Connect with us

Știri

Drumuri și Poduri Călărași are un nou director general

Published

on

Vicepreședintele Consiliului Județean Călărași, Mihăiță Bestea, a făcut publică astăzi noua conducere a Societății Drumuri și Poduri Călărași. Începând cu luna martie 2023, Adrian Moldovan a preluat funcția de director general al societății, înlocuindu-l pe Eugen Marian Enciu.

Enciu a fost unul dintre cei mai implicați și buni oameni din echipa președintelui CJ Călărași, Vasile Iliuță. Cu toate acestea, Enciu a decis să facă un pas în spate, oferind astfel oportunitatea unui nou început pentru Societatea Drumuri și Poduri Călărași.

[_]

Advertisement

Noul director general, Adrian Moldovan, are o vastă experiență în domeniul juridic, ceea ce îi conferă abilitățile și cunoștințele necesare, spune el, pentru a conduce Societatea Drumuri și Poduri Călărași. El va avea un rol important în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere din județul Călărași, continuând astfel să finalizeze proiectele demarate de administrația județului.

“În anul 2023 lucrările de reparare, de către Societatea Drumuri și Poduri, a drumurilor județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă a continuat, în trimestrul I realizându-se Drumul Județean 100 pe tronsonul Fundeni  – Frumușani cu o lungime de 1,3 km. De asemenea a fost efectuate lucrări de reparații a drumurilor cu îmbrăcăminte bituminoasă degradată prin așternere de covor asfaltic nou pe o suprafață totală de 4,4 km (DJ 307A V. Țepeș 1,4km; DJ 304 Făurei – Zimbru 2 km; DJ 306 Cuza Vodă – Floroaica 1 km).” precizează reprezentanții DPC Călărași.

Deși Enciu a renunțat la poziția sa de director general, el va rămâne în continuare în aparatul tehnic al administrației Drumuri și Poduri S.A. Prin urmare, echipa Drumuri și Poduri Călărași va beneficia în continuare de expertiza și cunoștințele sale valoroase.

“La preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Călărași de către domnul Vasile Iliuță în anul 2016  la nivelul județului Călărași existau un număr de 26 drumuri județene cu o lungime totală  de aproximativ 700 km, din care mai puțin de jumătate erau asfaltați și în stare bună de exploatare. În cei 7 ani de mandat s-a reușit, prin intermediul lucrărilor de reparații și întreținere  efectuate de către Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași, respectiv prin lucrări de investiții ale Consiliului Județean Călărași, asfaltarea și aducerea într-o stare bună a marii majorității drumurilor județene. În acești 7 ani s-a reușindu-se transformarea, prin lucrării de reparații și investiții, a peste 250 km drumuri județene de pământ în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă.

Advertisement

Cu privire la investițiile Consiliului Județean Călărași în reabilitarea și modernizarea drumurilor județene amintim aici:

  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 402: Curcani – Luica – Nana – Solacu – Fundulea – (DN3) – Tămădău – Dărvari – Gostilele – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 50 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 302: Belciugatele – (DN 3) – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 13 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 411: Chirnogi – (DN 41) – Valea Popii – Radovanu – Crivăț – limită jud. Giurgiu în lungime de 18 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 211D: Dichiseni – DN 21 în lungime de 25 km;

“O bună parte din reușita transformării județului Călărași din punct de vedere al stării drumurilor județene a avut-o atenția pe care Consiliul Județean a acordat-o reorganizării și revitalizării Societății Drumuri și Poduri S.A., societate deținută de Consiliul Județean Călărași, cu principal domeniu de activitate întreținerea și repararea drumurilor județene și servicii de deszăpezire pe timp de iarna. Investițiile în capacitățile tehnice a Societății Drumuri și Poduri S.A. în ultimii 7 ani au făcut posibilă repararea, prin intermediul acesteia, a unui număr semnificativ de kilometrii de drumuri județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu  îmbrăcăminte bituminoasă ușoară, subliniind aici lucrările anul trecut de peste 30 km.” spune Adrian Moldovan, noul director general al Societății Drumuri și Poduri Călărași.

În cursul anului 2023 (trimestrul II – IV) vor fi efectuate, prin intermediul Societății de Drumuri și Poduri, în principal lucrări de așternere covor asfaltic și lucrării de reparație și întreținere curentă.

Programul de investiții ce va fi efectuat de către Consiliul Județean Călărași, în privința drumurilor județene  ce vor intra în reabilitare și  modernizarea sunt următoarele:

  • – DJ 311 Arțari – N. Bălcescu
  • – DJ 211 D  Cuza – Vodă – Ștefan – Vodă – DN21
  • Pentru acestea există finanțare aprobată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny
  • – DJ201 B  Ulmeni – Valea Argovei – Lehliu Gară- limita județului Ialomița
  • – DJ 309 Dănești – Făurei
  • – DJ 307 A Independența – Vlad Țepeș – Vâlcelele
  • – DJ 306 Cuza Vodă – Dragoș Vodă – limita județ Ialomița
  • – DJ 303 Mănăstirea – Valea Argovei – Sărulești – Tămădău
  • Pentru aceste drumuri județene la acest moment sunt depuse cereri de finanțare.

Întreținerea drumurilor județene pe timp de iarnă a fost o prioritate pentru Consiliul Județean Călărași și Societatea Drumuri și Poduri SA

Dacă în anul 2016 Societatea Drumuri și Poduri deținea doar un număr de 19 utilaje (5 auto freze, 8 autocamioane dotate cu lamă și sărăriță și 6 utilaje dotate cu lamă sau cupă), restul de utilaje necesare deszăpezirii fiind contractate de la terți, azi Societatea Drumuri și Poduri deține 31 utilaje, autocamioane și autospeciale pentru deszăpezire (7 auto freze, din care 2 de mare capacitate, 15 utilaje și autocamioane dotate cu lamă și sărăriță, 8 utilaje dotate cu lamă sau cupă, un camion pentru intervenții transport persoane în situații de urgență), numărul de utilaje închiriate de la terți scăzând semnificativ.– precizează noul director.

Advertisement