a: media se calculează ca medie aritmetică (cu două zecimale, fără rotunjire) a notelor din primele două intervale de cursuri ale anului școlar curent.

    • Pentru elevii din clasa a IX-a: se ia în considerare media de admitere la liceu sau învățământ profesional/dual, care trebuie să fie cel puțin 9,00.

    • Pentru profilurile vocaționale (artistic, sportiv, teologic, militar): media de admitere este calculată conform ordinului ministerial privind admiterea în învățământul liceal.

  • Procedura de acordare:

    • Bursele de merit se acordă la propunerea profesorului diriginte, fără a fi necesară depunerea unei cereri.

    • Dirigintele înaintează lista cu elevii propuși în primele 25 de zile calendaristice de la începerea anului școlar (pentru clasele VI-XII) sau în primele 15 zile calendaristice ale lunii ianuarie (pentru clasa a V-a).

    • Dacă numărul elevilor cu medii egale depășește procentul de 15%, dirigintele va furniza documente suplimentare conform criteriilor de departajare stabilite de Consiliul de Administrație al școlii, avizate de inspectoratele școlare județene.

    • Criteriile de departajare respectă prevederile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și Ordonanței Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea discriminării.

  • Calculul beneficiarilor:

    • Numărul beneficiarilor se determină prin rotunjirea la întregul superior a procentului de 15% din efectivul clasei.

    • Pentru clasele cu dublu profil, specializare sau clase mozaic, calculul se face pe clasă, nu pe profil/specializare.

    • Pentru învățământul simultan, calculul se face separat pentru fiecare clasă.

2. Bursa socială

  • Valoare: 300 de lei/lună.

  • Beneficiari: Elevii din învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și dual.

  • Condiții: Nu sunt specificate detalii suplimentare despre criteriile de eligibilitate, dar profesorul diriginte coordonează procesul de depunere a documentelor necesare.

3. Bursa tehnologică

  • Valoare: 300 de lei/lună.

  • Beneficiari: Elevii din învățământul profesional și dual.

  • Condiții: Nu sunt furnizate detalii suplimentare despre criteriile de acordare.

Suplimentarea burselor

Valoarea burselor poate fi majorată prin decizia consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, în funcție de:

  • Sumele alocate de autoritățile administrației publice locale.

  • Alte venituri obținute conform legii.

Eliminarea burselor de excelență olimpică I și II și a burselor de reziliență face parte dintr-un pachet mai larg de măsuri de austeritate din sistemul educațional. Aceste decizii au generat tensiuni, sindicatele din educație avertizând că anul școlar 2025-2026 ar putea fi marcat de proteste și boicoturi, inclusiv la festivitățile de deschidere.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Căpitanul Ștefaniu Florin Silviu s-a retras la pensie, aplaudat de colegii săi de la ISU Călărași

Published

on

După o carieră dedicată în slujba Patriei, căpitanul Ștefaniu Florin Silviu s-a retras din activitatea militară și a ieșit la pensie, moment marcat de aplauzele și emoția colegilor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași.

Timp de mulți ani, ofițerul a purtat cu mândrie uniforma militară, dovedind devotament, curaj și credință în misiunile desfășurate. În prezent, se retrage din funcția de ofițer specialist II în cadrul Structurii de Securitate – compartimentul Protecția Informațiilor Clasificate, pentru a se bucura de o bine-meritată odihnă alături de cei dragi.

Într-o atmosferă caldă, camarazii săi pompieri militari i-au fost alături la momentul despărțirii, transmițându-i urări de sănătate și pensie lungă.

Colonel Păduraru Adrian Iulian, inspector-șef al ISU Călărași, l-a felicitat pe căpitanul Ștefaniu pentru întreaga activitate și i-a mulțumit pentru profesionalismul și seriozitatea de care a dat dovadă de-a lungul anilor:

Advertisement

„Este un camarad respectat, care și-a făcut datoria cu onoare. Îi dorim să se bucure de liniște și sănătate alături de familie”, a transmis colonelul Păduraru.

Și colegii din cadrul unității l-au omagiat, subliniind prietenia și respectul pe care acesta le-a câștigat în timp:

„Îi dorim pensie lungă și sănătate, alături de multă bucurie în mijlocul familiei.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

La zi

Guvernul își asumă răspunderea în Parlament pe cinci proiecte de lege majore

Published

on

Guvernul României va merge astăzi, 1 septembrie 2025, în fața Parlamentului pentru a-și asuma răspunderea pe un pachet de cinci proiecte de lege considerate esențiale în programul de reforme anunțat încă din luna iulie. Ședința este programată de la ora 19:00, scrie ziarul ArenaMedia.ro

Conform informațiilor publicate de Camera Deputaților, proiectele vizate sunt:

  • PL-x nr. 242/2025 – Proiect de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.

  • PL-x nr. 243/2025 – Proiect de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății.

  • PL-x nr. 244/2025 – Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

  • PL-x nr. 245/2025 – Proiect de Lege privind eficientizarea activității unor autorități administrative autonome.

  • PL-x nr. 246/2025 – Proiect de Lege privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Acest demers este cel de-al doilea pachet de măsuri pentru care Executivul își angajează răspunderea, după cel prezentat în Parlament la începutul verii.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading