Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 538

Știri

INCIDENȚA COVID-19 ÎN JUDEȚUL CĂLĂRAȘI

Published

on

Instituția Prefectului – Județul Călărași informează că, în data de 24 noiembrie 2021, incidența cumulată a cazurilor de COVID-19, la nivelul județului Călărași, în ultimele 14 zile, este de 1,38 la 1.000 de locuitori, în această perioadă înregistrându-se 418 cazuri. În ultimele 24 de ore, s-au înregistrat 37 de cazuri noi de infectare și a fost raportat un deces.

Localitățile cu incidență mai mare sau egală cu 2 la 1.000 de locuitori sunt:

BELCIUGATELE – 3,92;

FRĂSINET – 3,86;

Advertisement

ALEXANDRU ODOBESCU – 3,40;

CRIVĂȚ – 3,21;

GRĂDIȘTEA – 3,03;

ULMU – 2,50;

VÂLCELELE – 2,48;

Advertisement

LEHLIU – 2,39;

DRAGALINA – 2,37;

CHIRNOGI – 2,14;

SOHATU – 2,10.

Principalele măsuri pentru prevenirea răspândirii infecției cu Sars-Cov-2 care se aplică, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, sunt următoarele:

Advertisement

Purtarea măștii de protecţie este obligatorie, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00 – 5:00, cu următoarele excepții:

Deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

Deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

Deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției;

Advertisement

Deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

Măsurile instituite nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului Sars-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-Cov-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional/personal, persoanele sunt obligate să prezinte legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil (în cazul persoanelor prevăzute la punctul 1) sau o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil (modelul declarației îl puteți descărca accesând următorul link: https://cl.prefectura.mai.gov.ro/situatii-de-urgenta/).

Accesul persoanelor, cu excepția angajaților, a participanților în cadrul procedurilor juridiciare, disciplinare, contravenționale, administrativ-judiciare și a celor administrative din motive de ordine și siguranță publică, a persoanelor care necesită servicii medicale și prestații sociale, precum și a persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorilor economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului Sars-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-Cov-2.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00 – 21,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului Sars-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-Cov-2.

Advertisement

Activitatea barurilor, cluburilor și a discotecilor este interzisă.

Organizarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive si altele asemenea) este interzisă.

Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, inclusiv în interiorul centrelor si parcurilor comerciale, își vor desfășura activitatea în intervalul orar 5,00 – 21,00. Prin excepție de la prevedere, în intervalul orar 21,00 – 5,00 operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Călăraşi nr. 152 din 25.10.2021 o puteți descărca accesând următorul link: https://cl.prefectura.mai.gov.ro/situatii-de-urgenta/.

Prefectura Călărași amintește cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

O nouă fabrică ar putea apărea la Călărași. Ce urmează să decidă consilierii locali miercuri

Published

on

pmc calarasi

Pe strada Avocat Marin Giurca, nr. 6, ar putea fi construită o mică fabrică ce produce articole de uz gospodăresc și produse sanitare, din hârtie și carton. Proiectul ajunge miercuri, 26 noiembrie, în ședința Consiliului Local, unde aleșii vor decide dacă îi dau undă verde.

Ce înseamnă acest proiect, pe scurt

Compania HYGIENE PLUS SRL vrea să ridice o unitate de producție pe un teren de 1.308 mp. Pentru a face acest lucru, este nevoie ca Primăria să aprobe un PUZ — adică un plan urbanistic care stabilește clar cum poate fi folosit terenul și ce se poate construi acolo.

Dacă proiectul trece, firma va putea începe procesul de obținere a autorizației pentru a construi fabrica.

Cum ar putea arăta fabrica?

Documentația spune că:

Advertisement
  • clădirea ar putea avea parter + două etaje,

  • ar putea ocupa maximum 65% din teren,

  • ar fi destinată exclusiv producției și activităților de depozitare.

Nimic ieșit din comun pentru zona respectivă, unde deja există activități industriale.

Ce spune Primăria

Autoritățile locale consideră proiectul potrivit pentru zonă și spun că investiția ar putea aduce:

  • noi locuri de muncă,

  • activitate economică într-o parte a orașului care se dezvoltă tot mai mult,

  • modernizarea terenului și a zonei înconjurătoare.

Ce spun cetățenii?

În perioadele de consultare publică — acelea în care Primăria anunță proiectul și așteaptă opiniile oamenilor — nu a fost depusă nicio observație.

Asta înseamnă că nimeni nu s-a opus proiectului sau nu a venit cu comentarii suplimentare.

Miercuri, consilierii locali vor vota.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Consiliul Local Călărași discută vânzarea unui teren de 557 mp de pe strada Preot Pârlăea Alexandru către proprietarii locuinței construite pe el

Published

on

În ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Călărași, programată pentru miercuri, 26 noiembrie 2025, aleșii locali vor dezbate un proiect de hotărâre prin care se propune inițierea procedurii de vânzare a unui teren de 557 de metri pătrați, situat pe strada Preot Pârlăea Alexandru, nr. 12.

Terenul se află în domeniul privat al municipiului Călărași și este ocupat în prezent de o locuință cu regim de înălțime P+1 Parțial, edificată conform autorizației de construire nr. 425/12.10.2018, proprietatea soților Ichim Marian și Ichim Mihaela.

Cum s-a ajuns la acest proiect

Potrivit documentelor anexate, proprietarii locuinței au depus o cerere prin care solicită cumpărarea terenului pe care și-au construit casa, în baza contractului de vânzare-cumpărare autentificat în 2019, ce atestă dreptul lor de proprietate asupra construcției și dreptul de superficie asupra terenului.

Primăria Călărași precizează, în referatul de specialitate, că terenul este evidențiat în inventarul domeniului privat cu valoarea de inventar de 66.271 lei și că vânzarea se poate realiza conform legislației în vigoare, pe baza unui raport de evaluare întocmit de un expert autorizat.

Advertisement

Ce prevede proiectul de hotărâre

  • Proiectul pus pe masa consilierilor cuprinde trei articole esențiale:
  • 1. Inițierea procedurii de vânzare
  • Se aprobă trecerea la procedurile legale necesare vânzării terenului de 557 mp către actualii proprietari ai locuinței.
  • 2. Documentația tehnică
  • Administrația locală va întocmi documentațiile obligatorii (inclusiv evaluarea imobilului), urmând ca raportul final să fie supus ulterior aprobării Consiliului Local.
  • 3. Atribuirea sarcinilor
  • Primarul și serviciile de specialitate ale aparatului de specialitate al Primăriei sunt însărcinate cu implementarea procedurilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Convocare ședință ordinară a Consiliului Județean Călărași – 27 noiembrie 2025

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va întruni în ședință ordinară joi, 27 noiembrie 2025, ora 11,00, în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași.

Ordinea de zi completă este următoarea:

1.Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al domnului Iorga Cristian-Virgil, nr. 20318/05.11.202, însoțit de Referatul constatator al Secretarului General și Președintelui CJC, nr.20319/05.11.2025, Raportul Compartimentului Juridic nr. 20319/05.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect hotărâre privind aprobarea dezmembrării în 2 loturi a imobilului înscris în Cartea Funciară 38285 a UAT Călărași din cadrul Cazarmei 1318 – Radiolocație, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr. 20520/10.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20523/10.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20524/10.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

3.Proiect hotărâre privind aprobarea dezmembrării în 2 loturi a imobilului înscris în Cartea Funciară 25788 a UAT Independența, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr. 20538/ 10.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20539/10.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20540/10.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

4.Proiect hotărâre privind darea în administrare a unei părți dintr-un imobil, proprietate publică a Județului Călărași, Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, nr.20861 /13.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20863/13.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20864/13.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

5.Proiect hotărâre privind transmiterea unui teren, aflat în domeniul public al Județului Călărași și administrarea Consiliului Județean Călărași, în administrarea Consiliului Local al Comunei Valea Argovei, nr. 20857/13.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20858/13.11.2025, Raportul Direcției Economice nr. 20859/13.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

6.Proiect privind aprobarea modificării Contractului cadru de concesionare nr. 2837/62/06.03.2014 încheiat între Consiliul Județean Călărași și COSLO – ZINCA S.R.L., nr. 20996/17.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20997/17.11.2025, Raportul Direcției Economice nr.20998/17.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

7.Proiect privind aprobarea încadrării în categoria funcțională a drumurilor județene a mai multor drumuri comunale aflate în domeniul public al Județului Călărași, nr.20984/17.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 20985/17.11.2025, Raportul Direcției Tehnice nr. 20986/17.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea modalității de gestiune a unor servicii de administrare a domeniului public al județului Călărași, nr.19042/15.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.19043/15.10.2025, Raportul Direcției Tehnice nr. 19046/15.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 127/2024 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru obiectivul de investiții „Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitalicești – unități de asistență medicală ambulatorie pentru Spitalul Județean de Urgență Dr. Pompei SAMARIAN – Ambulatoriu Călărași” – faza P.T.+D.D.E., nr. 21251/20.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 21252/20.11.2025, Raportul Comun al Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe și al Direcției Tehnice nr. 21253/20.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

10.Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Județean Călărași în cadrul Consiliului Consultativ VET local al Colegiului Economic Călărași, nr. 21278/21.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 21280/21.11.2025, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 21281/21.11.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

11.Proiect hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari, nr. 20625/11.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20626/11.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20627/11.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

12.Proiect hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 20621/11.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20622/11.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20623/11.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

Advertisement

13.Proiect hotărâre pentru aprobarea modificării și completării Organigramei și a Statului de funcții ale Spitalului de Pneumoftiziologie Călărași, nr. 20717/ 12.11.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 20718/12.11.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.20719/12.11.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget – finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

14.Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading