Connect with us

Actualitate

S-au impus noi condiții pentru eliberarea pașaportului simplu temporar. Anunțul făcut de MAI

Published

on

Începând de miercuri, 3 iulie, pașapoartele simple temporare vor fi eliberate doar în situații obiective și urgente.

Conform noilor modificări legislative în sistemul de pașapoarte, pașapoartele simple temporare nu vor mai fi eliberate pentru deplasări în alte țări care au motive exclusiv turistice.

„Situaţiile obiective şi urgente trebuie probate cu documente din care să rezulte necesitatea deplasării persoanei în străinătate. Totodată, atragem atenţia cu privire la faptul că există state care nu permit intrarea pe teritoriul lor naţional cu paşaportul simplu temporar, sens în care recomandăm accesarea site-ului Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro , secţiunea condiţii de călătorie, înaintea efectuării călătoriei”, au transmis reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne (MAI) într-un comunicat de presă, potrivit digi24.ro.

Pașapoartele declarate pierdute, distruse sau furate devin nule și nu mai pot fi utilizate, chiar dacă sunt găsite ulterior.

Advertisement

Persoanele care găsesc un document de călătorie declarat pierdut sau furat au obligația de a-l depune imediat la cel mai apropiat serviciu public comunitar de pașapoarte, la Direcția Generală de Pașapoarte sau la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României.

MAI reamintește că pierderea sau distrugerea pașaportului simplu electronic/temporar trebuie declarată de către titular în țară, la orice serviciu public comunitar de pașapoarte sau la Direcția Generală de Pașapoarte, iar în străinătate, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

De asemenea, furtul documentelor de călătorie trebuie declarat imediat la cea mai apropiată unitate de poliție din țară sau, dacă este cazul, în statul unde s-a produs incidentul, solicitând eliberarea unei adeverințe care să confirme declararea evenimentului respectiv.

Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate a fost modificată și completată, iar noile prevederi au fost promulgate acum o lună de președintele Klaus Iohannis.

În prezent, pașaportul simplu temporar se eliberează în termen de maximum trei zile lucrătoare de la depunerea cererii.

Advertisement

Noua variantă a legii prevede posibilitatea ca datele biometrice ale cetățenilor să fie preluate o singură dată de personalul consular la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, aceste date putând fi utilizate atât pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, cât și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate, conform solicitărilor cetățenilor români.

Actul normativ stipulează, de asemenea, anularea informatică a pașapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetățenia română, în cazul în care acestea nu au respectat obligația legală de a preda documentele de călătorie în termen de cinci zile de la pierderea cetățeniei. Conform legii, Direcția Generală de Pașapoarte este autoritatea care ține evidența cetățenilor români cu domiciliul în străinătate.

Actualitate

Senatorul Nicușor Cionoiu susține organizarea alegerilor la termen, în noiembrie și decembrie

Published

on

Senatorul social-democrat Nicușor Cionoiu și-a exprimat recent susținerea pentru organizarea alegerilor prezidențiale și parlamentare la termen, în lunile noiembrie și decembrie, subliniind importanța implicării cetățenilor în procesul electoral. Într-o declarație publicată pe o rețea de socializare, senatorul a salutat decizia Guvernului de a stabili datele alegerilor și a evidențiat motivele pentru care această decizie este benefică pentru România.

Potrivit hotărârii Guvernului, primul tur al alegerilor prezidențiale va avea loc pe 24 noiembrie, urmat de turul doi pe 8 decembrie. Alegerile parlamentare vor fi organizate pe data de 1 decembrie, coincizând cu Ziua Națională a României.

  • primul tur de la prezidenţiale în data de 24 noiembrie
  • alegerile parlamentare pe 1 Decembrie (Ziua Naţională)
  • al doilea tur de la prezidenţiale pe 8 decembrie.

Senatorul Cionoiu consideră că această alegere de date este strategică și oportună, asigurându-se că românii vor putea participa în număr mare la vot, fără a fi afectați de perioada concediilor de vară.

Susțin desfășurarea alegerilor parlamentare și prezidențiale la termen, în lunile noiembrie și decembrie! Campania electorală se face cu și pentru cetățeni. Astfel, o campanie electorală în august ar fi fost o alegere nepotrivită, deoarece s-ar fi suprapus cu concediile românilor,” a declarat senatorul pe pagina sa de socializare. El a mai subliniat că Ziua Națională a României, sărbătorită pe 1 decembrie, este un moment simbolic și prielnic pentru cetățeni de a-și exercita dreptul constituțional la vot.

Senatorul Cionoiu a făcut apel la toți cetățenii, atât din țară, cât și din diaspora, să participe activ la aceste alegeri, exprimându-și încrederea că prezența la vot va fi una semnificativă. “Este de datoria fiecărui cetățean, atât din țară cât și din diaspora, să participe. Sunt convins că aceștia se vor prezenta în număr mare la cele trei tururi de alegeri, a adăugat el.

Advertisement

Continue Reading

Actualitate

Ecoaqua SA continuă să ofere burse de merit elevilor cu rezultate excepționale

Published

on

Liceenii din Călărași, cu rezultate de excepție la școală, pot beneficia și în acest an de Burse de Merit, oferite de operatorul de apă, Ecoaqua S.A. Fiecare bursă oferită de Ecoaqua S.A. este în valoare de 1.000 de lei, iar compania va acorda, pe parcursul anului școlar 2024-2025, un total de 40 de burse în municipiul Călărași, pentru elevii din clasele 9-12.

Perioada de depunere a dosarelor: 8 Iulie – 1 August 2024.
Dosarele se vor depune la sediul companiei din Str. Progresul, bl. BBB, et. 3, jud. Călărași, dar și la biroul “Relații cu publicul”, din strada Progresul, nr. 23, în incinta SPCLEP Călărași (Primăria 2).

Criteriile pentru acordarea bursei:
1. Beneficiarii acestei forme de sprijin vor fi elevii cu media generală 10, întregul an școlar 2023-2024, (la orice profil).
2. Participarea la Olimpiade și Concursuri: Performanțele și premiile obținute la nivel național și internațional.
3. Proiecte și Inovații: Implicarea în proiecte de cercetare, științifice sau tehnice, precum și invenții sau inovații realizate.
4. Implicare în Comunitate: Voluntariatul și contribuția la proiecte comunitare sau organizații caritabile.
5. Competențe Lingvistice: Stăpânirea mai multor limbi străine la un nivel avansat, demonstrată prin certificări recunoscute național sau internațional.
6. Premii și Distincții Anterioare: Numărul și importanța premiilor și distincțiilor obținute în anii anteriori de studiu sau alte recunoașteri academice.

Documente justificative:
Elevii care solicită o bursă trebuie să formuleze o cerere, însoțită de copia cărții de identitate și a foii matricole care atestă rezultatele școlare, precum și de o copie după documentul de identitate al unui părinte și dovada existenței unui cont bancar în care să fie virată bursa.
Pentru ca dosarul de înscriere să fie eligibil, elevii trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile de la punctul 1 și cel puțin încă un criteriu stabilit între punctele 2 și 6.
De asemenea, bursele vor fi virate începând cu data de 15 august, atunci când va avea loc și o festivitatea de premiere în cadrul unui eveniment ce va avea loc la sediul Primăriei Călărași.

Persoane de contact:
Cătălin Nițu – 0726 281 481
Adriana Raiciu – 0728 144 039

Continue Reading

Actualitate

Anumite medicamente pot avea efecte psihoactive. Ce a transmis Poliția Română

Published

on

Astăzi, 3 iulie, Poliția Română a avertizat că unele medicamente pot avea efecte psihoactive și îndeamnă conducătorii auto să consulte prospectul acestora înainte de a conduce, scrie stirileprotv.ro.

Aceste substanțe pot conduce la rezultate pozitive la testele DrugTest, iar până la primirea rezultatelor analizelor de laborator, se poate lua măsura preventivă a reținerii permisului de conducere, fără a implica deschiderea unui dosar penal. Poliția menționează că, în perioada 2021 – 2023, între 15% și 20% din mostrele biologice prelevate au invalidat rezultatele testelor realizate cu ajutorul aparatelor DrugTest.

”Prin O.U.G. nr. 84/2024 au fost reevaluate mecanismele privind verificarea consumului de băuturi alcoolice sau de substanţe psihoactive. În concret, în cazul conducătorilor de autovehicule care refuză să se supună testării în vederea stabilirii consumului de alcool ori de substanţe psihoactive, aceştia sunt conduşi la cea mai apropiată unitate medicală, pentru a li se recolta mostre biologice. În lipsa unor indicii cu privire la prezenţa în organismul acestora a substanţelor psihoactive ori a băuturilor alcoolice, pentru a nu permite conducătorilor de vehicule continuarea conducerii autovehiculelor pe drumurile publice, în scop preventiv, a fost instituită măsura retragerii permisului de conducere până la data primirii rezultatului analizelor toxicologice de laborator, nefiind vorba, în această situaţie, despre săvârşirea unei fapte penale, respectiv de întocmire a unui dosar de cercetare penală”, a transmis, miercuri, Poliţia Română, conform sursei menționate anterior.

Sursa menționată a subliniat că această măsură de retragere a permisului de conducere este justificată de necesitatea protejării vieții, integrității corporale și sănătății persoanelor care participă la trafic sau se află în zona drumului public.

Advertisement

”De asemenea, este necesar a se preciza faptul că majoritatea conducătorilor auto cunosc efectul alcoolului şi al drogurilor, însă o categorie aparte de substanţe ce afectează capacitatea de a conduce un autovehicul o reprezintă medicamentele. Astfel, se impune ca, anterior conducerii unui vehicul, să fie studiat ambalajul medicamentelor administrate, întrucât în compoziţia acestora pot exista anumiţi compuşi ce determină apariţia de efecte psihoactive şi care pot fi depistaţi cu ajutor aparatelor drugtest, chiar dacă persoana în cauză nu a consumat droguri”, a mai transmis instituţia.

Consiliul Superior de Medicină Legală (CSML) explică într-un material publicat pe site-ul oficial motivele pentru care apar diferențe între rezultatele negative ale sistemului toxicologic medico-legal și cele obținute de organele de poliție la testarea prezenței substanțelor psihoactive în cazul șoferilor.

Aceste diferențe se explică, printre altele, prin faptul că testele rapide folosite de Poliția Română sunt teste de screening sau orientative și nu teste de diagnostic sau de certitudine, precum cele realizate în cadrul INML sau IML. În cazul unui rezultat pozitiv, acesta trebuie obligatoriu confirmat prin alte metode de investigație.

De asemenea, medicii legiști subliniază că există “numeroase substanțe” care nu sunt pe lista celor interzise, dar care pot genera reacții fals pozitive.

”Astfel, există reacţii fals pozitive la amfetamine: medicamente pentru diabet, antiemetice, antibiotice, antialergice; cannabinoizi: antiinflamatorii, antivirale; barbiturice: antiinflamatorii sau opiacee: antitusive (multe medicamente utilizate pentru răceală şi gripă conţinând codeină, care pozitivează testele rapide), antibiotice, antialergice, antiepileptice, vasodilatatoare”, au precizat specialiștii, conform aceleiași surse.

Advertisement

 

 

Continue Reading

Cele mai vizualizate