Connect with us

Actualitate

Bugetul Societății Drumuri și Poduri Călărași, sub lupa consilierilor județeni

Published

on

În cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Călărași, ce va avea loc joi, 20 iunie, va fi supus spre vot un proiect de hotărâre important pentru infrastructura județului. Proiectul vizează aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Societății Drumuri și Poduri S.A. Călărași pentru anul 2024.

Potrivit documentelor depuse la proictul de Hotărâre, societate Drumuri și Poduri Călăraș, pentru anul 2024, sursele de finanțare a investițiilor, în valoare de 573.000 lei, sunt reprezentate de surse proprii, respectiv încasările curente.

VENITURI TOTALE Veniturile totale au fost estimate la suma de 17376.00 mii lei, astfel:

  1. Veniturile din exploatare (rd. 2 anexa 4) in cuantum de 17374.00 mii lei cuprind: 1.1. venituri din vanzarea produselor – 0 mii lei, reprezentand vanzare de produse finite; 1.2 venituri din servicii prestate-16700 mii lei, reprezentand servicii de reparatii si intretinere a drumurilor; 1.3 venituri din redevente si chirii-100 mii lei, reprezentand venituri obtinute din inchirierea unor utilaje; 1.4 alte venituri – 15 mii lei; 1.5 venituri aferente costului producţiei/ servicii în curs de execuţie- 300 mii lei, reprezentand valoarea lucrarilor aflate in diferite stadii de executie la finele trimestrelor; 1.6 alte venituri din exploatare – 24,00 mii lei, reprezentand valorificarea unor imobilizari corporale neutilizabile si alte venituri;
  2. Veniturile financiare (rd. 22 anexa 4) in cuantum de 2.00 mii lei, reprezentand valoarea dobanzilor si a diferentelor de curs valutar

II. CHELTUIELI TOTALE Cheltuielile totale au fost estimate la suma de 16187.50 mii lei, astfel:

1.Cheltuielile de exploatare (rd. 30 anexa 4) in cuantum de 16088.50 mii lei cuprind: 1.1. Chelt. privind stocurile – 7505 mii lei si includ: cheltuieli cu materiile prime, cheltuieli cu materialele consumabile, cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar, cheltuieli privind materialele nestocate, cheltuieli privind energia şi apa, cheltuieli privind activele biologice de natura stocurilor, cheltuieli privind mărfurile, cheltuieli privind ambalajele, reduceri comerciale primite

Fundamentarea cheltuielilor s-a realizat avand in vedere indicii estimati ai inflatiei si/sau evolutia cursurilor de schimb valutar previzionate conform prognozei Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, pentru acele costuri care prin natura lor au o evolutie relativ liniara.

1.2. Cheltuieli privind serviciile executate de terti – 192 mii lei astfel: -cheltuieli cu intretinerea si reparatiile – 25 mii lei, sunt prevazute sumele necesare pentru repararea mijloacelor auto si a utilajelor pe care le detine societatea; -cheltuieli privind chiriile – 39 mii lei, reprezentand chirii butelii acetilena, chirii utilaje si mijloace de transport auto necesare desfasurarii activitatii economice, chirii pubele colectare gunoi; -cheltuieli cu primele de asigurare – 128 mii lei, reprezentand asigurarile obligatorii la mijloacele auto si utilajele detinute de societate; 1.3. Cheltuieli cu alte servicii executate de terti in suma de 1785 mii lei astfel : -cheltuieli privind comisioane si onorarii – 48 mii lei reprezentand cheltuieli consultanta juridica si cheltuieli notariale; -cheltuieli protocol si reclama – 88 mii lei, reprezentand sume previzionate pentru promovarea si publicitatea produselor; -cheltuieli cu transporturi de bunuri – 136 mii lei; -cheltuieli cu deplasarile – 22 mii lei; -cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii – 148 mii lei; -chelt. cu serviciile bancare – 14 mii lei, reprezentand comisioanele bancare pentru operatiuni curente; -alte cheltuieli – 810 mii lei constand din cheltuieli cu marcaje drumuri efectuate de terti pe baza de contracte si alte servicii, service calculatoare si xerox, spalatorie auto, auditare situatii financiare, auditare ISO; -Cheltuieli cu impozite si taxe – 250 mii lei, reprezentand taxe si impozite la bugetul local, taxe licente auto, taxe autorizare calitate. Cheltuieli cu personalul in suma de 5359 mii lei dupa cum urmeaza: Aceste cheltuieli au fost calculate astfel: -pentru un numar mediu anual de 75 salariati, cuprinzand salariile de baza, sporurile specifice si alte bonificatii, precum si impozitele aferente drepturilor salariale. -pentru contractele de mandat incheiate cu directorii si administratorii societatii. Alte cheltuieli de exploatare – 997.50 mii lei, reprezentand cheltuieli cu amortizarile imobilizarilor – 935 mii lei, cheltuieli cu penalitati de intarziere la plata.

Cheltuielile financiare(rd. 136 anexa 4) in cuantum de 99 mii lei, reprezentand cheltuieli cu dobanzile platite bancilor la care societatea are conturi deschise.

SURSELE DE FINANTARE A INVESTITIILOR pentru anul 2024, in suma de 573 mii lei, sunt reprezentate de surse proprii, respectiv incasarile curente. In functie de modul de derulare a investitiilor se vor putea realiza realocari intre diversele proiecte de investitii, cu incadrarea in cheltuielile totale de investitii aprobate si respectiv sursele de finantare existente. De asemenea, in cursul anului pot aparea noi necesitati pentru cheltuieli de investitii, neprevazute care vor putea fi finantate in limita surselor de finantare existente. Programul de investitii este detaliat in Anexa 5 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2024, cu detalierea dotarilor intr-o lista distincta. Pentru anul 2024 societatea si-a propus sa realizeze urmatorii indicatori economico-financiari: profit brut – 1188.50 mii lei productivitatea muncii – 234.78 lei/pers. cheltuieli la 1000 lei/venit – 932.00 lei castig mediu lunar/salariat – 5166.66 lei/pers.


I. VENITURI TOTALE Veniturile totale au fost estimate la suma de 17376.00 mii lei , astfel:

Advertisement
  1. Veniturile din exploatare (rd. 2 anexa 4) in cuantum de 17374.00 mii lei cuprind: 1.1. venituri din vanzarea produselor – 0 mii lei, reprezentand vanzare de produse finite; 1.2 venituri din servicii prestate-16700 mii lei, reprezentand servicii de reparatii si intretinere a drumurilor; 1.3 venituri din redevente si chirii-100 mii lei, reprezentand venituri obtinute din inchirierea unor utilaje ; 1.4 alte venituri – 15 mii lei; 1.5 venituri aferente costului producţiei/ servicii în curs de execuţie- 300 mii lei, reprezentand valoarea lucrarilor aflate in diferite stadii de executie la finele trimestrelor; 1.6 alte venituri din exploatare – 24,00 mii lei, reprezentand valorificarea unor imobilizari corporale neutilizabile si alte venituri;
  2. Veniturile financiare (rd. 22 anexa 4) in cuantum de 2.00 mii lei, reprezentand valoarea dobanzilor si a diferentelor de curs valutar

II. CHELTUIELI TOTALE Cheltuielile totale au fost estimate la suma de 16187.50 mii lei, astfel:

1.Cheltuielile de exploatare (rd. 30 anexa 4) in cuantum de 16088.50 mii lei cuprind: 1.1. Chelt. privind stocurile – 7505 mii lei si includ: cheltuieli cu materiile prime, cheltuieli cu materialele consumabile, cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar, cheltuieli privind materialele nestocate, cheltuieli privind energia şi apa, cheltuieli privind activele biologice de natura stocurilor, cheltuieli privind mărfurile, cheltuieli privind ambalajele, reduceri comerciale primite

Fundamentarea cheltuielilor s-a realizat avand in vedere indicii estimati ai inflatiei si/sau evolutia cursurilor de schimb valutar previzionate conform prognozei Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, pentru acele costuri care prin natura lor au o evolutie relativ liniara.

1.2. Cheltuieli privind serviciile executate de terti – 192 mii lei astfel: -cheltuieli cu intretinerea si reparatiile – 25 mii lei, sunt prevazute sumele necesare pentru repararea mijloacelor auto si a utilajelor pe care le detine societatea; -cheltuieli privind chiriile – 39 mii lei, reprezentand chirii butelii acetilena, chirii utilaje si mijloace de transport auto necesare desfasurarii activitatii economice, chirii pubele colectare gunoi; -cheltuieli cu primele de asigurare – 128 mii lei, reprezentand asigurarile obligatorii la mijloacele auto si utilajele detinute de societate; 1.3. Cheltuieli cu alte servicii executate de terti in suma de 1785 mii lei astfel : -cheltuieli privind comisioane si onorarii – 48 mii lei reprezentand cheltuieli consultanta juridica si cheltuieli notariale; -cheltuieli protocol si reclama – 88 mii lei, reprezentand sume previzionate pentru promovarea si publicitatea produselor; -cheltuieli cu transporturi de bunuri – 136 mii lei; -cheltuieli cu deplasarile – 22 mii lei; -cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii – 148 mii lei; -chelt. cu serviciile bancare – 14 mii lei, reprezentand comisioanele bancare pentru operatiuni curente; -alte cheltuieli – 810 mii lei constand din cheltuieli cu marcaje drumuri efectuate de terti pe baza de contracte si alte servicii, service calculatoare si xerox, spalatorie auto, auditare situatii financiare, auditare ISO; -Cheltuieli cu impozite si taxe – 250 mii lei, reprezentand taxe si impozite la bugetul local, taxe licente auto, taxe autorizare calitate. Cheltuieli cu personalul in suma de 5359 mii lei dupa cum urmeaza: Aceste cheltuieli au fost calculate astfel: -pentru un numar mediu anual de 75 salariati, cuprinzand salariile de baza, sporurile specifice si alte bonificatii, precum si impozitele aferente drepturilor salariale. -pentru contractele de mandat incheiate cu directorii si administratorii societatii. Alte cheltuieli de exploatare – 997.50 mii lei, reprezentand cheltuieli cu amortizarile imobilizarilor – 935 mii lei, cheltuieli cu penalitati de intarziere la plata.

Cheltuielile financiare(rd. 136 anexa 4) in cuantum de 99 mii lei, reprezentand cheltuieli cu dobanzile platite bancilor la care societatea are conturi deschise.

SURSELE DE FINANTARE A INVESTITIILOR pentru anul 2024, in suma de 573 mii lei, sunt reprezentate de surse proprii, respectiv incasarile curente.
In functie de modul de derulare a investitiilor se vor putea realiza realocari intre diversele proiecte de investitii, cu incadrarea in cheltuielile totale de investitii aprobate si respectiv sursele de finantare existente. De asemenea, in cursul anului pot aparea noi necesitati pentru cheltuieli de investitii, neprevazute care vor putea fi finantate in limita surselor de finantare existente.
Programul de investitii este detaliat in Anexa 5 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2024, cu detalierea dotarilor intr-o lista distincta.
Pentru anul 2024 societatea si-a propus sa realizeze urmatorii indicatori economico-financiari:
profit brut – 1188.50 mii lei
productivitatea muncii – 234.78 lei/pers.
cheltuieli la 1000 lei/venit – 932.00 lei
castig mediu lunar/salariat – 5166.66 lei/pers.

Actualitate

Accident rutier grav la intrarea în Roseți: opt persoane implicate, patru minori răniți

Published

on

Sâmbătă seara, la ora 23:50, la intrarea în comuna Roseți dinspre municipiul Călărași, a avut loc un grav accident rutier în care au fost implicate două autoturisme și un atelaj hipo (căruță). În urma impactului, opt persoane au fost rănite, inclusiv patru minori care se aflau în căruță.

Din primele informații preliminare, cei patru copii, aflați în atelajul lovit în plin, au fost spulberați din căruță, însă, surprinzător, atât tatăl acestora, cât și conducătorii celor două autoturisme implicate au scăpat fără răni grave. Imediat după impact, la fața locului au fost mobilizate mai multe echipaje de poliție și ambulanță, precum și autospeciale ale ISU Călărași, fiind activat protocolul pentru intervenții cu victime multiple.

Minori răniți, duși acasă de familie

Deși accidentul părea să aibă urmări grave, cei patru minori au fost preluați inițial de familie și duși acasă. Ulterior, polițiștii și două ambulanțe s-au deplasat la domiciliul acestora pentru a-i transporta la Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Călărași, pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Șoferii, testați negativ la alcool

Ambii șoferi au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri. În schimb, martori oculari și localnici au susținut că din căruță au fost observate căzând mai multe sticle cu alcool în urma coliziunii. Autoritățile urmează să stabilească cu exactitate circumstanțele în care s-a produs accidentul și dacă băuturile alcoolice găsite au fost consumate de către persoanele aflate în atelaj.

Pe lângă victimele umane, și calul care trăgea căruța a fost rănit în impact, însă a scăpat cu viață. Un veterinar din sat a fost chemat la locul accidentului pentru a-i acorda îngrijiri, iar un echipaj din cadrul Biroului pentru Poliția Animalelor a fost, de asemenea, solicitat pentru a investiga situația și a prelua cazul.

Traficul rutier a fost blocat timp de aproximativ o oră, timp în care polițiștii au dirijat circulația și au investigat locul accidentului. După finalizarea cercetărilor inițiale și îndepărtarea vehiculelor implicate, circulația a fost reluată în condiții normale.

În urma acestui accidentului, poliția a deschis un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, urmând ca ancheta să stabilească toate detaliile și răspunderile legale în acest caz.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

REACȚIE: Alexandru Dincă, director sportiv AFC Dunărea Călărași: “Formarea grupelor de juniori, un proces planificat, nu abandonat”

Published

on

Alex Dinca - AFC Dunarea Călărași

În urma publicării materialului care dezvăluia situația financiară dificilă a clubului AFC Dunărea Călărași și a menționat excluderea echipelor de juniori din campionatul organizat de Federația Română de Fotbal, directorul sportiv al clubului, Alexandru Dincă, a oferit vineri, 6 septembrie, o declarație detaliată privind acest subiect.

Recent a apărut într-o publicație online o afirmație că Dunărea Călărași a abandonat grupele de copii și juniori. Aș vrea să clarific că acest lucru nu reflectă realitatea completă. Într-adevăr, grupele de juniori nu au fost înscrise în campionatul actual, însă acest lucru s-a datorat unor circumstanțe specifice, nu neglijenței noastre.

Pentru a participa la competițiile naționale de juniori, Federația Română de Fotbal solicită fiecărui club să depună un dosar de clasificare, care implică respectarea unor criterii stricte privind infrastructura, licențele antrenorilor și numărul de echipe înscrise. De la preluarea funcției de director sportiv, am constatat că ne lipseau două grupe esențiale, Under 12 și Under 16, pentru a îndeplini aceste cerințe. Formarea acestor echipe nu se poate face peste noapte și implică o pregătire mult mai îndelungată, ceea ce a făcut imposibilă înscrierea lor în campionat în acest moment.

În plus, actualii noștri antrenori nu aveau licențele necesare pentru a respecta criteriile impuse de FRF, iar acest lucru este rezultatul lipsei unei strategii coerente în trecut. În prezent, clubul nostru urmează un plan strategic pe termen lung, axat pe formarea antrenorilor și îmbunătățirea infrastructurii pentru a putea crea o Academie la standarde ridicate.

Pe de altă parte, trebuie menționat că echipa de Under 19 este înscrisă în Liga 4, un campionat puternic, unde juniorii noștri au ocazia să joace împotriva unor jucători cu experiență din ligile superioare. Acest lucru le va permite să se dezvolte mai rapid și să facă tranziția către echipa de seniori într-un mod mai eficient. Grupa de Under 17 evoluează de asemenea într-un campionat de Under 19, oferindu-le tinerilor noștri oportunități mai mari de creștere.

Din punct de vedere financiar, suntem în plin proces de reorganizare și, din păcate, nu dispunem de resursele necesare pentru a susține mai multe echipe de juniori în acest moment. De aceea, am luat decizia de a ne concentra pe dezvoltarea echipelor existente și pe implementarea planului nostru pe termen lung“, a declarat Alexandru Dincă, directorul sportiv al AFC Dunărea Călărași.

 

Continue Reading

Actualitate

Cod galben de inundații! Ce județe sunt vizate

Published

on

Hidrologii au emis o avertizare cod galben pentru râurile din județele Vaslui, Bacău, Galați, Vrancea, Tulcea și Constanța, unde există riscul depășirii cotelor de atenție și al inundațiilor locale. Avertizarea este valabilă până vineri seara.

Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis joi o avertizare Cod galben, bazată pe situația hidrometeorologică actuală și prognoza pentru următoarele 24 de ore. Avertizarea va începe joi la ora 23:00 și va fi valabilă până vineri la ora 18:00.

„Acesta va afecta anumite sectoare de râuri din bazinele hidrografice Prut şi Siret, în judeţele: Vaslui, Bacău, Galaţi şi Vrancea, râurile din judeţul Tulcea şi cele din jumătatea de nord a judeţului Constanţa, unde sunt posibile depăşiri ale cotelor de atenţie. Atenţionarea hidrologică vizează în principal fenomenele de scurgeri importante pe versanţi, torenţi şi pâraie şi viituri rapide pe râurile mici, cu posibile efecte de inundaţii locale”, au transmis hidrologii, scrie news.ro.

 

Continue Reading

Cele mai vizualizate