Connect with us

Actualitate

Tanczos Barna: De vineri, va fi în funcţiune sistemul de trasabilitate a deşeurilor. Niciun transport nu intră în țară fără verificare

Published

on

Sistemul informatic de trasabilitate a deşeurilor intră în vigoare de vineri, România fiind pionier în acest domeniu, a anunţat joi, ministrul Mediului, Tanczos Barna, într-o conferinţă de presă.

Sistemul presupune înrolarea tuturor companiilor care deţin capacităţi de reciclare, corelarea capacităţii de reciclare cu cantităţile de deşeuri aduse în ţară din alt stat, anunţarea cu 24 de ore înainte de apariţia la graniţă a fiecărui transport, recepţia în 48 de ore de la trecerea frontierei şi recepţia cantitativă aprobată de Garda de Mediu.

“Am discutat la Bruxelles şi Directiva pentru transferul de deşeuri în interiorul Uniunii Europene, o directivă care vine să înăsprească condiţiile de transfer şi luptă împotriva transferurilor ilegale.(…) Directiva va obliga statele europene să implementeze, alături de Comisie, un sistem de trasabilitate, un sistem care urmăreşte toate transferurile intracomunitare, dincolo de graniţele statelor membre, de deşeuri, în vederea reciclării, a valorificării acestora. Putem spune că suntem pionieri în acest domeniu, pentru că, începând cu 1 iulie, adică începând de mâine, în România intră în funcţiune sistemul de trasabilitate, care a fost dezvoltat de Administraţia Fondului de Mediu, în colaborare cu Garda de Mediu, un sistem informatic care presupune înrolarea tuturor companiilor care deţin capacităţi de reciclare în acest sistem informatic, corelarea capacităţii de reciclare cu cantitatea de deşeuri aduse în ţară din alte state, indiferent dacă sunt din Uniunea Europeană sau din afara Uniunii Europene, anunţarea cu 24 de ore înainte de apariţia la graniţă a fiecărui transport, indiferent dacă e rutier, maritim sau feroviar, recepţia în 48 de ore de la trecerea frontierei a cantităţii la destinaţie, obligatoriu, recepţie cantitativă şi aprobată de Garda de Mediu”, a explicat ministrul, potrivit Agerpres.

El a subliniat că, ulterior, aceste cantităţi, fiind corelate cu capacitatea de reciclare, trebuie transformate în materii prime pentru industrie, indiferent că este vorba despre feroase, neferoase, plastic, componente de calculatoare sau alte deşeuri de genul acesta.

Ministrul Mediului: Orice transport care nu e anunţat cu 24 de ore înainte şi apare la graniţă este trimis înapoi în ţara de origine

Barna Tanczos a menţionat că, iniţial, în actele normative elaborate împreună cu Ministerul de Interne, s-a propus limitarea la 15 a numărului de puncte de trecere a frontierei, dar, în urma consultărilor publice, s-a ajuns la 19 puncte de trecere a frontierei, unde se va asigura verificarea fiecărui transport anunţat în sistemul informatic, de către comisarii Gărzii de Mediu.

Advertisement

“Niciun transport anunţat nu va intra în ţară fără o verificare prealabilă.(…) Orice transport care nu e anunţat cu 24 de ore înainte şi apare la graniţă este trimis înapoi în ţara de origine. Nu e lăsat să intre în ţară”, a punctat ministrul Mediului.

Acesta şi-a exprimat speranţa ca sistemul românesc să ajute şi la dezvoltarea sistemului european, pentru că este un proiect pilot practic la nivel european şi “cu siguranţă experienţa va ajuta foarte mult în dezvoltarea sistemului la nivelul Uniunii”.

De asemenea, Barna Tanczos a precizat că, împreună cu comisarul general al Gărzii de Mediu, s-a stabilit orarul activităţilor de control la punctele de trecere a frontierei, pentru fiecare punct existând o propunere de program, astfel încât comisarii să asigure suportul de specialitate la graniţă şi să verifice aceste transporturi. În principiu, se lucrează în zilele de luni-vineri, între orele 6:00-22:00, şi sâmbăta şi duminica, la solicitarea Poliţiei de Frontieră.

“Mi-ar plăcea să ajungem la un orar foarte bine reglementat şi foarte bine gândit (..) şi să se obişnuiască şi transportatorii cu orarul Gărzii de Mediu la fiecare punct de trecere a frontierei., în felul acesta putând să reducem şi costurile administrative, adică să nu asigurăm permanenţa acolo unde, de exemplu, în 24 de ore, vine un singur transport”, a explicat şeful de la Mediu.

El a adăugat că a fost asigurată o primă instruire a comisarilor şi au fost informate companiile care trebuie să se înroleze în sistem.

“Este posibil ca la început să fie şi sincope, pentru că aşa este la fiecare sistem naţional, mai învăţăm din mers….Dar cred că este un sistem esenţial pentru România, un sistem riguros, un sistem care asigură trasabilitate, care elimină foarte multe posibilităţi de tranzacţionare şi transferuri ilegale. Sper să fie un sistem funcţional şi durabil”, a mai spus Barna Tanczos.

Advertisement

sursa: digi24.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Angajații pot refuza munca de noapte. Legea a fost adoptată în Parlament

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Părinții din familii monoparentale sunt acum protejați de lege și nu pot fi obligați să lucreze noaptea, pe lângă femeile însărcinate, mamele care alăptează și femeile care au născut recent.

Pe 30 aprilie, Plenul Camerei Deputaților a aprobat un proiect de lege care extinde protecția la locul de muncă pentru femeile însărcinate, proaspetele mămici și cele care alăptează, precum și pentru părinții singuri din familiile monoparentale. Această modificare la Codul Muncii subliniază că reprezentanții familiilor monoparentale nu pot fi obligați să lucreze în ture de noapte.

Prin această măsură, se creează un cadru legal menit să ofere sprijin și protecție adecvată pentru categoriile vulnerabile de angajați. Este recunoscută importanța de a le asigura condiții de muncă care să țină cont de nevoile lor speciale în momente sensibile, cum ar fi perioada de sarcină, naștere și îngrijire a copilului mic.

Proiectul de lege a primit aprobarea și în Senat,  Camera Deputaților având ultimul cuvânt în acest caz. Potrivit prevederilor Codului Muncii, munca desfășurată între orele 22:00 și 6:00 este considerată muncă de noapte.

Advertisement

Număr record de locuri de muncă ocupate în România

În 2023, România a înregistrat o cifră record în privința contractelor de muncă, ajungând la 6,7 milioane, cu 100.000 mai multe decât în 2022 și cu un milion mai multe decât acum 10 ani.

“Anul 2023 se încheie cu două recorduri, atât în privinţa numărului mediu de salariaţi, cât şi în privinţa numărului de contracte individuale de muncă: numărul mediu de contracte de muncă a fost, în 2023, de 6.725.745, cu aproape un milion în plus faţă de 2013, când numărul acestora a fost de 5.747.294. Numărul mediu de salariaţi a fost, în 2023, de 5.747.294, cu peste 600.000 în plus faţă de 2013, când numărul acestora a fost de 5.118.774. Doar în ultimul an, numărul mediu de contracte de muncă active a crescut cu 63.169 faţă de 2022, fiind cea mai mare creştere din ultimii 5 ani”, arată un comunicat al Ministerului Muncii, potrivit antena3.ro.

Continue Reading

Actualitate

Bilete de avion reduse cu 20%. TAROM a anunțat o nouă ofertă

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Operatorul aerian național, TAROM, a anunțat că oferă reduceri de preț de 20% pentru toate destinațiile, la biletele de avion achiziționate între 30 aprilie și 7 mai 2024. Perioada de călătorie este cuprinsă între 15 mai și 30 iunie 2024.

“Prin oferta valabilă timp de opt zile, în perioada 30 aprilie – 7 mai 2024, poţi achiziţiona bilete de avion la preţuri reduse cu 20% la toate tarifele de bază, cu bagaj de cală inclus. Perioada de călătorie este ideală: 15 mai – 30 iunie (data ultimului retur), astfel că, indiferent de destinaţia pe care o alegi, nu vei avea parte de supraaglomerarea turistică din august, luna concediilor, şi vei evita şi zilele năucitor de calde din luna iulie. Tarifele fără bagaj de cală nu sunt incluse în ofertă, iar aplicarea reducerii se face la tarif, la suma rezultată adăugându-se taxele aferente”, au declarat reprezentanţii companiei pentru agerpres.ro.

Promoția se aplică atât pe rute interne, cât și pe rute către destinații externe, exclusiv pe zborurile operate de TAROM. Biletele sunt disponibile pentru achiziție pe site-ul www.tarom.ro, în agențiile TAROM sau la agenții acreditați.

TAROM va fi resturcturată

Advertisement

De câțiva ani, TAROM se confruntă cu probleme financiare, fiind nevoită să primească un împrumut temporar de salvare de aproximativ 36,7 milioane de euro de la stat, așa cum a aprobat Comisia Europeană în februarie 2020, respectând normele UE privind ajutoarele de stat.

Guvernul poartă discuții cu două mari companii din Qatar și Emiratele Arabe Unite pentru a vinde un pachet de acțiuni al companiei aeriene. Ca parte a înțelegerii, investitorii arabi ar putea oferi sprijin financiar pentru construirea unui nou terminal la Aeroportul Otopeni.

Unul dintre potențialii cumpărători ai TAROM este Emirates Airlines, clasată pe locul patru în topul mondial al companiilor aeriene. Cu o flotă de 300 de avioane și rute către 150 de orașe din 85 de țări, Emirates a fost recunoscută de-a lungul anilor drept cea mai bună companie aeriană din lume, conform observatornews.ro.

O altă variantă este Qatar Airways, care are peste 43.000 de angajați, operează 200 de aeronave și deserveste peste 170 de destinații internaționale. Guvernul poartă discuții pentru transferul a cel puțin 51% din acțiunile TAROM, potrivit tvrinfo.ro. Qatar Airways ar putea să investească și în proiectul Autostrăzii Comarnic-Brașov și modernizarea căii ferate Brașov-Predeal.

Advertisement
Continue Reading

Actualitate

Reacția Ministerului Sănătății despre tragedia de la Călărași

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

În cursul zilei de 29.04.2024, s-a înregistrat un eveniment tragic în județul Călărași, decedând în aceeași zi, în cursul dimineții, o fetiță de 4 ani și, în jurul prânzului, bunica acesteia.

Evenimentul a fost notificat inițial ca suspiciune de toxiinfecție alimentară, fiind posibil incriminat peștele consumat în cursul zilei de duminică.

La masă au participat 10 persoane, din care 4 copii și 6 adulți, produsele consumate au fost numeroase (pește, ceafă porc, mici, cârnați porc, coaste porc, gogoși). Grețuri și vărsături au avut doar fețița de 4 ani și bunica acesteia.

Tabloul clinic al fetiței poate fi asociat eventual cu o intoxicație alimentară, iar în cazul bunicii (cu afecțiuni preexistente: infarct miocardic, fibrilație atrială), stopul cardio-respirator a survenit în momentul transmiterii veștii că fetița a decedat și nu a putut fi resuscitată.

Advertisement

Serviciul de Medicină Legală va efectua necropsia ambelor persoane și vor fi prelevate probe, inclusiv toxicologice, în vederea stabilirii cauzei / cauzelor de deces.

Continue Reading

Cele mai vizualizate