Connect with us

Știri

Transfăgărășanul deschis pentru vara 2025: Data la care începe circulația pe cel mai impresionant drum montan din România

Published

on

Transfăgărășanul (DN7C), unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, va fi redeschis circulației vara lui 2025, conform programului obișnuit. Drumul este închis între 20 octombrie și 1 iulie din cauza riscurilor de avalanșe și a condițiilor meteo extreme din Munții Făgăraș.

Conform actului normativ 615/2020 privind circulația pe drumurile montane, Transfăgărășanul (DN 7C) și Transalpina (DN 67C) sunt închise între 20 octombrie și 1 iulie, perioada de deschidere depinzând de condițiile meteorologice și de persistența zăpezii la altitudini mari, cum este zona Bâlea Lac, la 2042 metri.

Pentru sezonul estival 2025, Transfăgărășanul va fi deschis conform programului obișnuit, din luna iulie. De la 12 noiembrie 2024, secțiunea dintre Bâlea Cascadă și Piscul Negru este închisă, iar circulația este parțial restricționată. Mașinile pot ajunge până la Bâlea Cascadă, iar de acolo se poate lua telecabina până la Bâlea Lac. Porțiunile deschise sunt deszăpezite frecvent pe parcursul iernii.

Singura secțiune periculoasă de pe Transfăgărășan este între Conacul Ursului și Cabana Capra, unde există riscul de avalanșe. Deși drumul nu este blocat fizic, este marcat cu indicator de restricție.

Advertisement

CNAIR nu a anunțat încă data reluării circulației pe traseu.

Transfăgărășan, un drum forestier, strategic

Transfăgărășanul (DN7C), cunoscut astăzi ca un drum spectaculos, a fost construit între 1970 și 1974 la inițiativa președintelui Nicolae Ceaușescu. Scopul său inițial nu era turistic, ci strategic, având rolul de a conecta Muntenia cu Transilvania și de a oferi o rută militară rapidă prin Munții Carpați în cazul unei invazii, în urma evenimentelor din Cehoslovacia din 1968. Proiectul a fost realizat sub coordonarea Ministerului Economiei Forestiere și al Materialelor de Construcții pentru versantul nordic și Ministerului Transporturilor pentru sudic, iar Ministerul Apărării Naționale a fost implicat în execuție.

La început, drumul trebuia să aibă o singură bandă de circulație, dar în 1971 proiectul a fost revizuit, transformându-l într-un drum național montan cu două benzi, lățime de șase metri și acostamente pe toată lungimea traseului. Acesta a fost deschis oficial în 1974 și, de atunci, Transfăgărășanul a devenit faimos ca una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din lume. În 2009, emisiunea britanică Top Gear l-a declarat „cel mai frumos drum din lume”, atrăgând astfel atenția globală asupra acestui traseu incredibil.

Advertisement