Connect with us

Știri

Podul 4 din Călărași, pericol pentru șoferi

În timp ce pasajul de la Drajna se ridică, Podul 4 din Călărași se degradează pe zi ce trece din cauza lucrărilor de mântuială. Reabilitat în 1999 – 2001, podul din Călărași a devenit un adevărat pericol pentru șoferii care încă mai au curajul să-l folosească. Ultimele lucrări de reparații la podul de pe drumul național DN 3B, km 0+480, Călărași au avut loc în iulie 2019.  Situația deplorabilă a podului a stârnit multe reacții în spațiul public. Mai multe imagini apărute pe Facebook în care se arată  aspectul lucrărilor efectuate de CNAIR. Rosturile de dilatație dintre plăcile care alcătuiesc podul s-au distanțat mult, unele dintre acestea au cedat. Șoferii sunt nevoiți să circule cu foarte mare atenție. În imaginea de mai jos se observă un rost, adică un spațiu de dilatație care a cedat. Scopul acestui element fiind de a prelua șocurile de mișcările componentelor din pod. Rosturile de dilatație permit structurii sa preia toate eforturile exterioare si sa le transforme in deplasări pe reazeme (culei = reazeme de capăt, pile = reazeme intermediare = pilonii podului). Așadar, podurile au deplasări multe si complexe care provin dintr-o serie de eforturi: – dilatarea diurna (zi-noapte) a elementelor de rezistenta: grinzi+placa (indiferent ca sunt grinzi din beton sau metal, tot apar dilatări-contracții) date de diferențele de temperaturi. – dilatarea sezoniera (iarna-vara) – vibrații din trafic – seism – vant. foto: Info Trafic & Radare Călărași În anul 2019 jurnalișții Observator de Călărași au solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere  o situație privind siguranţa traficului rutier pe podul ce se localizează pe Drumul Naţional 3B la kilometrul 0+480. Răspunsul este unul ieșit din tipare și total evaziv:

CNAIR în 2019: “Structura de rezistenţă a podului de la Călăraşi nu este afectată.” 

foto: Podul 4 din Călărași / detalii cu unul dintre stâlpii podului

foto: Podul 4 din Călărași / detalii cu unul dintre stâlpii podului

Călărași PRESS a solicitat un punct de vedere reprezentanților CNAIR.  02 Aprilie 2022: “Deteriorarea este pe Calea 1, banda 1. Se restricționează banda in cauza (in sensul in care nu se mai circula pe ea). Se va institui si restricție de tonaj. Pe pod este instituita deja restricție de viteza de 30 km/h. Deteriorările au fost cauzate de autovehiculele care circula frecvent cu supratonaj pe pod si folosesc cu predilecție banda 1. Podul este oricum prins in programul de reabilitări.” – transmit reprezentanții CNAIR 04 Aprilie 2022:  / Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “Deteriorarea este pe Calea 1, banda 2. Se restricționează banda în cauză (în sensul în care nu se mai circula pe ea). Se va institui și restricție de tonaj. Pe pod este instituită deja restricție de viteză de 30 km/h. Deteriorările au fost cauzate de autovehiculele care circulă frecvent cu supratonaj pe pod si folosesc cu predilecție banda 1. Podul este oricum prins în programul de reabilitări.” Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că Podul 4 din Călărași, construcție realizată în anul 1985, va intra într-un program de reabilitare prin fonduri europene. Lucrările propriu-zise vor începe peste aproximativ un an, timp în care se va realiza documentația necesară pentru obținerea fondurilor  necesare reabilitării. Până atunci, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că starea podului va fi supravegheată iar drumarii vor realiza lucrări de intervenție rapidă  

Știri

RAR avertizează peste 100.000 de mașini din România, inclusiv din județul Călărași, să se prezinte urgent în service

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că sunt în curs campanii de rechemare în service destinate aproximativ 100 000 de vehicule comercializate în România, fabricate între anii 1998 şi 2019, din 26 de mărci auto. Printre acestea se numără Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Mazda, Nissan, Opel, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen și altele  .

Campaniile privesc atât sisteme de siguranţă activă (aprox. 14 000 de automobile), cât și sisteme de siguranţă pasivă (peste 85 000 de vehicule) (). O componentă centrală a apelurilor de rechemare este airbag-ul, unde s-a identificat un risc din cauza climatului cald şi umed combinat cu îmbătrânirea componentelor chimice ale inflatorului. Acestea pot exploda în timpul declanşării, proiectând fragmente metalice care pot provoca vătămări grave sau chiar deces  .

RAR recomandă proprietarilor să consulte imediat platformele producătorilor auto sau să se prezinte la service-urile autorizate specifice mărcilor respective. Reparările sunt gratuite și vizează eliminarea riscului în cel mai scurt timp.

Ce trebuie să știe șoferii din județul Călărași

  • Reprezentanța locală RAR în municipiul Călărași, aflată pe strada Prelungirea Dobrogei nr. 1A, poate oferi informații privind aceste campanii. Programările se fac prin numărul național 021 9672, iar sediul local poate fi contactat la tel/fax 0242 313 570  .
  • Programul de lucru al reprezentanței include de luni până joi între 08:00‑16:30, iar vineri între 08:00‑14:00  .

Pași recomandati pentru proprietari

  1. Verificați dacă marca și anul modelului vostru se regăsesc în lista mărcilor rechemate (1998–2019).
  2. Consultați site-urile oficiale ale producătorilor pentru verificări după VIN.
  3. Solicitați o programare la un service autorizat sau la reprezentanța RAR din Călărași.
  4. Prezentarea la service este gratuită, iar refuzul remedierii implică riscuri majore.
  5. RAR are în plan includerea atenționărilor direct în certificatul Auto‑Pass și lansarea unei platforme interactive publice pentru informarea privind campaniile de rechemare  .

Proprietarii de autoturisme din judeţul Călăraşi sunt rug invitaţi să acţioneze cu promptitudine dacă dețin vehicule fabricate între 1998 și 2019, din mărcile menționate. Campaniile de rechemare sunt gratuite și vizează în special siguranța airbag‑urilor, care poate pune în pericol sănătatea pasagerilor. Ignorarea notificărilor RAR poate avea consecințe grave.

Pentru informaţii suplimentare și programări, contactaţi Direct Reprezentanța RAR din Călărași la adresa menționată

Continue Reading

Știri

Angajații ANAF Călărași, în a doua zi de grevă spontană. Nemulțumiri față de plafonarea sporurilor și concediilor

foto: canalsud.ro

Angajații ANAF Călărași continuă pentru a doua zi consecutivă greva spontană declanșată în semn de protest față de măsurile anunțate de Guvern privind reducerea unor sporuri salariale. Acțiunea nu este organizată de sindicat, ci de angajații nemulțumiți, care refuză să accepte tăierile propuse de executivul condus de Ilie Bolojan.

Jurnaliștii Canal Sud au fost la fața locului pentru a relata despre  proteste, însă funcționarii au evitat să ofere declarații presei, invocând presiuni. Mai mult, o angajată a amenințat că își va da demisia dacă se difuzează un interviu.

Cea mai mare nemulțumire vizează plafonarea sporului pentru condiții vătămătoare. Dacă până acum acest spor reprezenta aproximativ 15% din salariu și putea ajunge chiar la 1.500 de lei lunar, începând cu aplicarea noilor măsuri acesta va fi limitat la maximum 300 de lei brut, indiferent de funcție sau grad de risc. În plus, concediul suplimentar pentru astfel de condiții va fi redus de la 10 zile la doar 3–5 zile pe an.

Guvernul susține că aceste modificări fac parte dintr-un plan de reformă a cheltuielilor publice. Premierul Ilie Bolojan a anunțat eliminarea unor comisii și indemnizații considerate „nejustificate”, într-un efort declarat de „tăiere a sinecurilor”.

Advertisement

Proteste similare au loc și în alte județe din țară, precum București, Cluj, Mureș, Dâmbovița și Călărași. Sindicatele avertizează că, în lipsa unui dialog real cu autoritățile, nu exclud declanșarea unei greve generale în întreg sistemul bugetar.

Foto: Canalsud.ro

Continue Reading

Știri

Cod portocaliu de caniculă la Călărași! Temperaturile urcă până la 37°C în weekend

vremea calarasi

Vremea devine tot mai fierbinte la Călărași, în contextul unui cod portocaliu de caniculă emis de meteorologi pentru intervalul 26–28 iunie, cu extindere a valului de căldură și instabilitate atmosferică accentuată până la finalul săptămânii.

Astăzi, marți, 1 iulie, mercurul din termometre urcă până la 30°C, iar cerul va fi parțial noros pe tot parcursul zilei. Umiditatea scăzută (25%) și indicele UV de 9 – foarte ridicat – determină un disconfort termic accentuat în orele prânzului. Vântul suflă slab, dinspre nord-nord-est, cu 11 km/h, iar șansele de precipitații rămân nule.

Cum va evolua vremea în zilele următoare:

  • Miercuri, 2 iulie: Cer senin și temperatură maximă de 31°C. Noaptea, minima rămâne la 16°C, cu vânt slab dinspre NNV.

  • Joi, 3 iulie: Termometrul atinge 34°C, iar cerul rămâne însorit. Vânt slab și doar 5% șanse de ploaie.

  • Vineri, 4 iulie: Zi de foc – maxima ajunge la 37°C, fără nori sau precipitații. Minima nocturnă: 20°C.

  • Sâmbătă, 5 iulie: Ușoară scădere a temperaturii, până la 35°C, cu cer senin și vânt ușor dinspre ENE.

  • Duminică, 6 iulie: Din nou, maxime de 37°C și atmosferă sufocantă, fără șanse de ploaie.

Pericol de suprasolicitare termică

Pe fondul acestor temperaturi extreme și a lipsei precipitațiilor, autoritățile recomandă evitarea expunerii la soare în intervalul orar 11:00–17:00, hidratare intensă și protejarea persoanelor vulnerabile – copii, vârstnici și persoane cu afecțiuni cronice.

Soarele răsare astăzi la 05:30 și apune la ora 20:58, iar indicele UV foarte ridicat rămâne un factor de risc pentru arsuri solare. Până la finalul săptămânii, vremea va rămâne stabilă, caniculară și cu umiditate foarte scăzută.

Advertisement

Continue Reading