Compania este recunoscută la nivel global pentru producția unora dintre cele mai populare și accesibile mașini din Europa și din alte regiuni. Cu toate acestea, recent a atras atenția publicului printr-o decizie surprinzătoare. Începând cu 1 octombrie, odată cu demararea procesului de reorganizare, angajații care aleg să demisioneze voluntar vor primi până la 40.000 de euro.
Dacia a evoluat de-a lungul anilor ca un simbol al industriei auto din România, având un impact semnificativ asupra economiei și fiind unul dintre cei mai mari angajatori din țară. Cu toate acestea, ca orice companie globală, a fost nevoită să se adapteze la schimbările pieței și la provocările economice și tehnologice apărute în timp.
Într-un context economic din ce în ce mai competitiv și marcat de tranziția către vehicule electrice, Dacia a luat o decizie care a atras atenția presei și a angajaților săi. Compania oferă sume considerabile celor care optează pentru plecarea voluntară. Astfel, angajații care aleg să demisioneze pot primi până la 40.000 de euro, sumă care variază în funcție de vechimea și poziția ocupată în companie.
În comunicarea internă transmisă angajaților, se specifică faptul că cererile trebuiau depuse în perioada 9-20 septembrie, iar sumele oferite sunt distribuite astfel:
- Pentru angajații cu mai puțin de 2 ani vechime: 22.000 lei
- Pentru angajații cu vechime între 2 și 4 ani: 55.000 lei
- Pentru cei cu între 4 și 8 ani vechime: 98.000 lei
- Pentru angajații cu între 8 și 12 ani vechime: 120.000 lei
- Pentru cei cu între 12 și 16 ani vechime: 150.000 lei
- Pentru angajații cu peste 16 ani vechime: 185.000 lei.
Această măsură, denumită „pachet de plecare voluntară”, este frecvent întâlnită în industria auto, fiind folosită de numeroase companii pentru a reduce costurile și a restructura forța de muncă.
Sursa: www.autocobalcescu.ro
Ce motive stau la baza „pachetului de plecare voluntară”
O posibilă explicație pentru această decizie este necesitatea de a se adapta la noile cerințe din piața auto. Industria trece printr-o transformare profundă, în special datorită tranziției către vehicule electrice și schimbărilor tehnologice în procesele de producție.
Pe măsură ce cererea pentru mașini electrice crește, iar reglementările privind reducerea emisiilor devin mai stricte, producătorii de automobile, inclusiv Dacia, trebuie să se conformeze acestor tendințe emergente.
Astfel, Dacia ar putea diminua numărul angajaților din producția tradițională, direcționând resursele către formarea și angajarea personalului calificat în noile tehnologii. Totodată, reducerea costurilor și restructurarea forței de muncă pot fi strategii esențiale pentru menținerea competitivității în această perioadă de tranziție.