Connect with us

Știri

Drumuri și Poduri Călărași are un nou director general

Published

on

Vicepreședintele Consiliului Județean Călărași, Mihăiță Bestea, a făcut publică astăzi noua conducere a Societății Drumuri și Poduri Călărași. Începând cu luna martie 2023, Adrian Moldovan a preluat funcția de director general al societății, înlocuindu-l pe Eugen Marian Enciu.

Enciu a fost unul dintre cei mai implicați și buni oameni din echipa președintelui CJ Călărași, Vasile Iliuță. Cu toate acestea, Enciu a decis să facă un pas în spate, oferind astfel oportunitatea unui nou început pentru Societatea Drumuri și Poduri Călărași.

[_]

Noul director general, Adrian Moldovan, are o vastă experiență în domeniul juridic, ceea ce îi conferă abilitățile și cunoștințele necesare, spune el, pentru a conduce Societatea Drumuri și Poduri Călărași. El va avea un rol important în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere din județul Călărași, continuând astfel să finalizeze proiectele demarate de administrația județului.

“În anul 2023 lucrările de reparare, de către Societatea Drumuri și Poduri, a drumurilor județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă a continuat, în trimestrul I realizându-se Drumul Județean 100 pe tronsonul Fundeni  – Frumușani cu o lungime de 1,3 km. De asemenea a fost efectuate lucrări de reparații a drumurilor cu îmbrăcăminte bituminoasă degradată prin așternere de covor asfaltic nou pe o suprafață totală de 4,4 km (DJ 307A V. Țepeș 1,4km; DJ 304 Făurei – Zimbru 2 km; DJ 306 Cuza Vodă – Floroaica 1 km).” precizează reprezentanții DPC Călărași.

Advertisement

Deși Enciu a renunțat la poziția sa de director general, el va rămâne în continuare în aparatul tehnic al administrației Drumuri și Poduri S.A. Prin urmare, echipa Drumuri și Poduri Călărași va beneficia în continuare de expertiza și cunoștințele sale valoroase.

“La preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Călărași de către domnul Vasile Iliuță în anul 2016  la nivelul județului Călărași existau un număr de 26 drumuri județene cu o lungime totală  de aproximativ 700 km, din care mai puțin de jumătate erau asfaltați și în stare bună de exploatare. În cei 7 ani de mandat s-a reușit, prin intermediul lucrărilor de reparații și întreținere  efectuate de către Societatea Drumuri și Poduri S.A. Călărași, respectiv prin lucrări de investiții ale Consiliului Județean Călărași, asfaltarea și aducerea într-o stare bună a marii majorității drumurilor județene. În acești 7 ani s-a reușindu-se transformarea, prin lucrării de reparații și investiții, a peste 250 km drumuri județene de pământ în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă.

Cu privire la investițiile Consiliului Județean Călărași în reabilitarea și modernizarea drumurilor județene amintim aici:

  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 402: Curcani – Luica – Nana – Solacu – Fundulea – (DN3) – Tămădău – Dărvari – Gostilele – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 50 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 302: Belciugatele – (DN 3) – Măriuța – limită jud. Ialomița în lungime de 13 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 411: Chirnogi – (DN 41) – Valea Popii – Radovanu – Crivăț – limită jud. Giurgiu în lungime de 18 km;
  • Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 211D: Dichiseni – DN 21 în lungime de 25 km;

“O bună parte din reușita transformării județului Călărași din punct de vedere al stării drumurilor județene a avut-o atenția pe care Consiliul Județean a acordat-o reorganizării și revitalizării Societății Drumuri și Poduri S.A., societate deținută de Consiliul Județean Călărași, cu principal domeniu de activitate întreținerea și repararea drumurilor județene și servicii de deszăpezire pe timp de iarna. Investițiile în capacitățile tehnice a Societății Drumuri și Poduri S.A. în ultimii 7 ani au făcut posibilă repararea, prin intermediul acesteia, a unui număr semnificativ de kilometrii de drumuri județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu  îmbrăcăminte bituminoasă ușoară, subliniind aici lucrările anul trecut de peste 30 km.” spune Adrian Moldovan, noul director general al Societății Drumuri și Poduri Călărași.

În cursul anului 2023 (trimestrul II – IV) vor fi efectuate, prin intermediul Societății de Drumuri și Poduri, în principal lucrări de așternere covor asfaltic și lucrării de reparație și întreținere curentă.

Programul de investiții ce va fi efectuat de către Consiliul Județean Călărași, în privința drumurilor județene  ce vor intra în reabilitare și  modernizarea sunt următoarele:

  • – DJ 311 Arțari – N. Bălcescu
  • – DJ 211 D  Cuza – Vodă – Ștefan – Vodă – DN21
  • Pentru acestea există finanțare aprobată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny
  • – DJ201 B  Ulmeni – Valea Argovei – Lehliu Gară- limita județului Ialomița
  • – DJ 309 Dănești – Făurei
  • – DJ 307 A Independența – Vlad Țepeș – Vâlcelele
  • – DJ 306 Cuza Vodă – Dragoș Vodă – limita județ Ialomița
  • – DJ 303 Mănăstirea – Valea Argovei – Sărulești – Tămădău
  • Pentru aceste drumuri județene la acest moment sunt depuse cereri de finanțare.

Întreținerea drumurilor județene pe timp de iarnă a fost o prioritate pentru Consiliul Județean Călărași și Societatea Drumuri și Poduri SA

Dacă în anul 2016 Societatea Drumuri și Poduri deținea doar un număr de 19 utilaje (5 auto freze, 8 autocamioane dotate cu lamă și sărăriță și 6 utilaje dotate cu lamă sau cupă), restul de utilaje necesare deszăpezirii fiind contractate de la terți, azi Societatea Drumuri și Poduri deține 31 utilaje, autocamioane și autospeciale pentru deszăpezire (7 auto freze, din care 2 de mare capacitate, 15 utilaje și autocamioane dotate cu lamă și sărăriță, 8 utilaje dotate cu lamă sau cupă, un camion pentru intervenții transport persoane în situații de urgență), numărul de utilaje închiriate de la terți scăzând semnificativ.– precizează noul director.

Advertisement

Știri

Accident grav în Cuza Vodă din cauza vizibilității reduse. Un tânăr de 19 ani a ajuns în stare gravă într-un spital din Capitală

Published

on

Accident Cuza Vodă

Un tânăr de aproape 19 ani a fost implicat într-un accident deosebit de grav, noaptea trecută, în comuna Cuza Vodă, în timp ce se îndrepta spre serviciu în jurul orei 03:00 dimineața. Condițiile meteo nefavorabile, precum ceața densă și vizibilitatea scăzută, l-au făcut pe șofer să piardă controlul volanului într-o curbă, moment în care mașina a ieșit de pe carosabil.

Mașina acestuia s-a oprit în gardul de protecție al stadionului local din comuna Cuza Vodă. Pentru că drumul era slab circulat, accidentul a fost observat abia o oră mai târziu. Un șofer a observat mașina tânărului și a anunțat poliția prin 112.

Două echipaje de poliție și un echipaj SMURD s-au deplasat imediat la fața locului pentru a gestiona situația. Șoferul a fost găsit inconștient, iar echipajul de prim-ajutor l-a transportat la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) Călărași pentru investigații și îngrijiri de specialitate.

La câteva ore distanță, medicii au decis, din cauza traumatismelor multiple, trasferul victimei la un spital din Capitală. În urma verificărilor efectuate, s-a constat că tânărul nu consumase alcool sau alte substanțe psihoactive

 

Advertisement

Continue Reading

Administrație

VIDEO. Primele declarații ale primarului Nicolae Rîjnoveanu din Roseți după controlul ANPC la firma de catering pentru Școala Gimnazială Roseți

Published

on

Nicolae Rîjnoveanu, primarul comunei Roseți din județul Călărași, a ieșit public cu primele declarații după controversele generate de controlul efectuat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) asupra firmei de catering responsabilă cu livrarea mâncării pentru elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Roseți.

Edilul comunei a respins acuzațiile, afirmând că incidentul este rezultatul unei „răutăți făcute de un fost angajat al firmei Diana”. Rîjnoveanu a subliniat că relația sa cu firma de catering a fost una solidă de-a lungul anilor și că aceasta a gestionat nevoile speciale ale elevilor, inclusiv dietele pentru diverse condiții medicale.

De asemenea, Rîjnoveanu a menționat că nu crede că sesizarea privind condițiile de transport a hranei a fost făcută de un grup de părinți, ci de către fostul angajat al firmei, care ar fi avut alte interese.

„Situația pentru care eu am fost și la Protecția Consumatorului, ca să înțelegeți despre ce e vorba. E rea intenție tot„, a declarat primarul, adăugând că toate problemele semnalate de ANPC au fost rezolvate rapid în aceeași zi.

Edilul a lăsat să se înțeleagă că există influențe politice care au condus la această situație, sugerând că unii ar dori să monopolizeze această activitate. El a subliniat că sesizarea nu a fost făcută de un grup de părinți, așa cum s-a sugerat inițial, ci de către un fost angajat al Restaurantului Diana.

Advertisement

În ceea ce privește reacția presei, primarul a exprimat dezamăgirea sa față de tendința de a acoperi doar aspectele negative și a subliniat importanța verificării și echilibrului în abordarea situațiilor delicate. „Nu sărim imediat la gâtul unui om. Sau poate, gândesc eu, au vrut să mă discrediteze pe mine, chipurile. Și cred, mai bine treabă, că a vrut să mă discrediteze„, a concluzionat Rîjnoveanu.

Continue Reading

Știri

Noile panouri de informare cu afișaj electronic din stațiile de autobuz au intrat în probe. În total, 36 de stații vor fi modernizate în Municipiul Călărași

Published

on

Municipiul Călărași scapă de stațiile de autobuz sub aer liber și de vechile bănci. Marius Dulce spune că au început probele la sistemul de transport integrat complex, care oferă sistem de ticketing, supraveghere video în autobuze și stații, dar și panouri de informare a călătorilor. 

„Facem probe în cadrul proiectului privind sistemul de transport integrat complex, care va asgiura un management inteligent al mobilității urbane. (…) Acest mod de transport, pe care îl doresc cât mai extins, ne plasează pe harta municipiilor unde siguranța și eficiența mobilității publice sunt priorități pentru administrație”, a transmis primarul, Marius Dulce. 

În cadrul proiectului în valoare de aproximativ 2,7 de milioane de euro, finanțat prin Programul Operațional Regional, vor fi modernizate stațiile de autobuz de pe traseele 2 și 3 ale transportului public de călători. Stațiile de pe traseul 1 vor fi modernizate prin proiectul ce vizează străzile București și Prelungirea București. În total, 36 de stații vor fi modernizate. 

Se estimează ca în primul an de după finalizarea implementării proiectului, numărul de călători să crească cu aproximativ 550. În același timp, administrația preconizează o reducere de peste 800 de tone a emisiilor de dioxid de carbon. 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate