Connect with us

Știri

Podul 4 din Călărași, pericol pentru șoferi

Published

on

În timp ce pasajul de la Drajna se ridică, Podul 4 din Călărași se degradează pe zi ce trece din cauza lucrărilor de mântuială. Reabilitat în 1999 – 2001, podul din Călărași a devenit un adevărat pericol pentru șoferii care încă mai au curajul să-l folosească. Ultimele lucrări de reparații la podul de pe drumul național DN 3B, km 0+480, Călărași au avut loc în iulie 2019.  Situația deplorabilă a podului a stârnit multe reacții în spațiul public. Mai multe imagini apărute pe Facebook în care se arată  aspectul lucrărilor efectuate de CNAIR. Rosturile de dilatație dintre plăcile care alcătuiesc podul s-au distanțat mult, unele dintre acestea au cedat. Șoferii sunt nevoiți să circule cu foarte mare atenție. În imaginea de mai jos se observă un rost, adică un spațiu de dilatație care a cedat. Scopul acestui element fiind de a prelua șocurile de mișcările componentelor din pod. Rosturile de dilatație permit structurii sa preia toate eforturile exterioare si sa le transforme in deplasări pe reazeme (culei = reazeme de capăt, pile = reazeme intermediare = pilonii podului). Așadar, podurile au deplasări multe si complexe care provin dintr-o serie de eforturi: – dilatarea diurna (zi-noapte) a elementelor de rezistenta: grinzi+placa (indiferent ca sunt grinzi din beton sau metal, tot apar dilatări-contracții) date de diferențele de temperaturi. – dilatarea sezoniera (iarna-vara) – vibrații din trafic – seism – vant. foto: Info Trafic & Radare Călărași În anul 2019 jurnalișții Observator de Călărași au solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere  o situație privind siguranţa traficului rutier pe podul ce se localizează pe Drumul Naţional 3B la kilometrul 0+480. Răspunsul este unul ieșit din tipare și total evaziv:

CNAIR în 2019: “Structura de rezistenţă a podului de la Călăraşi nu este afectată.” 

foto: Podul 4 din Călărași / detalii cu unul dintre stâlpii podului

foto: Podul 4 din Călărași / detalii cu unul dintre stâlpii podului

Călărași PRESS a solicitat un punct de vedere reprezentanților CNAIR.  02 Aprilie 2022: “Deteriorarea este pe Calea 1, banda 1. Se restricționează banda in cauza (in sensul in care nu se mai circula pe ea). Se va institui si restricție de tonaj. Pe pod este instituita deja restricție de viteza de 30 km/h. Deteriorările au fost cauzate de autovehiculele care circula frecvent cu supratonaj pe pod si folosesc cu predilecție banda 1. Podul este oricum prins in programul de reabilitări.” – transmit reprezentanții CNAIR 04 Aprilie 2022:  / Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “Deteriorarea este pe Calea 1, banda 2. Se restricționează banda în cauză (în sensul în care nu se mai circula pe ea). Se va institui și restricție de tonaj. Pe pod este instituită deja restricție de viteză de 30 km/h. Deteriorările au fost cauzate de autovehiculele care circulă frecvent cu supratonaj pe pod si folosesc cu predilecție banda 1. Podul este oricum prins în programul de reabilitări.” Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că Podul 4 din Călărași, construcție realizată în anul 1985, va intra într-un program de reabilitare prin fonduri europene. Lucrările propriu-zise vor începe peste aproximativ un an, timp în care se va realiza documentația necesară pentru obținerea fondurilor  necesare reabilitării. Până atunci, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că starea podului va fi supravegheată iar drumarii vor realiza lucrări de intervenție rapidă  

Știri

Pedepsele aspre care îi așteaptă pe șoferii băuți sau drogați la volan. Serviciul Rutier și Centrul Antidrog Călărași au ieșit pe șosele într-o acțiune de tip blitz

Published

on

Serviciul Rutier Călărași s-a aflat astăzi pe teren, alături de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Călărași, într-o acțiune de tip blitz pentru informarea șoferilor cu privire la noile modificări legislative în domeniul rutier și combaterea conducerii autovehiculelor sub influența consumului de substanțe psihoactive și alcool. În total, patru echipaje au fost prezente pe străzile municipiului Călărași, astăzi – 26 iulie 2024. 

CPECA Călărași a completat această acțiune prin informarea specifică a conducătorilor auto despre prevederile legislației rutiere ce privesc drogurile și alcoolul. A oferit totodată materiale promoționale ale Campaniei ”Drive Clean” derulată de Agenția Națională Antidrog  la nivelul întregii țări.

Au fost implicate 4 echipaje de la Serviciul Rutier, Biroul Rutier, Ordine Publică a municipiului Călărași și Secția 6.

Pe 10 iulie 2023 a intrat în vigoare Legea Anastasia, potrivit căreia săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. 

Ulterior, Parlamentul României a mai adoptat o lege care îi lasă fără carnet pentru 10 ani pe șoferii prinși băuți sau drogați la volan. Potrivit legii, pentru acești șoferi instanțele nu vor mai putea dispune amânarea executării pedepsei. 

Ambele legi menționate vin ca urmare a unor accidente rutiere în care mai multe persoane și-au pierdut viața din cauza unor șoferi care se aflau la volan sub influența alcoolului sau a drogurilor. 

Continue Reading

Știri

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZĂ

Published

on

SETACO PREVENT SRL ANGAJEAZA
· Electricieni
· Electronisti
· Tehnicieni sisteme de securitate
Cerințe:
Sunt necesare cunostinte de electricitate/ electronica/ cablare structurata, voce-date
Permis cat.B
ANRE , liceu sau scoala profesionala in domeniul electric constituie avantaj
Responsabilități:
Cablari instalații electrice și de curenți slabi Instalare servisare și mentenanța sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma la efracție, rețele voce date
Salariul prima lună ( probă ) 3500 lei net.
CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: [email protected] pe WhatsApp la numărul 0242.314.232 sau personal la sediul firmei din Călărași intersecția străzii București cu str. Libertății.

Continue Reading

Știri

Cum plănuiește Ligia Deca, ministrul Educației, să aducă mai mulți profesori în școlile rurale? „Dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, nu o să-i avem niciodată acolo”

Published

on

Sursă imagine: Ligia Deca/Facebook

Ligia Deca, ministrul Educației, a vorbit într-un interviu pentru Școala 9, citat de Edupedu, despre cum pot fi motivați profesorii să vină să predea în școlile din mediul rural. Printre soluțiile propuse de aceasta se numără oferirea unui sprijin financiar mai ales celor aflați la începutul carierei de profesor (primă de instalare, de exemplu) și motivarea celor din comunitatea rurală să se întoarcă ulterior pentru a preda la sat. Un alt factor evidențiat de Ligia Deca în interviu a fost „efectul recunoașterii”, adică niște instrumente de recompensare ale performanței. 

Școala 9: „Ce facem cu profesorii? Este o criză globală de profesori. O resimțim și în România. Vedem și că ei se aglomerează în școlile din urban. Mă refer aici la profesorii care sunt titularizați, au grade didactice, au experiență. Ei merg acolo unde au toate resursele la îndemână. Cum îi ducem pe profesorii valoroși în școlile cu multe provocări?”

Ligia Deca: „Cred că o primă variantă, în acest sens, este să-i ajutăm în partea de debut în carieră. Deci, la începutul carierei, ei au nevoie de niște resurse financiare, pe lângă bursa egală cu salariul mediu pe economie pe care o vor avea toți cei care merg pe formarea inițială, în noua formulă, vorbim și despre o primă de instalare pe care o să o introducem pentru cei care aleg să meargă să se titularizeze în zona rurală.

Avem nevoie și să-i stimulăm pe cei care provin din acea comunitate și merg pe formarea didactică, după aceea să se întoarcă în comunitățile lor. Iar aici este o colaborare excepțională pe care o avem cu autoritățile publice locale. Am vizitat școli din comunități locale unde primăria oferea facilități elevilor buni din comunitate, care merg pe ruta didactică și se întorc în comunitate. Că este vorba despre teren, că este vorba despre casă, că este vorba despre alte facilități, lucrurile acestea încurajează tinerii să meargă în comunitățile rurale”. 

Ministrul Educației a mai subliniat un pas foarte important – „efectul recunoașterii”, așa cum l-a denumit. Ligia Deca e de părere că profesorii au nevoie ca meritelele lor să fie recunoscute, mai ales când lucrează într-un mediu care nu le oferă toate resursele de care au nevoie pentru a realiza actul educațional. Aceasta a dat drept exemplu asociația Teach for Romania, care organizează gala profesorului din rural. 

„Și cred că avem nevoie inclusiv prin instrumentele noastre de recompensare ale performanței, că vorbim de gradație de medic, vom vorbi despre alte feluri de plată suplimentară, bazată pe performanță, să recunoaștem meritele celor care fac diferența în comunitățile lor. Nu e simplu din punct de vedere metodologic, dar dacă nu recunoaștem profesorii buni din rural, indiferent că, cel puțin în primii ani, au sau nu rezultate de tip, nu știu, olimpiade, concursuri, ș.a.m.d,. nu o să-i avem niciodată acolo”, a mai precizat aceasta în interviul pentru Școala 9, citat de Edupedu. 

Din anul școlar 2025-2026, profesorii care se titularizează în zone defavorizate sau izolate beneficiază de o primă de instalare neimpozabilă egală cu cinci salarii minime brute pe țară, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Condiția pe care profesorii trebuie să o îndeplinească este să rămână titulari în școala respectivă pentru o perioadă de cinci ani, mai arată Edupedu în articol. 

Continue Reading

Cele mai vizualizate