Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 8°C | Anul XI Nr. 531

La zi

Autobuze hibrid pentru Călărași, însă contestate privind gradul de poluare redus

Published

on

Primăria Călărași a achiziționat patru autobuze electrice Mercedes-Benz de ultimă generație. Investiția a fost finanțată din fonduri europene și se ridică la suma de 9,6 milioane de lei. Autobuzele electrice sunt moderne iar producătorul susține că mijloacele de transport sunt prietenoase cu natura.

Autobuze electrice și un nou sistem de transport

Din cei 9.6 milioane de lei, aproximativ 8.7 milioane sunt pentru achiziționarea a patru vehicule de transport public Hybrid, tip Mercedes-Benz Citaro. Acestea vor fi dotate cu sistem de poziționare și comunicații radio cu dispeceratul, sistem de informare călători în vehicule, camere de supraveghere video, computer de bord și multe alte dotări.

Restul fondurilor, adică circa 1 milion de lei, vor fi folosiți pentru modernizarea sistemului de transport. Banii vor fi investiți în dispecerat, centru controlori, autobază, casierie, centru de vânzare și personalizare cartele și aplicații.

„Este un eveniment deosebit, aşteptat de călărăşeni. După mai bine de doi ani de zile am reuşit să finalizăm contractarea autobuzelor hibrid. Ne-am propus să dezvoltăm acest concept. Nu ne oprim aici, şi pe programele viitoare vrem să mai achiziţionăm autobuze şi microbuze ecologice. Avem nevoie în Călăraşi de astfel autobuze. Tot timpul s-a ridicat problema, cetăţenii spunând că autobuzele actuale ale operatorului sunt învechite. Vrem să îmbunătăţim această flotă, iar pe viitor să creştem la 12 numărul microbuzelor şi al autobuzelor pe care le putem achiziţiona prin PNRR. Desigur, avem în vedere să creştem şi numărul rutelor”, a explicat Marius Dulce, primarul Călăraşiului.

EFICIENȚA AUTOBUZELOR , PUSĂ LA ÎNDOIALĂ ÎN CONFERINȚA DE SEMNARE A CONTRACTULUI

La data de 28 martie, la sediul Primăriei Municipiului Călărași, a avut întâlnirea de lucru a primarului Marius Dulce cu reprezentații Mercedes Benz Trucks & Buses Romania pentru a semna contractul de achiziție a noilor mijloace de transport cu tehnologie hibrid. Oficialitățile au invitat și jurnaliștii la evenimentul de lansare pentru a participa 

Jurnalistul călărășean Florin Driga, adept al tehnologiei și deschis către acest domeniu, prezent în conferință, a solicitat reprezentanților companiei producătoare a mijloacelor de transport informații privind țara unde se va fabrica autobuzul, cât și date despre gradul de poluare pe care și-l asumă producătorul.

Advertisement

Reprezentanții Mercedes  spun că există mai multe fabrici care produc Mercedez-Benz CITARO, însă țara unde se va livra pentru România va fi Franța sau Germania, excluzând Turcia, țara unde există o fabrică cu istoric care lasă mult de dorit privind calitatea produselor vândute pe piață. Cât despre gradul de poluare pe care îl are acest model de autobuz, oficialii prezenți la Călărași nu au oferit informații concrete, pasând răspunsul între ei.

Florin Driga a insistat pe acest subiect lăsând un comentariu cu multe specificații prin care subliniază faptul că gradul de popuare nu diferă cu mult comparativ cu mijloacele de transport deja existente în trafic.

Redăm integram comentariul pe care jurnalistul Florin Driga l-a lăsat într-o postare a primarului Marius Dulce:

Azi, am adresat 2 intrebări reprezentanților Mercedes care au pasat răspunsul de la unul la altul. Am acceptat răspunsul lor din respect și am realizat că veți fi buni de plată în următorii ani. Câteva date care nu au fost spuse dar solicitate: Date tehnice – Autobuz Mercedes Citaro C2 (O530) Hybrid
Locuri pe scaune:
Locuri în picioare:
Total: 108
Dimensiuni
Lungime [mm]: 12.135
Lățime [mm]: 2.550
Înălțime [mm]: 3.150
Ampatament [mm] 5.900
Dimensiune anvelope: 275/70 R 22,5
Consolă față [mm]: 2.805
Consolă spate [mm]: 3.430
Cerc de bracaj [mm]: 21.214
Unghi de gardă față [°] 7
Unghi de gardă spate [°] 7
Motor termic
Motor termic: Mercedes-Benz OM 936h
Normă de poluare UE: Euro VI
Sistem BlueEfficiency Power, tehnologie diesel SCR BlueTec®, sistem de injecție combustibil – Common Rail
Putere max. [kW]: 220 la 2.200 rpm (299 c.p.)
Cilindree [cm3]: 7.698
Nr. cilindri / dispunere: 6 / în linie
Cuplu maxim [Nm] la turația 1.200 Nm la 1.200 rpm
Transmisie, tip: Transmisie automată Voith, Voith DIWA 854.6, 4 trepte
Masa transmisiei [kg]: 334
Motor electric
Puterea nominală [kW]: 14
Cuplu maxim [Nm]: 220
Tensiunea nominală [V]: 48
Alimentare: supercapacitori montaţi pe acoperiş
Tren de rulare
Sistem de direcție: Servodirecție ZF
Punte față, tip ZF, suspensie independentă
Punte motoare, tip ZF punte portal
Frâne
Frână de serviciu: Sistem electronic de frânare cu frâne cu disc
Frână de încetinire: Retarder integrat
Sistem de frânare electropneumatic (EBS)
Sistem anti-blocare (ABS)
Program electronic de stabilitate (ESP®)
Cameră video pentru marșarier
Sistemul de control al presiunii din anvelope
Mase
Capacitate rezervor combustibi/aditiv AdBlue [l] 210 / 27
Masă totală admisă [kg] 19.000
Punte față [kg]: până la max. 7.500
Punte motoare [kg]: 13.000
Climatizare
Putere sistem de răcire spațiu pasageri [kW]: treapta de bază: 32 kW / treapta de confort: 39 kW
Putere sistem de încălzire spațiu pasageri [kW] 38
Putere sistem de răcire spațiu șofer [kW]: 8 (4 electric)
Agent răcire: R-134a
Putere sistem de încălzire spațiu șofer [kW]: 22
Uși
Nr. uşi: 3
Înălțime urcare ușă [mm] 320
Lățime ușă [mm]: 1.250
Înălțime podea culoar central față de carosabil [mm]: 370
Motorul electric ar fi de tip Integrated Starter-Alternator (ISG), alimentat la 48 V. Asta înseamnă că autobuzul nu mai are alternator pe 27V, motorul servind ca generator şi ca demaror. Prin urmare, înseamnă că întregul sistem electric al autobuzului e pe 48V, deci ar trebui să aibă 4 baterii de 12V în loc de 2. Mai mult, cum ISG-ul nu încarcă la demaraj (spre deosebire de alternatorul care e conectat cu curea/lanţ la motor şi poate alimenta auxiliarele atât timp cât motorul e pornit), pentru că funcţionează ca motor, bateriile şi supercapacitorii de pe acoperiş trebuie să fie mereu în stare perfectă de funcţionare, că altfel rămâi fără tensiune. Dispare pornirea cu bateriile de rezervă, autobuzului fiindu-i practic imposibil să circule fără baterii… asta o să fie o mare problemă la STB, mai ales că bateriile sunt consumabile, deci nu sunt acoperite de garanţia completă.
Părerea unui prieten avizat:
”Rămân la părerea că s-au complicat prea tare cu astfel de autobuze extrem de pretenţioase la mentenanţă. Nu mai vorbesc de faptul că nu sunt deloc ecologice cum se laudă, fiind la fel de poluante şi energofage ca autobuzele non-hibride din aceeaşi gamă. Motorul electric reduce emisiile poluante cu 7 – 12 g pe km pe perioada funcţionării. Cum el funcţionează doar la demaraj, deci pe vreo 50m maxim, înseamnă că economisim 0,6g Co2 la fiecare demaraj, mare economie… Nici la consumul de motorină nu e cine ştie ce, producătorul se laudă cu o reducere a consumului cu 8,5%, dar asta în condiţii de test, nu în trafic. Deci, din nou, fix pix… e drept, ar trebui să dea bine la electorat, numai că electoratul nu e format doar din ingineri care ştiu să facă diferenţa între Mercedes Citaro C2 Hybrid şi Mercedes-Turk Conecto” QED” – scrie Florin Driga pe  (Facebook

 

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Pompierii din Călărași, eroi și pentru animale! ISU marchează Ziua Mondială a Animalelor: „Pentru că fiecare viață contează!”

Published

on

4 octombrie este Ziua Mondială a Animalelor, o zi în care pompierii militari din Călărași au ales să reamintească faptul că grija pentru viață nu are specie. Deși în prezent nu mai au un câine de serviciu, salvatorii de la ISU Călărași intervin zi de zi pentru a salva animale aflate în pericol, de la câini căzuți în gropi sau fântâni până la pisici rămase blocate în copaci sau clădiri.

„În misiunile de zi cu zi salvăm animale ori de câte ori putem interveni sau suntem solicitați. Mai jos sunt doar câteva imagini care reflectă această grijă pe care o au pompierii militari pentru orice suflet care s-ar afla în pericol. Pentru că fiecare viață contează!”, au transmis reprezentanții ISU Călărași pe pagina oficială.

Postarea este însoțită de mai multe fotografii emoționante surprinse în timpul intervențiilor — pompieri care scot căței din puțuri adânci, salvează capre blocate sau oferă adăpost temporar animalelor rănite.

Gestul pompierilor a fost primit cu recunoștință de comunitatea online, numeroși călărășeni felicitându-i pentru implicare și pentru sufletul lor mare.

Advertisement

📸 Sursa: ISU Călărași – Facebook

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Locuință cuprinsă de incendiu în comuna Fundeni – intervenție a pompierilor ISU Călărași

Published

on

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași au intervenit astăzi de dimineață pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o locuință din comuna Fundeni, județul Călărași.

Potrivit ISU Călărași, focul a cuprins o parte din imobil, însă nu au fost înregistrate victime. Echipajele de intervenție au acționat rapid pentru limitarea extinderii flăcărilor, reușind să prevină propagarea incendiului la alte construcții din apropiere.

Cauza probabilă a izbucnirii incendiului urmează să fie stabilită de pompieri.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Scandal în Ministerul Agriculturii: Patru șefi pentru 14 angajați și un salariu uriaș pentru directoarea DGPIAC

Published

on

Direcția Generală Politici în Industrie Alimentară și Comerț (DGPIAC), subordonată Ministerului Agriculturii, atrage atenția printr-o structură neobișnuită: patru funcții de conducere pentru doar 14 angajați. Din cele 31 de posturi alocate, 13 sunt vacante, iar 9 dintre acestea urmează să fie desființate, conform Legii nr. 296/2023, ca parte a reorganizării ministerului, potrivit unui reportaj Digi24.

Astfel, direcția operează cu un director general, un director și doi șefi de serviciu, care supervizează doar 14 angajați. Amelia Rus, directoarea generală a DGPIAC, a refuzat să comenteze această situație, declarând că nu este responsabilă de structura organizatorică. „Nu sunt de la resurse umane. Structura este aprobată prin ordin de ministru și reglementată printr-o hotărâre de guvern. Nu am mandat să discut despre asta”, a spus ea pentru Digi24.

Un alt aspect controversat este salariul directorului general. În 2024, Amelia Rus a avut alocat un buget salarial de 284.000 de lei anual, echivalentul a aproximativ 24.000 de lei lunar, sumă care depășește salariul premierului României (circa 15.000 de lei lunar). Declarațiile de avere arată o creștere semnificativă a veniturilor sale: 145.119 lei în 2022 (aproximativ 12.000 de lei/lună) și 171.086 lei în 2023 (circa 14.000 de lei/lună).

Aceste dezvăluiri ridică întrebări despre eficiența și transparența structurii de conducere din cadrul DGPIAC, în contextul în care ministerul trece printr-un proces de reorganizare.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading