Connect with us

Administrație

VIDEO. Pregătiri pentru Târgul de Toamnă din Călărași. Ce spun comercianții

Published

on

Târgul de Toamnă sau “Bâlciul” se apropie cu pași mari. Pregătirile pentru perioada  1 – 8 septembrie sunt în toi, motiv pentru care directorul Serviciului Public Piețe și Oboare Călărași, Vasile Manea, a realizat o întâlnire cu persoanele care vor concesiona spații din cadrul Bâlciului pentru desfășurarea activităților specifice de comerț stradal la tarabă sau terase.

În cadrul întâlnirii, au fost stabilite condițiile pe care comercianții trebuie să le îndeplinească pentru a-și putea desfășura activitatea respectând normele  în vigoare.

Potrivit regulamentului de funcționare, comercianții vor plăti o taxă de 2 lei/mp pentru fiecare zi unde sunt incluse utilitățile ( apă/gunoi), iar energia electrică va fi contorizată cu 1 leu/mp pentru fiecare zi de concesiuni.  În contextul pandemiei, pentru limitarea și prevenirea îmbolnăvirii cu SARS-COV-2, comercianții teraselor vor avea dispensere cu dezinfectant pentru clienți.

“După cum știți, între 1 și 8 septembrie are loc Târgul de Toamnă, bâlciul, cum îi spunem noi la Călărași. Pentru a participa la acest târg, o să încep cu chestia asta pentru a înțelege că trebuie să respectați anumite reguli și să aveți anumite documente, plătiți anumite taxe, conform hotărârii de Consiliu Local. Eu o să încerc acum să vă spun care sunt aceste obligații ale dumneavoastră, ce taxe sunt practicate la târg, după care dumneavoastră ,cu documentele și cererile pe care am văzut că le-ați depus, o să mergeți aici la administrația pieței și o să achitați sumele aferente suprafețelor care vi se repartizează.

În teren s-a intrat cu cimitirul, a rămas parcul de distracție și alimentația publică în interior. Primăria a găsit soluția prin blocarea străzii Prelungirea Dobrogei de la Rocadă până la Spații Verzi pe perioada 1-8 septembrie. Practic, de pe 30 august o să blocheze strada până pe data de 9 septembrie. Tot ce înseamnă comerț industrial, jucării, haine, casnice și așa mai departe, o să primiți repartiție stradală. Tot ce înseamnă alimentație publică unde avem acces la apă și curent, și aici mă refer la terase, gogoșării, aparate de înghețată etc, în incintă, în interiorul oborului. Tot în interior o să fie și parcul de distracție. Locațiile sunt știute, o să mergem pe aceleași locații pentru cele două obiecte de activitate.

Advertisement

O să încep cu taxele practicate. Prin hotărâre de Consiliu Local s-au stabilit utilități – apă și gunoi 2 lei metrul pătrat pe zi, alimentarea cu energie electrică, unde sunt aparate cu înghețată, mari consumatoare, se va face contorizare o să se ia de pe procesul verbal și consumul după contor, iar cei care vindeți comerț stradal plătiți o taxă de 1 leu metru pătrat pe zi pentru becurile alea pe care le legați și ce mai folosiți, case de marcat și așa mai departe.

Un lucru foarte important – în branșarea la curent și debranșarea, plus intervenția pe timpul bâlciului, târgului, inclusiv verificarea PRAM, se face de o firmă autorizată, firma este cea din anii trecuți, contra unei taxe pe care o plătiți dumneavoastră la firma respectivă.

Chiria este 2 lei metrul pătrat pe zi. Afară, vă dau un exemplu, la 9 metri închiriați, înseamnă 360 de lei pe perioada bâlciului. Majoritatea aveți tendința să vreți mai mult teren, gândiți-vă, pentru că 21 de metri înseamnă 600 și ceva de lei. Sunt sume mari, toate s-au scumpit. Business-ul vi-l faceți dumneavoastră, dar aveți grijă, mai ales că plata o faceți astăzi. Cei care nu achită pierd locul dacă nu au achitat astăzi, iar zilele următoare se va da altcuiva.

Legat de activitatea în bâlci – programul de activitate este între 8 dimineața și 24. De la ora 22 poluarea fonică este interzisă. În activitatea noastră suntem sprijiniți de poliția municipală, poliția locală, jandarmerie. Vă rog să vă încadrați în acest regulament ca să nu vi se suspende activitatea și să luați amendă.
De asemenea, vedeți, nu suntem în pandemie, dar o să solicităm la terase să aibă la intrare niște dispensere cu dezinfectant. Cei cu terase o să fie obligați să aibă pubelă, găleată de metal pentru jar, făraș metalic și celelalte care se pun pe mese, conform legii. O să încercăm și anul acesta ca intrarea să se facă pe poarta 1, iar ieșirea pe poarta 3 pentru a evita aglomerația.” – a explicat Vasile Manea, directorul Serviciului Public Piețe și Oboare Călărași

Advertisement

Administrație

Municipiul Călărași va vea noi cetățeni de onoare. Proiectul de Hotărâre urmează să fie dezbătut

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Consiliul Local al municipiului Călăraşi se convoacă în şedinţa ordinară, marţi, 30.04.2024, ora 16.30 în sala de şedinţe a Consiliului Local Călăraşi și prin mijloace electronice, respectiv aplicaţia whatsapp/SMS, cu următoarea ordine de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Listei de repartizare a unui număr de opt locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, construite prin Programul A.N.L., în municipiul Călăraşi, cu solicitanţii aflaţi în lista de prioritate aprobată prin H.C.L. nr. 34/2024.
  2. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de ,,Cetăţean de onoare” al municipiul Călăraşi domnului Peanci Nicolae.
  3. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de ,,Cetăţean de onoare” al municipiul Călăraşi domnului Farmache Stere – Constantin – doctor în economie.
  4. Proiect de hotărâre pentru iniţierea procedurilor pentru vânzarea imobilului – teren, proprietatea privată a municipiului Călăraşi, situat în strada Belşugului, nr. 41, în suprafaţă de 350 mp, carte funciară nr. 27089, în favoarea S.C. Queen Food S.R.L.
  5. Proiect de hotărâre pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Călăraşi nr. 236/26.10.2023 privind modificarea pozițiilor nr. 288 și nr. 289 din Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 74/2019 pentru modificarea și completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Călărași nr. 78/10.09.1999 privind inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Călărași.
  6. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat în domeniul public al municipiului Călăraşi a construcţiei C1 cu suprafaţa de 256,4 mp, edificată pe imobilul teren aparţinând domeniului public al UAT Călăraşi, cu numărul cadastral 24181, situat în municipiul Călăraşi, strada Varianta Nord, nr. 36E.
  7. Proiect de hotărâre privind acordarea avizului pentru efectuarea activităţilor specifice pentru prestatorul de servicii funerare – transport funerar MEMORIAL GOD S.R.L.
  8. Proiect de hotărâre privind acordarea avizului pentru efectuarea activităţilor specifice pentru prestatorul de servicii funerare – transport funerar ŢIŢEI ANA – Întreprindere Individuală.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului propriu al municipiului Călăraşi şi a creditelor interne, la data de 31.12.2023.
  10. Proiect de hotărâre privind indexarea, la nivelul municipiului Călăraşi, a impozitelor şi taxelor locale, precum şi a limitelor minime şi maxime ale amenzilor aplicate de organul fiscal, în cazul persoanelor fizice şi juridice, pentru anul fiscal 2025, cu rata inflaţiei de 10,4%.
  11. Proiect de hotărâre privind desfășurarea și aprobarea organizării și desfășurării evenimentului intitulat „Vânătoarea de ouă la ZOO”, 6 mai 2024.
  12. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă al Consiliului local Călăraşi pe perioada 01.05.2024-31.07.2024.

Continue Reading

Administrație

Primăvara aduce pericole: Primăria Municipiului Călărași intensifică eforturile împotriva insectelor

Published

on

Primăria Municipiului Călărași intensifică eforturile împotriva insectelor

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Odată cu venirea primăverii, natura înflorește, iar odată cu ea apar și unele pericole pentru populație. Insectele devin un adevărat pericol pentru populație, dacă autoritățile nu țin sub control această situație. În acest sens, Primăria Călărași a anunțat intensificarea tratamentelor terestre și aeriene.

Primăria, sub conducerea edilului Marius Dulce, a luat măsuri pentru a contracara creșterea populației de țânțari, în special în contextul zilelor ploioase și a vremii călduroase care se anunță. “Este 11 noaptea și suntem la datorie! În oraș! Zilele ploioase și vremea bună care se anunță zilele următoare vor favoriza înmulțirea țânțarilor. Am dispus patrularea tehnicii de dezinsecție în toate cartierele”, a declarat primarul Dulce.

Aceste măsuri includ atât tratamente terestre, cât și aeriene, acoperind astfel întregul teritoriu al municipiului pentru a reduce riscul de răspândire a bolilor transmise de insecte. De asemenea, Primăria încurajează și implicarea comunității în eforturile de combatere a țânțarilor, prin eliminarea posibilelor surse de reproducere a acestora, cum ar fi apa stătătoare în ghivece sau alte recipiente.

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Independența / Gabriel Rădulescu și-a depus candidatura pentru un nou mandat

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Primarul Gabriel Rădulescu, din comuna Independența, județul Călărași, și-a anunțat intrarea în cursa pentru un nou mandat, la alegerile locale din 9 iunie, printr-o postare pe rețelele de socializare datată 22 aprilie 2024. Acesta, susținut de PSD Călărași, aspiră la continuarea mandatului său în funcția de primar pentru încă patru ani.

Într-o declarație pe o rețea de socializare, primarul Gabriel Rădulescu a subliniat dedicarea sa față de comunitatea locală: “Astăzi mi-am depus oficial candidatura la funcția de primar al comunei Independența. Consider că timp de 4 ani am lucrat în interesul locuitorilor comunei Independența. “Astăzi (n.r. luni, 22 aprilie) mi-am depus oficial candidatura la funcția de primar al comunei Independența. Consider că timp de 4 ani am lucrat în interesul locuitorilor comunei Independența.”, a scris pe contul personal de Facebook tânărul primar care a continuat “Din informațiile mele nu vom fi decât 2 contracandidați la această funcție. Unul cu siguranță e mai bun decât celălalt. Mă bazez pe inteligența și buna credință a alegătorilor.”

Gabriel Rădulescu intră în competiție cu încredere, remarcând că, din informațiile deținute, vor exista doar doi contracandidați pentru funcția de primar, iar el este hotărât să demonstreze că este cel mai bun alegând: “Din informațiile mele nu vom fi decât 2 contracandidați la această funcție. Unul cu siguranță e mai bun decât celălalt.

Este de menționat că în urmă cu aproape patru ani, pe 27 septembrie 2020, Gabriel Rădulescu a câștigat mandatul de primar cu un număr semnificativ de voturi, obținând 885 de voturi, adică 49,05% din totalul voturilor exprimate. Într-o competiție cu alți patru candidați, Rădulescu s-a clasat pe primul loc.

Advertisement

Continue Reading

Cele mai vizualizate