La zi
Bugetul Societății Drumuri și Poduri Călărași, sub lupa consilierilor județeni
Published
5 luni agoon
În cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Călărași, ce va avea loc joi, 20 iunie, va fi supus spre vot un proiect de hotărâre important pentru infrastructura județului. Proiectul vizează aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Societății Drumuri și Poduri S.A. Călărași pentru anul 2024.
Potrivit documentelor depuse la proictul de Hotărâre, societate Drumuri și Poduri Călăraș, pentru anul 2024, sursele de finanțare a investițiilor, în valoare de 573.000 lei, sunt reprezentate de surse proprii, respectiv încasările curente.
VENITURI TOTALE Veniturile totale au fost estimate la suma de 17376.00 mii lei, astfel:
- Veniturile din exploatare (rd. 2 anexa 4) in cuantum de 17374.00 mii lei cuprind: 1.1. venituri din vanzarea produselor – 0 mii lei, reprezentand vanzare de produse finite; 1.2 venituri din servicii prestate-16700 mii lei, reprezentand servicii de reparatii si intretinere a drumurilor; 1.3 venituri din redevente si chirii-100 mii lei, reprezentand venituri obtinute din inchirierea unor utilaje; 1.4 alte venituri – 15 mii lei; 1.5 venituri aferente costului producţiei/ servicii în curs de execuţie- 300 mii lei, reprezentand valoarea lucrarilor aflate in diferite stadii de executie la finele trimestrelor; 1.6 alte venituri din exploatare – 24,00 mii lei, reprezentand valorificarea unor imobilizari corporale neutilizabile si alte venituri;
- Veniturile financiare (rd. 22 anexa 4) in cuantum de 2.00 mii lei, reprezentand valoarea dobanzilor si a diferentelor de curs valutar
II. CHELTUIELI TOTALE Cheltuielile totale au fost estimate la suma de 16187.50 mii lei, astfel:
1.Cheltuielile de exploatare (rd. 30 anexa 4) in cuantum de 16088.50 mii lei cuprind: 1.1. Chelt. privind stocurile – 7505 mii lei si includ: cheltuieli cu materiile prime, cheltuieli cu materialele consumabile, cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar, cheltuieli privind materialele nestocate, cheltuieli privind energia şi apa, cheltuieli privind activele biologice de natura stocurilor, cheltuieli privind mărfurile, cheltuieli privind ambalajele, reduceri comerciale primite
Fundamentarea cheltuielilor s-a realizat avand in vedere indicii estimati ai inflatiei si/sau evolutia cursurilor de schimb valutar previzionate conform prognozei Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, pentru acele costuri care prin natura lor au o evolutie relativ liniara.
1.2. Cheltuieli privind serviciile executate de terti – 192 mii lei astfel: -cheltuieli cu intretinerea si reparatiile – 25 mii lei, sunt prevazute sumele necesare pentru repararea mijloacelor auto si a utilajelor pe care le detine societatea; -cheltuieli privind chiriile – 39 mii lei, reprezentand chirii butelii acetilena, chirii utilaje si mijloace de transport auto necesare desfasurarii activitatii economice, chirii pubele colectare gunoi; -cheltuieli cu primele de asigurare – 128 mii lei, reprezentand asigurarile obligatorii la mijloacele auto si utilajele detinute de societate; 1.3. Cheltuieli cu alte servicii executate de terti in suma de 1785 mii lei astfel : -cheltuieli privind comisioane si onorarii – 48 mii lei reprezentand cheltuieli consultanta juridica si cheltuieli notariale; -cheltuieli protocol si reclama – 88 mii lei, reprezentand sume previzionate pentru promovarea si publicitatea produselor; -cheltuieli cu transporturi de bunuri – 136 mii lei; -cheltuieli cu deplasarile – 22 mii lei; -cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii – 148 mii lei; -chelt. cu serviciile bancare – 14 mii lei, reprezentand comisioanele bancare pentru operatiuni curente; -alte cheltuieli – 810 mii lei constand din cheltuieli cu marcaje drumuri efectuate de terti pe baza de contracte si alte servicii, service calculatoare si xerox, spalatorie auto, auditare situatii financiare, auditare ISO; -Cheltuieli cu impozite si taxe – 250 mii lei, reprezentand taxe si impozite la bugetul local, taxe licente auto, taxe autorizare calitate. Cheltuieli cu personalul in suma de 5359 mii lei dupa cum urmeaza: Aceste cheltuieli au fost calculate astfel: -pentru un numar mediu anual de 75 salariati, cuprinzand salariile de baza, sporurile specifice si alte bonificatii, precum si impozitele aferente drepturilor salariale. -pentru contractele de mandat incheiate cu directorii si administratorii societatii. Alte cheltuieli de exploatare – 997.50 mii lei, reprezentand cheltuieli cu amortizarile imobilizarilor – 935 mii lei, cheltuieli cu penalitati de intarziere la plata.
Cheltuielile financiare(rd. 136 anexa 4) in cuantum de 99 mii lei, reprezentand cheltuieli cu dobanzile platite bancilor la care societatea are conturi deschise.
SURSELE DE FINANTARE A INVESTITIILOR pentru anul 2024, in suma de 573 mii lei, sunt reprezentate de surse proprii, respectiv incasarile curente. In functie de modul de derulare a investitiilor se vor putea realiza realocari intre diversele proiecte de investitii, cu incadrarea in cheltuielile totale de investitii aprobate si respectiv sursele de finantare existente. De asemenea, in cursul anului pot aparea noi necesitati pentru cheltuieli de investitii, neprevazute care vor putea fi finantate in limita surselor de finantare existente. Programul de investitii este detaliat in Anexa 5 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2024, cu detalierea dotarilor intr-o lista distincta. Pentru anul 2024 societatea si-a propus sa realizeze urmatorii indicatori economico-financiari: profit brut – 1188.50 mii lei productivitatea muncii – 234.78 lei/pers. cheltuieli la 1000 lei/venit – 932.00 lei castig mediu lunar/salariat – 5166.66 lei/pers.
I. VENITURI TOTALE Veniturile totale au fost estimate la suma de 17376.00 mii lei , astfel:
- Veniturile din exploatare (rd. 2 anexa 4) in cuantum de 17374.00 mii lei cuprind: 1.1. venituri din vanzarea produselor – 0 mii lei, reprezentand vanzare de produse finite; 1.2 venituri din servicii prestate-16700 mii lei, reprezentand servicii de reparatii si intretinere a drumurilor; 1.3 venituri din redevente si chirii-100 mii lei, reprezentand venituri obtinute din inchirierea unor utilaje ; 1.4 alte venituri – 15 mii lei; 1.5 venituri aferente costului producţiei/ servicii în curs de execuţie- 300 mii lei, reprezentand valoarea lucrarilor aflate in diferite stadii de executie la finele trimestrelor; 1.6 alte venituri din exploatare – 24,00 mii lei, reprezentand valorificarea unor imobilizari corporale neutilizabile si alte venituri;
- Veniturile financiare (rd. 22 anexa 4) in cuantum de 2.00 mii lei, reprezentand valoarea dobanzilor si a diferentelor de curs valutar
II. CHELTUIELI TOTALE Cheltuielile totale au fost estimate la suma de 16187.50 mii lei, astfel:
1.Cheltuielile de exploatare (rd. 30 anexa 4) in cuantum de 16088.50 mii lei cuprind: 1.1. Chelt. privind stocurile – 7505 mii lei si includ: cheltuieli cu materiile prime, cheltuieli cu materialele consumabile, cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar, cheltuieli privind materialele nestocate, cheltuieli privind energia şi apa, cheltuieli privind activele biologice de natura stocurilor, cheltuieli privind mărfurile, cheltuieli privind ambalajele, reduceri comerciale primite
Fundamentarea cheltuielilor s-a realizat avand in vedere indicii estimati ai inflatiei si/sau evolutia cursurilor de schimb valutar previzionate conform prognozei Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, pentru acele costuri care prin natura lor au o evolutie relativ liniara.
1.2. Cheltuieli privind serviciile executate de terti – 192 mii lei astfel: -cheltuieli cu intretinerea si reparatiile – 25 mii lei, sunt prevazute sumele necesare pentru repararea mijloacelor auto si a utilajelor pe care le detine societatea; -cheltuieli privind chiriile – 39 mii lei, reprezentand chirii butelii acetilena, chirii utilaje si mijloace de transport auto necesare desfasurarii activitatii economice, chirii pubele colectare gunoi; -cheltuieli cu primele de asigurare – 128 mii lei, reprezentand asigurarile obligatorii la mijloacele auto si utilajele detinute de societate; 1.3. Cheltuieli cu alte servicii executate de terti in suma de 1785 mii lei astfel : -cheltuieli privind comisioane si onorarii – 48 mii lei reprezentand cheltuieli consultanta juridica si cheltuieli notariale; -cheltuieli protocol si reclama – 88 mii lei, reprezentand sume previzionate pentru promovarea si publicitatea produselor; -cheltuieli cu transporturi de bunuri – 136 mii lei; -cheltuieli cu deplasarile – 22 mii lei; -cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii – 148 mii lei; -chelt. cu serviciile bancare – 14 mii lei, reprezentand comisioanele bancare pentru operatiuni curente; -alte cheltuieli – 810 mii lei constand din cheltuieli cu marcaje drumuri efectuate de terti pe baza de contracte si alte servicii, service calculatoare si xerox, spalatorie auto, auditare situatii financiare, auditare ISO; -Cheltuieli cu impozite si taxe – 250 mii lei, reprezentand taxe si impozite la bugetul local, taxe licente auto, taxe autorizare calitate. Cheltuieli cu personalul in suma de 5359 mii lei dupa cum urmeaza: Aceste cheltuieli au fost calculate astfel: -pentru un numar mediu anual de 75 salariati, cuprinzand salariile de baza, sporurile specifice si alte bonificatii, precum si impozitele aferente drepturilor salariale. -pentru contractele de mandat incheiate cu directorii si administratorii societatii. Alte cheltuieli de exploatare – 997.50 mii lei, reprezentand cheltuieli cu amortizarile imobilizarilor – 935 mii lei, cheltuieli cu penalitati de intarziere la plata.
Cheltuielile financiare(rd. 136 anexa 4) in cuantum de 99 mii lei, reprezentand cheltuieli cu dobanzile platite bancilor la care societatea are conturi deschise.
SURSELE DE FINANTARE A INVESTITIILOR
In functie de modul de derulare a investitiilor se vor putea realiza realocari intre diversele proiecte de investitii, cu incadrarea in cheltuielile totale de investitii aprobate si respectiv sursele de finantare existente. De asemenea, in cursul anului pot aparea noi necesitati pentru cheltuieli de investitii, neprevazute care vor putea fi finantate in limita surselor de finantare existente.
Programul de investitii este detaliat in Anexa 5 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2024, cu detalierea dotarilor intr-o lista distincta.
Pentru anul 2024 societatea si-a propus sa realizeze urmatorii indicatori economico-financiari:
profit brut – 1188.50 mii lei
productivitatea muncii – 234.78 lei/pers.
cheltuieli la 1000 lei/venit – 932.00 lei
castig mediu lunar/salariat – 5166.66 lei/pers.
You may like
-
Societatea Drumuri și Poduri Călărași închiriază utilaje
-
Drumuri și Poduri S.A. scoate la vânzare un imobil în Budești, județul Călărași
-
Noul subprefect al județului Călărași a ieșit pe teren în acest weekend
-
VIDEO. Drumarii călărăşeni finalizează asfaltarea drumului judeţean 310
-
ANUNȚ. Drumuri și Poduri Călărași face angajări
-
ANUNŢ. Drumuri şi Poduri Călăraşi recrutează în vederea angajării