Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 9°C | Anul XI Nr. 541

Știri

Un drum comunal important din județul Călărași va fi reabilitat prin CJ Călărași

Published

on

Consilierii județeni din Călărași au dezbătut în ședința ordinară din 27 decembrie proiectul de Hotărâre aflat pe ordinea de zi privind preluarea și reabilitarea Drumului Comunal 22 – Sărulești – până la hotarul cu comuna Tămădăul Mare. Lungimea drumului nu depășește 5 km.

Potrivit motivațiile din proiectul de Hotărâre, Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate.

HOTĂRÂRE privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Consiliul Judeţean Călăraşi, întrunit în şedinţa ordinară din 27.12.2022,

Advertisement

Având în vedere:

        – referatul de aprobare al Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, înregistrat sub nr. 20192 din 22.12.2022;

        – adresa Primăriei Sărulești nr. 6556 din 15.12.2022 înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022;

        – prevederile art. 5 lit. b), c), art. 7 alin. (1), art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

        – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1303/2011 pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1349/2001 privind atestarea domeniului public al județului Călărași, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din Județul Călărași, Anexa nr. 31, nr. crt. 51;

Advertisement

      – prevederile art. 858, art. 860 alin. (1), (2), art. 866 şi art. 867 din Codul Civil, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;

      – prevederile art. 75 alin. (1) lit. b), art. 87 alin. (5), art. 173 alin. (1) lit. b) alin. (3) lit. d), art. 285 lit. a), art. 286 alin (4) și art. 294 alin (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

               În temeiul art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

HOTĂRĂŞTE:             

Art. 1. – Se aprobă solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22, cu lungimea de 5 km (de la DJ 303 până la hotarul cu comuna Tămădăul Mare), din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi, în vederea reabilitării și întreținerii.

Advertisement

Art. 2. – Direcţia Economică va duce la îndeplinire prezenta hotărâre.

Secretarul General al Judeţului, prin Compartimentul Cancelarie Consiliu şi Editare Monitor Oficial, va comunica prezenta hotărâre celor interesați.


PREŞEDINTE,                                                                          

ec. Vasile ILIUŢĂ

 

Advertisement

Referatul de aprobare motivează solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Prin adresa nr. 6556 din 15.12.2022, înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022, Primăria Comunei Sărulești ne informează asupra stării precare a Drumului Comunal DC 22 care se află în domeniul public al Comunei Sărulești și administrarea Consiliului Local al Comunei Sărulești.

Drumul Comunal DC 22 este drumul principal care asigură legătura între satele Polcești și Sărulești–Gară unde sunt amplasate principalele obiective publice ale comunei, respectiv Primărie, Școală Generală, Grădiniță, Dispensarul Comunal, etc..

De asemenea DC 22 deservește satul Polcești din comuna Sărulești și satele Șeinoiu respectiv Săcele ce aparțin de comuna Tămădău Mare și realizează legătura între DJ 303 și DJ 402A – drum cu acces la Autostrada A2.

Având în vedere faptul că Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate, atât prin accesul la obiectivele publice cât și prin accesul la Autostrada A2, am inițiat prezentul proiect de hotărâre pentru aprobarea solicitării de preluare a acestuia în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în vederea reabilitării și întreținerii.

Advertisement

În calitate de iniţiator al proiectului de hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, supun prezentul proiect de hotărâre dezbaterii şi votului consilierilor;

PREȘEDINTE,

ec. Vasile ILIUŢĂ

RAPORT la proiectul de hotărâre privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești

în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi

Advertisement

Direcției Economice i-a fost transmis proiectul de hotărâre, iniţiat de Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, privind solicitarea de transmitere a Drumului Comunal DC 22 din domeniul public al Comunei Sărulești şi administrarea Consiliului Local Sărulești în domeniul public al Judeţului Călăraşi şi în administrarea Consiliului Judeţean Călăraşi.

Conform dispoziţiilor art. 182 alin. (4) raportat la prevederile art. 136 alin. (8) lit. b) din Ordonanta de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si ale art. 36 alin. (8) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, suntem obligaţi să examinăm proiectul de hotărâre şi să ne exprimăm părerea asupra legalităţii măsurii propuse de inițiator.

Prin adresa nr. 6556 din 15.12.2022, înregistrată la Consiliul Județean Călărași sub nr. 19728 din 16.12.2022, Primăria Comunei Sărulești ne informează asupra stării precare a Drumului Comunal DC 22 care se află în domeniul public al Comunei Sărulești și administrarea Consiliului Local al Comunei Sărulești.

Drumul Comunal DC 22 este drumul principal care asigură legătura între satele Polcești și Sărulești – Gară unde sunt amplasate principalele obiective publice ale comunei, respectiv Primărie, Școală Generală, Grădiniță, Dispensarul Comunal, etc..

De asemenea DC 22 deservește satul Polcești din comuna Sărulești și satele Șeinoiu respectiv Săcele ce aparțin de comuna Tămădău Mare și realizează legătura între DJ 303 și DJ 402A – drum cu acces la Autostrada A2.

Advertisement

Având în vedere faptul că Primăria Sărulești nu dispune de resursele financiare pentru reabilitarea și întreținerea Drumului Comunal DC 22, iar drumul este de foarte mare importanță pentru comunitate, atât prin accesul la obiectivele publice cât și prin accesul la Autostrada A2, considerăm că este necesară și oportună inițierea unui proiect de hotărâre pentru aprobarea solicitării de  preluare a acestuia în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în vederea reabilitării și întreținerii.

Temeiul legal al măsurii propuse îl constituie prevederile art. 5 lit. b), c), art. 7 alin. (1), art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1303/2011 pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1349/2001 privind atestarea domeniului public al județului Călărași, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din Județul Călărași, Anexa nr. 31, nr. crt. 51, ale art. 858, art. 860 alin. (1), (2), art. 866 şi art. 867 din Codul Civil, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, precum și ale art. 75 alin. (1) lit. b), art. 87 alin. (5), art. 173 alin. (1) lit. b) alin. (3) lit. d), art. 285 lit. a), art. 286 alin (4) și art. 294 alin (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading