Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 528

La zi

Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR: Criza economică pândește după colț! Starea la zi a economiei României sub guvernarea Nicu și Marcel

Published

on

Economia României, sub conducerea tandemului format din Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani. Datele economice recente reflectă o serie de provocări majore, cu perspective îngrijorătoare pentru evoluția viitoare.

În al doilea trimestru al anului 2024, economia românească a înregistrat o stagnare aproape completă, cu o creștere de doar 0,1%, mult sub media Uniunii Europene. Aceasta reprezintă o încetinire severă în comparație cu primul trimestru, când creșterea economică fusese de 0,5%. Ritmul de creștere este departe de a fi unul robust, de promisiunile și propaganda făcută de PSD și PNL.

Un semnal de alarmă și mai grav îl reprezintă evoluția pieței muncii. România a înregistrat cea mai mare scădere a gradului de ocupare a forței de muncă din Uniunea Europeană, cu o contracție de 0,5% în trimestrul al doilea din 2024. Această scădere pune presiune pe veniturile gospodăriilor și contribuie la reducerea consumului intern, motorul principal al economiei românești.

Un alt sector afectat negativ este cel al construcțiilor. Datele privind activitatea în acest domeniu arată o contracție de 2,5% pe primele șase luni ale anului 2024. Sectorul construcțiilor, unul dintre pilonii economiei în anii anteriori, devine încă un sector care sub guvernarea PSD – PNL are de suferit.

Advertisement

Pe lângă sectorul construcțiilor, și cel al serviciilor, care reprezintă principala ramură a economiei, este afectat de această criză. În luna iunie 2024, volumul serviciilor a înregistrat o scădere de peste 15% comparativ cu luna mai, marcând cea mai abruptă contracție din întreaga Uniune Europeană. Această scădere reflectă o încetinire a cererii și a activităților economice, cu efecte directe asupra veniturilor bugetare și a locurilor de muncă.

Semnalele cu privire la criza economică ce ne pândește nu se opresc aici. Pe primele opt luni ale anului 2024, deficitul bugetar al României aproape că a atins nivelul întregului an 2023, depășind mult cota de 4,% din PIB. Proiecțiile indică faptul că deficitul se îndreaptă vertiginos către 8%, ceea ce reprezintă un dezechilibru major în gestionarea finanțelor publice. În paralel, datoria publică a ajuns la 52,6% din PIB, iar trendul de creștere continuă. Mai mult, doar dobânzile la această datorie depasesc 2% din PIB, ceea ce pune presiune suplimentară pe bugetul de stat.

Cauza principală a acestui dezechilibru financiar este creșterea cheltuielilor statului, care au înregistrat un salt de 23,4%. Politicile fiscale expansioniste și lipsa de reforme structurale sunt factori care contribuie la deteriorarea finanțelor publice.

Dacă tendințele actuale nu sunt inversate prin politici economice eficiente și reforme structurale, România riscă să se confrunte cu o criză economică profundă în perioada următoare. Totul poate să fie evitat dacă la alegerile din acest an vom pune capăt dictaturii PSD – PNL din fruntea țării. Doar dacă tăiem răul din rădăcină, cu ajutorul românilor, putem să evităm o criză economică mai puternică decât cea din 2009 – 2012.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Ministrul bulgar al Transporturilor acuză România că blochează construirea de noi poduri peste Dunăre

Published

on

Vicepremierul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat în fața Comisiei parlamentare pentru transporturi de la Sofia că România reprezintă principalul obstacol în realizarea unor noi puncte de trecere peste Dunăre, transmite agenția BGNES, citată de Rador.

„Bulgaria insistă pentru construirea de noi poduri peste Dunăre, dar se confruntă cu o rezistență din partea României. Noi vrem să avem propriile noastre treceri, iar singurul obstacol de până acum este România”, a spus Karadjov.

Dunărea – „un coșmar pentru transporturi”

Ministrul a afirmat că fluviul a devenit „un adevărat coșmar” pentru transporturile bulgare, din cauza refuzului Bucureștiului de a accepta noi proiecte. „Politica de descurajare îndelungată – de zeci de ani – a României de a nu permite noi poduri peste Dunăre joacă un rol în transformarea acestui lucru într-un coșmar pentru transporturi”, a adăugat el.

Karadjov a reamintit că Bulgaria solicită cinci noi puncte de trecere peste fluviu și a susținut această poziție și în fața comisarului european Apostolos Tzitzikostas. „În celelalte țări de-a lungul Dunării există câte un pod cam la fiecare 70 de kilometri. Nu este normal ca un locuitor din Lom să parcurgă sute de kilometri pentru a ajunge pe celălalt mal, aflat la doar câteva sute de metri”, a subliniat oficialul bulgar.

Advertisement

România cere dragarea Dunării

De cealaltă parte, România insistă ca Bulgaria să realizeze lucrări de dragare pentru a facilita navigația pe Dunăre, condiție considerată esențială pentru transportul fluvial.

Karadjov a precizat că reprezentanți ai Bulgariei, României și Greciei au fost invitați la o întâlnire la Luxemburg, pe 4 iunie, pentru a discuta problema trecerilor peste Dunăre. „Din păcate, România a respins propunerea, probabil din cauza alegerilor interne”, a spus el.

Probleme și la feriboturi

Ministrul bulgar a reclamat și blocajele legate de transportul cu feribotul. Potrivit acestuia, linia de lângă Ruse nu a primit autorizație de la partea română de peste doi ani. „Am cerut ca românii să permită operarea feribotului măcar pe perioada reparațiilor la pod, însă nu există nicio evoluție”, a adăugat Karadjov.

Oficialul de la Sofia a subliniat că instituțiile europene, dar și Bulgaria și Grecia, ar trebui să intensifice presiunea asupra României. „Nu este posibil ca, în secolul XXI, un obstacol natural să fie transformat într-o problemă socială și economică de o asemenea amploare”, a conchis Karadjov.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Deputatul PSD Călărași Ion Samoilă cere reluarea discuțiilor pentru construirea unui pod peste Dunăre, investiție vitală pentru regiune

Published

on

În prima ședință a Comisiei pentru transporturi și infrastructură din noua sesiune parlamentară, deputatul PSD de Călărași, Ion Samoilă, a propus reluarea discuțiilor privind construirea unui pod peste Dunăre, la Călărași, considerat o investiție strategică pentru fluidizarea traficului național și internațional.

Samoilă a subliniat faptul că, deși drumul expres Galați–Brăila–Ialomița–Călărași este în execuție, acesta se oprește în buza Dunării, fără o legătură directă peste fluviu. „Lipsește veriga esențială: podul”, a transmis parlamentarul.

Totodată, acesta a amintit că în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, la o reuniune internațională desfășurată în Polonia, s-a semnat un acord privind realizarea a cinci studii de fezabilitate pentru poduri peste Dunăre, unul dintre acestea fiind dedicat zonei Călărași.

Mă bucur să vă anunț că președintele Comisiei pentru transporturi și toți membrii acesteia au fost de acord cu reluarea demersurilor necesare pentru această investiție majoră”, a precizat Ion Samoilă.

Advertisement

Deputatul PSD a atras atenția că proiectul nu este „un moft”, ci o necesitate strategică, mai ales în contextul dificultăților de transport întâlnite la trecerea de la Giurgiu. Samoilă a subliniat că valoarea investiției depășește capacitățile financiare ale României și trebuie susținută prin fonduri europene, inclusiv prin Comisia Europeană.

Voi continua să susțin acest proiect cu toată convingerea, pentru că dezvoltarea regiunii sud-estice și conectivitatea României cu rețelele europene de transport nu mai pot fi amânate!”, a concluzionat deputatul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

O nouă avarie la rețeaua de apă din Călărași: furnizarea întreruptă pe strada Dobrogeanu Gherea

Published

on

Operatorul de apă și canalizare EcoAqua Călărași a anunțat luni dimineață, la ora 10:10, producerea unei noi avarii pe rețeaua stradală. Echipele de intervenție se află deja pe teren pentru remedierea situației.

Din cauza lucrărilor, alimentarea cu apă a fost oprită pe strada Dobrogeanu Gherea, iar reluarea furnizării este estimată în aproximativ două ore.

EcoAqua face apel la locuitorii din zonă să aibă răbdare și să utilizeze cu responsabilitate rezervele de apă până la finalizarea intervenției.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading