Connect with us

Breaking News

Paul Anghel: “S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Published

on

PROTECŢIA CONSUMATORULUI

Paul Anghel: S-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei, doar la mare!”

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) avertizează, ca în lunile de vară să se respecte câteva reguli pentru a preveni incidentele neplăcute apărute în concedii. Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic.

Şi în această vară, aţi demarat controalele în zonele de pe litoral. Ce aţi descoperit până acum?

Acţiunile de control ale comisarilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se derulează prin Comandamentul Litoral 2017, în perioada 01.07.2017 – 15.09.2017, în centrele operaţionale din:

Advertisement

• Mamaia: staţiunile Mamaia şi Năvodari;

• Neptun: staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche;

Costineşti: staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August.

Ce a fost rezolvat în acest sens?

Structura Comandamentului Litoral 2017 şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor turiştilor aflaţi în vacanţă, dar a iniţiat şi acţiuni preventive de supraveghere a întregului sector turistic. Au fost vizate cele patru segmente, respectiv:

bunuri alimentare;

Advertisement

servicii de alimentaţie publică (restaurante, restaurante cu autoservire, patiserii, terase, baruri, fast food-uri, cluburi, etc);

bunuri nealimentare;

servicii nealimentare (cuprinde o diversitate de servicii şi anume: servicii de cazare, servicii de agrement, servicii de transport, servicii de închiriere obiecte pe plajă, servicii de estetică şi igienă personală, dar şi alte servicii specifice zonei de litoral).

Activitatea desfăşurată de comisarii ANPC în prima lună de funcţionare a structurii Comandament Litoral 2017, poate fi sintetizată după cum urmează:

– Număr operatori economici cu abateri, din total controlaţi: 297

– Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 275 amenzi contravenţionale în valoare de 1.322.000 lei şi 162 avertismente.

Advertisement

– Concomitent cu sancţiunea contravenţională aplicată s-a dispus şi măsura complementară de oprire temporară de la comercializare a produselor alimentare şi nealimentare în valoare de 31.475 lei, până le remedierea deficienţelor constatate şi oprirea definitivă şi retragerea din circuitul consumului uman de poduse în valoare de 50.035 lei.

– În 18 cazuri s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciilor care pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea consumatorilor sau ineteresele economice ale acestora, până la remedierea deficienţelor.

Dar în cazul agenţiilor de turism? De exemplu, autocarele.

Ordonanţa Guvernului 107 din 1999 reglementează activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Conform art 7 lit “c” din acest act normativ: “Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: ”mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate caraeristicile şi categoria acestuia/acestora.”

Agenţia de turism are obligaţia să se asigure că mijloacele de transport utilizate la prestarea serviciilor, în cadrul pachetelor de servicii turistice respectă criteriile de clasificare şi condiţiile pentru siguranţa circulaţiei.

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa şi la nivelul structurii “Comandamentul Litoral 2017”, până în prezent, turiştii nu au formulat reclamaţii referitoare la calitatea mijloacelor de transport utilizate la efectuarea excursiilor.

Advertisement

În privinţa hotelurilor, cum s-au prezentat acestea până acum?

Comisarii ANPC prezenţi în cadrul Comandamentului Litoral 2017 au desfăşurat acţiuni de verificare atât la structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, dar şi la structurile cu funcţiuni de alimentaţie publică ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul structurilor de cazare, dar şi în alte unităţi de alimentaţie publică.

Principalele deficienţe constatate în urma verificărilor la structurile cu funcţiuni de cazare, sunt următoarele:

– Lenjerie neconformă în camerele din structurile de cazare (perne vechi şi pătate, lenjerie uzată);

– Camerele din structurile de cazare nu sunt dotate conform normativului, lipsesc: salteluţele de protecţie, lenjerie pătată şi uzată, prize desprinse din perete (s-a dispus măsura opririi temporare de la cazare a camerelor cu deficienţe);

– Mobilier uzat, cu zone exfoliate, oglinzi de pe holuri pătate;

Advertisement

– Băile din camere aveau remedieri inestetice ale gresiei, oglinzi pătate;

– Nedotarea cu furtune a gurilor de hidrant de pe holurile hotelurilor;

– Neafişarea în recepţia structurii de cazare a listei serviciilor cu plată şi fără plată;

– Lipsa mapelor cu informaţii turistice în camerele structurii de cazare;

– Lipsa instrucţiunilor privind utilizarea aerului condiţionat în cameră.

În urma verificării unităţilor de alimentaţie publică au fost constatate următoarele deficienţe:

Advertisement

– nerespectarea condiţiilor de depozitare a preparatelor din carne oferite la comercializare, conducând la modificări majore a proprietăţilor organoleptice ale acestora (toate aceste produse au fost interzise definitiv de la comercializare);

– loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică fără elemente de identificare din care să rezulte încadrarea în dată durabilităţii minimale sau data limită de consum, făcându-le în această situaţie produse nesigure;

– nemonitorizarea temperaturii spaţiilor frigorifice în cazul produselor perisabile;

– loturi de materii prime la care s-a schimbat starea termică;

– băuturi răcoritoare depozitate necorespunzător, sub directă acţiune a razelor solare, conducând la modificarea proprietăţilor acestora (aceste produse s-au interzis definitiv de la comercializare;

– nemenţionarea în lista de menu a ingredientelor cu posibil efect alergen pentru preparatele culinare oferite;

Advertisement

– nemenţionarea ingredientelor şi a gramajelor pentru preparatele culinare înscrise în lista de menu;

– neinformarea consumatorilor cu privire la starea termică a materiilor prime utilizate la preparatele culinare, atunci când acestea provin din produse congelate.

Interviu realizat de Părău Andrada Cleopatra

sursa: http://cityvisionmagazine.ro/protectia-consumatorului-paul-anghel-s-au-aplicat-275-amenzi/

Advertisement
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Breaking News

Primele rezultate ale tragediei din Spanțov. Macroul consumat, infestat cu bacterii

Published

on

Apar noi detalii despre cazul tragediei în care o fetiță de 4 ani și bunica ei au murit după ce au consumat pește la o masă, în a doua zi de Florii.

Conform rapoartelor Direcției Sanitar Veterinare, cazul tragic al fetiței din județul Călărași, care a pierit în urma consumului de pește, a indicat o contaminare a alimentelor cu bacterii în cantități periculoase.

Conform informațiilor obținute de la libertatea.ro, analizele realizate asupra probelor prelevate atât din magazinul local cât și din frigiderul familiei au indicat prezența unui nivel anormale de bacterii, inclusiv klebsiella și salmonella, ce depășesc limitele permise.

În prezent, autoritățile așteaptă rezultatele ulterioare ale analizelor efectuate de către Direcția Sanitară Veterinară și cele ale probelor prelevate de Direcția de Sănătate Publică.

Vă reamintim că o fetiță de 4 ani și bunica ei au murit, luni, a doua zi după Florii, după ce ar fi mâncat macrou congelat cumpărat de la magazinul din satul Spanțov.

Advertisement

Și familia crede același lucru, însă poliția a deschis o anchetă. Un apel la 112 dar luni dimineață anunță ca o fetiță de 4 ani era în stare de inconștiență. A fost dusă la Spitalul Județean Călărași, intubată, însă, a murit.

Alte câteva ore mai târziu, din casa aceleiași familii a sunat din nou la numărul de urgență 112. De această dată bunicii erau cei care se simțeau foarte rău.

Bunica în vârstă de 59 de ani și bunicul de 66 de ani au fost duși la spitalul municipal din Oltenița. Femeia a murit și ea în scurt timp.

Continue Reading

Breaking News

Scântei: Amelia Giurcan cere demiterea directorului Ecoaqua SA pentru incompatibilitate. Grama:”Îi recomand o pungă de semințe și o ședere plăcută în minivacanță. Politica nu este pentru ea!”

Published

on

sursa foto: calarasipress.ro

Urmăriți știrile Calarasipress.ro pe WhatsApp

Ultima ședință a Consiliului Județean Călărași a ieșit cu scânteie și tensiuni, după ce Amelia Giurcan a deschis din nou subiectul Ecoaqua. De data aceasta, consiliera USR i-a solicitat președintelui CJ Călărași Vasile Iliuta să-l demită pe Eduard Grama din poziția de director al operatorului regional de apa-canal Ecoaqua SA.

Motivul? Agenția Națională de Integritate a stabilit că acesta a fost găsit incompatibil și nu ar trebui să ocupe o funcție publică pentru următorii trei ani.

Amelia Giurcan a subliniat că, deși funcția actuală a lui Eduard Grama nu îl obligă să-și părăsească postul, consideră că acesta are o obligație morală să facă acest lucru.

În ședința recentă a Consiliului Județean, am solicitat demiterea lui Eduard Grama din funcția de director al Ecoaqua. Președintele Iliuță a confirmat că Grama nu mai poate ocupa această funcție din cauza unei hotărâri judecătorești, dar că demiterea lui este în responsabilitatea Consiliului de Administrație al Ecoaqua. Am adus în discuție faptul că Președintele Iliuță l-a susținut pe Grama în toate funcțiile publice pe care le-a ocupat până acum și că este responsabilitatea PSD să nu-l mai protejeze. Este important să asigurăm integritatea instituțiilor publice și să avem încredere că acestea sunt conduse de persoane competente și corecte” – a precizat Amelia Giurcan pentru Calarasipress.ro

Advertisement

Interpelat de Amelia Giurcan, președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuta, a afirmat că a verificat situația și a consultat direcția juridică a CJ Călărași, care a constatat o stare de incompatibilitate. Cu toate acestea, Consiliul de Administrare încă nu a confirmat această constatare, iar Adunarea Generală a Acționarilor urmează să se reunească pentru a clarifica situația.

Pe de altă parte, Eduard Grama a declarat că s-a conformat și și-a dat demisia din funcția din cadrul direcției din Consiliul Județean Călărași la data de 11.04.2024, în aceeași zi în în care, pe portalul Înaltei Curți, a fost publicată decizia.

Referitor la conducerea Ecoaqua SA, acesta a precizat
că numirea directorului general este în responsabilitatea Consiliului de Administrație conform OUG 109.

Contactat pentru un punct de vedere, directorul Eduard Grama a făcut următoarea precizare:

“Eu nu comentez declarații politice. Suntem în campanie electorală, iar, după cum ne-am obișnuit în ultimul timp, fiecare spune ce crede el că este interesant pentru propriul electorat. Subiectul propus pentru analiză de doamna de la USR, fina baronului de Prahova, Iulian Dumitrescu, presupune referiri la lege și articole de lege, nu la părerea personală a unei persoane care, de la membru PSD, a ajuns candidatul albanez al USR. Îi recomand o pungă de semințe și o ședere plăcută în minivacanță. Politica nu este pentru ea!”

Advertisement
Continue Reading

Breaking News

Prima reacție a primarul Vasile Aurel după scandalul în care a fost implicat. “Nu există așa ceva! Mergem pe teren să vă convingeți despre ce este vorba”

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Primarul Vasile Aurel a reacționat față de acuzațiile ce au apărut în presa locală, negând existența oricărui abuz sexual între cei doi elevi implicați, unul din clasa a V-a și celălalt din clasa a VII-a, la Școala Gimnazială Nr. 1 Jegălia. În ciuda faptului ca primarul nu are atribuții în astfel de situații, acesta a oferit clarificări.

Într-o declarație acordată calarasipress.ro, primarul liberal a respins informațiile vehiculate, etichetându-le drept o insultă la adresa comunității și o încercare de a denigra conducerea școlii și a primăriei.

Aceste afirmații sunt complet false,” a afirmat primarul Vasile Aurel. “Nu există nicio bază în realitate pentru ceea ce a fost relatat în presă. Situația menționată pare a fi o speculație fără temei. Trebuie să subliniez că unul dintre elevi are afecțiuni medicale, iar afirmațiile privind existența camerelor de supraveghere în toalete sunt pur și simplu absurde și nefondate!”

În ciudat tuturor acestor aspecte, conducerea școlii a sesizat organele de poliție.  Surse din cadrul anchetatorilor au indicat că sesizarea a fost făcută de către un cadru didactic al școlii, iar elevul a fost audiat în prezența unui psiholog din cadrul DGASPC Călărași.

Advertisement

Presupusa faptă, ce ar fi avut loc pe 25 aprilie în jurul orei 08:15, a fost raportată de către conducerea unității de învățământ către autorități în aceeași zi, în jurul orei 12:08, prin numărul de urgență 112, imediat după ce s-a constatat situația.

“Dacă mergem împreună în sat să vedeți despre ce este vorba, înțelegeți perfect despre ce se întâmplă și cum s-a ajuns la această situație” – a explicat edilul Vasile Aurel pentru calarasipress.ro

Primarul a subliniat importanța asigurării unui mediu sigur și propice în școlile din Jegălia și a condamnat orice încercare de subminare a acestor eforturi prin diseminarea informațiilor false și lipsite de temei. În legătură cu presupusul abuz sexual, directoarea școlii, Dumitru Cristina, a informat imediat autoritățile competente.

Deși poliția nu a emis încă un punct de vedere oficial și nu a confirmat situația, ancheta continuă sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe Lângă Tribunalul Călărași.

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate