Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 540

Știri

Un drum comunal important din județul Călărași va fi reabilitat prin CJ Călărași

Published

on

Consilierii județeni din Călărași au dezbătut în ședința ordinară din 27 decembrie proiectul de Hotărâre aflat pe ordinea de zi privind preluarea și reabilitarea Drumului Comunal 22 – Sărulești – până la hotarul cu comuna Tămădăul Mare. Lungimea drumului nu depășește 5 km.

Potrivit motivațiile din proiectul de Hotărâre, Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate.

HOTĂRÂRE privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Consiliul Judeţean Călăraşi, întrunit în şedinţa ordinară din 27.12.2022,

Advertisement

Având în vedere:

        – referatul de aprobare al Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, înregistrat sub nr. 20192 din 22.12.2022;

        – adresa Primăriei Sărulești nr. 6556 din 15.12.2022 înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022;

        – prevederile art. 5 lit. b), c), art. 7 alin. (1), art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

        – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1303/2011 pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1349/2001 privind atestarea domeniului public al județului Călărași, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din Județul Călărași, Anexa nr. 31, nr. crt. 51;

Advertisement

      – prevederile art. 858, art. 860 alin. (1), (2), art. 866 şi art. 867 din Codul Civil, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;

      – prevederile art. 75 alin. (1) lit. b), art. 87 alin. (5), art. 173 alin. (1) lit. b) alin. (3) lit. d), art. 285 lit. a), art. 286 alin (4) și art. 294 alin (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

               În temeiul art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

HOTĂRĂŞTE:             

Art. 1. – Se aprobă solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22, cu lungimea de 5 km (de la DJ 303 până la hotarul cu comuna Tămădăul Mare), din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în vederea reabilitării și întreținerii.

Advertisement

Art. 2. – Direcţia Economică va duce la îndeplinire prezenta hotărâre.

Secretarul General al Judeţului, prin Compartimentul Cancelarie Consiliu şi Editare Monitor Oficial, va comunica prezenta hotărâre celor interesați.


PREŞEDINTE,                                                                          

ec. Vasile ILIUŢĂ

 

Advertisement

Referatul de aprobare motivează solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Prin adresa nr. 6556 din 15.12.2022, înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022, Primăria Comunei Sărulești ne informează asupra stării precare a Drumului Comunal DC 22 care se află în domeniul public al Comunei Sărulești și administrarea Consiliului Local al Comunei Sărulești.

Drumul Comunal DC 22 este drumul principal care asigură legătura între satele Polcești și Sărulești–Gară unde sunt amplasate principalele obiective publice ale comunei, respectiv Primărie, Școală Generală, Grădiniță, Dispensarul Comunal, etc..

De asemenea DC 22 deservește satul Polcești din comuna Sărulești și satele Șeinoiu respectiv Săcele ce aparțin de comuna Tămădău Mare și realizează legătura între DJ 303 și DJ 402A – drum cu acces la Autostrada A2.

Având în vedere faptul că Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate, atât prin accesul la obiectivele publice cât și prin accesul la Autostrada A2, am inițiat prezentul proiect de hotărâre pentru aprobarea solicitării de preluare a acestuia în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în vederea reabilitării și întreținerii.

Advertisement

În calitate de iniţiator al proiectului de hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, supun prezentul proiect de hotărâre dezbaterii şi votului consilierilor;

PREȘEDINTE,

ec. Vasile ILIUŢĂ

RAPORT la proiectul de hotărâre privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești

în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Advertisement

Direcției Economice i-a fost transmis proiectul de hotărâre, iniţiat de Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi.

Conform dispoziţiilor art. 182 alin. (4) raportat la prevederile art. 136 alin. (8) lit. b) din Ordonanta de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si ale art. 36 alin. (8) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, suntem obligaţi să examinăm proiectul de hotărâre şi să ne exprimăm părerea asupra legalităţii măsurii propuse de inițiator.

Prin adresa nr. 6556 din 15.12.2022, înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022, Primăria Comunei Sărulești ne informează asupra stării precare a Drumului Comunal DC 22 care se află în domeniul public al Comunei Sărulești și administrarea Consiliului Local al Comunei Sărulești.

Drumul Comunal DC 22 este drumul principal care asigură legătura între satele Polcești și Sărulești – Gară unde sunt amplasate principalele obiective publice ale comunei, respectiv Primărie, Școală Generală, Grădiniță, Dispensarul Comunal, etc..

De asemenea DC 22 deservește satul Polcești din comuna Sărulești și satele Șeinoiu respectiv Săcele ce aparțin de comuna Tămădău Mare și realizează legătura între DJ 303 și DJ 402A – drum cu acces la Autostrada A2.

Advertisement

Având în vedere faptul că Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate, atât prin accesul la obiectivele publice cât și prin accesul la Autostrada A2, considerăm că este necesară și oportună inițierea unui proiect de hotărâre pentru aprobarea solicitării de  preluare a acestuia în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în vederea reabilitării și întreținerii.

Temeiul legal al măsurii propuse îl constituie prevederile art. 5 lit. b), c), art. 7 alin. (1), art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1303/2011 pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1349/2001 privind atestarea domeniului public al județului Călărași, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din Județul Călărași, Anexa nr. 31, nr. crt. 51, ale art. 858, art. 860 alin. (1), (2), art. 866 şi art. 867 din Codul Civil, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, precum și ale art. 75 alin. (1) lit. b), art. 87 alin. (5), art. 173 alin. (1) lit. b) alin. (3) lit. d), art. 285 lit. a), art. 286 alin (4) și art. 294 alin (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

SCANDALUL ALOCAȚIILOR ÎNTÂRZIATE LA CĂLĂRAȘI! MII DE COPII AU AȘTEPTAT DEGEABA BANI DE MOȘ NICOLAE. AJPIS DĂ VINA PE „CALENDAR”, PĂRINȚII PE NEGLIJENȚĂ

Published

on

Mai mulți părinți din județul Călărași au semnalat, în ultimele zile, întârzieri în virarea alocațiilor pentru copii, exact în perioada în care multe familii se pregătesc de Moș Nicolae. O parte dintre sesizări indică faptul că banii nu au ajuns în conturi nici pe 7 decembrie, deși fondurile ar fi fost transferate instituției începând cu această dată. Situația vine după o altă problemă apărută luna trecută, când o serie de alocații au fost virate în conturi bancare vechi, în urma migrării clienților First Bank către Intesa.

Părinte: „Banii au intrat la AJPIS pe 5, dar nu au fost virați mai departe. Familiile vulnerabile au rămas fără sprijin de Moș Nicolae”

Potrivit declarațiilor obținute de redacția noastră, mai mulți beneficiari au constatat că alocațiile copiilor nu au intrat în conturi la începutul lunii decembrie, așa cum se întâmpla de obicei. O mamă a povestit că, pe 5 decembrie, a întrebat la bancă dacă au fost procesați banii și a aflat că fondurile de la bugetul de stat ar fi ajuns deja la AJPIS Călărași.

„Am sunat la bancă și mi-au confirmat că banii de la stat au venit în contul AJPIS pe 5. După ora 12, nu a mai răspuns nimeni la instituție. Alocațiile nu au fost virate mai departe. E vorba de probabil mii de copii, poate zeci de mii în județ. Sunt familii care trăiesc din acești bani”, spune femeia.

Aceasta susține că situația este cu atât mai complicată cu cât, în luna precedentă, instituția ar fi comis o altă eroare: alocațiile unor beneficiari au ajuns în conturi închise sau neactualizate, în urma tranziției de la First Bank la Intesa.

Advertisement

„Informaticianul nu a actualizat conturile noi. Banii au fost trimiși în conturile vechi, iar multe familii au rămas fără alocație zile întregi”, afirmă părintele, care cere anonimat.

Directorul AJPIS Călărași: „Plățile se fac conform calendarului național. Termenul este 8 ale lunii.”

Contactat telefonic, Dorin Ivan Emanuel, directorul executiv al AJPIS Călărași, admite că au existat dificultăți luna trecută, însă susține că responsabilitatea a aparținut băncii, care ar fi transmis un număr incomplet de conturi valide.

Au fost în jur de 5–6 cazuri, maximum 10. First Bank a transmis mai puțini beneficiari decât trebuia, au fost și persoane cu buletine expirate, dar situația s-a corectat”, a declarat acesta.

În ceea ce privește întârzierile din luna decembrie, directorul afirmă că instituția a urmat calendarul național stabilit pentru plata prestațiilor sociale.

Calendarul de plăți prevede ca alocațiile să fie virate pe data de 8, la nivelul întregii țări. Noi suntem ordonator terțiar de credite și ne supunem ordonatorilor superiori. Chiar dacă banii au intrat vineri, ordinele de plată se operează cu o zi înainte, iar fiind weekend, sumele au intrat luni”, explică Ivan.

Advertisement

Întrebat dacă, având banii în cont pe 5, instituția putea alege să proceseze mai devreme plățile, pentru a veni în sprijinul familiilor vulnerabile, directorul a reiterat că AJPIS nu poate devia de la calendarul național.

Discuții privind programul de lucru din instituție

În spațiul public au apărut acuzații potrivit cărora angajații AJPIS ar fi părăsit instituția mai devreme, în ziua de 5 decembrie. Directorul respinge această informație: „Nu cred. Eu am avut patru persoane care au rămas peste program. Eu personal am plecat în jur de 13:30 pentru a participa la o activitate a Crucii Roșii. Putem verifica în condica de prezență”, a spus acesta.

În timp ce părinții critică lipsa de comunicare și întârzierea repetată a plăților, conducerea AJPIS insistă că situația s-a desfășurat „conform procedurii” și că nu există nicio abatere administrativă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Sold OUT la „Five Nights at Freddy’s 2” la Cinema 2D/3D Călărași. Noi proiecții programate săptămâna viitoare

Published

on

Interes uriaș la Cinema 2D/3D Călărași pentru filmul „Five Nights at Freddy’s 2”. Proiecția de duminică, 7 decembrie 2025, a fost SOLD OUT la scurt timp după anunțul programului, sala umplându-se rapid cu fanii francizei.

Reprezentanții cinematografului au transmis că biletele pentru această dată sunt oficial epuizate, însă publicul este așteptat la următoarele proiecții programate pentru marți, miercuri și joi, de la ora 20:00.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Știri

Maratonul blestemat de la Olimpiada din 1904: o cursă cu otravă, mașini și haos total

Published

on

La Olimpiada din 1904 de la Saint Louis, maratonul a rămas în istorie drept cea mai dezastruoasă și absurdă cursă de alergare din toate timpurile. Traseul de peste 40 de kilometri trecea pe drumuri de pământ neasfaltate, sub un soare ucigător de peste 32 de grade, cu nori denși de praf ridicați de mașinile, automobilele oficialilor și chiar de un tren care circula pe lângă rută. Organizatorii au oferit doar un singur punct de hidratare pe toată distanța și o singură fântână, considerând că apa în exces „încetinește” alergătorii – o teorie științifică greșită care aproape i-a omorât pe concurenți.

Primul care a trecut linia de sosire a fost americanul Fred Lorz. A fost aclamat, i s-a înmânat coroana de laur și a pozat chiar lângă fiica președintelui Roosevelt… până când s-a aflat că alergase doar primii 16 kilometri, apoi urcase într-un automobil care îl dusese până aproape de stadion. Trișarea lui grosolană a fost descoperită imediat, Lorz a fost descalificat pe loc și i s-a interzis participarea pe viață la competiții.

Câștigătorul oficial a devenit Thomas Hicks, un alergător american care abia mai mergea în ultimele sute de metri. Motivul? Antrenorul lui îi dăduse pe parcurs un amestec halucinant: stricnină (otravă de șobolani folosită în doze mici ca stimulant), coniac și ouă crude. Hicks avea pupilele dilatate, era alb ca varul și trebuia ținut de braț de însoțitori ca să nu cadă. Medicii au declarat ulterior că fără intervenția lor imediată ar fi murit chiar pe stadion.

Din cei 32 de participanți, doar 14 au terminat cursa. Unul dintre ei, cubanezul Félix Carvajal, a alergat în pantofi de stradă tăiați cu foarfeca, s-a oprit să mănânce mere verzi culese dintr-un livrai (ceea ce i-a provocat crampe groaznice) și a stat de vorbă cu spectatorii. Alt alergător sud-african a fost urmărit de câini sălbatici și a pierdut aproape o oră deviind de la traseu.

Advertisement

Maratonul din 1904 a fost un coșmar total, o combinație letală de organizare catastrofală, experimente medicale iresponsabile și trișare sfruntată – o rușine care a intrat în legendă ca cea mai neagră pagină din istoria olimpică.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading