Investiție importantă a Guvernului României la Călărași. Reparațiile Podului peste Canalul Siderurgic ar urma să înceapă anul viitor. Podul care are o lungime mai mică de un kilometru s-a deteriorat semnificativ în ultimul deceniu, cauza principală fiind mijloacele de mare tonaj care traversează canalul Siderurgic pentru a ajunge în zona Chiciu, sau la balastiere.
Chiar astăzi, Guvernul României a inițiat Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții ,,Reparație capitală Pod pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași’’, aflat în dezbatere la acest moment.
“Astăzi, 12 decembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții ,,Reparație capitală Pod pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași’’, județul Călărași” se arată într-o infirmare a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Scurtă descriere
“Podul pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași” este amplasat în zona intersecției cu DN3, în apropierea municipiului Călărași și supratraversează canalul Siderca în apropierea confluenței cu brațul Borcea. Lungimea totală a podului este de 851,54 m, inclusiv lungimea zidurilor întoarse (843,54 m + 2×4,00 m) și este format din 3 structuri distincte: Viaduct de acces Chiciu, Podul principal și Viaduct de acces Călărași.
Oportunitatea realizării lucrărilor de reabilitare ale podului constă în realizarea următoarelor obiective: utilizarea podului la parametrii normali de exploatare; asigurarea cerințelor de rezistență; stabilitate; îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.
Obiectivul este prevăzut în Master Planul General de Transport, în cadrul drumului Trans Regio Brăila-Slobozia-Drajna-Călărași-Chiciu.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 119.394 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 93.777 mii lei.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 23.12.2022:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: [email protected]
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi – 08.00 – 16.30; Vineri – 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea “Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)”
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
https://youtu.be/0LGnWkNl-2g